تفاوت وب کم های حرفه ای اتاق کنفرانس و وب کم لپ تاپ ها

تفاوت وب کم های حرفه ای اتاق کنفرانس و وب کم لپ تاپ ها

وب کم حرفه ای و وب کم لپتاپ از ابزارهای لازم برای برقراری ارتباط ویدیویی هستند. برای آشنایی با وب کم حرفه ای و لپ تاپ این مقاله را مطالعه نمایید.

زمان تقریبی برای مطالعه 6 دقیقه

 

تفاوت وب کم های حرفه ای اتاق کنفرانس و وب کم لپ تاپ ها

 

برقراری تماس تصویری با خانواده، همکاران، مشتریان و دوستان در عصر دیجیتال بسیار آسان‌تر از همیشه است! اگر به صورت دورکاری مشغول به فعالیت هستید، احتمالاً روزانه باید در جلسات ویدیویی شرکت کنید. ممکن است متوجه شده باشید که در ویدیو کنفرانس، تصویر برخی از افراد کیفیت خوبی ندارد؛ اما تصویر برخی دیگر بسیار باکیفیت و واضح است. کاملاً مشخص است که برخی از دوربین لپ تاپ استفاده می‌کنند و برخی دیگر یک وب کم ویدئو کنفرانس دارند. تفاوت اصلی وب کم های حرفه ای اتاق کنفرانس و وب کم لپ تاپ ها در این است که وب کم به صورت یک قطعه تجهیزات خارجی به فروش می‌رسد؛ در حالی که دوربین لپ تاپ در خود سیستم تعبیه شده است. در نتیجه این ادغام، دوربین داخلی از کیفیت پایین‌تری برخوردار است!

اگر بین انتخاب دوربین لپ تاپ و وب کم حرفه ای اتاق کنفرانس گیر کرده‌اید، باید تفاوت‌های اصلی این دو را بدانید. در این مطلب می‌خواهیم در مورد وب کم و تفاوت وب کم های حرفه ای ویدئو کنفرانس و وب کم لپ تاپ ها صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

 

تفاوت وبکم حرفه ای با وبکم لپتاپ

 

وب کم چیست؟

پیش از هر توضیحی، بیایید ببینیم که اصلاً وب کم چیست؟ وب کم کوتاه شده عبارت «Web Camera» است. وبکم به دوربینی می‌گویند که به کمک آن می‌توانید با هر فردی در هر کجای دنیا، ارتباط تصویری برقرار کنید. این روزها همه لپ تاپ‌ها به وب کم داخلی مجهز هستند؛ اما کیفیت وبکم اتاق کنفرانس را ندارند.

 

برای مطالعه بیشتر: تجهیزات کنفرانس

 

وب کم لپ تاپ ها

این روزها شرکت‌ها در تلاش هستند تا وزن و ضخامت لپ تاپ‌ها را کاهش دهند. به همین دلیل، بدنه‌ و صفحه نمایش بسیار باریکی دارند. برای باریک بودن صفحه نمایش باید از دوربین و وب کم باریک هم استفاده کرد. با باریک‌کردن یک دوربین، بسیاری از قابلیت‌های یک دوربین مناسب از آن حذف می‌شود و کیفیتی که باید را نخواهد داشت. 

 

وب کم لپتاپ

 

برای مطالعه بیشتر: وب کم حرفه ای یالینک Yealink UVC30 Room

 

وب کم های حرفه ای اتاق کنفرانس

دوربین مناسب ویدئو کنفرانس هیچ‌گونه محدودیتی در ابعاد بدنه خود ندارند و به همین دلیل در نوع سنسور و لنز مصرفی خود هم محدودیتی ندارند. به همین دلیل حتی وبکم‌های بسیار ساده مانند وبکم لاجیتک C310 هم کیفیت تصویر بسیار بهتری نسبت به وب کم لپ تاپ ها ارائه می‌دهند. اگر به دنبال یک وبکم حرفه‌ای هستید، می‌توانید به سراغ وبکم‌هایی با قابلیت فیلمبرداری Full-HD و 4K بروید و از قابلیت‌های پیشرفته آن‌ها بهره بگیرید. 

 

وب کم کنفرانس

 

دوربین‌های تلفن همراه، لنز ۶ عنصره دارند تا قابلیت فوکوس خوبی ارائه دهند. سنسورهای بزرگ ۸، ۱۲ و ۱۶ مگاپیکسلی این تلفن‌های همراه را نمی‌توان در ساختار باریک لپ تاپ‌ها قرار داد. 

با این اوصاف، حتی اکثر لپ تاپ‌های گران قیمتی مانند MacBook Pro M1 و MacBook Air M1 هم یک وب کم ساده با کیفیت پایین دارند.

 

 

 

اجزای وب کم های حرفه ای اتاق کنفرانس:

  • دوربین

  • اسپیکرفون

  • میکروفون اضافی

  • کابل های ارتباطی

 

 

این وب کم های حرفه ای را می‌توان با توجه به نیاز کاربران، شخصی‌سازی کرد.

 

قابلیت‌های وب کم کنفرانس:

  • زاویه چرخش دوربین

  • تعداد میکروفون‌های مختلف وبکم

  • اسپیکرهای مختلف با توان‌های متفاوت وبکم

  • زوم‌های مختلف دوربین

  • قابلیت تشخیص چهره  یا Auto-Framing 

  • قابلیت تشخیص سخنران یا Speaker Tracking 

تفاوت وب کم های حرفه ای اتاق کنفرانس و وب کم لپ تاپ ها

وبکم حرفه ای ویدئو کنفرانس با وبکم لپ تاپ، تفاوت‌های بسیاری دارد که در ادامه می‌خواهیم به بررسی این تفاوت‌ها بپردازیم:

 

  • معیار سنجش به لحاظ کیفیت دوربین:

کیفیت دوربین وب کم اتاق کنفرانس بسیار بهتر از وبکم لپ تاپ است. همچنین دوربین وب کم ویدئو کنفرانس حساسیت به نور و قابلیت زوم بالاتری دارد. 

 

  • معیار سنجش به لحاظ قیمت:

برای خرید وب کم حرفه ای ویدئو کنفرانس باید هزینه جداگانه‌ای بپردازید که ارزان قیمت هم نیست؛ اما برای وب کم لپ تاپ هیچ هزینه جداگانه‌ای نمی‌پردازید.

 

  • معیار سنجش به لحاظ اندازه فیزیکی:

اندازه فیزیکی وب کم ویدئو کنفرانس بزرگ‌تر از وب کم لپ تاپ بوده و همچنین جزو تجهیزات اضافی محسوب می‌شود؛ در حالی که وب کم لپ تاپ، روی خود لپ تاپ شما قرار گرفته و ابزار اضافه‌ای نیست.

 

  • معیار سنجش به لحاظ قابلیت زوم کردن:

قابلیت زوم کردن در وب کم ویدئو کنفرانس بسیار بهتر از وب کم لپ تاپ است.

 

  • معیار سنجش به لحاظ قابلیت تنظیم زاویه دوربین:

وبکم ویدئو کنفرانس را می‌توان در هر جایی قرار داد و موقعیت و ارتفاع آن را تنظیم کرد؛ در حال که وبکم لپ تاپ روی خود لپ تاپ قرار داد و تنها می‌توانید لپ تاپ را جابه‌جا کنید. 

 

نرم افزارهای برتر ویدیو کنفرانس

 

مشخصات دوربین معمولی لپ تاپ در مقابل وب کم

همه لپ تاپ‌ها کیفیت دوربین یکسانی ندارند. با این حال، تقریباً همه آن‌ها در مقابل یک وب کم ویدئو کنفرانس (حتی اگر قیمت وب کم ویدئو کنفرانس جزو ارزان‌ترین‌ها باشد)، کم می‌آورند. اگر چه برخی لپ تاپ‌ها کیفیت دوربین بسیار خوبی دارند؛ اما باز هم در مقابل وبکم حرفه ای در سیستم ویدئو کنفرانس، حرفی برای گفتن ندارند! به عنوان مثال و برای درک بهتر این موضوع، در این قسمت می‌خواهیم کیفیت دوربین مک ‌بوک (MacBook Pro M1 و MacBook Air M1) را با یک وب‌ کم HD معمولی (Logitech C920 HD Pro) مقایسه کنیم:

  • دوربین مک بوک ۱.۲ مگاپیکسل و دوربین وب کم ویدئو کنفرانس لاجیتک ۳ مگاپیکسل است. 

  • وضوح تصویر مک بوک ۷۲۰ × ۱۲۸۰ و وضوح تصویر وب کم ویدئو کنفرانس لاجیتک ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ است.

  • HD rating در مک بوک 720p و HD rating وب کم 1080p است.

  • FPS در مک بوک ۱۵ و در وب کم ۳۰ است.

  • مک بوک قابلیت تنظیم نور ندارد و وب کم دارای قابلیت تصحیح خودکار نور HD است.

  • میدان دید مک بوک ۵۴ درجه و میدان دید وب کم ۷۸ درجه است.

  • به لحاظ اندازه فیزیکی باید بگوییم که وبکم مک بوک در خود دستگاه تعبیه شده است؛ اما اندازه فیزیکی وب کم ویدئو کنفرانس لاجیتک ۲.۸ × ۳.۷ ×‌ ۱.۷ اینچ است. 

  • کیفیت کلی تصویر مک بوک به ویژه در محیط‌های کم نور بسیار ضعیف است؛ اما کیفیت تصویر وب کم لاجیتک بسیار عالی، واضح و شفاف در همه شرایط نوری است. 

 

چرا تهیه ی وب کم های حرفه ای اتاق کنفرانس با توجه به قیمت بالای آن به صرفه است؟

همان‌طور که مشاهده کردید، وب کم های حرفه ای اتاق کنفرانس کیفیت بسیار بهتری را ارائه می‌دهند. درست است که باید هزینه اضافه‌ای برای خرید این وبکم‌ها بپردازید؛ اما این هزینه در مقابل کیفیت عالی که به دست می‌آورید، بسیار ناچیز است. علاوه بر این، شما می‌توانید یک وب کم خارجی با قابلیت 4K مانند وب کم Logitech BRIO Ultra HD را با قیمتی مقرون به صرفه خریداری کنید. با این وبکم‌ها نه تنها کیفیت تصویر بسیار خوبی به دست می‌آورید؛ بلکه می‌توانید جلسات خود را ضبط کنید.

فرقی ندارد که وبکم با کیفیت 1080p بخرید یا به سراغ نسخه 4K بروید؛ در هر حالت کیفیت تصویری فراتر از دوربین لپ‌ تاپ خود خواهید داشت. اگر تماس‌های ویدیویی زیادی برقرار کرده و در کنفرانس‌های زیادی شرکت می‌کنید، بهتر است به طور جدی یک وب‌کم خارجی را خریداری کنید. داشتن ویدیو و صدای با کیفیت بالا، شما را بسیار حرفه‌ای نشان می‌دهد و می‌توانید نتایج مثبتی از جلسات خود به دست آورید.

 

انواع و قیمت وب کم حرفه ای ویدیو کنفرانس

 

مزایا و قابلیت‌های وب کم های حرفه ای اتاق کنفرانس

تا به اینجای مقاله با تفاوت‌های اساسی وبکم کنفرانس ویدیویی و وبکم لپ تاپ آشنا شدیم. حال می‌خواهیم به بررسی مزایا و قابلیت‌های مهم وب کم های حرفه ای اتاق کنفرانس بپردازیم.

 

مزایای تفاوت بین وبکم اتاق کنفرانس با وبکم لپ تاپ :

  •  از سایه خارج شوید

در یک فضایی با نور مناسب، اکثر دوربین‌ها تصاویر مناسبی ارائه می‌دهند. با این حال، در برخی فضاها، نور به طور یکنواخت و مناسب وجود ندارد. به علاوه، میزان نور طبیعی در طول روز تغییر می‌کند و ممکن است باعث ایجاد سایه‌های سیاه و سفید در تصویر شود. اگر از یک وبکم حرفه ای استفاده نکنید، تصویر شما کیفیت پاینی خواهد داشت و گویی یک سایه روی تصویر شما افتاده است! این شرایط برای برگزاری جلسات حرفه‌ای، قابل قبول نیست. یک وب‌ کم حرفه‌ ای با کنترل رنگ و نور خودکار می‌تواند تصاویر بسیار باکیفیت و شفافی را ارائه دهد و شما را از سایه خارج کند.

 

  •  زاویه دید ۹۰ و ۱۲۰ درجه

این روزها همه سازمان‌ها از ارزش کنفرانس‌های ویدئویی و ارتباطات یکپارچه و مشترک مطلع هستند و به یک وبکم حرفه ای نیاز دارند. وب‌ کم‌های امروزی باید انعطاف‌پذیری لازم برای پاسخگویی به بسیاری از نیازهای مختلف را داشته باشند. وب کم لپ تاپ ها معمولاً زاویه دید ۶۰ تا ۸۰ درجه را ارائه می‌دهند که اگر قرار باشد تنها یک نفر روبه‌روی دوربین بنشیند و حرکت نکند، این زاویه دید مناسب خواهد بود. با این حال، وب کم های حرفه ای اتاق کنفرانس زاویه دید ۹۰ تا ۱۲۰ درجه را ارائه می‌دهند و اغلب به کاربر این امکان را می‌دهند که بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی کند یا حتی در طول جلسه در اتاق حرکت کند.

 

  •  کیفیت صدای شرکت‌کنندگان در جلسه

باز هم، وب ‌کم لپ تاپ ممکن است برای دریافت صدای شرکت‌کننده‌ای که مستقیماً در مقابل صفحه نمایش نشسته است، خوب باشد؛ اما اگر بیش از یک متر از میکروفون فاصله داشته باشید، کیفیت صدا به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت. وب کم های حرفه ای اتاق کنفرانس دارای میکروفون‌هایی با حساسیت و حذف نویز بالاتر هستند که حتی اگر در فاصله ۵ متری از وبکم هم نشسته باشید، باز هم کیفیت صدای شما عالی خواهد بود؛ حتی اگر تعداد شرکت‌کنندگان بیشتر از ۳ نفر باشد.

 

  •  به اشتراک‌گذاری صفحه نمایش 

بهترین جلسات، انواع تعاملی هستند! با استفاده از فناوری‌هایی مانند کنفرانس Barco ClickShare که تنها در وب کم های حرفه ای اتاق کنفرانس یافت می‌شود، چندین شرکت‌کننده می‌توانند صفحه ‌نمایش و ارائه‌های خود را با سایر شرکت‌کنندگان در جلسه به اشتراک بگذارند و تجربه جذاب‌تری را ایجاد کنند. 

 

  •  تصویر خود را کنترل کنید

برای آسان‌تر کردن جلسات آنلاین، یک دوربین کنفرانس حرفه ای ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهد که فراتر از وب‌کم معمولی است. با استفاده از یک وبکم حرفه‌ای می‌توانید تصویر خود و شرکت‌کنندگان را کنترل کنید. تنها کافی است تنظیمات را آنطور که خودتان می‌خواهید، تغییر دهید. 

 

  •  کیفیت ساخت با دوام

از یک وبکم ویدئو کنفرانس فول اچ دی یا 4K می‌توایند برای سال‌ها به صورت روزانه استفاده کنید. این وبکم‌ها معمولاً گارانتی ۳ ساله دارند و می‌توانید با خیالی آسوده از آن‌ها استفاده کنید و مطمئن باشید که در صورت بروز هرگونه مشکلی، می‌توانید از پشتیبانی و گارانتی محصول کمک بگیرید.

 

  •  جزئیات به طور کامل دیده می‌شوند

تنها کیفیت خوب تصویر کافی نیست. با کمک وب کم های حرفه ای اتاق کنفرانس شما می‌توانید تمامی جزئیات تصویر را مشاهده کنید. 

 

 

 

 

خرید وب کم حرفه ای

شرکت توسعه ارتباطات گلیک علاوه بر فعالیت در زمینه ی خرید وب کم حرفه ای، در زمینه های خرید ویدئو کنفرانس، خرید سیستم کنفرانس، خرید میکروفون کنفرانس، خرید وب کم، خرید دوربین کنفرانس، خرید وب کم لاجیتک، خرید وب کم برای استریم، خرید تجهیزات سیستم کنفرانس، خرید تجهیزات ویدئو کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی سالن کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی سیستم کنفرانس، خرید تجهیزات سالن کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی و تصویری برای اتاق کنفرانس، استعلام قیمت تجهیزات صوتی سالن کنفرانس، استعلام قیمت میکروفن ویدئو کنفرانس، استعلام قیمت سیستم کنفرانس، استعلام قیمت دوربین ویدئو کنفرانس، استعلام قیمت دوربین کنفرانس، استعلام قیمت وب کم logitech و سایرموارد به فعالیت مشغول است.

 

 

برای خرید وب کم حرفه ای ویدیو کنفرانس با ما تماس بگیرید

 

     

 

سخن پایانی برای انتخاب بین وب کم حرفه ای کنفرانسی و وب کم لپتاپ

در این مقاله سعی کردیم در این باره صحبت کنیم که دوربین‌های لپ تاپ و وب کم‌های حرفه‌ای اتاق کنفرانس تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند تا بتوانیم شما را در انتخاب وبکم برای خرید سیستم ویدئو کنفرانس یاری کنیم. اگر مدام در سفر هستید و باید در جلسات آنلاین شرکت کنید، دوربین لپ تاپ می‌تواند پاسخگوی نیاز شما شما باشد. با این حال، این دوربین‌ها در نور کم عملکرد خوبی ندارند. کیفیت آن‌ها کمتر از حد مطلوب است و قابلیت تنظیم زاویه دوربین را ندارند. از سوی دیگر، وب کم‌ها جزو تجهیزات اضافه هستند؛ اما کیفیت تصویر بسیار بهتری را ارائه می‌دهند. آن‌ها در نور کم هم کیفیت خوبی ارائه می‌دهند. همچنین وبکم‌ها قابلیت تنظیم زاویه دوربین را هم به شما ارائه می‌دهند. در نهایت، تصمیم با شما است. اگر نیاز به دوربینی دارید که کیفیت تصویر خیلی خوبی داشته باشد و می‌خواهید حرفه‌ای به نظر برسید، می‌توانید به سراغ یک وب کم ویدئو کنفرانس با کیفیت 1080p یا 4K بروید.

 

 

برچسب ها :

قیمت وب کم کنفرانس

قیمت وب کم حرفه ای

فروش وب کم حرفه ای

وب کم کنفرانس

وب کم کنفرانسی

دستگاه کنفرانس ویدیویی

دستگاه ویدیو کنفرانس

خرید وب کم

خرید وب کم کنفرانس

خرید دستگاه ویدیو کنفرانس

وب کم یالینک

دوربین ویدیو کنفرانس

دوربین کنفرانس ویدیویی

ویدئو کنفرانس YEALINK

سیستم کنفرانس

خرید سیستم کنفرانس

تجهیزات ویدیو کنفرانس

فروش ویدیو کنفرانس

وبکم حرفه ای

ویدیو کنفرانس

ویدئو کنفرانس

وب کم حرفه ای

وبکم اتاق کنفرانس

سیستم ویدئو کنفرانس

وبکم کنفرانسی

وبکم کنفرانس

خرید سیستم ویدئو کنفرانس

دوربین ویدئو کنفرانس

دوربین کنفرانس

قیمت وب کم logitech

قیمت وب کم

قیمت دوربین کنفرانس

قیمت دوربین ویدئو کنفرانس

قیمت سیستم کنفرانس

قیمت میکروفن ویدئو کنفرانس

قیمت تجهیزات صوتی سالن کنفرانس

تجهیزات صوتی و تصویری برای اتاق کنفرانس

تجهیزات سالن کنفرانس

تجهیزات صوتی سیستم کنفرانس

تجهیزات صوتی سالن کنفرانس

تجهیزات ویدئو کنفرانس

تجهیزات سیستم کنفرانس

خرید وب کم برای استریم

خرید وب کم لاجیتک

خرید دوربین کنفرانس

خرید میکروفون کنفرانس

خرید ویدئو کنفرانس

تجهیزات لازم برای ویدئو کنفرانس

تجهیزات کنفرانس

گلیک

توسعه ارتباطات گلیک

شرکت توسعه ارتباطات گلیک

اتاق کنفرانس محصولات ویدئوکنفرانس

ویدئو کنفرانس چیست

Yealink MVC300 II

Yealink UVC30 Room

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha