چگونگی محاسبه هزینه راه اندازی سیستم ویدئو کنفرانس | قسمت دوم

چگونگی محاسبه هزینه راه اندازی سیستم ویدئو کنفرانس | قسمت دوم

از نکات مهم در خرید ویدئوکنفرانس، قیمت ویدئوکنفرانس و هزینه راه اندازی آن است. برای مشاوره رایگان با کارشناسان گلیک همراه ما شوید.

 ( قسمت دوم )

           

در قسمت اول این مقاله به بررسی مقدمات ویدئو کنفرانس های سخت افزاری پرداختیم. در قسمت دوم می خواهیم در مورد برآورد هزینه راه اندازی سیستم ویدئو کنفرانس سخت افزاری بپردازیم و عواملی را بررسی کنیم که در هزینه راه اندازی این سیستم ها تاثیر گذار می باشد.

 

اصلی ترین دلیل انتخاب تجهیزات ویدئو کنفرانس سخت افزاری چیست؟

با اهمیت ترین مسئله در انتخاب تجهیزات ویدئو کنفرانس سخت افزاری نوع ارتباط می باشد که آیا ارتباط نقطه به نقطه یا Point-to-Point مورد نیاز می باشد یا ارتباط مالتی پوینت MultiPoint. ارتباطات نقطه به نقطه ارتباطاتی می باشند که یک نقطه ( مکان ) به عنوان مثال دفتر مرکزی و یک نقطه دیگر ( مکان ) به عنوان مثال کارخانه بخواهند با یکدیگر ارتباط بگیرند که در این حالت ارتباط یک ارتباط Point-to-Point می باشد. در حالتی که نقطه سوم یا نقاط بعدی بخواهند به این ارتباط اضافه شود ارتباط تبدیل به یک ارتباط مالتی پوینت یا چند نقطه ای می شود که در این حالت نیاز به تجهیزاتی به نام MCU یا Multipoint Control Unit می باشد که این تجهیزات می تواند به صورت Embedded در داخل دستگاه ویدئو کنفرانس سخت افزاری باشد که تعداد آن محدود می باشد و یا می تواند برای تعداد نقاط همزمانی بیشتر به صورت External باشد.

 

برای مطالعه بیشتر: راه اندازی ویدئو کنفرانس

 

معرفی برندهای مطرح حوزه ی تجهیزات ویدیو کنفرانس:

همانطور که در قسمت اول این مقاله گفته شد در ویدئو کنفرانس های سخت افزاری بحث برند محصول مطرح نیست و تمامی تجهیزات به کار رفته از جمله سخت افزارها یا در اصطلاح End-Point ها و یا MCU می تواند از برندهای مختلف باشند. از جمله برندهای مطرحی که در این حوزه فعالیت می کنند می توان به Polycom، Cisco،Yealink  و Aver اشاره کرد که هرکدام دارای دستگاه های مختلف با قابلیت های مختلف می باشند. اگر بخواهیم توضیح مختصری در مورد MCU بدهیم در واقع MCU مسئول و میزبان ارتباطات مالتی پوینت یا چند نقطه ای می باشد که نقاط مختلف را به یکدیگر وصل کرده و همه آن ها را در یک جلسه ویدئو کنفرانس شرکت می دهد.

 

 

 

چرا آینده نگری در انتخاب محصولات ویدئو کنفرانس حائز است؟

در ابتدا سازمان یا شرکت می بایست نوع ارتباطات خود را مشخص نماید که آیا نیاز به ارتباطات مالتی پوینت دارد یا حداکثر ارتباطات آن ها به ارتباطات نقطه به نقطه یا Point-to-Point  ختم می شود.  البته آینده نگری در انتخاب محصولات ویدئو کنفرانس بسیار مهم می باشد چون ممکن است محصولی انتخاب شود که بعدا قابلیت اضافه کردن لایسنس مالتی پونت نداشته باشد و باعث شود در آینده در صورت نیاز داشتن به ارتباطات مالتی پوینت نیاز به خرید تجهیزات MCU External باشد که مجموعه را با هزینه بیشتری مواجه می کند. البته کلا در خرید تجهیزات ویدئو کنفرانس می بایست این کالا را به چشم یک کالای سرمایه گذاری نگاه کرد به دلیل اینکه با بررسی های بیشتر آن سازمان یا مجموعه متوجه این قضیه می شود که تمامی هزینه های اولیه این راه کارها در مدت زمان کوتاهی برمیگردد که در مقاله ای جداگانه این موضوع را بررسی خواهیم کرد. 

 

برای مطالعه بیشتر: سیستم ویدیو کنفرانس

 

انتخاب نوع دستگاه ویدئو کنفرانس به چه عواملی بستگی دارد؟

بعد از بررسی نوع ارتباطات نوبت به نوع دستگاه انتخابی می شود که انتخاب این دستگاه ها بستگی به نوع ارتباطات که در پاراگراف قبل بررسی کردیم دارد و در کنار آن نوع سالن یا اتاق جلسات که قرار است دستگاه ویدئو کنفرانس در آنجا نصب و راه اندازی شود که بستگی به نوع سالن و تعداد شرکت کنندگان و نفرات حاضر در جلسه نوع دستگاه انتخابی متفاوت می باشد. 

 

 

 خرید ویدئو کنفرانس سخت افزاری

شرکت توسعه ارتباطات گلیک دارای 14 سال تجربه در زمینه ی خرید و فروش سیستم کنفرانس و ویدئو کنفرانس می باشد، علاوه بر موارد ذکرشده هم اکنون در زمینه های خرید دوربین کنفرانس، خرید وب کم کنفرانس، خرید تجهیزات اتاق کنفرانس، خرید وب کم برای استریم و خرید میکروفون کنفرانس مشغول به فعالیت می باشد.

 

برای خرید انواع ویدئو کنفرانس سخت افزاری با ما تماس بگیرید

  


     

 

جمع بندی

بعد از بررسی هایی که انجام شد نوبت به آیتم های مختلف در دستگاه ویدئو کنفرانس انتخابی می شود که بستگی به بررسی های قبلی مواردی هم چون تعداد میکروفن ها، نوع میکروفن که می تواند وایرلس یا کابلی باشد، تعداد اسپیکرها، ورودی و خروجی های دستگاه به منظور اتصال به تجهیزاتی که ممکن است در مجموعه وجود داشته باشد، قابلیت پشتیبانی از ارسال محتوا به صورت وایرلس یا کابلی و بسیاری موارد دیگر در قیمت دستگاه تاثیر گذار می باشد.  در قسمت سوم این مقاله یک پروژه را بر روی برندYealink  بررسی میکنیم تا موارد ذکر شده برای شما خواننده عزیز قابل لمس تر باشد. 

 

برای مطالعه بیشتر: وب کم حرفه ای

 

فرم مشاوره خرید بهترین ویدئو کنفرانس سخت افزاری

 

برچسب ها :

ویدئو کنفرانس

ویدئو کنفرانس قیمت

خرید ویدئو کنفرانس

سیستم ویدئو کنفرانس سخت افزاری

Point-to-Point

ارتباط MultiPoint

Multipoint Control

ویدئو کنفرانسMCU

ویدئو کنفرانس پولیکام

ویدئو کنفرانس CISCO

ویدئو کنفرانس سیسکو

ویدئو کنفرانس یالینک

میکروفن ویدئو کنفرانس

اسپیکر ویدئو کنفرانس

قیمت تجهیزات اتاق کنفرانس یالینک

هزینه راه اندازی سیستم ویدئو کنفرانس

هزینه راه اندازی ویدئو کنفرانس سخت افزاری

گلیک

گلیک نماینده رسمی فروش دستگاه ویدئو کنفرانس

توسعه ارتباطات گلیک

راه اندازی کنفرانس ویدئویی

راه اندازی سیستم اتوترک

راه اندازی ویدئو کنفرانس

راه اندازی ویدئو کنفرانس در شبکه محلی

راه اندازی ویدئو کنفرانس سیسکو

راه اندازی ویدئو کنفرانس تحت وب

راه اندازی ویدئو کنفرانس با اسکایپ

هزینه راه اندازی ویدئو کنفرانس

ویدیو کنفرانس

تجهیزات ویدئو کنفرانس

تجهیزات ویدیو کنفرانس

دستگاه ویدئو کنفرانس

دستگاه ویدیو کنفرانس

خرید سیستم کنفرانس

خرید دوربین کنفرانس

دوربین کنفرانس

خرید وب کم کنفرانس

وب کم کنفرانس

خرید تجهیزات اتاق کنفرانس

تجهیزات اتاق کنفرانس

خرید وب کم برای استریم

خرید میکروفون کنفرانس

خرید میکروفن کنفرانس

میکروفون کنفرانس

میکروفن کنفرانس

راه اندازی ویدیو کنفرانس

سیستم ویدیو کنفرانس

سیستم ویدئو کنفرانس

وب کم حرفه ای

وب کم

خرید ویدیو کنفرانس

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha