تفاوت وب کنفرانس و ویدئو کنفرانس

تفاوت وب کنفرانس و ویدئو کنفرانس

 

وب کنفرانس در مقابل ویدئو کنفرانس

اغلب اوقات ویدئو کنفرانس و وب کنفرانس به عنوان یک فناوری با نام های مختلف دیده می شود. تفاوت اصلی بین وب کنفرانس و ویدئو کنفرانس در این است که کنفرانس تحت وب نیاز به نرم افزار یا سخت افزار خاصی ندارد، در حالی که کنفرانس ویدئویی نیاز به نرم افزار یا سخت افزار خاصی دارد. اگرچه تفاوت بین این مفاهیم نسبتا مبهم است، ما امروز همه تفاوت های ظریف را به اشتراک خواهیم گذاشت.

 

وب کنفرانس در مقابل ویدئو کنفرانس

 

وب کنفرانس

 

وب کنفرانس (Web Conference) یک رویداد آنلاین بلادرنگ است که مبتنی بر ارتباطات صوتی یا تصویری با اشتراک‌گذاری محتوای ضروری t.i است. اسلایدهای ارائه نقطه ورودی همیشه یک مرورگر وب و پیوندی به یک رویداد است. نقاط پایانی معمولاً توسط خود یک مرورگر وب (با استفاده از فناوری WebRTC) یا افزونه ها و برنامه های شخص ثالث که پس از نصب به طور خودکار به یک رویداد متصل می شوند، نشان داده می شوند. نام دوم کنفرانس وب وبینار است.

 

چه زمانی از وب کنفرانس استفاده کنیم

پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد زیرا بستگی به نیازهای خاص سازمان یا گروه با استفاده از وب کنفرانس دارد. با این حال، برخی از سناریوهای عمومی که در آن کنفرانس وب ممکن است استفاده شود عبارتند از:

  • برگزاری جلسات با کارمندان یا مشتریان

  • به اشتراک گذاری اسناد یا ارائه ها

  • برگزاری جلسات آموزشی

  • برگزاری وبینارها

 

ویدئو کنفرانس

 

کنفرانس ویدئویی یک جلسه ارتباط صوتی/تصویری بیدرنگ تمام دوبلکس بین دو یا چند شرکت کننده از راه دور است. شرکت کنندگان در کنفرانس می توانند مطابق با قوانینی که توسط حالت کنفرانس ویدیویی تعریف شده است، یکدیگر را ببینند و بشنوند. کاربران همچنین می توانند دارایی های رسانه ای مختلف (محتوا) را مبادله کنند.

 
ویدئو کنفرانس

 

 

سیستم های کنفرانس ویدئویی نیاز به نصب برنامه های کاربردی یا تجهیزات ویژه مشتری دارند، می توانند بدون اتصال به اینترنت کار کنند و همیشه به سروری نیاز دارند که جلسات کنفرانس ویدئویی چند نقطه ای را کنترل کند. بسته به قابلیت های سیستم، کاربران می توانند انواع مختلفی از کنفرانس ها از جمله وبینار (وب کنفرانس) را سازماندهی کنند.

 

چه زمانی از ویدئو کنفرانس استفاده کنیم

1. جلسات کاری با ویدئو کنفرانس: ویدئو کنفرانس را می توان برای جلسات کاری بین کارمندان در مکان های مختلف یا بین کارمندان و مشتریان یا تامین کنندگان استفاده کرد.

 

2. آموزش با ویدئو کنفرانس: از ویدئو کنفرانس می توان برای اهداف آموزشی استفاده کرد، به عنوان مثال، برای آموزش کارکنان در مکان های مختلف به طور همزمان.

 

3. کار از راه دور با ویدئو کنفرانس: از کنفرانس ویدیویی می توان برای اجازه دادن به کارمندان از خانه استفاده کرد، به عنوان مثال، با ارائه توانایی همکاری با همکاران در زمان واقعی.

خرید سیستم کنفرانس 4.درمان از راه دور با ویدئو کنفرانس: کنفرانس ویدئویی را می توان برای کاربردهای درمانی از راه دور استفاده کرد، به عنوان مثال، به بیماران اجازه می دهد تا از راه دور با پزشکان مشورت کنند.

 

5. تماس‌های کنفرانسی: از کنفرانس ویدیویی می‌توان به‌جای تماس‌های کنفرانسی یا علاوه بر آن استفاده کرد، برای مثال، برای اینکه شرکت‌کنندگان بتوانند یکدیگر را ببینند.

 

پس تفاوت چیست؟

ویدئو کنفرانس را می توان هم از طریق اینترنت و هم در شبکه محلی یک شرکت سازماندهی کرد. استقرار به حداقل مجموعه ای از تجهیزات نیاز دارد: رایانه شخصی، دوربین و میکروفون. می‌توانید با استفاده از دوربین‌های باکیفیت، بلندگوها و به لطف ویژگی‌های اضافی راه‌حل‌های کنفرانس ویدیویی نرم‌افزاری (مانند یکپارچه‌سازی نقطه پایانی شخص ثالث، تلفن، نظارت تصویری و غیره) قابلیت‌های سیستم خود را گسترش دهید.

 

برای وب کنفرانس، اتصال به اینترنت ضروری است زیرا هدف اصلی آن ارائه دسترسی به رویداد از هر مکان، t.i. از هر مرورگری اغلب پلت‌فرم‌های کنفرانس وب سرویس‌های ابری مختلفی هستند، اما گاهی اوقات چنین کنفرانس‌هایی در پلتفرم‌های سازمانی داخلی با فعال بودن گزینه دسترسی خارجی سازماندهی می‌شوند. چنین خدماتی معمولاً دارای مجموعه وسیعی از ویژگی‌ها هستند، آنها از ابزارهای همکاری، تلفن، ضبط، ثبت نام شرکت‌کنندگان و حتی «اتاق‌های سبز» ویژه برای آزمایش رویداد قبل از «آنلاین» پشتیبانی می‌کنند:

تفاوت وب کنفرانس و ویدئو کنفرانس

اغلب وب کنفرانس ها برای نمایش ارائه ها و برای آموزش از راه دور استفاده می شود. وبینارها برای سازماندهی رویدادهای آنلاین که نیازی به بازخورد زنده از مخاطبان ندارند بسیار مناسب است. از وبینارها برای پخش سخنران به مخاطبان گسترده استفاده می شود. ممکن است چندین بلندگو وجود داشته باشد و بازخورد معمولاً به پیام‌رسانی فوری محدود می‌شود.

 

 

ویدئو کنفرانس می تواند جایگزین سفرهای کاری برای کاربران خود شود. می توانید کنفرانس های بزرگی را با شرکت کنندگان زیادی ایجاد کنید. اگر می‌خواهید میزبان یک جلسه کاری، بحث شرکتی یا سمیناری با بازخورد زنده از همه کارمندان شرکت باشید، وبینار نباید انتخاب شما باشد زیرا کنفرانس ویدیویی ابزاری برتر برای چنین فعالیت‌هایی است:

سیستم کنفرانس ویدیویی توسط مدیری مدیریت می شود که برای هر کاربر حساب های کاربری ایجاد می کند. برای شرکت در یک کنفرانس ویدئویی که بر روی سرور سازماندهی شده است، لازم است با اعتبار ارائه شده توسط مدیر، به یک برنامه مشتری وارد شوید. با این حال، اگر یک کنفرانس عمومی است، می توانید از طریق WebRTC فقط با وارد کردن نام یا نام مستعار خود به آن متصل شوید. گاهی اوقات قابلیت‌های کاربران «مهمان» موفق محدود است. به عنوان مثال. آنها نمی توانند صدا یا تصویر خود را به کنفرانس ارسال کنند یا پیام متنی ارسال کنند.

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha