سوالات متداول در مورد راه اندازی ویدئو کنفرانس

سوالات متداول در مورد راه اندازی ویدئو کنفرانس

در این مقاله قصد داریم به بررسی سئوالات متداول در زمینه ی راه اندازی ویدئو کنفرانس بپردازیم.

 

تجهیزات ویدئو کنفرانس چیست؟

تجهیزات ویدئو کنفرانس یک سخت افزار سمعی و بصری است که تماس های کنفرانس ویدیویی را امکان پذیر می کند. این شامل دوربین ها، میکروفون ها، بلندگوها، کنترل از راه دور و غیره است. اینها در اتاق جلسات با مانیتور نصب می شوند تا شرکت کنندگان در کنفرانس بتوانند با همکاران خود در یک مکان از راه دور همکاری کنند.

 


 

نحوه فعال کردن وب کم و میکروفون در ویندوز

از پنجره تنظیمات، روی حریم خصوصی کلیک کنید. روی دوربین در پنل سمت چپ کلیک کنید. گزینه ای را مشاهده خواهید کرد که می گوید: "به برنامه ها اجازه دهید به دوربین شما دسترسی داشته باشند". ضامن  وب کم را روشن کنید. روی میکروفن در پنل سمت چپ کلیک کنید و از گزینه ای که می گوید "اجازه دادن به برنامه ها برای دسترسی به میکروفون شما" اطمینان حاصل کنید. میکروفن روشن است.

 

 


 

چه شرایطی برای ویدئو کنفرانس نیاز است؟

  • وب کم با وضوح بالا. ...

  • پردازش سریع رایانه. ...

  • پهنای باند شبکه کافی است. ...

  • سیستم کنفرانس ویدیویی. ...

  • صفحه نمایش ویدئو. ...

  • میکروفون. ...

  • نرم افزار کنفرانس ویدیویی. ...

  • برنامه کنفرانس ویدیویی موبایل.

 


 

از کدام دستگاه برای ویدئو کنفرانس استفاده می شود؟

  • نمایشگرها: لپ تاپ، مانیتور رومیزی، صفحه تلویزیون.

  • میکروفون و دوربین: میکروفون و وب کم ، میکروفن USB و وب کم.

  • بلندگوها: بلندگوی رایانه داخلی، بلندگوی خارجی، تلفن کنفرانس VoIP (صدا از طریق IP).

  • اتصال به اینترنت: WiFi، اترنت.


 

هزینه تجهیزات ویدئو کنفرانس چقدر است؟

هزینه تجهیزات کنفرانس ویدئویی به موارد بسیار زیادی بستگی دارد، از جمله موارد هزینه تجهیزات ویدئو کنفرانس می توان به نوع ارتباطات درخواستی توسط کاربر نهایی اشاره کرد، نوع ارتباطات ویدئو کنفرانسی به 2 دسته کلی ویدئو کنفرانس نرم افزاری و ویدئو کنفرانس سخت افزاری تقسیم می شوند که هرکدام از ویدئو کنفرانس ها بستگی به امکاناتی که در اختیار کاربر نهایی قرار می دهند، دارای هزینه های متفاوتی می باشند، از جمله امکاناتی که در هزینه های تجهیزات کنفرانس ویدئویی تاثیر گذار می باشد می توان به نوع ارتباطات شامل ارتباطات نقطه به نقطه ( Point-to-Point )  و یا چند نقطه ای ( Multipoint  )، نوع و تعداد دوربین انتخابی جهت پوشش دهی کامل سالن یا اتاق کنفرانس، قابلیت های تجهیزات انتخابی شامل نوع میکروفن، تعداد میکروفن، نوع اسپیکر و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد که همگی در هزینه تجهیزات ویدئو کنفرانس تاثیر گذار می باشد.

 


 

آیا می توان از یک دوربین امنیتی برای ویدئو کنفرانس استفاده کرد؟

علاوه بر نظارت تصویری، از دوربین IP می توان در کنفرانس ویدیویی نیز استفاده کرد. با این حال، در زمینه ویدئو کنفرانس، استفاده از دستگاه های PTZ یا وب کم های معمولی بسیار ترجیح داده می شود. ... اما در  دوربین IP تمرکز دوربین متوجه یک کاربر خاص نیست، بلکه قلمرو اتاق یا خیابان است.

 


 

آیا می توان از دوربین فیلمبرداری برای ویدئو کنفرانس استفاده کرد؟

به جای روش معمول تنظیم، باید یک سیستم عامل ویژه بر روی دوربین نصب کنید. پس از نصب موفقیت آمیز سیستم عامل بر روی دوربین فیلمبرداری، می توانید دوربین فیلمبرداری را به رایانه متصل کرده و دوربین Wyze را به عنوان منبع نرم افزار ویدئو کنفرانس انتخاب کنید.

 


 

دوربین را برای تماس تصویری در ویدیو کنفرانس کجا قرار دهیم؟

دوربین خود را بالا ببرید، میز شما مطمئناً پایین تر از صورت شما خواهد بود و این بدان معناست که مردم نگاه ناخوشایند به شما خواهند کرد. از مجموعه کتابها، چهارپایه یا میز بالاتر استفاده کنید تا مطمئن شوید دوربین شما در سطح چشم شما قرار دارد.

 
 

 

چگونه دوربین و میکروفن خود را در کنفرانس ویدیوئی روشن کنم؟

مجوزهای دوربین و میکروفن سایت را تغییر دهید. در دستگاه Android خود، برنامه Chrome را باز کنید. در سمت راست نوار آدرس، روی «بیشتر» ضربه بزنید. روی تنظیمات سایت ضربه بزنید. روی میکروفن یا دوربین ضربه بزنید. برای روشن یا خاموش کردن میکروفن یا دوربین ضربه بزنید.

 


 

چگونه دوربین و میکروفن خود را بر روی لپ تاپ خود آزمایش کنم؟

با کلیک راست روی دکمه "شروع" ویندوز و سپس انتخاب "مدیر دستگاه" از فهرست بازشو ، می توانید به مدیر دستگاه دسترسی پیدا کنید. برای نشان دادن میکروفون داخلی، روی "ورودی ها و خروجی های صوتی" دو بار کلیک کنید. برای مشاهده وب کم داخلی، روی "Imaging Devices" دوبار کلیک کنید.

 


 

چگونه دوربین بلوتوث خود را متصل کنم؟

در اینجا دستورالعمل های اتصال وب کم HD با بلوتوث به دستگاه تلفن همراه برای کنفرانس صوتی وجود دارد:

  • اطمینان حاصل کنید که هر دو دستگاه وب کم و تلفن همراه از قابلیت بلوتوث برخوردار هستند.

  • تنظیمات را در دستگاه خود باز کنید.

  • بلوتوث را باز کنید.

  • بلوتوث را روشن کنید.

  • مطمئن شوید دستگاه وب کم در حالت جفت شدن است.

 


 

چه تجهیزاتی برای ویدئو کنفرانس مورد نیاز است؟

رایانه یا دستگاه کنفرانس ویدیویی. دستگاه های کنفرانس ویدئویی دستگاه هایی هستند که  همه لوازم جانبی لازم را شامل می شوند. ...

وب کم یا دوربین ...

مانیتور ...

میکروفون خارجی ...

مودم

 

تجهیزات ویدئو کنفرانس و سیستم کنفرانس

 

 


 

نحوه راه اندازی ویدئو کنفرانس فقط با یک لپ تاپ

با یک پیوند ویدیویی تعبیه شده دعوت جلسه ارسال کنید. وقتی زمان جلسه مجازی شما است، روی پیوند کلیک کنید. دوربین و ورودی صوتی خود را تأیید کنید. به تماس کنفرانسی بپیوندید، صفحه خود را به اشتراک بگذارید و از مزایای ارتباطات رو در رو لذت ببرید.

 


 

آیا وب کم ها صدا را ضبط می کنند؟

ضبط تصاویر با وب کم روشی آسان و راحت برای ساخت فیلم است. با این حال، بسیاری از ضبط های وب کم از کیفیت پایین فیلم و صدا رنج می برند. قبل از ضبط با وب کم می توانید چند تنظیم انجام دهید که باعث بهبود کیفیت فیلم های شما شود.

 


 

چرا دوربین و میکروفن من در ویدئو کنفرانس نرم افزاری Google Meet کار نمی کند؟

مطمئن شوید که میکروفن شما روشن است. هنگام پیوستن به جلسه مطمئن شوید که میکروفن شما بی صدا نبوده است. وقتی 5 نفر اول به جلسه می پیوندند، صدای زنگ صدا به صدا در می آید. پس از آن، وصال های جدید به طور خودکار بی صدا می شوند.

 


 

در ویدیو کنفرانس چه کاری نباید انجام دهید؟

دوربین خود را خیلی پایین، خیلی بلند، یا متصل به مانیتور دیگری قرار ندهید. زاویه های دوربین عجیب و غریب می توانند در هنگام تماس های کنفرانسی ویدیویی بسیار حواس پرت کننده باشند. مطمئن شوید دوربین شما در سطح چشم و روی مانیتور قرار دارد که قصد دارید برای کنفرانس استفاده کنید.

 


 

تماس کنفرانسی ویدیویی چگونه کار می کند؟

ویدئو کنفرانس به افراد در دو یا چند مکان امکان می دهد تا همزمان با استفاده از فناوری رایانه و ارتباطات یکدیگر را ببینند و بشنوند. آنها اطلاعات بصری را با وب کم ها (دوربین های دیجیتال ویدئویی) و جریان ویدئویی مبادله می کنند. محتوای صوتی ممکن است از طریق رایانه یا سیستم تلفنی توزیع شود.

 


 

آیا می توانم از دوربین IP خود به عنوان وب کم استفاده کنم؟

پاسخ بله است. این کار را می توان با استفاده از یک نرم افزار رایگان در رایانه شخصی انجام داد که جریان ویدئویی رمزگذاری شده از دوربین IP از طریق شبکه محلی را دریافت و درک می کند و آن را به یک وب کم یکپارچه تبدیل می کند که در برنامه های مختلف کنفرانس ویدیویی قابل انتخاب است.

 


 

چگونه در یک تماس ویدیویی خیره کننده به نظر برسیم

  • لباس برای دوربین.

  • موهای خود را به عقب یا بالا سنجاق کنید.

  • برای روشن و برجسته سازی از آرایش استفاده کنید.

  • یک اتاق بزرگ انتخاب کنید.

  • اتاق را مرتب کنید.

  • روشنایی خود را تنظیم کنید.

  • دوربین خود را در سطح چشم قرار دهید.

  • به دوربین نگاه کنید.

 


 

آیا دوربین بی سیم می تواند بدون اینترنت کار کند؟

بله آنها میتوانند! شما می توانید دوربین های مداربسته را بدون اینترنت کار کنید و چه جالب اینکه حتی می توانند بدون برق کار کنند. اتصال به اینترنت فقط درصورت نیاز به دسترسی فیلم از راه دور لازم است.

 


 

مولفه های اصلی ویدئو کنفرانس

به طور کلی، کنفرانس ویدیویی به مولفه های اصلی زیر احتیاج دارد: یک دستگاه ورودی ویدئو، مانند دوربین فیلمبرداری، وب کم رومیزی یا دوربین داخلی در رایانه، تلفن هوشمند یا لپ تاپ. یک دستگاه ورودی صوتی، مانند میکروفون مستقل، هدست یا ورودی صدای تلفن هوشمند.

 


 

1 ساعت استفاد از ویدئو کنفرانس نرم افزاری zoom چه مقدار داده مصرف می کند؟

برای برگزاری یک جلسه در zoom، بسته به کیفیت پخش جریانی بین 540 مگابایت تا 1.62 گیگابایت در ساعت یا جایی بین 9 مگابایت تا 27 مگابایت در دقیقه هزینه می کنید.

 


 

آیا می توان با استفاده از hotspot وارد برنامه zoom شد؟

هنگام استفاده از نقطه اتصال تلفن، به جلسات zoom، بدون تصویر بپیوندید - فقط از صدا استفاده کنید. دانش آموزان می توانند برای کاهش نیاز به پهنای باند، فیلم خود را نیز خاموش کنند.

 


 

چه اتفاقی می افتد اگر اینترنت در هنگام استفاده از ZOOM ضعیف یا قطع شود؟

اگر میزبان به چند دلیل جلسه را ترک کند (شبکه خراب شود، برنامه خراب شود، و غیره) یک کاربر تصادفی به میزبان تبدیل می شود و می تواند افراد را از جلسه بی صدا یا بیرون کند یا جلسه را به روش های دیگر مختل کند.

 


 

چگونه می توان همه را در zoom (برنامه تلفن همراه) مشاهده کرد؟

برنامه Zoom را برای iOS یا Android بارگیری کنید.

برنامه را باز کنید و جلسه را شروع یا به آن بپیوندید.

به طور پیش فرض، برنامه تلفن همراه نمای بلندگوی فعال را نمایش می دهد.

برای نمایش نمای گالری، از نمای بلندگوی فعال به سمت چپ بکشید.

شما می توانید حداکثر 4 تصویر کوچک شرکت کننده را همزمان ببینید.

 


 

چگونه جلسه ویدئو کنفرانس در زوم ست کنیم؟

مرحله 1: برنامه بزرگ نمایی را باز کنید. مرحله 2: به صفحه اصلی Meet & Chat بروید و روی دکمه "برنامه" کلیک کنید. مرحله 3: نام جلسه ، تاریخ و زمان را وارد کنید و "انجام شد" را کلیک کنید. مرحله 4: بزرگنمایی به شما هدایت می شود یا فرم دیگری برای افزودن رویداد به تقویم دلخواه شما باز می شود.

 


 

آیا استفاده از DSLR به عنوان وب کم به آن آسیب می رساند؟

در اینترنت شایعه ای وجود دارد مبنی بر اینکه استفاده طولانی مدت از دوربین می تواند به حسگر آن آسیب برساند. این شایعه نه تنها مبتنی بر فناوری بسیار قدیمی است، بلکه نادرست است. نگران نباشید - دوربین شما ایمن است!

 


 

آیا می توانید از دوربین فیلمبرداری برای ویدئو کنفرانس استفاده کنید؟

به جای روش معمول تنظیم، باید یک سیستم عامل ویژه بر روی دوربین نصب کنید. پس از نصب موفقیت آمیز، می توانید آن را به رایانه متصل کرده و دوربین Wyze را به عنوان منبع نرم افزار ویدئو کنفرانس انتخاب کنید.

 


 

دوربین باید در کجای اتاق کنفرانس قرار گیرد؟

هنگام نصب نمایشگرها جای دوربین را در نظر بگیرید. در حالت ایده آل، نمایشگر و دوربین برای شرکت کنندگان نشسته باید نزدیک به سطح چشم یا کمی بالاتر از آن باشد.

سطح چشم نسبت به نشیمن در اتاق است. برای صندلی های استاندارد این میانگین 116-127 سانتی متر است.

 


 

ویدئو کنفرانس چه مزایایی دارد؟

10 مزیت تجاری ویدئو کنفرانس

  • ویدئو کنفرانس جذاب تر از کنفرانس صوتی است.

  • ویدئو کنفرانس کارآمد است.

  • ویدئو کنفرانس در هزینه سفر صرفه جویی می شود.

  • ویدئو کنفرانس ارتباط را بهبود می بخشد.

  • ویدئو کنفرانس تیم ها را به هم متصل می کند. 

  • ویدئو کنفرانس بهره وری را بهبود می بخشد.

  • ویدئو کنفرانس حضور را بهبود می بخشد. 

  • ویدئو کنفرانس ساختار بیشتری برای جلسات فراهم می کند.


 

در ویدئو کنفرانس چه کاری نباید انجام دهید؟

دوربین خود را خیلی پایین، خیلی بلند یا متصل به مانیتور دیگری قرار ندهید. زاویه های عجیب و غریب دوربین هنگام تماس های ویدئو کنفرانس می توانند باعث حواس پرتی شوند. مطمئن شوید دوربین شما در سطح چشم و روی مانیتور قرار دارد که قصد دارید برای ویدئو کنفرانس استفاده کنید.

 


 

چگونه می توانم به ویدئو کنفرانس ملحق شوم؟

اتصال به ویدئو کنفرانس از طریق لپ تاپ به اندازه کافی ساده است. برنامه کنفرانس ویدئویی مورد علاقه خود را نصب کنید، استفاده از وب کم و میکروفون تعبیه شده را انتخاب کنید.

 


 

دوربین های امنیتی با سیم یا بی سیم، کدام یک بهتر است؟

یک مزیت اصلی دوربین های امنیتی بی سیم این است که نصب آنها بسیار راحت تر از دوربین های سیمی است. فقط آن را متصل کنید و با استفاده از برنامه تلفن هوشمند، دوربین را به شبکه Wi-Fi  متصل کنید.

 


 

 

 

 

 

خرید ویدئو کنفرانس سخت افزاری گلیک با نصب رایگان

ویدئو کنفرانس سخت افزاری | ویدئو کنفرانس نرم افزاری

تجربه خرید بهترین ویدئو کنفرانس یالینک، لاجیتک، سیسکو، پلیکام، تروکانف | شاید در نگاه اول هزینه ویدئو کنفرانس به نظر بالا بیاید اما در حقیقت با صرفه جویی ها، در اندک زمانی سرمایه اولیه را به مجموعه باز می گرداند و از آن پس هر دقیقه کار کردن با تجهیزات ویدئو کنفرانس سود بی چون و چرا در جیب مجموعه شماست.

 

برچسب ها :

ویدئو کنفرانس نرم افزاری

کنفرانس ویدیویی مبتنی بر نرم افزار

ویدئو کنفرانس نرم افزاری پلیکام

ویدئو کنفرانس نرم افزاری اسکایپ

ویدئو کنفرانس نرم افزاری مایکروسافت تیمز Microsoft Teams

ویدئو کنفراس

خرید ویدئو کنفرانس

ویدئو کنفرانس سخت افزاری

ویدئو کنفراس سازمان

دوربین

میکروفن

اسپیکرفون

وب کم

ویدئو کنفرانس

توسعه ارتباطات گلیک

وب

وبکم

خرید وب کم

ویدئوکنفرانس

ویدیوکنفرانس

سوال از ویدئو کنفرانس

نحوه فعال کردن وب کم و میکروفون در ویندوز

تجهیزات ویدئو کنفرانس

قیمت تجهیزات ویدئو کنفرانس

نحوه فعال کردن وب کم در ویندوز

نحوه فعال کردن میکروفون در ویندوز

میکروفون

هزینه تجهیزات ویدئو کنفرانس

تجهیزات جانبی ویدئو کنفرانس

کیفیت ویدئو کنفرانس

ارتباط ویدئو کنفرانس

اسپیکر ویدئو کنفرانس

دستگاه ویدئو کنفرانس

میکروفون اتاق کنفرانس

نحوه راه اندازی ویدئو کنفرانس با لپ تاپ

ویدئو کنفرانس نرم افزاری zoom

زوم

گوگل میت

گوگل میت Google Meet

ویدئو کنفرانس نرم افزاری google meet

راه اندازی ویدئو کنفرانس

راه اندازی کنفرانس ویدئویی

هزینه راه اندازی ویدئو کنفرانس

هزینه راه اندازی ویدئو کنفرانس سخت افزاری

وب کم حرفه ای

فعال کردن میکروفون در ویندوز

فعال کردن میکروفون

فعال کردن وب کم

هزینه ویدئو کنفرانس

گلیک

گلیک نماینده رسمی فروش دستگاه ویدئو کنفرانس

دستگاه ویدئو کنفرانس سیسکو

سرویس ویدئو کنفرانس ابری رایگان

گارانتی فروش ویدئو کنفرانس

ویدئو کنفرانس رایگان

ویدیو کنفرانس

تجهیزات ویدیو کنفرانس

سیستم کنفرانس

میکروفون کنفرانس

میکروفن کنفرانس

ویدیو کنفرانس نرم افزاری

تجهیزات ویدئو کنفرانس چیست

هزینه تجهیزات ویدئو کنفرانس چقدر است

از کدام دستگاه برای ویدئو کنفرانس استفاده می شود

چگونه جلسه ویدئو کنفرانس در زوم بگذاریم

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha