انتخاب سیستم صوتی مناسب سالن کنفرانس

انتخاب سیستم صوتی مناسب سالن کنفرانس

معیارهای انتخاب یک سیستم صوتی سالن کنفرانس را در این مقاله می خوانیم، در صورت نبود تجهیزات صوتی سالن کنفرانس جلسه به خوبی برگزار نمی شود.

 

امروزه سالن‌ کنفرانس را می‌توان از اصلی‌ترین فضاهای هر شرکت یا سازمانی دانست. سالن کنفرانس فضایی برای ارتباط بین کارمندان و کارشناسان سازمان با یکدیگر و همچنین با مشتریان سازمان خواهد بود. تجهیز سالن‌های کنفرانس کاری بسیار مهم و تخصصی بوده که ضروری است در انجام امور مربوط به آن نه تنها از متخصصین کمک گرفت بلکه باید دقت بالایی در انتخاب‌ خود داشته باشید. یکی از مهم‌ترین ابزار تسهیل‌کننده ارتباط در سالن‌ها کنفرانس، سیستم صوتی استفاده شده در آن است.  از این رو انتخاب و نصب سیستم صوتی از تصمیمات مهم در زمان ساخت و تجهیز سالن کنفرانس است. البته باید در نظر داشت که علاوه بر تجهیزات مورد استفاده برای سیستم صوتی، عایق بندی سالن کنفرانس نیز تاثیر به‌سزایی در کیفیت صدای سالن کنفرانس خواهد داشت.

 

 

سیستم صوتی سالن کنفرانس

در تجهیزسالن‌های کنفرانس از ابزارها و تکنولوژی‌های متنوع استفاده می‌شود. از آنجایی که تمام رویدادهای سالن کنفرانس نیاز به انتقال صدا خواهد داشت از این رو سیستم صوتی تاثیر مستقیم در عملکرد سایر سیستم‌‌های سالن کنفرانس می‌گذارد. یک پارچگی، شفافیت، دوام و کیفیت دلایلی است که بسیاری از سازمان‌ها در این بخش هزینه‌های قابل توجهی را خرج می‌کنند تا نتیجه‌ای دلخواه را به دست آورند.

 

 

تجهیزات سیستم صوتی سالن کنفرانس

سیستم صوتی مجموعه از تجهیزات و ابزار بوده که وظیفه دریافت، پردازش، تقویت، ترکیب و پخش صداهای مختلف سالن کنفرانس را بر عهده خواهد داشت. در ادامه به بررسی مختصر این تجهیزات خواهیم پرداخت.

 

تجهیزات سیستم صوتی سالن کنفرانس

 

میکروفن کنفرانس را می‌توان مهم‌ترین ورودی برای سیستم صوتی دانست. این ابزار نقطه شروع ارتباط بین سخنران و سایر حضار خواهد بود. میکروفن کنفرانس انواع مختلفی از جمله رومیزی، یقه‌ای، دستی و دستی‌بی‌سیم دارد که با توجه به نیاز می‌توان از یک یا چند نوع از آن در سالن کنفرانس استفاده نمود.

 

برای مطالعه بیشتر: دستگاه ویدیو کنفرانس

 

  • پاور میکسیر

تحلیل، نظارت و ترکیب صداهای ابزارهای ورودی مختلف مانند میکروفن‌ها، لپ‌تاپ و سیستم ویدئو کنفرانس بر عهده پاور میکسر است. این ابزار به افزایش کیفیت صدای خروجی از سیستم صوتی کمک شایانی خواهد کرد.

 

  • آمپلی فایر

آمپلی فایر ابزاری است برای تقویت صداها در سیستم صوتی سالن کنفرانس است. استفاده از آمپلی فایر به توزیع یکنواخت صدا در همه قسمت‌های سالن کمک شایانی خواهد کرد. آمپلی فایرها انواع مختلفی دارند که با توجه به میزان تقویت صدا و عوامل دیگر دسته‌بندی می‌شوند. در نظر داشته باشید در صورتی که از پاور میکسر در سیستم صوتی استفاده نمایید دیگر نیازی به استفاده از آمپلی فایر نخواهید داشت.

 

  • اسپیکر کنفرانس

بلندگو یا اسپیکر کنفرانس وظیفه پخش صدای نهایی را در سیستم صوتی سالن کنفرانس بر عهده دارد. اسپیکرهای کنفرانس در دو نوع پسیو و اکتیو تقسیم‌بندی می‌شوند که در ابزارهای جانبی با یکدیگر تفاوت دارند. از سوی دیگر اسپیکر کنفرانس از لحاظ ابعاد و محل نصب نیز انواع مختلفی دارد.

 

برای مطالعه بیشتر: راه اندازی ویدئو کنفرانس

 

 

عوامل موثر در انتخاب سیستم صوتی مناسب

انتخاب یک سیستم صوتی مناسب برای سالن کنفرانس جهت برگزاری یک کنفرانس یا همایش بی‌نقص ضروری است. از این رو در زمان تجهیز سالن کنفرانس برای خرید و نصب سیستم صوتی باید به پارامترهای متعددی توجه داشت. در ادامه برخی از مهم‌ترین این موارد را به‌اختصار بررسی خواهیم کرد.

 

  • کیفیت صدای عالی

کیفیت صدا مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل در تفاوت سیستم‌های صوتی با یکدیگر است. این عامل را می‌توان ملموس‌ترین نکته برای همه افراد حاضر در سالن کنفرانس دانست. میزان رضایت حاضرین در سالن ارتباطی مستقیم با کیفیت سیستم صوتی نصب و استفاده شده خواهد داشت.

 

  • میزان و وضوح صدا

پس از کیفیت، میزان حجم و وضوح صدا از بیشترین اهمیت برخوردار است. صدا باید در تمام مساحت سالن کنفرانس به‌صورت یکنواخت با حجم و وضوح مناسب پخش شود. حجم صدا در سالن کنفرانس چه کم باشد چه زیاد، موجب نارضایتی حضار می‌گردد.

 

 

  • صرفه‌جویی در زمان با انتخاب سیستم صوتی مناسب

سیستم کنفرانس به شیوه‌ای باید طراحی و نصب شود که در زمان برگزاری کنفرانس همه افراد حاضر در سالن دسترسی مناسب به آن را داشته باشند. یکی دیگر از موارد مهم، جلوگیری از اتلاف زمان در هنگام تغییر سخنران برای دسترسی به میکروفون است.

 

  • تعامل اعضا

در یک سالن کنفرانس که به یک سیستم کنفرانس مناسب مجهز است همه اعضا باید بتوانند تعاملی دوسویه را با سایر حضار داشته باشند. استفاده از فناوری‌ و تکنولوژی‌های نوین در این زمینه می‌تواند موثر باشد.

 

 

سیستم صوتی مناسب اتناق کنفرانس

 

خرید سیستم صوتی سالن کنفرانس

شرکت توسعه ارتباطات گلیک علاوه بر فعالیت در زمینه ی خرید سیستم صوتی سالن کنفرانس، در زمینه های خرید ویدئو کنفرانس، خرید سیستم کنفرانس، خرید میکروفون کنفرانس، خرید وب کم، خرید دوربین کنفرانس، خرید Webcam، خرید وب کم کنفرانس، خرید وب کم لاجیتک، خرید وب کم برای استریم، خرید وب کم دست دوم، خرید تجهیزات جانبی ویدئو کنفرانس، خرید تجهیزات سیستم کنفرانس، خرید تجهیزات مورد نیاز ویدئو کنفرانس، خرید تجهیزات ویدئو کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی سالن کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی سیستم کنفرانس، خرید تجهیزات سالن کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی و تصویری برای اتاق کنفرانس، خرید تجهیزات لازم برای ویدئو کنفرانس، استعلام قیمت تجهیزات صوتی سالن کنفرانس، استعلام قیمت میکروفن ویدئو کنفرانس، استعلام قیمت سیستم کنفرانس، استعلام قیمت دوربین ویدئو کنفرانس، استعلام قیمت دوربین کنفرانس، استعلام قیمت وب کم لاجیتک و سایرموارد به فعالیت مشغول است.

 

برای مطالعه بیشتر: وب کم حرفه ای

 

جم​ع بندی

تجهیز سالن کنفرانس با ادوات مناسب منجر به برگزاری کنفرانس و جلسات بی‌نقص خواهد شد. سیستم‌ صوتی به‌عنوان مشهود و ملموس‌ترین سیستم موجود در سالن کنفرانس می‌تواند علاوه بر رضایت کاربران افزایش بهره‌وری جلسات را به‌همراه داشته باشد. از این رو توصیه می‌گردد در زمان انتخاب و خرید تجهیزات سالن کنفرانس با متخصصین امر مشورت و از تجربه آن‌ها بهره برد. شایان ذکر است هزینه‌های انجام شده در زمان تجهیز سالن کنفرانس نوعی سرمایه‌گذاری خواهد بود، در نتیجه نباید از هزینه منطقی برای تجهیز سالن کنفرانس کاست.

 

برای تجهیز سالن کنفرانس خود با انواع سیستم صوتی کنفرانس با ما تماس بگیرید

     

 

برچسب ها :

سیستم صوتی سالن کنفرانس

میکروفن کنفرانس

سیستم صوتی

سیستم صوتی کنفرانس

سیستم صوتی سالن جلسات

سیستم صوتی اتاق کنفرانس

سیستم صوتی اتاق کنفرانس قیمت

نصب سیستم صوتی

تفاوت سیستم‌های صوتی با یکدیگر

میکروفون کنفرانس

میکروفون کنفرانس خرید

سیستم کنفرانس

پاور میکسیر

آمپلی فایر

اسپیکر کنفرانس

گلیک

توسعه ارتباطات گلیک

ویدئو کنفرانس

ویدیو کنفرانس

خرید سیستم صوتی سالن کنفرانس

شرکت توسعه ارتباطات گلیک

خرید ویدئو کنفرانس

خرید سیستم کنفرانس

خرید میکروفون کنفرانس

خرید میکروفن کنفرانس

خرید وب کم

وب کم

خرید دوربین کنفرانس

دوربین کنفرانس

خرید webcam

خرید Webcam

خرید وب کم کنفرانس

خرید وب کم لاجیتک

خرید وب کم برای استریم

خرید وب کم دست دوم

تجهیزات جانبی ویدئو کنفرانس

تجهیزات سیستم کنفرانس

تجهیزات مورد نیاز ویدئو کنفرانس

تجهیزات ویدئو کنفرانس

تجهیزات صوتی سالن کنفرانس

تجهیزات صوتی سیستم کنفرانس

تجهیزات سالن کنفرانس

تجهیزات صوتی و تصویری برای اتاق کنفرانس

تجهیزات لازم برای ویدئو کنفرانس

قیمت تجهیزات صوتی سالن کنفرانس

قیمت میکروفن ویدئو کنفرانس

قیمت سیستم کنفرانس

قیمت دوربین ویدئو کنفرانس

قیمت ویدئو کنفرانس

قیمت ویدئو کنفرانس

قیمت ویدیو کنفرانس

قیمت دوربین کنفرانس

قیمت وب کم

راه اندازی ویدئو کنفرانس

وب کم حرفه ای

دستگاه ویدیو کنفرانس

دستگاه ویدئو کنفرانس

قیمت وب کم لاجیتک

تجهیزات اتاق کنفرانس یالینک

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha