قیمت سیستم صوتی سالن کنفرانس

قیمت سیستم صوتی سالن کنفرانس

معرفی بهترین قیمت و بهترین مدل های سیستم صوتی سالن کنفرانس و معرفی مدل ها و نوع استفاده آن ها در سالن های کنفرانس خود برای بهترین بهره برداری از کیفیت صدا و سطح بلندی یا کمی برای تشخیص این ملاک ها نیاز به مشاوره با کارشناسان این زمینه آشنا میشوید که بسیار کارامد خواهد بود

 

سیستم صوتی سالن کنفرانس شامل میکروفن‌ کنفرانس رومیزی ریاست جلسه، میکروفن‌های شرکت کننده جلسه ، منبع تغذیه، پردازنده مرکزی ، بلندگوهای دکوراتیو دیواری در ابعاد و قدرت خروجی مختلف متناسب با سالن ،پاور میکسر جهت تغذیه بلندگوهای جانبی و تنظیم صدای مناسب سالن، میکروفن های بی سیم دستی و یقه ای جهت صحبت حضار سالن می‌باشد..

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که وجود آن در سالن کنفرانس لازم و ضروری است سیستم صوتی سالن کنفرانس می‌باشد. زیرا هدف اصلی از برگزاری یک جلسه کاری یا کنفرانس برقراری ارتباط بین مدیران و تصمیم گیرندگان است تا تجارب و ایده‌ها به اشتراک گذاشته شود.

 با بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل حرفه‌ای و تخصصی تصمیم گیری هایی در سطح بالا انجام بگیرد.

آنچه که مولد این ارتباط است تجهیزات صوتی و تصویری‌ متعددی همچون ویدئو پروژکتور، بلندگوها، میکروفن‌ها، دوربین های مداربسته، و مانیتورها و … هستند که در سیستم صوتی سالن کنفرانس موجود اند.

 

برای خرید انواع سیستم کنفرانس با ما تماس بگیرید

 

     

 

در کنار سیستم صوتی سالن کنفرانس، تجهیزاتی مانند دوربین‌های کنفرانسی با کیفیت FULL HD جهت تصویر برداری اتوماتیک و چرخش خودکار دوربین به سمت میکروفن روشن و پخش تصویر روی تمامی نمایشگرهای سالن وجود دارد که بعنوان تجهیزات مکمل و بسیار کاربردی در کنار سیستم‌های

صوتی سالن کنفرانس به کار میروند.

از ویدئو کنفرانس برای مقاصد مختلف آموزشی، اداری و تجاری می‌توان استفاده کرد. برگزاری جلسات ویدئویی، مشاوره‌های پزشکی و تجاری، برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری کنفرانس‌های داخلی و بین‌المللی و ... تنها بخش کوچکی از کاربردهای سیستم اتاق ویدئو کنفرانس را تشکیل می‌دهند.

بعد از بررسی موارد ذکر شده نوبت به انتخاب نوع دستگاه به منظور استفاده در اتاق های کنفرانس، سالن های جلسات، اتاق مدیریت و سالن های آمفی تئاتر می شود که چه در مراحل قبل راه کارهای سخت افزاری انتخاب شود و چه راه کارهای نرم افزاری می بایست از تجهیزاتی برای تجهیز موارد

ذکرشده استفاده نمود.

تجهیزات دارای تنوع بسیار زیادی می باشند که بسته به اندازه اتاق، تعداد نفرات حاضر در ارتباط ویدئو کنفرانس، نیاز به ارتباطات نقطه به نقطه یا چند نقطه ای و بسیاری موارد دیگر، نوع تجهیزات متفاوت می باشد

 

 

سیستم صوتی سالن کنفرانس

 

تجهیزات صوتی مورد نیاز سالن کنفرانس

انتخاب یک سیستم صوتی  کنفرانس مناسب برای سالن کنفرانس جهت برگزاری یک کنفرانس یا همایش بی‌نقص ضروری است. از این رو در زمان تجهیز سالن کنفرانس برای خرید و نصب سیستم صوتی باید به پارامترهای متعددی توجه داشت.

در ادامه برخی از مهم‌ترین این موارد را به‌اختصار بررسی خواهیم کرد.

در یک سالن کنفرانس بی‌شک مهم‌ترین فاکتور پخش صوت است. اگر کیفیت پخش صوت خوب نباشد یا یکنواختی در پخش آن وجود نداشته باشد کیفیت و بازدهی جلسه نیز به حداقل خواهد رسید و عدم رضایت حضار به وضوح قابل مشاهده خواهد بود.

برای اینکه پخش صوت به بهترین شکل ممکن انجام بگیرد، یعنی صدا در سرتاسر سالن جلسات با کیفیت عالی و وضوح بالا شنیده شود و شدت صدا متعادل باشد، به طوریکه نه آنقدر بلند باشد که گوش شنوندگان را آزار دهد و نه آنقدر ضعیف باشد که فهم آن سخت باشد.

از طرفی نویز، قطع و وصلی و تداخل سیگنال در حین پخش دیده نشود باید با در نظر گرفتن فاکتورهایی چون فضا، وسعت و ظرفیت سالن کنفرانس این موضوع رو برطرف کرد.

 

شروع اولیه یک جلسه کنفرانس بسته به میکروفون موجود در سالن کنفرانس است ، انواع میکروفن‌ها با ابعاد، اشکال و کاربرد متفاوت در سیستم صوتی سالن کنفرانس به کار گرفته می‌شوند.

به دلیل مزایای بسیاری که سیستم‌ صوتی بیسیم دارند غالب سیستم‌های صوتی کنفرانس پیشرفته و به‌روزتر از این نوع هستند. لذا در این مدل از سیستم صوتی سالن جلسات از انواع میکروفن‌های کنفرانس بیسیم استفاده می‌شود.

سیستم‌های صوتی کنفرانس بیسیم دارای کیفیت بالاتر، معایب کمتر، جابجایی آسان‌تر، راه‌اندازی و تنظیم و کارکرد راحت‌تر و … هستند. همچنین در این سیستم بیسیم که از باتری تغذیه می‌کند دیگر مشکلات و سختی‌های مربوط به کابل‌ها را نخواهیم داشت.

 

میکروفون سیستم کنفرانس

 

یکی از پرطرفدارترین میکروفن‌ کنفرانس ها انواع رومیزی یا گردن غازی هستند که در انواع سیم‌دار یا بیسیم  تولید می‌شوند. این نوع میکروفن دارای گردن قابل چرخش است بنابراین برای چندین کاربر می‌توان تنها از یک میکروفن رومیزی استفاده کرد که این امر صرفه اقتصادی دارد.

میکروفن رومیزی مخصوص ریاست نیز امکاناتی قابل توجهی دارد که از طریق آن می‌توان بر سایر تجهیزات صوتی سیستم کنترل داشت.

متداول‌ترین میکروفن بیسیم مورد استفاده در سیستم‌های کنفرانس هستند که نوعی میکروفن رومیزی به حساب می‌آیند.

 

سیستم کنفرانس بیسیم 

این نوع سیستم کنفرانس بی سیم، در ابتدا از تکنولوژی برقراری ارتباط مبتنی بر اشعه مادون قرمز استفاده می کرد که برای استفاده می بایست پارامترهای محیطی از قبیل نورخورشید، نور لامپ ها و امواج را به شدت مدیریت کرد که در برخی مواقع استفاده در هر محیطی را غیر ممکن می کرد.

ولی با توجه به پیشرفت تکنولوژی در این حوزه، سازندگان سیستم های کنفرانس از ارتباطات پایدارتر استفاده شده است.

در حال حاضر میکروفن کنفرانس های بی سیم ساخته شده مبتنی بر باند های فرکانسی 2.4G , 5.2G , 5.8G می باشند. قابل ذکر است، یک سیستم کنفرانس بی سیم مناسب، برای جلوگیری از تداخل های فرکانسی از یک سری باند ها استفاده می نماید.

 

سیستم کنفرانس با سیم 

نحوه ارتباط بین میکرفن های شرکت کننده با رئیس و در نهایت همه این ها با منبع تغذیه سیستم کنفرانس، نوع یک سیستم کنفرانس را مشخص می کند.

در یک سیستم کنفرانس باسیم همانطور که از اسم آن مشخص است تمام ارتباطات میکروفون کنفرانس ها با منبع تغذیه از طریق سیم خواهد بود.

اصولا وقتی در طراحی و اجرای یک سالن کنفرانس به نقطه نصب میکروفن و جایگاه های سیستم کنفرانس میرسیم ، مهمترین بخش کابل کشی سیستم بدون ایجاد بهم ریختگی در نظم میز کنفرانس و طراحی دکوراسیون سالن کنفرانس می باشد.

بدین ترتیب وقتی مطمئن می شویم که سیستم را جابجا نخواهیم کرد و طراحی شیکی خواهیم داشت، بهترین گزینه برای مشتریان استفاده از سیستم کنفرانس باسیم خواهد بود.

 

خرید میکروفون کنفرانس

 

شاید بارها در سالن‌های همایش یا در زمان برگزاری مراسم‌های مختلف با افت کیفیت صدا یا وجود نویز در آن برخورد کرده باشید.

آمپلی فایر ابزاری است برای تقویت صداها در سیستم صوتی سالن کنفرانس است. استفاده از آمپلی فایر به توزیع یکنواخت صدا در همه قسمت‌های سالن کمک شایانی خواهد کرد.

آمپلی فایرها انواع مختلفی دارند که با توجه به میزان تقویت صدا و عوامل دیگر دسته‌بندی می‌شوند. در نظر داشته باشید در صورتی که از پاور میکسر در سیستم صوتی استفاده نمایید دیگر نیازی به استفاده از آمپلی فایر نخواهید داشت.

آمپلی‌فایرها از هر نوع اهمی یا ولتی بر مبنای نوع توان خروجی صدا و تعداد کانال‌های خروجی نیز مدل‌های متفاوتی دارد. در زمان انتخاب آمپلی فایر مناسب باید در کنار توجه به ویژگی‌های مکانی که قصد استفاده از آمپلی‌فایر در آن را دارید، به ویژگی‌ها و مشخصات دستگاه نیز توجه نمایید.

 

آمپلی فایر

 

سیستم بلندگوی سالن کنفرانس

در زمان تجهیز سالن کنفرانس باید نسبت به انتخاب و تهیه اسپیکر مناسب برای آن نیز اقدام کرد. در انتخاب اسپیکر مناسب باید علاوه بر نیاز و نوع جلساتی که در سالن انجام خواهد شد، باید به ابعاد سالن، روباز یا مسقف بودن آن و تعداد صندلی‌ها توجه نمود.

به‌طور مثال در سالن‌های کنفرانس که جلسات رسمی ‌برگزار می‌گردد نیازی به اکو نخواهد بود، در این صورت باید به کیفیت صدا توجه کرد. در صورت نیاز به پخش محدود موسیقی نیز می‌توان با استفاده از یک ساب‌ووفر کیفیت صدای سالن را ارتقا داد.

یکی دیگر از این موارد، اندازه‌ بلندگوها خواهد بود. اسپیکرهای بزرگ‌تر حجم صدای بیشتری دارند اما گاهی اوقات حجم صدای بالا نیز می‌تواند از عوامل نارضایتی حضار باشد.

در بعضی از سالن‌های کنفرانس نیاز به جابجایی اسپیکر‌ها و قرارگیری آن‌ها در نقاط مختلف اتاق خواهد بود از این رو در زمان انتخاب، باید اسپیکر کنفرانسی تهیه نمود که قابلیت حمل و نصب آسانی داشته باشند. 

 

بلندگو اکتیو 

در این نوع از اسپیکر کنفرانس تقویت‌کننده، میکسر و پخش‌کننده همگی در فضای داخلی بلندگو قرار دارند و برای پخش صدا نیازی به تجهیزات جانبی نخواهد داشت.

اسپیکر اکتیو برای سالن‌های کنفرانس کوچک مناسب خواهد بود.

 

بلندگو پسیو 

اسپیکر پسیو برای پخش صدا به آمپلی‌فایر یا پاور میکسر نیاز خواهد داشت. این نوع از اسپیکرها برای سالن‌ کنفرانس متوسط و بزرگ مناسب هستند.

یکی از مزایای جدا بودن تقویت‌کننده از اسپیکر جلوگیری از داغ‌شدن بلندگو و در نهایت افزایش عمر مفید آن خواهد بود. 

 

سیستم بلند گوی سالن کنفرانس

 

کاربرد پاور میکسر

یکی از تجهیزات صوتی استفاده شده در سالن‌های کنفرانس، میکسر است. این تجهیزات برای ترکیب صداهای مختلف در سالن استفاده خواهند شد.

همان‌طور که اشاره شد پاور میکسر ابزاری برای دریافت، ترکیب، پردازش و نظارت بر صداهای موجود در سالن مانند صدای میکروفن، ویدئو کنفرانس، لپ تاپ و سایرموارد است.

پاور میکسر علاوه بر این موارد قابلیت تقویت صدا پیش از ارسال آن به بلندگو را نیز خواهد داشت. از دیگر کاربردهای پاور میکسر افکت‌گذاری صدا بوده از این رو در سالن‌های کنفرانس به‌ویژه در زمان اجرای‌های زنده مانند سخنرانی‌ها و موسیقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

پاور میکسر نیز مانند سایر تجهیزات سالن کنفرانس انواع متفاوتی دارد. از انواع دستگاه‌های پاور میکسر می‌توان به پاور میکسر پیچینگ، پاور میکسر صندوقی و پاور میکسر تخت اشاره کرد.

 

پاور میکسر یاماها

 

عواملی بسیاری چون نوع، تعداد، کارایی، کیفیت و ویژگی‌ها و قابلیت‌های تک تک اجزا یک سیستم تعیین‌کننده قیمت سیستم صوتی سالن کنفرانس هستند.

طبیعی است که قیمت سیستم صوتی باکیفیت، مجهز و حرفه‌ای تر بالاتر خواهد بود. اما در مقابل عملکرد بهتر و دوام بیشتری نیز خواهد داشت.

شما باید در نظر داشته باشید که تصمیم گیری در مورد انتخاب تجهیزات سالن کنفرانس کار ساده ای نیست و نیاز به افراد متخصص برای بررسی سالن مورد نظر هست.

این افراد با در نظر گرفتن بودجه و اندازه سالن و طراحی سالن و نوع چیدمان سالن تصمیم گیری میکنند.

 

برای تجهیز سالن کنفرانس خود با انواع سیستم صوتی کنفرانس با ما تماس بگیرید

     

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha