تفاوت سیستم ویدئو کنفرانس با وب کم حرفه‌ای و دوربین کنفرانس در چیست؟

تفاوت سیستم ویدئو کنفرانس با وب کم حرفه‌ای و دوربین کنفرانس در چیست؟

وب‌ کم حرفه‌ای یک دوربین متحرک با توانایی حرکت زیاد است که با اضافه شدن به سیستم‌ کنفرانس می‌تواند تغییراتی در کیفیت جلسات ایجاد کند.

 

میزان زمان تقریبی مورد نیاز برای مطالعه این مقاله: ۵ دقیقه

قرن ۲۱ قرن ارتباطات است و گستره ارتباطات روز به روز افزایش می‌یابد. امروزه افزایش ارتباطات میان افراد و شرکت‌ها به مدد استفاده از سیستم‌های نوین تنوع و کیفیت بیشتری پیدا کرده است. برگزاری جلسات میان افراد سازمان‌ها و شرکت‌های دیگر مانند گذشته محدود به مکان نبوده و افراد حتی در فواصل دور با کمک تجهیزات و تکنولوژی‌های نوین به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. یکی از مهم‌ترین ابزار مورد استفاده برای برگزاری جلسات ویدئویی از راه دور سیستم ویدئو کنفرانس است.

سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف برای برقراری جلسات خود فضاهای مشخصی را تجهیز می‌کنند. استفاده از سیستم کنفرانس تمام امکانات مورد نیاز برای برقراری یک جلسه ایده‌آل و باکیفیت را فراهم خواهد آورد. از آنجایی که در سال‌های اخیر برقراری تماس‌های ویدیویی بیش از پیش رواج پیدا کرده است، نیاز به ارتقای سیستم کنفرانس با ابزار مناسب ارتباط تصویری وجود خواهد داشت. هر زمان صحبت از ارتباط پایدار ویدیویی می‌شود، سیستم ویدئو کنفرانس، دوربین کنفرانس و وب کم حرفه‌ای مواردی است که به آن‌ها بر می خوریم. اما تفاوت این موارد در چیست؟

در این مقاله قصد داریم ابتدا تفاوت میان وب‌ کم حرفه‌ای و سیستم ویدئو کنفرانس را بررسی نماییم سپس به این سوال پاسخ دهیم که از اساس چرا نیاز به استفاده از این موارد در اتاق‌های کنفرانس خواهیم داشت.

 

 

 

 

تفاوت سیستم ویدئو کنفرانس با وب کم حرفه‌ای و دوربین کنفرانس در چیست؟

 

وب کم حرفه ای چیست؟

وب کم حرفه‌ای نوعی دوربین متحرک با چرخش عمودی و افقی است. عموما وب کم حرفه‌ای امکان بزرگنمایی تصویر را نیز دارد البته باید در نظر داشت در زمان انتخاب وب کم حرفه‌ای باید مدلی را نسبت به ابعاد سالن انتخاب نمود که میزان بزرگنمایی آن متناسب با فضا باشد. از دیگر ویژگی‌های وب کم حرفه‌ای می‌توان به قابلیت استفاده چند دوربین به‌صورت گروهی و همزمان، حذف نویز و اکو اشاره‌ نمود.

 

وب کم حرفه ای چیست؟

 

 

 

دوربین کنفرانس چیست؟

دوربین کنفرانس چیست؟

دوربین کنفرانس ترکیبی از یک وب کم حرفه‌ای به همراه یک میکروفون ۳۶۰ درجه با شعاع گسترده برای دریافت صدا و اسپیکر پرقدرت برای پخش آن است. دوربین کنفرانس جایگزین قوی برای تجهیزات پیش‌فرض استفاده شده بر روی لپ‌تاپ‌ها در تماس‌های ویدئویی خواهد بود. دوربین کنفرانس بسته به مدل، قابلیت‌های مختلفی داشته و برای فضاهایی با متراژهای متفاوت مناسب است. از این رو برای انتخاب محصول مناسب، نیاز به مشورت با متخصصان و افراد باتجربه خواهید داشت.

در نظر داشته باشید وب کم حرفه‌ای و دوربین کنفرانس در برقراری ارتباط تصویری و کنفرانس‌های نرم‌افزاری استفاده می‌شوند.

 

برای مطالعه بیشتر: دستگاه ویدیو کنفرانس

 

کنفرانس ویدئویی چیست؟

ویدیو کنفرانس ابزاری است که صرفا از طریق کابل شبکه به سیستم‌ها متصل شده و پس از دریافت آی پی اختصاصی در شبکه، تحت پروتکل استاندارد ارتباط با طرف مقابل را برقرار می‌کند. استفاده از سیستم ویدئو کنفرانس نیازی به نرم‌افزار خاص ندارد و وظیفه کدک اطلاعات برعهده سخت‌افزار موجود است. این نکته نیز قابل توجه است که وب کم حرفه‌ای خود می‌تواند به عنوان بخشی از یک سیستم کنفرانس مورد استفاده قرار گیرد.

 

کنفرانس ویدیویی چیست؟

 

تفاوت های ویدئو کنفرانس با دوربین کنفرانس:

با توجه به توضیحات ارائه شده تفاوت اصلی ویدئو کنفرانس و دوربین کنفرانس یا وب کم حرفه‌ای در شیوه کد کردن اطلاعات است. در سیستم ویدئو کنفرانس کدک سخت‌افزاری در کنار دوربین، میکروفون و اسپیکر قرار گرفته و اطلاعات را کدگذاری و ارسال می‌نماید. همچنین در مقصد پس از دریافت و دکد کردن اطلاعات، آن‌ها را به سیستم نمایش انتقال خواهد داد.  اما وب کم حرفه‌ای و دوربین کنفرانس از طریق اتصال usb به کامپیوتر یا لپ‌تاپ وصل شده و برای برقراری تماس تصویری، باید یک نرم‌افزار مناسب بر روی کامپیوتر یا لپ‌تاپ نصب شود.

در نظر داشته باشید اگر چه تفاوتی میان سیستم کنفرانس و وب کم حرفه‌ای یا دوربین کنفرانس وجود دارد اما با اضافه کردن هر کدام از این موارد به سیستم کنفرانس می توان از آن‌ برای برقراری تماس و جلسات تصویر و ویدئویی استفاده نمود.

 

برای مطالعه بیشتر: تجهیزات سیستم کنفرانس

 

چرا در اتاق های جلسات برای برگزاری ارتباط ویدئویی باید از وب کم استفاده کرد؟

اهمیت برقراری تماس‌های تصویری بر کسی پوشیده نیست از این رو نیاز به ابزار مناسب برای این منظور برای افراد مختلف حس می‌شود. به‌علاوه در سال‌های اخیر با توجه به تغییراتی که در ساختار تجارت جهانی به وجود آمده است از یک سو و تغییرات رفتاری افراد ناشی از محدودیت‌هایی که بر اثر همه‌گیری کرونا به وجود آمده بود از سوی دیگر، برقراری تماس‌ها و جلسات از راه دور و بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی افراد بیش از پیش گسترش یافته است.

این نیاز در اتاق‌های کنفرانس نیز وجود خواهد داشت. اگرچه افراد می‌توانند از گوشی موبایل یا لپ‌تاپ خود با استفاده از انواع نرم‌افزارهای موجود تماس و ارتباط تصویری مورد نظر را برقرار کنند، اما زمانی که صحبت برگزاری یک جلسه تصویری با حضور چندین نفر می‌شود، دیگر نمی‌توان از این ابزارها استفاده کرد.

 

برای مطالعه بیشتر: ویدئو کنفرانس سخت افزاری

 

چرا در اتاق کنفرانس نمی توان از لپ تاپ به جای وب کم استفاده کرد؟

زمانی که در یک اتاق کنفرانس، جلسه‌ای کاری و مهم در حال برگزاری است و برخی از حاضرین از طریق ویدیو کنفرانس در جلسه شرکت می‌نمایند نمی‌توان از یک لپ‌تاپ برای برقراری تماس استفاده کرد زیرا در این صورت هیچ یک از طرفین نمی‌توانند کیفیت مناسب تصویر و صدا را در اختیار داشته باشند. از این رو نتیجه مورد نظر از جلسه حاصل نخواهد شد.

وب کم حرفه‌ای یک پاسخ مناسب به نیاز به وجود آمده در این شرایط است. وب‌ کم حرفه‌ای کیفیت بالای تصویر و صدا را برای همه طرفین ویدیو کنفرانس تضمین خواهد کرد. از این رو ارتقای سیستم کنفرانس با استفاده از دوربین کنفرانس یا سیستم ویدئو کنفرانس امری ضروری برای سازمان‌ها و شرکت‌ها خواهد بود.

از آنجایی که دوربین کنفرانس متحرک بوده و در جهات مختلف حرکت می‌نماید همواره می‌تواند تصویر شخص در حال صحبت را با بزرگنمایی مناسب ضبط و پخش نماید. این موضوع در مدل‌های مختلف به صورت دستی یا اتوماتیک انجام خواهد شد.

برای انتخاب یک وب کم حرفه‌ای یا سیستم ویدئو کنفرانس مناسب باید با شناخت‌ نیازهای سازمان و بررسی آن‌ها بهترین گزینه‌ را انتخاب نمود. انتخاب صحیح بدون بهره‌گیری از تجربه و دانش متخصصان این حوزه ممکن نخواهد بود. 

 

 

انواع وب کم ویدیو کنفرانس کدامند و قیمت خرید وب کم حرفه ای چقدر است؟

 

 

خرید ویدئو کنفرانس 

شرکت توسعه ارتباطات گلیک علاوه بر فعالیت در زمینه ی خرید ویدئو کنفرانس، در زمینه های خرید سیستم کنفرانس، خرید میکروفون کنفرانس، خرید وب کم، خرید دوربین کنفرانس، خرید وب کم لاجیتک، خرید وب کم برای استریم، خرید تجهیزات سیستم کنفرانس، خرید تجهیزات ویدئو کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی سالن کنفرانس، خرید تجهیزات مورد نیاز ویدئو کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی سیستم کنفرانس، خرید تجهیزات سالن کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی و تصویری برای اتاق کنفرانس، استعلام قیمت تجهیزات صوتی سالن کنفرانس، استعلام قیمت میکروفن ویدئو کنفرانس، استعلام قیمت سیستم کنفرانس، استعلام قیمت دوربین ویدئو کنفرانس، استعلام قیمت دوربین کنفرانس، استعلام قیمت وب کم logitech و سایرموارد به فعالیت مشغول است.

 

 

برای مشاوره و خرید ویدئو کنفرانس، وبکم حرفه ای و دوربین کنفرانس با ما تماس بگیرید

 

     

 

سخن پایانی در تفاوت سیستم ویدئو کنفرانس با وب کم حرفه‌ای و دوربین کنفرانس

امروزه برقراری تماس‌های ویدئویی بخشی جدانشدنی از مذاکرات تجاری است از این رو سازمان‌ها در تلاش هستند با ارتقای سالن‌های کنفرانس خود برای برقراری بهترین کنفرانس‌های ویدئویی آماده شوند. تهیه تجهیزات مناسب سالن کنفرانس با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت دغدغه همه مدیران و صاحبان سازمان‌ها است. کارشناسان توسعه ارتباطات گلیک آماده ارائه مشاوره‌های لازم در این زمینه هستند تا مناسب‌ترین تجهیزات با بهترین قیمت را در کمترین زمان در اختیار شما قرار دهند. 

 

برای مطالعه بیشتر: تجهیزات جانبی ویدئو کنفرانس

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha