چک لیست خرید تجهیزات سالن کنفرانس

چک لیست خرید تجهیزات سالن کنفرانس

در چک لیست خرید تجهیزات سالن کنفرانس، چه ابزار و تجهیزاتی وجود دارد؟

 

چک لیست خرید تجهیزات سالن کنفرانس

در این مقاله می‌خواهیم در مورد خرید تجهیزات سالن کنفرانس با یکدیگر به بحث و گفتگو بپردازیم. یک سالن کنفرانس تکمیل و مناسب باید شامل چه تجهیزات صوتی و تصویری باشد؟ تجهیز کردن سالن کنفرانس به مفهوم خریدن تجهیزات صوتی و تصویری مورد نیاز برای برگزاری کنفرانس به بهترین شکل ممکن است. تجهیزات صوتی سالن کنفرانس و تصویری متعددی برای برگزاری یک ویدئو کنفرانس مورد نیاز است که موضوع اصلی مورد بحث ما در این مقاله را تشکیل خواهند داد. اگر شما هم به فکر تجهیز کردن یک سالن کنفرانس ایده‌آل هستید؛ اما هیچ ایده‌ای در مورد شروع کار ندارید و نمی‌دانید که دقیقاً چه تجهیزاتی را باید خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید و تا انتها با ما همراه باشید.

 

خرید تجهیزات سالن کنفرانس

 

زمان تقریبی مطالعه 7 دقیقه

 

تجهیز کردن سالن کنفرانس

سالن‌های کنفرانس این روزها از اهمیت بسیار ویژه‌ای در نزد سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف برخوردار است. سالن کنفرانس همان‌طور که از نام آن مشخص است، محل برگزاری همایش‌ها، آمفی‌تئاترها و جلسات کاری هر سازمان و ارگانی است.

سالن‌های کنفرانس تأثیر بسیار زیادی بر روابط برون سازمانی و روابط اعضای مختلف در داخل سازمان می‌گذارد. تجهیزات صوتی و تصویری متعددی متناسب با نوع و ابعاد سالن کنفرانس باید خریداری شوند و این تجهیزات صوتی و تصویری باید به بهترین شکل ممکن با یکدیگر ترکیب شده و یک سیستم کنفرانس یکپارچه را تشکیل دهند.

 

اجزا جدایی ناپذیر سالن های کنفرانس:

تجهیزات صوتی و تصویری کنفرانس این روزها تبدیل به جزء جدایی‌ناپذیر سالن‌های کنفرانس شده اند و هیچ سالن کنفرانس امروزی و مدرنی بدون حضور این تجهیزات قابل تصور نیست. کیفیت برگزاری جلسات درون سازمانی و برون سازمانی و میزان بازده خروجی جلسات، تا حد بسیار زیادی در گرو استفاده از تجهیزات و سیستم‌های کنفرانس است. هرچه کیفیت صدا و تصویر شرکت‌کنندگان بالاتر باشد، جلسه پربارتر خواهد بود.

با تجهیز کردن سالن کنفرانس خود به وسیله تجهیزات صوتی و تصویری، نهایت احترام خود به حاضرین را نشان داده و شکلی رسمی و جدی به جلسه می‌بخشید. امروزه در تمام ادارات، سازمان‌ها، مراکز آموزشی و آموزشگاه‌ها، هتل‌ها، فرودگاه‌ها، اتاق‌های کنوانسیون، مراکز مطبوعاتی، خبرگذاری‌ها، مراکز تجاری، بانک‌ها و مراکز درمانی یک سالن کنفرانس تجهیزشده  وتکمیل وجود دارد و این موضوع به تنهایی اهمیت داشتن یک سالن کنفرانس مدرن و امروزی را نشان می‌دهد.

 

طراحی سالن کنفرانس گلیک

 

نکات مهم قبل از خرید تجهیزات سالن کنفرانس

نکات مهمی وجود دارند که قبل از خرید تجهیزات سالن کنفرانس باید در مورد آن‌ها اطلاعات داشته و به جمع‌بندی هایی برسید. خرید تجهیزات سالن کنفرانس به عوامل مختلفی بستگی دارد و قطعاً دو سالن کنفرانس با ابعاد و کاربری‌های مختلف، به تجهیزات مختلفی نیز نیاز دارند.

قبل از این که به سراغ خرید تجهیزات سالن کنفرانس بروید، باید در مورد نیازهای سالن خود و همچنین تجهیزات موردنظر اطلاعاتی را به دست بیاورید، وگرنه دچار سردرگمی خواهید شد و احتمالاً بهترین انتخاب‌های ممکن را نخواهید داشت.

 

قیمت تجهیزات سالن کنفرانس

 

برخی از نکات مهم قبل از خرید تجهیزات سالن کنفرانس به شرح زیر هستند:

  • متراژ و ابعاد اتاق کنفرانس شما به چه صورت است؟ آیا سالن کنفرانس شما سقف بلندی دارد؟ آیا سالن کنفرانس شما به شکل مربع است یا مستطیل؟

  • آیا تمام افراد حاضر در جلسه نسبت به یکدیگر دید دارند؟ آیا تجهیزاتی که برای سالن کنفرانس موردنیاز است باید توانایی عبور از دیوار یا پوشش ۳۶۰ درجه را داشته باشند؟

  • آیا به سیستم اتوترک (فیلمبرداری خودکار) نیاز خواهید داشت؟

  • سیستم‌های صوتی و تصویری موردنیاز باید چه امکانات و قابلیت‌هایی داشته باشند؟ برای مثال آیا می‌خواهید از اعضاء و حاضرین در جلسه رأی‌گیری و نظرسنجی به عمل آورید؟ آیا تجهیزات شما باید صدای سخنران را به چندین زبان مختلف ترجمه کند؟

  • آیا به تجهیزات چندرسانه‌ای نیاز خواهید داشت؟ آیا اعضا باید صفحه نمایش، فایل‌ها و اسناد سیستم‌های خود را با همه به اشتراک بگذارند؟

  • چه میزان بودجه برای خرید تجهیزات سالن کنفرانس در نظر گرفته‌اید؟

  • آیا به نمایشگر ویدیویی در سالن برگزاری جلسه نیاز خواهید داشت؟

  • آیا به سیستم ویدئو کنفرانس نیاز دارید؟

  • صوت جانبی متناسب با ابعاد سالن چیست؟

 

 

آشنایی با چک لیست خرید تجهیزات سالن کنفرانس

پس از مشخص کردن سطح نیازها و خواسته‌های خود می‌توانید نسبت به خرید تجهیزات اتاق کنفرانس اقدام کنید. در ادامه چک لیستی از تجهیزات صوتی و تصویری موردنیاز برای یک سالن کنفرانس تکمیل و مدرن را برای شما آماده کرده‌ایم. چک لیستی که به شما در خرید تجهیزات موردنیاز کمک فراوانی خواهد کرد.

انتخاب تجهیزات صوتی و تصویری با توجه به اهمیت جلسه، کیفیت برگزاری آن را افزایش داده و آن خروجی مطلوب را برای شما ایجاد خواهد کرد. بنابراین در خرید تجهیزات سالن کنفرانس نهایت دقت و وسواس خود را به خرج دهید.

 

چک لیست تجهیزات صوتی  تصویری  برای ایجاد یک سالن کنفرانس:

  • خرید دوربین کنفرانس ویدیویی متناسب با نوع جلسه

  • خرید میکروفون کنفرانس مناسب

  • پنل رومیزی کنفرانس (پنل VSP) جهت برقراری اتصالات و ارتباطات

  • میز و صندلی کنفرانسی مناسب و ارگانیک

  • ویدئو پروژکتور

  • سیستم صوتی جانبی

  • وایت برد و قلم

  • کابل صدا و تصویر

در ادامه با ما همراه باشید تا هرکدام از موارد حاضر در چک لیست را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

 

استفاده از تخته وایت برد و ماژیک را فراموش نکنید

تجهیزات اتاق کنفرانس

 

یکی از الزامات مهم و ضروری هر سالن کنفرانسی، استفاده از وایت برد و ماژیک است. شاید با خودتان بگویید که این تجهیزات دیگر منسوخ شده و از مد افتاده‌اند. با در نظر گرفتن تکنولوژی‌ها و فناوری‌های مختلف در زمینه تصویربرداری، ضبط جلسه و نوت برداری شاید در ابتدا این طور به نظر برسد که واقعاً دیگر نیازی به وایت برد و ماژیک نداریم.

این روزها ارائه آمار و ارقام، جدول و نمودار در قالب اپلیکیشن‌هایی مانند پاوروینت و ترکیب کردن اعداد با تصاویر انجام می‌شود. کسی منکر این قضیه نیست که یادگیری تصویری و ارائه مطالب به همراه تصویر و ویدیو تا چه اندازه در تاثیرگذاری و کیفیت انتقال مطالب موثر است.

با درنظر گرفتن تمام این نکات، هنوز هم برای ارائه نقطه نظرات برنامه‌ریزی نشده و پاسخ دادن به سوالات افراد حاضر در کنفرانس، به وایت برد و ماژیک نیاز خواهید داشت. تصور اینکه در جلسه کنفرانس زمان کافی برای ایجاد پاورپوینت را خواهید داشت، اندکی دور از واقعیت است. وایت برد و ماژیک هنوز هم موثر هستند و کیفیت جلسات و کنفرانس‌ها را بالاتر می‌برند.

 

 

وب کم حرفه ای ویدیو کنفرانس

 

 

میز و صندلی مناسب انتخاب کنید

دومین مورد که یکی از مهم‌ترین موارد نیز به شمار می‌رود، تهیه میز و صندلی‌هایی با طراحی استاندارد و ارگانیک برای اعضاء و شرکت‌کنندگان است. برای برگزاری جلسات کنفرانس طولانی و تکرارشونده در بالاترین کیفیت ممکن، به میز و صندلی‌هایی نیاز دارید که متناسب با آناتومی بدن و ستون مهره انسان طراحی شده اند و موجبات راحتی شرکت‌کنندگان را فراهم می‌کنند.

در نظر بگیرید که افراد مختلف باید بارها و بارها در طول جلسات روی این صندلی‌ها بنشینند. اگر صندلی سالن کنفرانس راحت نباشد، شرکت‌کنندگان بسیار زودتر از حد نرمال خسته می‌شوند و کیفیت برگزاری کنفرانس تحت تأثیر قرار می‌گیرد. علاوه‌بر طراحی ارگانیک و متناسب با آناتومی بدن انسان، رنگ و جنس میز و صندلی‌ها نیز بسیار مهم است.

انتخاب و ترکیب رنگ میز و صندلی‌ها باید به گونه‌ای باشد که کمترین تضاد ممکن را ایجاد کند و چشم‌های حاضرین در جلسه را خسته نکند. جنس روکش صندلی‌ها باید از الیاف و پارچه‌هایی باشد که منجر به تعریق و سر خوردن افراد نشود. همچنین فاصله میزها و صندلی‌ها از یکدیگر باید استانداندارد و اصولی باشد.

 

 

 

تجهیزات صوتی و تصویری موردنیاز برای تجهیز کردن سالن کنفرانس

 

برای برگزاری هرچه بهتر و باکیفیت‌تر جلسه، به ابزار و تجهیزاتی نیاز دارید که ارتباط بین اعضاء و حاضرین را به خوبی برقرار کرده و موجبات تعامل اعضاء با یکدیگر را فراهم کند. زمانی که یک جلسه در ابعاد بزرگ و با حضور شرکت کنندگان بیشتری انجام می‌شود، برقراری نظم در جلسه و پیشبرد صورت جلسه بسیار سخت‌تر می‌شود. تجهیزات صوتی و تصویری سالن کنفرانس در اینجا به کمک شما می‌آیند و به شما کمک می‌کنند تا کنترل جلسه کنفرانس را در دست بگیرید و مسیر بحث را هدایت کنید.

سیستم کنفرانس تعداد شرکت‌کنندگان را مشخص می‌کند، جلسه کنفرانس را به صورت صوتی و تصویری ضبط و آرشیو می‌کند، صفحه نمایش افراد مختلف را برای همه به اشتراک می‌گذارد، صدای میکروفون افراد مختلف را قطع یا وصل می‌کند، از شرکت کنندگان نظرسنجی و رأی‌گیری می‌کند، امکان ارتباط اعضا با یکدیگر از طریق میکروفون، دوربین و اتاق چت را فراهم می‌کند، مسیر کنفرانس را پیش می‌برد و به شما کمک می‌کند تا خروجی مدنظر را از جریان کنفرانس بگیرید.

 

برای مطالعه بیشتر: میکروفون یالینک Yealink VCM38

 

میکروفون کنفرانس

اولین مورد از تجهیزات صوتی و تصویری سالن کنفرانس، میکروفون اتاق کنفرانس است. واضح است که صدای افراد حاضر در جلسه و کسی که در حال سخنرانی است، باید با بالاترین کیفیت و شیوایی ممکن، به تمام نقاط سالن کنفرانس برسد. این صدا باید عاری از هرگونه نویز و تداخل بوده و گوش شرکت کنندگان را اذیت نکند.

 

تجهیزات صوتی اتاق کنفرانس

 

کیفیت صدای خروجی رابطه مستقیمی با کیفیت برگزاری جلسه دارد و این کیفیت، به صورت تمام و کمال تحت تأثیر میکروفون انتخابی شما برای سالن کنفرانس قرار دارد. میکروفون‌های اتاق کنفرانس در انواع و اشکال مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند. این میکروفون‌ها هر کدام برای منظور و کاربرد خاصی طراحی شده‌اند و هر کدام نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود را دارند.

از انواع میکروفون‌های سالن کنفرانس می‌توان به میکروفون‌های باسیم، میکروفون‌های بی سیم (Wireless)، میکروفون یقه ای (Lapel)، میکروفون گردن غازی (Gooseneck)، میکروفون‌های چند رسانه ای (Multimedia)، میکروفون‌های مرزی (Boundary) و میکروفون‌های سقفی (ceiling) اشاره کرد.

هر کدام از این میکروفون‌ها قابلیت و ویژگی‌های مختلفی را در اختیار رئیس جلسه و افراد شرکت کننده قرار می‌دهد. برای مثال افرادی که برای سخنرانی باید سرپا ایستاده و به نقاط مختلف سالن بروند، نمی‌توانند از میکروفون‌های باسیم گردن غازی استفاده کنند. برای این افراد باید تعدادی میکروفون بی سیم هیه و در دسترس قرار بگیرد.

 

مهم‌ترین ویژگی‌ها و امکانات کنفرانس:

  • توانایی کنترل مسیر بحث توسط رئیس جلسه

  • امکان قطع و وصل کردن صدای حاضرین و اعضاء توسط رئیس جلسه به منظور ایجاد تقدم و تأخر در سخنرانی و مشخص کردن مدت زمان سخنرانی هر عضو

  • قابلیت رأی‌دادن و رأی‌گیری از اعضاء و حاضرین در جلسه

  • قابلیت شرکت در نظرسنجی‌ها و چت‌روم‌ها

  • امکان ترجمه صدای شخص سخنران به چندین زبان به صورت هم‌زمان و لایو

  • امکان پخش صدا برای چند سالن و اتاق‌های مختلف به صورت هم‌زمان

  • قابلیت ترکیب و ادغام با سیستم‌های ویدئو کنفرانس

  • قابلیت‌های چند رسانه‌ای و به اشتراک گذاشتن اطلاعات، محتوای تصویری و صوتی، اسناد و صفحه نمایش

میکروفون‌های انتخابی باید ظاهری مدرن و زیبا داشته باشند، رابط کاربری ساده و قابل فهمی داشته باشند، قیمت مناسبی داشته باشند، از مواد اولیه باکیفیتی ساخته شده باشند و متناسب با نیازهای ما و سالن کنفرانس تهیه شوند.

 

 

دوربین کنفرانس ویدیویی

دوربین ویدیو کنفرانس

دومین مورد از تجهیزات صوتی و تصویری مورد نیاز برای تجهیز کردن یک سالن کنفرانس و برگزاری همایش‌ها و جلسات مختلف، دوربین است. برای انکه بتوانید تصاویر نقاط و افراد مختلف را به نمایش درآورده و روند جلسه را به صورت تصویری ضبط و ثبت کنید، به یک دوربین حرفه‌ای و باکیفیت نیاز دارید.

دوربینی که برای سالن کنفرانس خریداری می‌شود باید انواع پورت‌های ورودی و خروجی تجهیزات مختلف را پشتیبانی کند و تمام نیازهای یک مدیر امروزی برای برگزاری و آرشیو کردن جلسات کنفرانس را برآورده کند. دوربین‌هایی وجود دارند که چهره شخص سخنران را به صورت اتومایک و هوشمند شناسایی کرده و تصویر شخص را بر روی پرده و نمایشگر به تصویر درمی‌آورند. این دوربین‌ها جلسه را به صورت خودکار و بدون نیاز به دخالت دست ضبط و آرشیو می‌کنند. به چنین دوربین‌های مناسب ویدیو کنفرانس، دوربین‌های اتوترکر (Auto-Tracker) گفته می‌شود.

 

 

سیستم صوت جانبی و اسپیکر سالن کنفرانس

سیستم صوت جانبی در سالن‌های بزرگ و طویل وظیفه مهم پخش یکنواخت صدا در کل محیط را برعهده دارد. در طراحی سالن‌های کنفرانس بزرگ برای اینکه با توجه به تعداد شرکت کنندگان و ابعاد سالن، بتوانند یک جلسه کنفرانس را به بهترین شکل ممکن پشتیبانی و برگزار کنند، به یک سیستم صوت جانبی نیاز دارند تا صدای جلسه را به صورت واضح، شفاف و یکنواخت در کل محیط پخش بکند.

خرید اسپیکر سالن کنفرانس

اجزای تشکیل‌دهنده یک سیستم صوت جانبی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • بلندگوهایی که در نقاط مختلف سالن و با رعایت همپوشانی و هم‌جواری استاندارد نصب شده‌اند.

  • یک آمپلی فایر که وظیفه تقویت صدای ورودی و ارسال صدای خروجی به بلندگوها را برعهده دارد.

  • یک میکسر برای تنظیم حجم صدا و گرفتن ورودی‌های مختلف.

  • تعدادی میکروفون حرفه ای بی سیم برای کسانی که به میکروفون‌های رومیزی دسترسی ندارند.

 

 

مانیتور اتاق کنفرانس ویدیویی

 

نمایشگر اتاق کنفرانس (مانیتور)

نمایشگر یا همان Monitor یکی دیگر از تجهیزات صوتی و تصویری مورد نیاز برای تجهیز کردن یک سالن کنفرانس است. آیا می‌توانید یک سالن کنفرانس مدرن و به‌روز را بدون نمایشگر تصور کنید؟ برای اینکه بتوانید محتوای مولتی مدیا خود را برای شرکت کنندگان به نمایش دربیاورید، به یک نمایشگر بزرگ و باکیفیت نیاز خواهید داشت. این نمایشگر می‌تواند یک مانیتور، یک تلویزیون یا یک پرده به همراه یک ویدئو پروژکتور باشد.

اگر سالن شما بزرگ یا طویل است و اگر تعداد شرکت کنندگان در کنفرانس شما از یک تعدادی بالاتر است، ممکن است یک مانیتور پاسخگوی نیازهای جلسه نباشد. در این صورت می‌توانید از سیستم ویدئو پروژکتور استفاده کنید. خریداری یک سیستم ویدئو پروژکتور که تصویر ورودی را به صورت همزمان روی چند پرده در زوایای مختلف به نمایش درمی‌آورد، نسبت به خریداری چند مانیتور و چند تلویزیون، صرفه اقتصادی بالاتری دارد.

 

چرا استفاده از چند مانیتور به صورت همزمان هزینه های اضافی را به دنبال دارد؟

استفاده از چند مانیتور و چند تلویزیون، هزینه بیشتری را به شما تحمیل می‌کند و فضای بیشتری را به اشغال خود درمی‌آورد. همچنین برای اینکه چند تلویزیون و چند مانیتور در پخش صدا و تصویر با یکدیگر هماهنگ باشند، نیازمند تجهیزات جانبی و سیمکشی‌های متعدد هستند؛ اما یک سیستم ویدئو پروژکتور، شما را درگیر این مسائل نخواهد کرد و ظاهر مدرن‌تر و به‌روزتری نیز به سالن کنفرانس شما خواهد بخشید.

ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که پرده‌های پروژکتور به صورت ریلی و کرکره‌ای طراحی می‌شوند و زمانی که نیازی به استفاده از آن‌ها نباشد، می‌توانند جمع شده و فضای بسیار کمتری را اشغال کنند.

 

برای مطالعه بیشتر: تجهیزات کنفرانس

 

بالابر نمایشگر یا لیفت مانیتور (Monitor Lift)

بالابر نمایشگر که با نام‌های مانیتور میز کنفرانس، لیفت مانیتور کنفرانس، آسانسور مانیتور و لیفت مانیتور نیز شناخته می‌شود، به سیستمی گفته می‌شود که مانیتورها را درون میز کنفرانس جاسازی می‌کند. این سیستم زمانی که به مانیتورها نیاز باشد آن‌ها را در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌دهد و تصاویر مدنظر را برای آن‌ها به نمایش درمی‌آورد.

 

تجهیزات مدرن اتاق کنفرانس

 

زمانی که دیگر نیازی به مانیتورها نباشد، این سیستم مانیتورها را در میز جاسازی می‌کند و فضای بیشتری را برای اعضاء به‌وجود می‌آورد. اگر به فکر تجهیز یک سالن کنفرانس حرفه‌ای و مدرن هستید، حتماً از این سیستم در سالن خود استفاده کنید.

 

 

پنل VSP سیستم کنفرانس

 

پنل رومیزی VSP

پنل رومیزی VSP یکی از الزامات موردنیاز هر سالن کنفرانسی محسوب می‌شود. این میز به شرکت کنندگان و اعضاء این امکان را می‌دهد که در صورت نیاز، محتوای مولتی مدیای خود را با افراد دیگر به اشتراگ بگذارند. این پنل دسترسی به انواع پورت‌ها نظیر پورت شبکه (LAN)، پورت HDMI، پورت VGA، پورت AV، پورت AUX، پورت USB، پورت Audio 3.5mm و پورت برق AC را برای افراد حاضر در سالن کنفرانس فراهم می‌کند.

احتمالاً این پنل‌ها را در اتاق‌های مدیریت و مراکز آموزشی مختلف دیده‌اید. این پنل‌ها به صورت پنهان و توکار در میزهای کنفرانس اجرا می‌شوند.

 

 

 

آشنایی با سیستم کنفرانس

به مجموع تجهیزات صوتی موردنیاز برای تجهیز کردن سالن کنفرانس، سیستم کنفرانس گفته می‌شود. سیستم‌های کنفرانس این روزها به صورت پک و توسط برندهای مختلف ارائه می‌شوند. این سیستم‌ها با توجه به مشخصات فنی و قابلیت‌های اجرایی، انواع مختلفی دارند.

 

سیستم کنفرانس چیست؟

 

خرید سیستم کنفرانس به صورت پک شما را از خریدهای متعدد بی‌نیاز می‌کند. به جای اینکه تمام ملزومات صوتی مانند میکروفون، بلندگوها و تجهیزات جانبی را به صورت جداگانه خریداری کنید، می‌توانید این تجهیزات را به صورت یکجا در قالب سیستم کنفرانس خریداری کنید.

یک سیستم کنفرانس با امکانات به‌روز و مشخصات فنی خوب، تمام نیازهای صوتی شما اعم از مدیریت جریان بحث در طول جلسه، قطع و وصل کردن صدای افراد مختلف، تقویت صدا بدون نویز و تداخل، رساندن صدای شفاف و یکنواخت به تمام نقاط سالن، ضبط و آرشیو کردن صدای جلسه، ترجمه صدا به چند زبان مخلف و رأی‌گیری از اعضا را پوشش می‌دهد. این روزها حتی شرکت‌های کوچک و متوسط که تعداد شرکت کنندگان چندان بالایی ندارند نیز از انواع سیستم‌های کنفرانس متناسب با نیازهای خود استفاده می‌کنند.

 

برای مطالعه بیشتر: کاربردهای سیستم کنفرانس

 

انواع سیستم کنفرانس

انواع سیستم کنفرانس در حالت کلی و با توجه به سیستم اجرایی، به دو نوع سیستم کنفرانس آنالگ و سیستم کنفرانس دیجیتال تقسیم می‌شود. سیستم‌های آنالوگ همان‌طور که قابل حدس است، صدای محیط را به عنوان سیگنال ورودی دریافت می‌کنند، نویز محیط را فیلتر می‌کنند و سپس با تقویت کردن صدا، سیگنال را در قالب جریان الکتریکی به بلندگوهای متصل، ارسال می‌کنند.

این در حالی است که یک سیستم کنفرانس دیجیتال پیشرفه‌تر است و قابلیت‌های مختلفی دارد. تقریباً تمام سیستم‌های کنفرانس امروزی از نوع دیجیتال هستند و تمام یا اکثر ویژگی‌های فنی ذکرشده را پوشش می‌دهند.

 

خرید سیستم کنفرانس گلیک

 

 

اجزاء تشکیل‌دهنده سیستم کنفرانس

از جمله اجزاء تشکیل‌دهنده سیستم کنفرانس می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • تغذیه یا سیستم کنترل مرکزی کنفرانس

  • کنسول کنفرانس ریاست جلسه

  • میکروفون کنفرانس شرکت کننده

  • کابل های ارتباطی

 

برای مطالعه بیشتر: وب کم حرفه ای یالینک Yealink UVC80

 

طراحی و پیاده سازی سیستم کنفرانس

برند ما با سال‌ها تجربه و سابقه درخشان در حوزه ارائه خدمات طراحی و راه اندازی سیستم کنفرانس فعالیت می‌کند. در صورتی که برای خرید سیستم کنفرانس و در واقع تجهیز سالن کنفرانس به مشاوره نیاز دارید، می‌توانید با کارشناسان برند ما در تماس باشید.

 

 

برای مطالعه بیشتر: خرید وب کم کنفرانس

 

 

آشنایی با ویدئو کنفرانس

ویدئو کنفرانس می‌تواند صدا، تصویر و محتوا را به صورت تک یا گروهی در نقاط جغرافیایی مختلف ارسال و دریافت کند. سیستم ویدیو کنفرانس از وب کم حرفه‌ای و با کیفیت Full HD استفاده کرده و تصاویر را با کیفیتی باورنکردنی ارسال می‌کند. با استفاده از سیستم ویدیو کنفرانس می‌توانید جلسات آنلاین خود را برگزار کنید و با افراد سازمان‌ها در منطقه جغرافیایی دیگری ارتباط تصویری برقرار کنید.

 

ویدیو کنفرانس چیست؟

 

با استفاده از ویدئو کنفرانس در اتاق کنفرانس نیازی به تهیه جداگانه تجهیزات صوتی و تصویری ندارید و همه این تجهیزات در یک پکیج جمع‌آوری شده‌اند. دستگاه ویدئو کنفرانس شامل تجهیزات زیر می‌‌شود:

  • دوربین ویدیو کنفرانس

  • میکروفون

  • اسپیکر

  • هاب اتصال و کنترل دستگاه

 

 

 

ویژگی‌ها و کاربردهای ویدئو کنفرانس

از جمله ویژگی‌های کنفرانس ویدیویی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • برگزاری جلسه در موقعیت‌های مختلف

  • برگزاری مصاحبه استخدام، آموزش کارکنان و جلسات دوره‌ای

  • آموزش مجازی و آموزش به افراد از راه دور

  • امکان نظارت و مدیریت سازمان‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه به طور دائم

  • گزارش از راه دور شامل تبادل نظر و ارائه گزارش به مدیران در مورد پروژه‌های برون شهری مانند سدسازی، معدن وغیره

  • برگزاری و شرکت درمناقصه‌ها و مزایده‌های بین‌المللی

  • حضور در جلسات ویدیو کنفرانس از طریق تلفن همراه، تبلت و کامپیوترهای رومیزی

 

اصول ویدئو کنفرانس

 

 

مزایای سیستم ویدئو کنفرانس

از جمله مزایای خرید ویدئو کنفرانس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صرفه جویی در زمان

  • صرفه جویی در هزینه‌ها

  • برگزاری سریع یک همایش یا کنفرانس در مواقع اضطراری

  • استفاده بهینه از منابع انسانی و مدیریت کارآمدتر آن‌ها

  • تعامل و تبادل اطلاعات با سازمان‌ها، شرکت‌ها و دانشگاه‌های بین المللی

  • بهبود ارتباطات خارجی مدیران سازمان‌های مختلف و امکان برقراری جلسه از محل دفتر آن‌ها

 

 

خرید سیستم ویدئو کنفرانس

 

ش

خرید ویدئو کنفرانس

اگر می‌خواهید سیستم ویدیو کنفرانس را خریداری کنید اما اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، می‌توانید با کارشناسان توسعه ارتباطات گلیک در ارتباط باشید. همچنین جهت استعلام قیمت ویدئو کنفرانس، کارشناسان بخش فروش ما می‌توانند به شما کمک کنند. برند ما با سال‌ها تجربه در حوزه نصب و راه اندازی سیستم ویدئو کنفرانس می‌تواند شما را در این مسیر همراهی کند و خدمات خود را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت به شما ارائه دهد. شرکت گلیک علاوه بر خرید ویدئو کنفرانس، به خرید دوربین کنفرانس، خرید وب کم، خرید وب کم برای استریم، خرید وب کم دست دوم، خرید میکروفون کنفرانس، خرید تجهیزات سیستم کنفرانس، خرید تجهیزات ویدئو کنفرانس، استعلام قیمت سیستم کنفرانس، استعلام قیمت ویدئو کنفرانس، استعلام قیمت میکروفن سالن کنفرانس، استعلام قیمت دوربین کنفرانس، استعلام قیمت وب کم لاجیتک و سایرموارد می پردازد.

 

 

سخن پایانی درباره خرید تجهیزات سالن کنفرانس

در این مقاله در مورد خرید تجهیزات سالن کنفرانس صحبت کردیم و از نزدیک با ملزومات ضروری یک سالن کنفرانس مدرن و امروزی آشنا شدیم. در این مقاله یک چک لیست از تجهیزات صوتی و تصویری مختلف که برای تجهیز کردن سالن کنفرانس موردنیاز است ارائه کردیم. با مدنظر قرار دادن مطالب ارائه‌شده و گرفتن مشاوره از کارشناسان برند ما، سالن کنفرانس خود را به بهترین شکل ممکن تجهیز کنید.

 

برای خرید سیستم کنفرانس و سیستم ویدئو کنفرانس با ما تماس بگیرید

 

     

 

برچسب ها :

سیستم کنفرانس

سالن کنفرانس

تجهیز سالن کنفرانس

تجهیزات سالن کنفرانس

خرید سیستم کنفرانس

سیستم کنفرانس ویدیویی

خرید سیستم ویدیو کنفرانس

قیمت تجهیزات صوتی سالن کنفرانس

قیمت ویدیو کنفرانس

قیمت سیستم کنفرانس

میکروفون سالن کنفرانس

دستگاه ویدیو کنفرانس

خرید وب کم کنفرانسی

وب کم کنفرانس

دوربین مناسب ویدیو کنفرانس

ویدئوکنفرانس

ویدئو کنفرانس

وب کم کنفرانس چیست

وب کم مناسب برای اتاق کنفرانس

فروش وب کم حرفه ای

وب کم حرفه ای یالینک

نکات مهم خرید وب کم کنفرانس

تجهیزات ویدیو کنفرانس

فروش ویدیو کنفرانس

سیستم کنفرانس چیست

وایت برد اتاق کنفرانس

قیمت پنل رومیزی vsp

انواع سیستم کنفرانس

کاربرد ویدئو کنفرانس

خرید ویدئو کنفرانس

خرید تجهیزات سالن کنفرانس

سیستم ویدئو کنفرانس

دوربین کنفرانس ویدیویی

دوربین کنفرانس

میکروفون اتاق کنفرانس

دستگاه ویدئو کنفرانس

قیمت ویدئو کنفرانس

دوربین‌های مناسب ویدیو کنفرانس

دوربین کنفرانسی

وب کم حرفه‌ای

خرید تجهیزات اتاق کنفرانس

خرید دوربین کنفرانس

خرید وب کم

خرید وب کم برای استریم

خرید وب کم دست دوم

خرید میکروفون کنفرانس

تجهیزات سیستم کنفرانس

تجهیزات ویدئو کنفرانس

تجهیزات صوتی سالن کنفرانس

قیمت وب کم لاجیتک

قیمت وب کم

قیمت دوربین کنفرانس

قیمت میکروفن سالن کنفرانس

وب کم کنفرانسی

تجهیزات لازم برای ویدئو کنفرانس

قیمت تجهیزات ویدئو کنفرانس

تجهیزات کنفرانس

گلیک

توسعه ارتباطات گلیک

شرکت توسعه ارتباطات گلیک

سالن کنفرانس محصولات ویدئوکنفرانس

ویدئو کنفرانس چیست

Cisco WebEx Room Kit Plus

میکروفون یالینک Yealink VCM38

Cisco WebEx Room Kit

وب کم حرفه ای یالینک Yealink UVC80

Cisco WebEx Room Kit Pro

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha