انواع میکروفون سالن کنفرانس | سیستم کنفرانس

انواع میکروفون سالن کنفرانس | سیستم کنفرانس

گلیک نماینده فروش انواع میکروفون ها برای سالن کنفرانس در متراژ متفاوت، تلفن تماس 02191002921

کیفیت صدای ضعیف می تواند باعث به وجود آمدن مشکلاتی در برقراری ارتباط در سالن ها و اتاق های کنفرانس شود چه این ارتباط به صورت ویدئو کنفرانس و یا ارتباط تصویری باشد و چه به صورت جلسه داخلی. زمانی که یک تیم نتواند به خوبی ارتباط برقرار نماید این موضوع باعث به وجود آمدن نتایج ضعیف می شود.

 

 

سیستم کنفرانس با سیم

در این مدل سیستم کنفرانس همه چی به صورت سیمی بوده محدودیت هایی از جمله جابهجایی صدای ناواضح وجود نویز و سیگنال ضعیف هست.

سیستم های کنفرانس سیمی از سیگنال های آنالوگ برای انتقال جریان صوتی توسط کابل ها استفاده می کنند. چنین سیستم های کنفرانس برای نصب های ثابت مناسب تر هستند. مزایای سیستم کنفرانس با سیم

  • کیفیت و ثبات خوب 

  • نصب آسان

  • هزینه نگهداری کم
  • امواج به راحی عبور نمیکنند

سیستم کنفرانس بیسیم

در این مدل سیستم از Wi-Fi یا سیگنال مادون قرمز برای ارسال سیگنال در تجهیزات کنفرانس بی سیم استفاده می شود و در میکروفون ها تراشه پردازش داخلی سیگنال دیجیتال  (DSP) کیفیت صدای واضحی را به شنونده میرساند. مزایای سیستم کنفرانس بیسیم

  • تحرک پذیری 

  • می‌توان با توجه به وضعیت استفاده تنظیم کرد

  • زیبایی شناسی

  • نمایش نتایج رای گیری بهصورت آماری بر روی مانیتور ها

 

خرید میکروفن کنفرانس

 

مقایسه سیستم کنفرانس بی سیم و با سیم

در مواجهه با الزامات جلسه­‌ی استاندارد و با کیفیت بالا، انتخاب سیستم جلسه از اهمیت ویژه­‌ای برخوردار است.

تجهیزات سیستم کنفرانس عموماً شامل تجهیزات تجهیزات کنترل مرکزی، تجهیزات سخنرانی کنفرانس، تجهیزات بلندگو، تجهیزات مانیتورینگ، تجهیزات نورپردازی و تجهیزات شبکه است.

سیستم کنفرانس هوشمند از تجهیزات جانبی چند رسانه ای، سیستم کنفرانس دیجیتال و تفسیر و ترجمه همزمان، سیستم کنترل مرکزی هوشمند تشکیل شده است .

به راحتی قابل استفاده و نگهداری است همچنین تاثیری بر ساختمان­‌ها و مکان­‌های کنفرانس نخواهد گذاشت. به خصوص با ارتقای فناوری، سرعت انتقال سیگنال افزایش پیدا کرده است ، سیستم­‌های کنفرانس دیجیتال بی سیم را در بازار محبوب­‌تر کرده است.

سیستم کنفرانس آنالوگ نیاز به سیم کشی پیچیده‌­ای دارد که به دیوارها و میزهای کنفرانس آسیب می‌­رساند، امکانات اصلی محل کنفرانس را تغییر می‌­دهد و ظاهر سالن کنفرانس را تحت تاثیر قرار می­‌دهد و با این حال دارای عملکرد پایدار و قابل اعتمادی است که مستعد تداخل نیست.

 

 

چرا انتخاب میکروفون مخصوص سالن کنفرانس ضروری است؟

در خرید میکروفن کنفرانس و تجهیزات سالن کنفرانس با ید به نکات مختلفی توجه کرد به همین دلیل است که خرید میکروفون کنفرانس یک خرید عمومی نیست و می بایست در سازمان ها و شرکت ها این خرید توسط افراد متخصص این کار انجام شود.

در انتخاب نوع میکروفن برای سالن کنفرانس عواملی نظیر اندازه میز، اندازه سالن کنفرانس یا اتاق کنفرانس، چیدمان صندلی ها و بسیاری عوامل دیگر می تواند در زمان خرید میکروفن کنفرانس در سالن کنفرانس تاثیر گذار باشد. 

توانایی یک تیم برای برقراری یک ارتباط خوب بستگی به سخت افزار مورد استفاده آن تیم دارد.سخت افزارها و میکروفن های سالن کنفرانس عموما فاقد پیچیدگی خاص می باشند و استفاده از آن ها برای عموم کاربران آسان می باشد. یک تیم حرفه ای اگر به جای خرید میکروفن هایی که فقط کار می کنند یک انتخاب درست برای سالن کنفرانس خود انجام دهند کیفیت صدای ارتباطی را تا حد بسیار زیادی بهبود می دهند. 

 

برای خرید انواع تجهیزات سالن کنفرانس با ما تماس بگیرید

مشاوره خرید سیستم کنفرانس 02191002921

 

چه زمانی به خرید سیستم کنفرانس نیاز است؟

اتاق کنفرانس کوچک  نیازی به سیستم کنفرانس به همراه میکروفون های گردن غازی ندارد و اضافه کردن این تجهیزات به این نوع اتاق ها فقط شامل هزینه برای آن سازمان و یا مجموعه می باشد.

از آن جایی که همه دور یک میز کوچک می نشینند این اتاق کنفرانس فقط نیاز به یک میکروفن و یا اسپیکرفون مرکزی دارد که در ادامه به بررسی انواع آن ها خواهیم پرداخت.

در مقابل سالن های کنفرانس یا اتاق های کنفرانس بزرگ می بایست از تجهیزات کاملتری استفاده کنند و یک میکروفن یا اسپیکرفون مرکزی در وسط میز کافی نمی باشد. 

 

 

میکروفون کنفرانس و سیستم کنفرانس گلیک، اسپیکر و اسپیکرفون

 

 سیستم کنفرانس تحت شبکه

سیستم کنفرانس‌ فول دیجیتال که به آن‌ها سیستم کنفرانس تحت شبکه نیز می‌گویند، نوعی از سیستم‌های کنفرانس است که از بستر شبکه برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کند.

در این سیستم از کابل شبکه Cat5 استفاده می‌گردد. وجود بستر شبکه و استفاده از این تکنولوژی علاوه بر افزایشکیفیت،امکانات متنوعی را نیز در اختیار برگزارکنندگان قرار خواهد داد.

سیستم کنفرانس تحت شبکه امکان اتصال دو سالن کنفرانس را به‌سادگی و تنها توسط یک کابل شبکه رابط، فراهم خواهد کرد. این موضوع گسترش سالن کنفرانس را در هر زمانی ممکن خواهد ساخت.

 

میکروفون های گردن غازی، سیستم کنفرانس و میکروفون کنفرانس گلیک

 

  • میکروفون های گردن غازی و سیستم کنفرانس

همانطور که از نام این میکروفن ها پیداست این میکروفن ها شبیه به گردن غاز هستند. این میکروفن ها بهترین راه کار برای دریافت صدا با بهترین کیفیت می باشند. استفاده از میکروفون های گردن غازی به معنای استفاده از چند میکروفن می باشد که هر نفر دارای میکروفون اختصاصی و بسته به نوع دستگاه انتخابی ممکن است دارای اسپیکر اختصاصی خود نیز می باشند.

استفاده از میکروفن های گردن غازی شنیده شدن صدای تمام نفرات حاضر در داخل سالن کنفرانس را تضمین می کند. این نوع میکروفون کنفرانس صدای نویز پس زمینه را دریافت نمی کنند. و بر خلاف دیگر میکروفون ها که در این مقاله آن ها را بررسی خواهیم کرد صداهای به جز صدای نفرات صحبت کننده را مسدود می کنند. مشکلی که در سیستم های کنفرانس با میکروفن های گردن غازی وجود دارد شلوغی میز و به کار رفتن کابل های زیاد می باشد.

 

برای مطالعه بیشتر: خرید وب کم حرفه ای

 

  • میکروفون های سقفی:

این نوع میکروفن ها را می توان به صورت دائمی در سقف نصب کرد و یا با توجه به ارتفاع سقف می توان آن ها را مانند لوستر از سقف آویزان کرد. این موضوع باعث می شود که میکروفون ها ظاهری آراسته داشته باشند. آویزان کردن میکروفن های سقفی با توجه به ارتفاع سقف می تواند کاربر را از گرفتن هر صدایی توسط میکروفن کاملا مطمئن کند. 

میکروفون های سقفی بدون نیاز به کابل کشی زیاد نصب و راه اندازی می شوند و می توانند کل صدای اتاق را بگیرند، تعداد مورد نیاز از این میکروفن های سقفی کاملا به اندازه اتاق بستگی دارد و این میکروفن ها در سالن ها یا اتاق های کنفرانس با اندازه متوسط بهترین عملکرد را دارا می باشند. این میکروفن ها دارای برداشت صدای 360 درجه می باشند که بستگی به اندازه سالن کنفرانس و ارتفاع سقف می توانند کاملا سالن کنفرانس را پوشش دهند. 

میکروفون سقفی و انواع سیستم کنفرانس و میکروفون کنفرانس گلیک

 

 

میکروفن های باندری Boundary، میکروفون کنفرانس و سیستم کنفرانس گلیک
  • میکروفون باندری Boundary:

 

میکروفن های باندری Boundary و یا مرزی که نوع دیگر میکروفن های مورد استفاده در سالن های کنفرانس می باشند، نوعی از میکروفون ها هستند که بر روی سطح قرار می گیرند و زاویه خاصی از محیط اطراف خود را می گیرند. مفهوم این میکروفون ها کاملا ساده می باشد.

 

سیستم صوتی سالن کنفرانس شامل میکروفن‌ کنفرانس رومیزی ریاست جلسه، میکروفن‌های شرکت کننده جلسه ، منبع تغذیه، پردازنده مرکزی ، بلندگوهای دکوراتیو دیواری در ابعاد و قدرت خروجی مختلف متناسب با سالن ،پاور میکسر جهت تغذیه بلندگوهای جانبی و تنظیم صدای مناسب سالن،

میکروفن های بی سیم دستی و یقه ای جهت صحبت حضار سالن می‌باشد..

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که وجود آن در سالن کنفرانس لازم و ضروری است سیستم صوتی سالن کنفرانس می‌باشد. زیرا هدف اصلی از برگزاری یک جلسه کاری یا کنفرانس برقراری ارتباط بین مدیران و تصمیم گیرندگان است تا تجارب و ایده‌ها به اشتراک گذاشته شود.

 

اسپیکرفون چیست؟

اسپیکرفون در واقع دستگاهی می باشد که هم صدا را دریافت می کند و هم صدا را پخش میکند. در واقع اسپیکرفون هم به عنوان میکروفون عمل می کند و هم به عنوان اسپیکر.

 

برای مطالعه بیشتر: سیستم ویدئو کنفرانس

 

قابلیت انواع اسپیکرفون ها:

 

  • دارا بودن بلوتوث

  • کابل USB

  • توان اسپیکر

  • تعداد میکروفن ها

محدوده پوشش دهی و قابلیت های دیگر میتواند گزینه هایی باشد که کاربر در زمان انتخاب اسپیکرفون می بایست مد نظر داشته باشد.

 

 

برای خرید انواع میکروفون و میکروفون کنفرانس با ما تماس بگیرید

     

 

اسپیکرفون ها برای چه مکان هایی مناسب می باشند؟

اسپیکرفون ها بیشتر مناسب برای اتاق های کنفرانس با اندازه کوچک تا متوسط می باشند که دارای پوشش 360 درجه می باشند. در بعضی از مدل ها می توان چند اسپیکرفون را در کنار یکدیگر استفاده کرد که این قابلیت محدوده پوشش دهی را افزایش می دهد و باعث می شود که بتوان از این دستگاه ها در سالن های کنفرانس با اندازه بزرگ نیز استفاده کرد. 

یکی از مهمترین دغدغه های سازمان ها و شرکت ها اتصال میکروفون های سالن کنفرانس خود به سیستم ویدئو کنفرانس در سالن های کنفرانس است. اتصال این 2 سیستم به یکدیگر به عوامل زیادی از جمله مشخصات سیستم کنفرانس یا میکروفون به کار رفته و نوع دستگاه ویدیو کنفرانس یا ارتباط تصویری بستگی دارد. سیستم ویدئو کنفرانس و سیستم کنفرانس دارای ورودی و خروجی های مختلف می باشد که در زمان خرید هرکدام از این دو سیستم کنفرانسی می بایست به مشخصات آن ها توجه کرد. در بیشتر مواقع به دلیل استاندارد بودن تمامی ارتباط ها، هر دو سیستم ویدئو کنفرانس و سیستم کنفرانس کاملا با یکدیگر سازگار می باشند و می توان از آن ها در کنار یکدیگر به راحتی استفاده کرد. برای تجهیز سالن کنفرانس و نصب ویدئو کنفرانس و سیستم کنفرانس خود میتوانید از مشاوران گلیک با 15 سال تجربه کمک بگیرید.

 

اسپیکرفون برای سالن های کنفرانس، تجهیزات سالن کنفرانس و اتاق کنفرانس گلیک

 

 

برچسب ها :

میکروفن کنفرانس

سالن کنفرانس

سیستم کنفرانس

انواع میکروفن سالن کنفرانس

میکروفون اتاق کنفرانس

خرید میکروفن کنفرانس

میکروفون

میکروفن

گلیک

گلیک نماینده رسمی فروش دستگاه ویدئو کنفرانس

میکروفون سقفی

تجهیز سالن کنفرانس

سیستم صوتی اتاق کنفرانس

تجهیزات اتاق کنفرانس

تجهیز اتاق کنفرانس

سیستم اتاق کنفرانس

سیستم صوتی اتاق کنفرانس قیمت

تجهیزات اتاق کنفرانس یالینک

میکروفن اتاق کنفرانس

میکروفن رومیزی اتاق کنفرانس

قیمت میکروفون کنفرانس

میکروفون کنفرانس

سیستم های میکروفون کنفرانس

میکروفون کنفرانسی

قیمت میکروفون کنفرانسی

بهترین میکروفون کنفرانسی

میکروفون رومیزی کنفرانس

میکروفون ویدئو کنفرانس

میکروفون کنفرانس لاجیتک

تجهیزات بی سیم اتاق کنفرانس

قیمت میکروفن اتاق کنفرانس

اتاق کنفرانس

میکروفون 360 درجه

اسپیکرفون

سیستم کنفرانس چیست

سیستم کنفرانس باسیم

جایگاه سیستم کنفرانس

خرید سیستم کنفرانس

سیستم کنفرانس گانزین

خرید سیستم کنفرانس با سیم

سیستم کنفرانس با سیم

سیستم کنفرانس بی سیم

قیمت سیستم کنفرانس

سیستم کنفرانس دیجیتال

سیستم کنفرانس ایرانی

سیستم صوتی کنفرانس

سیستم صوتی سالن کنفرانس

سیستم صوتی سالن جلسات

نصب سیستم کنفرانس

سیستم میکروفن کنفرانس

نصب میکروفن

میکروفن های با سیم

قیمت میکروفن ویدئو کنفرانس

میکروفن کنفرانسی

قیمت میکروفن کنفرانس

قیمت میکروفن میز کنفرانس

میکروفون شرکت کننده

میکروفن های بی سیم

میکروفون برای کنفرانس

میکروفون کنفرانس خرید

میکروفن مخصوص کنفرانس

میکروفن میز کنفرانس

اسپیکرفن با میکروفن داخلی

خرید میکروفون کنفرانس

میکروفون سالن کنفرانس

تجهیزات سالن کنفرانس

سیستم ویدئو کنفرانس

ویدئو کنفرانس تجهیزات

ویدئو کنفرانس

اتصال میکروفون سالن کنفرانس

ویدئو کنفراس

ویدئوکنفرانس

سوال از ویدئو کنفرانس

نصب زیر ساخت ویدئو کنفرانس

تجهیزات سالن کنفرانس یالینک Yealink MVC500 II

قیمت تجهیزات اتاق کنفرانس یالینک

مزایای تجهیزات اتاق کنفرانس یالینک

طراحی و تجهیز سالن کنفرانس

قابلیت انواع اسپیکرفون

میکروفون گردن غازی

توسعه ارتباطات گلیک

ویدیو کنفرانس

دستگاه ویدئو کنفرانس

دستگاه ویدیو کنفرانس

وب کم حرفه ای

سیستم ویدیو کنفرانس

راه اندازی ویدئو کنفرانس

راه اندازی ویدیو کنفرانس

میکروفون محصولات ویدئوکنفرانس

سالن کنفرانس محصولات ویدئوکنفرانس

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha