عوامل موثر بر قیمت میکروفون کنفرانس

عوامل موثر بر قیمت میکروفون کنفرانس

انواع میکروفون‌های اتاق کنفرانس تحت برندها و اسانداردهای مختلفی در بازار وجود دارند و اگر اطلاعات چندانی در مورد کیفیت ساخت و جنس قطعات به‌کاررفته در ساخت آن‌ها نداریم، بهتر است با یک تیم مشاوره کاردان و متخصص مشورت کنیم. مشاوران گلیک به شما در انتخاب سیستم میکروفن کنفرانس مناسب مجموعه شما کمک خواهند کرد

 

میکروفن اتاق کنفرانس چیست؟

میکروفن کنفرانس، یکی از تجهیزاتی است که نه تنها برای ایجاد و اجرای جلسات مجازی یا جلسات آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد.بلکه مناسب برای جلسات حضوری بین تمامی مدیران میباشد میکروفن هدف اصلی میکروفن کنفرانس ها ارتباط افراد و گروه‌ها در مکان‌های مختلف را فراهم کردن و امکان انجام جلسات صوتی به‌صورت همزمان را فراهم آوردن است.

 اتاق‌های کنفرانس را می‌توان یکی از مهم‌ترین اتاق‌های هر مجموعه و سازمانی به حساب آورد، چرا که تمام کنفرانس‌های مهم شرکت با اعضای داخلی و شرکت‌های دیگر و حامیان مالی در این اتاق به انجام می‌رسد. برای اینکه این جلسات و کنفرانس‌ها با بالاترین کیفیت ممکن برگزار شوند، به یک سیستم میکروفون کنفرانسی و سیستم صوتی کنفرانسی قدرتمند و باکیفیت نیاز دارید. اگر شما هم در مورد اهمیت یک میکروفون اتاق کنفرانس خوب و مناسب مردد هستید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع میکروفون اتاق کنفرانس، اجزای تشکیل دهنده آن، موارد مهم در هنگام خرید و کاربردهای میکروفون اتاق کنفرانس دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

 

تماس و مشاوره برای خرید میکروفن کنفرانس

 

چرا برای جلسات خود به یک میکروفن کنفرانس نیاز داریم!

پای پیشرفت تکنولوژی و مدرنیزه شدن زندگی انسان به جلسات اداری و سازمانی نیز باز شده است و امروزه کنفرانس‌ها دیگر به شکل سنتی خود برگزار نمی‌شوند. در اتاق کنفرانس‌های قدیمی، ما شاهد میکروفون‌های معمولی بودیم که صرفاً صدا را تقویت کرده و به بلندگوها ارسال می‌کردند.

کاغذ و قلم‌هایی روی میزها برای نت برداری اعضای حاضر در جلسه تعبیه می‌شد و اگر شرکت‌کنندگان در جلسه از کشورها و زبان‌های مختلف بودند، شاهد حضور مترجم نیز در این جلسات بودیم. در انتها نیز باید یک صورت‌جلسه و گزارش شرح جلسه نوشته می‌شد.

امروزه تمام این کارها را سیستم کنفرانس و میکروفون اتاق کنفرانس انجام می‌دهد. با حضور این میکروفون‌های هوشمند، کنفرانس‌ها با بالاترین کیفیت ممکن برگزار می‌شوند، صدای افراد بدون هیچ نویز و به صورت کاملاً واضح به تمام نقاط سالن کنفرانس منتقل می‌شود و ایجاد ارتباط بین اعضای کنفرانس به مراتب راحت‌تر شده است.

میکروفون‌های مدرن قابلیت شرح جلسه را در یک پایگاه داده (سرور) ذخیره می‌کنند و صرف‌نظر از تعداد افراد جلسه و ابعاد سالن کنفرانس، یک صدای واضح و بدون نویز را به تمام نقاط سالن ارسال می‌کنند. همچنین شرکت‌کنندگان می‌توانند با استفاده از میکروفون اتاق کنفرانس خود، با فشردن یک دکمه، در رأی‌گیری‌ها شرکت کنند.

همچنین میکروفون‌های اتاق کنفرانس قابلیت‌ها و گزینه‌های متعددی را در اختیار رئیس جلسه قرار می‌دهند. رئیس جلسه می‌تواند صدای افراد مختلف را قطع و وصل کند و زمان صحبت و تقدم صحبت شرکت‌کنندگان را با فشردن تنها چند دکمه، به آسانی مدیریت کند.

با استفاده از میکروفون اتاق کنفرانس شما می‌توانید آرشیو صوتی تمام جلسات برگزار شده را به صورت طبقه ‌بندی شده در اختیار داشته باشید، به آن‌ها رجوع کنید و آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

این سیستم‌ها و میکروفون ها امروزه در مراکز و سازمان‌های زیر مورد استاده قرار می‌گیرند:

  • اتاق‌های کنفرانس
  • سالن‌های جلسات
  • کلاس‌های درس در مدارس و دانشگاه‌ها
  • اتاق‌های کنوانسیون
  • مراکز مطبوعاتی
  • هتل‌ها
  • مجموعه‌های دولتی و عمومی
  • ادارات
  • مراکز تجاری
  • مجموعه‌های پزشکی
  • آموزشگاه‌ها و مراکز آموزشی
  • بانک‌ها

 

میکروفن اتاق کنفرانس

 

 از دلایل نیاز به میکروفون اتاق کنفرانس از قرار زیر هستند:

زیبایی و مدرنیزه شدن بیشتر محیط: میکروفون‌های اتاق کنفرانس ظاهر لوکس، مدرن و شیکی دارند که هر اتاق کنفرانس و میز جلسه را زیباتر می‌کنند. اگر مهمان از خارج یا  شخص مهمی دارید و می‌خواهید نهایت احترام و حرفه‌ای‌گری خود را به نمایش بگذارید، بهتر است از میکروفون کنفرانس استفاده کنید. با اختصاص یک میکروفون اتاق کنفرانس به صورت مستقل به هر شخص، میزان احترام خود به وی و میزان تأثیرگذاری حضور وی در جلسه را به خوبی نمایان کنید.

برگزاری کنفرانس با بیشترین بازده: امکاناتی مانند شرکت اعضاء در رأی‌گیری‌ها، امکان ایجاد تقدم و تأخر در سخنرانی‌ها، امکان مشخص کردن تایم مکالمه و رعایت عدالت میان اعضاء به همراه ضبط و آرشیو کردن جلسه، یک جلسه پربار و پربازده را تشکیل خواهد داد.

همچنین در زمان برگزاری جلسه نیز صرفه‌جویی می‌شود.

 

 

انواع میکروفن اتاق کنفرانس

 

میکروفون کنفرانس برای سازگاری بیشتر با محیط‌های مختلف، در انواع مختلفی طراحی و ساخته شده است. این میکروفون‌ها در حالت کلی و با توجه به سیستم مورد استفاده، به ۲ دسته میکروفن کنفرانس باسیم (آنالوگ) و میکروفن کنفرانس بی سیم (دیجیتال) تقسیم می‌شوند.

 

میکروفن کنفرانس بی سیم

در میکروفون‌ اتاق کنفرانس بی‌سیم، ارتباط بین میکروفون و منبع تغذیه به صورت بی سیم و از طریق امواج وایرلس wifi برقرار می شود. در ابتدا این میکروفون‌ها به دلیل استفاده از مادون قرمز و تأثیر گرفتن از نور خورشید  ولامپ‌ها، عملکرد چندان مطلوبی نداشتند؛ اما با پیشرفت تکنولوژی و ارتقاء فناوری طراحی و ساخت، این میکروفون‌ها امروزه بدون کوچکترین نویز و تداخلی، وظیفه‌شان را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند.

میکروفون اتاق کنفرانس بی سیم در حال حاضر در کانال‌های پایدار، خلوت و بدون نویز و تداخل ۲.۴ گیگاهرتز، ۵.۲ گیگاهرتز و ۵.۸ گیگاهرتز کار می‌کنند. این میکروفون‌ها شارژی هستند و انرژی محرکه خود را از باتری های قابل شارژ دریافت می‌کنند.

 

میکروفن کنفرانس بی سیم

 

میکروفن کنفرانس با سیم

میکروفون اتاق کنفرانس باسیم برای کارکرد خود به سیم و کابل وابسته است. ارتباط بین میکروفون با منبع تغذیه و بلندگوها از طریق سیمکشی برقرار می‌شود. استفاده از سیم در تجهیزات و ابزار الکترونیک در حال منسوخ شدن است و طرفدار چندانی ندارد؛ اما به دلیل ارزان‌تر بودن، هزینه نگهداری و تعمیر کمتر، طول عمر بیشتر، قابل اعتماد بودن و عدم نیاز به باتری و شارژ کردن دستگاه، هنوز هم توسط سازمان‌های مختلف به کار گرفته می‌شوند. با وجود سیم، شما دیگر نگران تداخل سیگنال، نویز و تمام شدن باتری میکروفون نخواهید بود.

انواع میکروفون اتاق کنفرانس اعم از با سیم و بی سیم، در اشکال و طراحی‌های مختلفی ساخته شده‌اند  وهر کدام مزایا، معایب و کاربردهای خاص خود را دارند. در ادامه با برخی از انواع میکروفون اتاق کنفرانس آشنا خواهیم شد.

 

میکروفن کنفرانس با سیم

 

 

مدل های میکروفن اتاق کنفرانس

 

میکروفن اتاق کنفرانس به همراه مترجم همزمان

میکروفون‌های اتاق کنفرانس چند رسانه‌ای نوع تکمیل یافته و ارتقاء یافته میکروفون‌های اتاق کنفرانس هستند که قابلیت چندرسانه‌ای را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهند. اعضای حاضر در کنفرانس با در اختیار داشتن این میکروفون‌ها می‌توانند تصاویر، ویدیوها، اسناد، فایل‌های pdf و فایل‌های چندرسانه‌ای خود را با سایر اعضاء به اشتراک بگذارند و همچنین از حق رأی و شرکت در نظرسنجی نیز برخوردار خواهند بود.

این میکروفون‌ها امروزه بسیار رایج و متداول شده‌اند چرا که قابلیت‌های متعددی دارند و افراد می‌توانند صفحه نمایش سیستم خود را به اشتراک گذاشته و سخنرانی خود را به چندین زبان به صورت همزان ترجمه کنند. این میکروفون‌ها از قیمت نسبتاً بالاتری در مقایسه با سایر انواع میکروفون‌ اتاق کنفرانس برخوردار هستند.

 

میکروفون‌های گردن غازی (Gooseneck)

این میکروفون‌ها قدرت بسیار بالایی در دریافت صدای اشخاص در حال صحبت دارند و تمام نویز محیط را فیلتر می‌کنند. صدای خروجی این میکروفون‌ها بسیار شفاف و واضح است و شما مطمئن هستید که صدای افراد در حال مکالمه به گوش تمام حاضرین در اتاق کنفرانس می‌رسد.

علت نام گذاری این نوع از میکروفون‌های اتاق کنفرانس به میکروفون گردن غازی، شباهت طراحی ظاهری و ساخت این میکروفون به گردن غاز است. این میکروفون‌ها از نوع میکروفون‌های باسیم هستند و مقداری روی میز جلسه را شلوغ می‌کنند.

 

میکروفون‌های سقفی

یکی دیگر از انواع میکروفون‌های اتاق کنفرانس، میکروفون های سقفی است که استفاده از آن‌ها روز به روز در حال افزایش است. این میکروفون‌ها در سقف سالن کنفرانس و با فاصله مشخص از هم نصب می‌شوند 

این میکروفون‌ها تمام صداهای محیط را دریافت می‌کنند و به حسگرهای ۳۶۰ درجه مجهز می‌شوند. تعداد میکروفون‌های سقفی موردنیاز با توجه به ابعاد سالن و ارتفاع سقف مشخص می‌شود و هیچ وابستگی به تعداد افراد حاضر در کنفرانس ندارد.

 

میکروفون باندری Boundary یا مرزی

یکی دیگر از انواع میکروفون‌های اتاق کنفرانس، میکروفن‌های باندری (Boundary) یا همان میکروفون‌های مرزی هستند.  میکروفون‌های باندری یا مرزی نوعی میکروفون ثابت هستند که قابلیت نصب بر روی میز، دیوار، کف یا سقف اتاق کنفرانس را دارند. این میکروفون‌های تقویت صدای مناسبی دارند و برای اتاق‌ها و سالن‌های بزرگ مناسب هستند.

 

میکروفن‌های یقه ای

میکروفون‌های یقه‌ای (Lapel) نوع دیگر از میکروفون‌ اتاق کنفرانس هستند که روی یقه پیراهن و کت افراد حاضر در جلسه نصب می‌شوند. این میکروفون‌ها از طریق فرستنده‌های بی‌سیم و وایرلس، به سیستم مرکزی کنفرانس متصل هستند.

استفاده از این میکروفون‌ها برای افرادی که می‌خواهند به صورت آزادانه در طول اتاق کنفرانس قدم برداشته و از هر دو دست خود استفاده کنند، بسیار مناسب هستند. این میکروفون‌ها سیم ندارند و به یک جای ثابت بسته و نصب نمی‌شوند، از این رو امکان حرکت آزادانه شخص سخنران را فراهم می‌کنند.

تنها مشکل این میکروفون‌ها احتمالاً مکان صحیح نصب آن‌ها روی یقه کت و پیراهن است. برای اینکه صدای شخص سخنران به خوبی و بدون نویز و تداخل در محیط پخش شود، باید محل نصب میکروفون با دقت انتخاب شده و میکروفون سرجای خود به خوبی ثابت شود.

 

فروش تجهیزات اتاق کنفرانس

 

 امکانات میکروفن اتاق کنفرانس

این روزها کیفیت برگزاری کنفرانس‌ها به اندازه مطالب ارائه شده در کنفرانس حائز اهمیت است و مدیران و سرپرستان به خوبی از اهمیت یک سیستم کنفرانس خوب مطلع شده‌اند. برای آنکه خروجی کنفرانس باب میل شما باشد و جلسه کنفرانس در بالاترین سطح کیفی از نظر میزان صدا، کیفیت صدا، عدم تداخل صدا، رأی‌گیری‌ها، نظرسنجی و ضبط صوت و تصویر جلسه برگزار شود، باید یک میکروفون اتاق کنفراس متناسب انتخاب و تهیه شود.با توجه به ویژگی‌ها و امکاناتی که میکروفون‌ اتاق کنفرانس با خود به جلسه اضافه می‌کند، می‌توان ادعا کرد که خرید بهترین میکروفون اتاق کنفرانس، یک سرمایه‌گذاری هوشمند و درازمدت است.

برخی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین امکانات و کاربردهای میکروفون‌های اتاق جلسه در یک نگاه، به شرح زیر خواهد بود:

  • توانایی کنترل بحث توسط رئیس جلسه
  • امکان قطع و وصل کردن صدای حاضرین به منظور ایجاد تقدم و تأخر در سخنرانی و مشخص کردن مدت زمان سخنرانی هر عضو
  • قابلیت رأی‌دادن و رأی‌گیری از اعضاء و حاضرین در جلسه
  • قابلیت شرکت در نظرسنجی‌ها و چت‌روم‌ها
  • امکان ترجمه صدای شخص سخنران و ترجمه به صورت هم‌زمان و لایو
  • امکان پخش صدا برای چند سالن و اتاق‌های مختلف به صورت هم‌زمان
  • قابلیت ترکیب و ادغام با سیستم‌ ویدئو کنفرانس

 

 

نکاتی در انتخاب سیستم کنفرانس

اکنون که اطلاعات مفیدی در مورد ماهیت، انواع و امکانات میکروفون‌های اتاق کنفرانس به دست آوردیم، زمان آن است تا با برخی از نکات مهم در زمان انتخاب و خرید سیستم میکروفون آشنا شویم.

 

سهولت استفاده و رابط کاربری ساده

اولین و مهم‌ترین نکته در زمان خریداری میکروفون‌ اتاق کنفرانس و سیستم کنفرانس، توجه به سهولت استفاده و رابط کاربری میکروفون است. یک میکروفون جدا از قیمت، ظاهر، امکانات و پیچیدگی طراحی، باید کاربرپسند باشد و استفاده از آن نیازمند دانش فنی نباشد.

استفاده از میکروفون برای شرکت‌کنندگان باید آسان  وبه دور از هرگونه چالش باشد. اگر حاضرین نتوانند با میکروفون خود کار کنند، خروجی مطلوب از جلسه حاصل نخواهد شد. تمام ولوم‌ها، دکمه‌ها، اهرم‌ها، چراغ‌ها و سوئیچ‌ها باید برچسب داشته باشند.

 

امکانات متعدد و پیشرفته

قبل از انتخاب و خرید میکروفون موردنظر، ابتدا باید نیازهای خود را در نظر بگیرید. آیا قابلیت رأی‌گیری از اعضا، ردیابی نظرات ارسال‌شده و برگزاری نظرسنجی برای شما مهم است؟ آیا ضبط جلسه و آرشیو کردن آن برای شما اهمیت دارد؟ آیا می‌خواهید قابلیت به اشتراک‌گذاری صفحه نمایش، فایل‌ها و اسناد سیستم‌های اعضاء را برای آن‌ها فراهم کنید؟ آیا در آینده می‌خواهید سیستم صوتی و ویدئو کنفرانس را به اتاق کنفرانس خود اضافه کنید؟

پس ابتدا نیازهای خود را مشخص کنید و سپس در زمان خرید در مورد امکانات و ویژگی‌هایی که میکروفون در اختیار شما قرار می‌دهد تحقیق کنید.

 

کیفیت صدا و سیگنال و پاسخ فرکانسی

کیفیت صدای خروجی و توانایی میکروفون در تقویت سیگنال یکی دیگر از ملاک‌های مهمی است که باید در زمان خرید میکروفون‌های اتاق جلسه به آن توجه کنید. ابعاد اتاق کنفرانس و تعداد اعضا را مشخص کنید و سپس دست به خرید بزنید.

توانایی میکروفون در حذف نویزها و تداخل‌های صوتی محیط و تقویت سیگنال صوتی به صورت واضح و شفاف، یکی از فاکتورهای بسیار مهم است. همچنین پاسخ فرکانسی میکروفون نیز مهم است. پاسخ فرکانسی یعنی هر میکروفون به چه بازه فرکانسی حساس است، کدام دامنه فرکانسی را دریافت و کدام فرکانس‌ها را فیلتر می‌کند.

 

تعداد اعضای حاضر در جلسه و ابعاد اتاق

برای اینکه بتوانید میکروفون مناسب خود را انتخاب کنید، باید تعداد افراد حاضر در جلسه و همچنین طراحی سالن کنفرانس خود را در نظر بگیرید. این موضوع همچنین روی انتخاب میکروفون باسیم و بی سیم نیز تاثیرگذار است. اگر عداد افراد زیاد است، میکروفون‌های باسیم گزینه مناسبی نخواهند بود.

حساس بودن میکروفن کنفرانس به فشار صوتی دهان شرکت کننده

 

اجزای میکروفن‌های اتاق کنفرانس

انواع میکروفون‌های اتاق کنفرانس در ابعاد و اشکال مختلفی ساخته می‌شود. جنس بدنه، جنس قطعات و بردهای داخلی به کار رفته و کیفیت کپسول میکروفون ممکن است متفاوت باشد؛ اما با توجه به کارکرد میکروفون و کاری که قرار است انجام دهد، از اجزای داخلی ثابت و تقریباً یکسانی ساخته می‌شوند.

برخی از اجزای مهم و ثابت تشکیل‌دهنده میکروفون‌های اتاق کنفرانس به صورت زیر است:

  • کپسول میکروفون کنفرانس
  • بدنه یونیت میکروفون کنفرانس
  • دکمه روشن و خاموش یونیت
  • چراغ نشانگر دور کپسول
  • میله اتصال میکروفون کنفرانس به بدنه یونیت
  • ولوم تنظیم صدا
  • کانکتور اتصال یونیت به مرکز کنفرانس
  • کانکتور اتصال هدفون به یونیت
  • پنل رأی‌گیری
  • سیستم ترجمه همزمان

 

 

قیمت میکروفون اتاق کنفرانس

میکروفون‌ اتاق کنفرانس انواع مختلفی دارد و هرکدام ویژگی‌ها و امکانات مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهند. انواع میکروفون‌های اتاق کنفرانس تحت کیفیت‌ها و استاندادرهای مختلفی ساخته می‌شوند و از نظر برند، جنس و کیفیت قطعات داخلی و بدنه با یکدیگر متفاوت هستند. از همین رو نمی‌توان یک بازه قیمتی مشخص را برای آن‌ها در نظر گرفت.

موضوعی که حائز اهمیت است، امکانات و ویژگی‌هایی که یک میکروفون اتاق کنفرانس در اختیار شما قرار می‌دهد، باید با کیفیت ساخت و قیمت ارائه‌شده همخوانی داشته باشد. لزوماً گران‌ترین میکروفون بهترین میکروفون نخواهد بود.

اگر قصد استعلام قیمت دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و بهترین مشاوره‌های خرید را دریافت کنید. شرکت ما انواع میکروفون‌های اتاق کنفرانس را با بهترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت موجود در بازار در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

خرید سیستم صوتی کنفرانس؛ خرید میکروفون اتاق کنفرانس

اگر قصد خرید میکروفون اتاق کنفرانس خوب را دارید؛ اما در این زمینه اطلاعات چندانی ندارید و مطمئن نیستید که کدام میکروفون برای نیازها و ایده‌آل‌های شما مناسب‌تر خواهد بود، می‌توانید کار انتخاب و خرید میکروفون خود را به تیم گلیک بسپارید.

شرکت ما با سابقه چند ساله در این زمینه، بهترین پیشنهادها را متناسب با بودجه و نیازهای شما به شما معرفی خواهد کرد. بهترین مشاوره‌ها در امر خرید میکروفون اتاق کنفرانس را از کارشناسان ما دریافت کنید. برای گرفتن اطلاعات به‌روز و جامع، باید به سراغ افراد متخصص و مجرب رفت، نظر شما چیست؟

 

برای مشاوره و خرید سیستم کنفرانس مناسب یا کارشناسان گلیک تماس بگیرید

 

     

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha