راهنمای انتخاب مناسب ترین دوربین برای اتاق کنفرانس

وب کم حرفه ای

راهنمای انتخاب مناسب ترین دوربین برای اتاق کنفرانس

انتخاب دوربین اتاق کنفرانس برای اتاق جلسات، کنفرانس و همایش‌ها، با توجه به امکانات وب کم ها و کنفرانس کم های مختلف موجود در بازار.

 

دوربین کنفرانس

امروزه با افزایش تاثیر تکنولوژی در کسب‌و‌کارها از یک سو و بالارفتن فعالیت‌های از راه دور از سوی دیگر، نیاز به برگزاری ویدیو کنفرانس بیش از پیش شده است. از این رو یکی دیگر از تجهیزاتی که در سالن کنفرانس به افزایش کیفیت برگزاری جلسات و همایش‌ها کمک خواهد کرد، دوربین کنفرانس یا همان وب کم حرفه ای است. البته باید در نظر داشت که ویدئو کنفرانس تنها یکی از قابلیت‌های دوربین کنفرانس است و استفاده از این تجهیزات در سالن کنفرانس مزایای دیگری نیز به‌همراه خواهد داشت.

 

 

کاربرد دوربین کنفرانس

همان‌طور که اشاره شد برگزاری ویدئو کنفرانس شناخته‌شده‌ترین کاربرد نصب دوربین کنفرانس بوده اما زمانی که سیستم کنفرانس به سیستم تصویری مجهز می‌شود دریچه‌ای از امکانات به روی شما گشوده خواهد شد.

بارها در خصوص اهمیت آرشیو صداهای سالن کنفرانس و مزایای آن صحبت کرده‌ایم،‌ تجهیز سیستم کنفرانس با وب کم حرفه ای می‌تواند به آرشیو تصاویر سالن کنفرانس نیز منجر شود. از این رو ساخت آرشیو تصویری از سالن کنفرانس را می‌توان یکی دیگر از کاربرد‌های دوربین کنفرانس دانست. در سالن‌های همایش بزرگ فاصله افراد از یکدیگر سبب می‌شود حضار نتوانند یکدیگر را به خوبی ببینند. سیستم تصویری با کمک وب کم کنفرانس و مانیتور کنفرانس با نمایش تصویر سخنران در هر لحظه می‌تواند به رفع این مشکل کمک نماید. استفاده از وب کم کنفرانس امکان برگزاری وب‌ کنفرانس، وب‌ کست و وبینار را نیز برای شما فراهم خواهد آورد. 

 

برای مطالعه بیشتر: تجهیزات جانبی ویدئو کنفرانس

 

عوامل موثر در انتخاب دوربین کنفرانس مناسب

در انتخاب، تهیه و نصب دوربین کنفرانس و ایجاد یک سیستم تصویری مناسب برای سالن‌های کنفرانس عوامل متعددی موثر خواهند بود. در ادامه به برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت. 

 

  • ماژولار بودن دوربین کنفرانس

 در استفاده از وب کم های حرفه ای لاجیتک یا یالینک محدودیت نرم‌افزاری وجود نخواهد داشت. از سوی دیگر وب کم های برند یالینک امکان گسترش سیستم تصویری با اضافه کردن میکروفون کنفرانس، دوربین کنفرانس دیگر و اسپیکر کنفرانس را دارد. 

 

  • نوع سیستم تصویربرداری

یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب دوربین کنفرانس مناسب نوع سیستم تصویربرداری آن است. دوربین‌های کنفرانس به دو روش دستی و اتوماتیک اقدام به تصویربرداری خواهند کرد. در سیستم تصویربرداری دستی(manual)  دوربینهای نصب شده در سالن کنفرانس توسط اپراتور از طریق کیبورد کنترل، مدیریت خواهند شد. ولی در سیستم تصویربرداری اتوماتیک (Automatic) از دوربین‌های موتورایز و مخصوص سالن کنفرانس استفاده می شود و نیاز به اپراتور نخواهد بود. در این سیستم با روشن شدن هر میکروفون کنفرانس، دوربین به صورت اتوماتیک حرکت کرده و از سخنران تصویربرداری می‌کند. 

 

  • موقعیت وب کم کنفرانس

قبل از انتخاب دوربین کنفرانس نیاز است محل قرارگیری آن را مشخص نمایید تا دوربینی متناسب با آن تهیه شود. به طور مثال دوربین‌های مورد نیاز برای برقراری ویدئو کنفرانس در کنار مانتیور کنفرانس و بر روی دیوار نصب خواهند شد اما دوربین‌هایی که بر روی سقف نصب می‌شوند برای تعامل بهتر بین همه حضار بهتر است توانایی گردش 360 درجه را داشته باشند. 

 

  • میدان دید دوربین کنفرانس

میدان دید یا FOV، مقدار زاویه‌ای بوده که لنز دوربین قادر به ثبت آن خواهد بود. این مقدار معمولا به درجه بیان می‌شود و در بین اکثر وب کم ها عددی بین 45 تا 90 درجه خواهد بود. بالاتر بودن این عدد به نشانه پوشش بیشتر سالن کنفرانس خواهد بود اما ممکن است موجب افت کیفیت تصویر و بروز انحنا در آن شود. از این رو ضروری است در انتخاب دوربینی مناسب برای فضای سالن کنفرانس دقت لازم را به عمل آورید. 

 

برای مطالعه بیشتر: تجهیزات ویدیو کنفرانس

 

  • قابلیت زوم یا بزرگنمایی

قابلیت بزرگنمایی در وب کم های حرفه ای کنفرانسی مختلف، متفاوت خواهد بود از این رو با توجه به محل نصب دوربین و محل نشستن حضار باید دوربینی را انتخاب کرد که با داشتن توان زوم مناسب بتواند از همه سوژه‌ها تصویری با‌کیفیت ضبط نماید. 

 

  • فیلم برداری در محیط کم نور

قابلیت فیلم‌برداری در محیط کم‌نور یکی از ویژگی‌های مهم دوربین کنفرانس است البته باید در نظر داشت که این قابلیت جذاب، افزایش قیمت دوربین کنفرانس را در پی خواهد داشت. از این رو باید در نظر گرفت آیا به فیلم‌برداری در نور کم نیاز خواهد بود و در صورت پاسخ مثبت اقدام به تهیه وب کم کنفرانس با این قابلیت نمود. 

 

  • مشخصات فنی دوربین کنفرانس

وضوح، روشنایی و کیفیت تصویربرداری مشخصات اصلی و مهم هر دوربین کنفرانس هستند که دقت در آ‌ن‌ها برای تهیه دوربین کنفرانس بسیار اهمیت خواهد داشت. بالاتر بودن مقادیر این ویژگی اگرچه کیفیت استفاده را افزایش خواهد داد اما هزینه تجهیز سالن کنفرانس را نیز بالا خواهد برد. البته باید در نظر داشت خرید و نصب وب کم حرفه ای کنفرانس نوعی سرمایه‌گذاری بوده و در انتخاب تجهیزات باید آینده‌نگری را چاشنی تصمیمات خود نمایید. 

 

 

خرید وب کم اتاق کنفرانس

شرکت توسعه ارتباطات گلیک علاوه بر فعالیت در زمینه ی خرید وب کم اتاق کنفرانس، در زمینه های خرید ویدیو کنفرانس، خرید سیستم کنفرانس، خرید میکروفون کنفرانس، خرید وب کم، خرید دوربین کنفرانس، خرید Webcam، خرید وب کم کنفرانس، خرید وب کم لاجیتک، خرید وب کم برای استریم، خرید وب کم دست دوم، خرید تجهیزات سیستم کنفرانس، خرید تجهیزات مورد نیاز ویدئو کنفرانس، خرید تجهیزات ویدئو کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی سالن کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی سیستم کنفرانس، خرید تجهیزات سالن کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی و تصویری برای اتاق کنفرانس، خرید تجهیزات لازم برای ویدئو کنفرانس و سایرموارد به فعالیت مشغول است.

 

قیمت و خرید انواع دوربین کنفرانس

تنوع وب کم های حرفه ای که برای ارتباطات تصویری یا همان ویدیو کنفرانس مورد استفاده قرار می گیرند بسیار زیاد می باشد.

وب کم های حرفه ای یا در اصطلاح کنفرانس کم های USB  با تنوعی که دارند کار را برای کاربران راحت نموده و کاربران نهایی میتوانند به راحتی نیازهای ویدیو کنفرانس خود را مرتفع نمایند. 

کاربران می توانند سالن های جلسات کوچک تا بزرگ خود را به راحتی تجهیز نمایند.

تمامی وب کم های حرفه ای با بیشتر راه کارهای نرم افزاری، چه به صورت کلود و چه به صورت لوکال و یا وب بیس سازگاری دارند، نرم افزارهای نظیر:

 Zoom، Skype، Skype for Business، Lifesize، Cisco WebEx، Microsoft Lync، WebRTC ، TrueConf، Adobe Connect .

 

 

جمع​ بندی

امروزه با افزایش جلسات از راه دور و نیاز بیشتر به ویدئو کنفرانس، وب کم حرفه ای به یکی از تجهیزات ضروری سالن‌های کنفرانس تبدیل شده است. انتخاب و نصب سیستم تصویری مناسب افزایش بهره‌وری سیستم کنفرانس و بالا رفتن کیفیت جلسات را به‌دنبال خواهد داشت. امروزه دوربین‌های متنوعی با برندهای مختلف در بازار وجود دارند، از این رو برای تهیه وب کم کنفرانسی که علاوه بر پاسخ‌گویی به نیازهای شما، کیفیت مناسبی نیز داشته باشد، نیاز به آشنایی کافی با این برنده‌ها و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها خواهید داشت. وجود کارشناسان فنی و همچنین خدمات پس از فروش از جمله مواردی است که پیشنهاد می‌گردد در زمان خرید وب کم کنفرانس از شرکت‌های معتبر توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید.

 

برای خرید وب کم کنفرانس، با توسعه ارتباطات گلیک تماس بگیرید

 

     

 

 

همچنین در مورد دوربین اتاق کنفرانس اینها نیز سرچ می شوند:

  • قیمت دوربین اتاق کنفرانس

  • دوربین اتاق جلسات

  • خرید دوربین اتاق کنفرانس

  • دوربین گردان سالن کنفرانس

  • قیمت دوربین ویدئو کنفرانس

  • خرید دوربین ویدئو کنفرانس

  • وب کم اتاق کنفرانس

  • دوربین کنفرانس لاجیتک bcc950

  • میکروفون اتاق کنفرانس لاجیتک مدل meetup

  • دوربین اتاق ویدئو کنفرانس logitech ptz pro 2 conference room
برچسب ها :

دوربین کنفرانس

کاربرد دوربین کنفرانس

ردیاب خودکار دوربین کنفرانس

ویدیو کنفرانس

ویدئو کنفرانس

قیمت دوربین کنفرانس

وبینار

وب‌ کست

وب‌ کنفرانس

وب کم

وب کم حرفه ای

وب کم حرفه ای لاجیتک مدل رالی

قیمت وب کم

وب کم لاجیتک

وب کم با قابلیت چرخش

وب کم با قابلیت زوم

وب کم لاجیتک مدل c922 pro

وب کم سالن کنفرانس

وب کم کنفرانس لاجیتک

خرید وب کم کنفرانس

خرید وب کم

خرید وب کم حرفه ای

وب کم یالینک

وب کم یالینک UVC80

خرید وب کم کنفرانسی

مشخصات فنی دوربین کنفرانس

میدان دید دوربین کنفرانس

عوامل موثر در انتخاب دوربین کنفرانس مناسب

ماژولار بودن دوربین کنفرانس

نوع سیستم تصویربرداری

موقعیت نصب دوربین کنفرانس

قابلیت زوم یا بزرگنمایی

فیلم برداری در محیط کم نور

دوربین کنفرانس لاجیتک

دوربین کنفرانسی

دوربین اتاق کنفرانس

خرید دوربین کنفرانس

دوربین سالن کنفرانس

توسعه ارتباطات گلیک

گلیک

تجهیزات کنفرانس

سیستم کنفرانس

وب کم های حرفه ای لاجیتک

وب کم کنفرانس

میکروفون کنفرانس

میکروفن کنفرانس

خرید وب کم اتاق کنفرانس

خرید ویدیو کنفرانس

خرید ویدئو کنفرانس

خرید سیستم کنفرانس

خرید میکروفون کنفرانس

خرید میکروفن کنفرانس

خرید webcam

خرید Webcam

خرید وب کم لاجیتک

خرید وب کم برای استریم

خرید وب کم دست دوم

تجهیزات سیستم کنفرانس

تجهیزات مورد نیاز ویدئو کنفرانس

تجهیزات ویدئو کنفرانس

تجهیزات صوتی سالن کنفرانس

تجهیزات صوتی سیستم کنفرانس

تجهیزات سالن کنفرانس

تجهیزات صوتی و تصویری برای اتاق کنفرانس

تجهیزات لازم برای ویدئو کنفرانس

تجهیزات جانبی ویدئو کنفرانس

راه اندازی ویدئو کنفرانس

اتاق کنفرانس محصولات ویدئوکنفرانس

وب کم اتاق کنفرانس چه تجهیزاتی لازم دارد

وب کم های حرفه ای و دوربین کنفرانس

قیمت دوربین اتاق کنفرانس

خرید دوربین اتاق کنفرانس

دوربین گردان سالن کنفرانس

قیمت دوربین ویدئو کنفرانس

خرید دوربین ویدئو کنفرانس

وب کم اتاق کنفرانس

دوربین کنفرانس لاجیتک bcc950

میکروفون اتاق کنفرانس لاجیتک مدل meetup

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha