انواع وب کم ویدیو کنفرانس کدامند و قیمت خرید وب کم حرفه ای چقدر است؟

انواع وب کم ویدیو کنفرانس کدامند و قیمت خرید وب کم حرفه ای چقدر است؟

انواع وب کم ویدیو کنفرانس کدامند و قیمت خرید وب کم حرفه ای چقدر است؟

چه کسی می‌تواند به این سوال که قیمت یک وب کم حرفه‌ای چقدر است پاسخ دهد. در این مقاله به معرفی وب کم ویدئو کنفرانس می پردازیم.

 

 

زمان تقریبی برای مطالعه این مطلب 5 دقیقه

 

وب کم چیست؟

وب کم کوتاه شده عبارت web camera بوده و به دوربینی که برای ارتباط اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد گفته می‌شود. وب کم‌ها یکی از ابزارهای برقراری ارتباط تصویری در برگزاری انواع جلسات ویدئو کنفرانس، تماس تصویری، استریم بازی، برگزاری کلاس‌های آنلاین و دیگر کاربرد‌ها هستند. وظیفه اصلی وب کم‌ها ضبط تصاویر و انتقال آن‌ها از طریق اینترنت است.

 

برای مطالعه بیشتر: وب کم کنفرانسی

 

انواع وب کم

به صورت کلی وب کم‌ها به دو صورت بر روی کامپیوتر نصب می‌شوند. یا از طریق یک پورت USB به سیستم متصل می‌‌شوند یا به صورت داخلی درون سیستم تعبیه شده‌اند.

از آن‌جایی که دوربینهای داخلی کنار یا بالای صفحه نمایش قرار می‌گیرند، با توجه به تلاش برای نازک‌تر شدن  صفحات نمایش در دستگاه‌های مختلف امروزی از جمله لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها و غیره، برای دوربینهای داخلی از لنز باریک استفاده می‌شود. اگرچه امکانات متنوعی بر روی این وب کم‌ها قرار دارد اما در نهایت از کیفیت نسبتا پایینی برخوردار هستند و صرفاً برای انجام کارهای روزمره و شخصی مناسب خواهند بود.

وب کم حرفه ای به دلیل عدم محدودیت ابعاد بدنه در استفاده از لنز‌های قدرتمند و با تکنولوژی‌های به‌روزر محدودیتی نخواهند داشت از این رو در این نوع از دوربینها کیفیت ضبط تصویر تا Full-HD و حتی ۴K Ultra-HD نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

 

 

دوربین PTZ

دوربین های (PTZ  (Pan-Tilt-Zoom

این نوع از دوربین‌ها که معمولا برای اتاق‌های کنفرانس مناسب هستند  تصاویر را فشرده نمی‌کنند و آن را به یک ترمینال ویدئو کنفرانس یا کارت گیرنده بدون هیچ‌گونه تأخیری منتقل خواهند کرد. این امر استفاده از نوع دوربین‌ها را در کنار سیستم‌ کنفرانس منطقی خواهد کرد. علاوه‌بر‌این خاصیت گردش در این نوع از دوربین سبب می‌شود بتوان تصاویر افراد مختلف را ضبط کرد بنابراین گزینه‌ای مناسب برای برگزاری جلسات ویدئو کنفرانس محسوب می‌شوند. دوربین‌های  PTZ را می توان توسط کنترل‌های از راه دور یا با یک پنل کنترلی خاص توسط یک جوی استیک به صورت مجازی کنترل کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم دوربین‌های PTZ امکان ذخیره‌سازی موقعیت‌های از پیش تعیین شده بوده تا بتوان در کسری از ثانیه به‌صورت دستی یا خودکار بر روی آن‌ نقاط تمرکز نمود. این قابلیت برای اتصال به میکروفون حرفه ای کنفرانس و دریافت اتوماتیک تصویری فرد گوینده در جلسات ویدئو کنفرانس مناسب خواهد بود.

البته از آنجایی که هیچ گلی بی‌خار نیست دوربین‌های PTZ نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود. قیمت بالای این محصولات یک ایراد بزرگ برای آن‌ها به‌شمار می‌رود.

 

 

دوربین های IP (پروتکل اینترنتی)

دوربین IP یکی از انواع وب کم‌ها است که به ندرت در اتاق‌های کنفرانس مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا این نوع از دوربین به دلیل فشرده کردن تصاویر و تبدیل تصاویر به کد‌های دیجیتالی تاخیری جزئی را به همراه دارند. به‌طور کلی دوربین IP وسیله‌ای تحت وب شناخته می‌شود که تصاویر را در بستر شبکه کامپیوتر منتقل می‌نماید. برای استفاده از این دوربین‌ها کافیست ip address ایجاد شده توسط دوربین را در web browser خود وارد نموده و به تماشای تصاویر بنشید. عدم نیاز دوربین IP به نرم‌افزار‌های جانبی، آن را به گزینه‌ای مناسب برای دوربین‌های مداربسته تبدیل کرده است و همان‌طور که اشاره شد عموما این نوع از دوربین در اتاق‌های کنفرانس استفاده نمی‌شود.

وب کم آی پی

 

پیشنهاد گلیک:

   یالینک UVC86     یالینک UVC40

 

قیمت و نکات خرید وب‌ کم حرفه‌ای

برای یافتن پاسخ این سوال که قیمت خرید وب کم حرفه‌ای چقدر است باید ابتدا منظورمان از وب کم حرفه‌ای را مشخص نماییم. کارایی وب کم از مهم‌ترین موارد در تعیین قیمت این محصول خواهد بود. طبیعی است یک وبکم حرفه‌ای که برای شرکت در جلسات آنلاین استفاده می‌شود با یک دوربینPTZ تفاوت قیمتی زیادی دارد. پس برای پاسخ به این سوال که قیمت وبکم حرفه‌ای چقدر است ابتدا باید نوع استفاده خود از وب کم را مشخص نمایید. پس از آن ویژگی‌های مختلف تصویری وب کم از کیفیت لنز گرفته تا میکروفون داخلی و مواردی از این دست نکاتی هستند که در قیمت یک وب کم حرفه‌ای تاثیر خواهند داشت. در ادامه به بررسی اجمالی برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های وبکم حرفه‌ای پرداخته تا با آشنایی با‌ آن‌ها بتوانیم محصول مورد نظر و مناسب را به درستی انتخاب نموده و از فروشنده یا واردکننده مستقیم آن تهیه نماییم.

 

برای مطالعه بیشتر: دستگاه ویدیو کنفرانس

 

در یک وبکم حرفه‌ای کیفیت تصویر ناشی از لنز استفاده شده در آن است بدیهی است کیفیت تصویری که به صورت آنلاین در حال نمایش است در مقایسه با فایلی که از یک دوره آموزشی ضبط می‌شود، بسیار متفاوت خواهد بود. توجه به این نکات و هماهنگی کیفیت تصویر با دستگاه‌های گیرنده و فرستنده از مهم‌ترین مسائلی است که در انتخاب وب کم حرفه‌ای باید به آن توجه داشت. در خرید وب کم ‌حرفه‌ای برای سالن کنفرانس باید به چگونگی دریافت  ارسال تصاویر نیز توجه شود تا در زمان دریافت و ارسال تصاویر کیفیت آن‌ها تغییری نکند.

در انتخاب وبکم حرفه‌ای یکی از تصمیماتی که باید بگیریم میکروفن داخلی است. آیا به استفاده از میکروفن داخلی نیاز داریم؟ این سوالی است که پاسخ آن به نوع استفاده مربوط می‌شود مثلا در یک اتاق کنفرانس که میکروفن کنفرانس وجود دارد نیازی به انتقال صدا از طریق میکروفن داخلی وبکم نخواهد بود اما در یک کلاس آنلاین شاید لازم باشد از وب کمی استفاده نمود که کم‌ترین صدای محیط را نیز انتقال دهد. قابلیت حذف اکو و نویز از دیگر ویژگی‌های مهم و تاثیرگذار در قیمت وب کم حرفه‌ای است.

 

چگونه سیستم میکروفون کنفرانس انتخاب کنیم؟میکروفون کنفرانس

خرید تجهیزات ویدئو کنفرانس

 

شرکت توسعه ارتباطات گلیک علاوه بر فعالیت در زمینه ی خرید ویدئو کنفرانس، در زمینه های خرید سیستم کنفرانس، خرید میکروفون کنفرانس، خرید webcam، خرید دوربین کنفرانس، خرید وب کم لاجیتک، خرید وب کم برای استریم، خرید تجهیزات سیستم کنفرانس، خرید تجهیزات ویدئو کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی سالن کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی سیستم کنفرانس، خرید تجهیزات مورد نیاز ویدئو کنفرانس، خرید تجهیزات سالن کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی و تصویری برای اتاق کنفرانس و سایرموارد به فعالیت مشغول است.

 

 

کلام آخر برای خرید تجهیزات ویدئو کنفرانس

در سال‌های اخیر با توجه به پاندمی ایجاد شده برگزاری جلسات و کلاس‌های آنلاین رونق بیشتری گرفته است از این رو بسیاری از سازمان‌ها به فکر تجهیز اتاق‌های کنفرانس خود با لوازم مورد نیاز کرده‌اند. مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز برای برقراری تماس تصویری یا برگزاری آنلاین یک جلسه وب کم حرفه‌ای است. در خرید وبکم باید ابتدا نیاز خود را بشناسید سپس با آشنایی با ویژگی‌های دستگاه‌های مختلف و بررسی قیمت آن‌ها نسبت به خرید محصول مناسب اقدام نمایید. البته این نکته همواره قابل ذکر و پراهمیت است که استفاده از تجربه کارشناسان این حوزه در کاهش هزینه‌های تمام شده موثر خواهد بود. 

 

 

برای خرید وب کم حرفه ای و دوربین ویدئو کنفرانس با ما تماس بگیرید

 

     

 

 

برچسب ها :

وب کم چیست؟

انواع وب کم

وب کم حرفه‌ای

ویدیوکنفرانس

کنفرانس ویدیویی

سیستم کنفرانس ویدیویی

سخت افزار کنفرانس ویدیویی

کنفرانس تحت وب

سیستم کنفرانس تحت شبکه

سیستم کنفرانس تصویری

قیمت وب کم حرفه ای

سیستم‌ کنفرانس تحت شبکه

سیستم کنفرانس

دوربین PTZ

استریم بازی

تجهیزات استریم بازی

میکروفون حرفه ای

میکروفون کنفرانس حرفه ای

ویدئو کنفرانس

وب کم حرفه ای

سیستم‌ کنفرانس

خرید وب کم

میکروفن کنفرانس

میکروفون کنفرانس

دستگاه ویدیو کنفرانس

دوربین کنفرانس

وب کم کنفرانسی

وب کم کنفرانس

خرید ویدئو کنفرانس

خرید سیستم کنفرانس

خرید میکروفون کنفرانس

خرید میکروفن کنفرانس

خرید webcam

خرید دوربین کنفرانس

خرید وب کم لاجیتک

خرید وب کم برای استریم

تجهیزات سیستم کنفرانس

تجهیزات ویدئو کنفرانس

تجهیزات صوتی سالن کنفرانس

تجهیزات صوتی سیستم کنفرانس

تجهیزات مورد نیاز ویدئو کنفرانس

تجهیزات سالن کنفرانس

تجهیزات صوتی و تصویری برای اتاق کنفرانس

تجهیزات لازم برای ویدئو کنفرانس

دستگاه ویدئو کنفرانس

گلیک

توسعه ارتباطات گلیک

شرکت توسعه ارتباطات گلیک

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha