تجهیزات یک سالن کنفرانس خوب

تجهیزات یک سالن کنفرانس خوب

ویدیو کنفرانس امروزه بسیار قابل توجه مدیران کمپانی های مختلف قرار گرفته و به دنبال بهترین قیمت سیستم ویدئو کنفرانس هستند برای مشاوره خرید با 91002921 در ارتباط باشید

 

سیستم ویدئ​و کنفرانس چیست؟

کنفراس ویدئویی یا همان ویدئو کنفرانس ارتباط زنده، از راه دور و در لحظه ی میان صوت و تصویر است. ویدئو کنفرانس بهترین انتخاب برای برگزاری جلسات است، چرا که در آن  همه مزایا حفظ شده و کلیه معایب از بین می رود.لازم به ذکر است با شیوع ویروس واگیر دار کرونا، کلیه جلسات با اهمیت جهانی نیز از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می شوند.

از ویدئو کنفرانس برای مقاصد مختلف آموزشی، اداری و تجاری می‌توان استفاده کرد. برگزاری جلسات ویدئویی، مشاوره‌های پزشکی و تجاری، برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری کنفرانس‌های داخلی و بین‌المللی و ... تنها بخش کوچکی از کاربردهای سیستم ویدئو کنفرانس را تشکیل می‌دهند.

 

 

ویدئو کنفرانس های سخت افزاری یا در اصطلاح پایانه های ویدئو کنفرانس دارای تنوع بسیار زیاد به منظور برطرف کردن نیازهای کاربران مختلف با استفاده از وب کم حرفه ای می باشند.

طراحی و ساخت پایانه های ویدئو کنفرانس براساس نوع ارتباط و اندازه اتاق کنفرانس کاربران انجام شده است، اتاق هایی با اندازه کوچک یا در اصطلاح Huddle Room تا سالن های کنفرانس با اندازه خیلی بزرگ.

ارتباطات ویدئو کنفرانس سخت افزاری به دو نوع نقطه به نقطه یا در اصطلاح Point-to-Point و چند نقطه ای یا در اصطلاح Multipoint تقسیم بندی می شوند.

 

ویدئو کنفرانس های نرم افزاری برای افرادی طراحی شده اند که یا دائما در حال سفر هستند یا از خانه و به صورت دورکاری مشغول فعالیت می باشند و یا از پشت میز خود می خواهند در جلسات ویدئو کنفرانس سازمان و یا شرکت خود با استفاده از وب کم حرفه ای  و میکروفون کنفرانس حضور داشته باشند.

 ویدئو کنفرانس های نرم افزاری زیادی در این زمینه از برندهای مختلف وجود دارد، که از مهمترین این ویدئو کنفرانس های نرم افزاری می توان به نرم افزارهای وی سی دسکتاپ یلینک Yealink VC Desktop، ویدئو کنفرانس نرم افزاری یالینک مدل وی سی مبایل Yealink VC Mobile، ویدئو کنفرانس نرم افزاری پلیکام مدل realpresence دسکتاپ، Polycom RealPresence Desktop و ویدئو کنفرانس نرم افزاری پلیکام برای موبایل Polycom RealPresence Mobile  اشاره کرد.

 

سیستم ویدیو کنفرانس

 

زیرساخت ویدئو کنفرانس

زیرساخت های ویدئو کنفرانس در واقع یک راه کار جامع به منظور ارائه تمامی امکانات مورد نیاز یک سازمان جهت برگزاری ارتباطات تصویری و صوتی با استفاده از وب کم حرفه ای و میکروفن کنفرانس یعنی همان ویدئو کنفرانس و سیستم کنفرانس می باشد.

زیرساخت های ویدئو کنفرانس می توانند بر روی سرورهای داخلی سازمان نصب و راه اندازی شوند و بدون نیاز به شبکه اینترنت و تنها با استفاده از شبکه داخلی سازمان تمامی امکانات مورد نیاز سازمان اعم از ارتباطات تصویری نقطه به نقطه یا Point-to-Point، ارتباطات چند نقطه ای یا Multipoint،

 امکان عملکرد به عنوان MCU جهت اتصال پایانه های SIP و H.323، امکان ارائه کلاینت یا پایانه بر روی تمامی پلتفرم های موجود اعم از موبایل (Android و iOS )، دسکتاپ، تبلت وب و سایرموارد، امکان عملکرد به عنوان سرویس Stream، امکان اتصال به LDAP/Active Directory را در اختیار آن سازمان

قرار می دهد.

 

نمایشگر و مانیتور سالن کنفرانس

مانیتور اتاق ویدیو کنفرانس یکی از ابزار‌های مهم اتاق‌های جلسات می باشد.

این ابزار کمک می‌کند تا مدیر جلسه یا فرد ارائه دهنده بتواند به راحتی مطالب خود را به صورت بصری و با کیفیت بالا به افراد حاضر در جلسه نمایش بدهد.

اندازه صفحه نمایش این مانیتور ۱۵.۸ اینچ است. تقریباً اندازه صفحه نمایش لپ تاپ‌های معمولی که در بازار موجود است و در عین حال از مانیتور‌های عادی جای کمتری را اشغال می‌کند تا در فرایند برگذاری جلسات خللی ایجاد نکند.

رزولوشن مانیتور صدرا FULL HD می‌باشد و این به معنا است که جزئیات با وضوح بسیار بالایی را در اختیار کاربران قرار می گیرد.

 

اسپیکرفون کنفرانس

این تجهیزات ویدیو کنفرانس با قابلیت اتصال از طریق بلوتوث، حذف نویز و دریافت صدا به صورت ۳۶۰ درجه ، به شما کمک می کند تا صوت را به صورت واضح به آن طرف خط منتقل کنید.

Acoustic Echo Canceller این اسپیکرفون صداهای اضافی را از بین می برد و تجربه کنفرانس با کیفیت بالا را  در مناطق پر سر و صدا فراهم می کند.

با استفاده از فناوری جهت یابی خودکار و پوشش اتاق بصورت ۳۶۰ درجه ، شما قادر خواهید بود به راحتی به چندین شرکت کننده در اتاق اجازه صحبت دهید.

این اسپیکرفون ها با توجه به مدل های متفاوت، قابلیت دریافت صدا از فاصله ۷ الی ۱۰ متر را دارند.

 

تماس با گلیک

 

دوربین یا وب کم کنفرانس

وب کم های حرفه ای با توجه به نیاز کاربران قابلیت شخصی سازی را دارند. هم چنین با توجه به نیاز کاربران و اندازه اتاق جلسات، می توان از دستگاه های مختلف یا زوم های مختلف دوربین، اسپیکرفون با پوشش دهی متفاوت و میکروفون های اضافه استفاده نمود. 

پهنای باند از عواملی است که در برقراری ارتباط با کیفیت و بدون پرش اهمیت زیادی دارد. استفاده از وب کم هایی که از وضوح تصویر بالایی برخوردار هستند.

می تواند پهنای باند کاربر را به طور کامل اشغال کند و موجب کاهش سرعت اینترنت شود، همین امر منجر به پرش در تصاویر و یا قطعی ارتباط می شود. به همین جهت کاربران خانگی بهتر است هزینه زیادی برای تهیه وب کم با وضوح بالا پرداخت نکنند زیرا وب کم های معمولی نیز نیاز آن ها را برطرف

می کند.

 

دوربین کنفرانس

انتخاب دوربین کنفرانس مناسب برای اتاق جلسات بسیار حائز اهمیت است. 

امروزه همزمان با رشد تکنولوژی‌ مرتبط با دوربین‌ اتوترک، سطح توقع عموم مردم از کیفیت ضبط و پخش ویدیوی جلسات نیز بیشتر از گذشته شده است.

تا جاییکه دیگر انتظار شنیدن برخی جملات از زبان افراد حاضر در جلسه نظیر

متاسفانه جلسه ضبط نشده است یا ما جلسه را بدون تصویر ضبط کرده‌ایم بسیار است،

اکثر مدیران و مهمانان یک کنفرانس انتظار دارند که در کنار امکان ضبط جلساتشان به صورت تصویری با دوربین اتوترک مهیا باشد بلکه با استفاده از تجهیزات سیستم و دوربین کنفرانس حرفه ای حتی با قابلیت ضبط Full HDباشد.

 

وب کم اتاق کنفرانس چه تجهیزاتی لازم دارد؟

برقراری تماس تصویری با خانواده، همکاران، مشتریان و دوستان بسیار آسان‌تر از همیشه است! اگر به صورت دورکاری مشغول به فعالیت هستید، احتمالاً روزانه باید در جلسات ویدیویی شرکت کنید.

ممکن است متوجه شده باشید که در ویدیو کنفرانس، تصویر برخی از افراد کیفیت خوبی ندارد؛ اما تصویر برخی دیگر بسیار باکیفیت و واضح است. کاملاً مشخص است که برخی از دوربین لپ تاپ استفاده می‌کنند و برخی دیگر یک وب کم ویدئو کنفرانس دارند.

تفاوت اصلی وب کم های حرفه ای اتاق کنفرانس و وب کم لپ تاپ ها در این است که وب کم به صورت یک قطعه تجهیزات خارجی به فروش می‌رسد؛ در حالی که دوربین لپ تاپ در خود سیستم تعبیه شده است. در نتیجه این ادغام، دوربین داخلی از کیفیت پایین‌تری برخوردار است!

 

 

انواع وب کم

به صورت کلی وب کم‌ها به دو صورت بر روی کامپیوتر نصب می‌شوند. یا از طریق یک پورت USB به سیستم متصل می‌‌شوند یا به صورت داخلی درون سیستم تعبیه شده اند.

  • وب کم داخلی 

از آن‌جایی که دوربین‌های داخلی کنار یا بالای صفحه نمایش قرار می‌گیرند، با توجه به تلاش برای نازک‌تر شدن  صفحات نمایش در دستگاه‌های مختلف امروزی از جمله لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها و غیره، برای دوربین‌های داخلی از لنز باریک استفاده می‌شود.

اگرچه امکانات متنوعی بر روی این وب کم‌ها قرار دارد اما در نهایت از کیفیت نسبتا پایینی برخوردار هستند و صرفاً برای انجام کارهای روزمره و شخصی مناسب خواهند بود.

وب کم حرفه ای به دلیل عدم محدودیت ابعاد بدنه در استفاده از لنز‌های قدرتمند و با تکنولوژی‌های به‌روزر محدودیتی نخواهند داشت از این رو در این نوع از دوربین‌ها کیفیت ضبط تصویر تا Full-HD و حتی ۴K Ultra-HD نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

 

وب کم حرفع ای و کنفرانس

 

وب کم حرفه ای یالینک UVC84

وب کم حرفه ای UVC84 از برند Yealink یک دوربین USB با سنسور 4K می باشد. زوم 12 برابری اپتیکال به همراه زوم 3 برابری دیجیتال این وب کم حرفه ای را تبدیل به یک دوربین USB مناسب برای سالن ها یا اتاق های کنفرانس با اندازه متوسط تا بزرگ کرده است.

زاویه دید 80 درجه، پشتیبانی از قابلیت Auto-Framing، پشتیبانی از میکروفون های با سیم و بی سیم از برند یالینک و  پورت خروجی 3.5 میلیمتری برای اتصال به اسپیکرهای جانبی تنها قسمتی از قابلیت های این وب کم حرفه ای می باشد.

قابلیت اتو فریمینگ (Auto-Framing) که در این وب کم حرفه ای و دوربین قابل چرخش استفاده شده است این امکان را به دستگاه می دهد تا تصویر خود را به اندازه نفرات شرکت کننده در جلسه ویدئو کنفرانس تنظیم کند و تصاویر نقاط اضافی در اتاق یا سالن کنفرانس را در ارتباط ویدئو کنفرانس برای

سمت مقابل ارسال نکند.

  • مناسب برای اتاق های کنفرانس با اندازه متوسط تا بزرگ  

  • دارای لنز 4K

  • زوم 36 برابری هیبریدی 

  • زاویه دید 80 درجه 

  • پشتیبانی از Auto-Framing

 

وب کم حرفه ای یالینک UVC84

 

ویدئو کنفرانس سخت افزاری یالینک Yealink VC800

 دستگاه ویدئو کنفرانس سخت افزاری یالینکYealink VC800  نسل دوم پایانه های ویدئو کنفرانسFull-HD  کمپانیYealink  می باشد که علاوه بر عملکرد به عنوان یک پایانه یا Endpoint  می تواند باMCU  داخلی تعبیه شده در این دستگاه تا 24 نقطه را نیز در ارتباطات مالتی پوینت پشتیبانی نماید.

ویدئو کنفرانس سخت افزاری یالینک یک دستگاه مناسب برای اتاق های کنفرانس با اندازه متوسط تا بزرگ می باشد.

از جمله مزیت های دستگاه ویدئو کنفرانس سخت افزاری یالینک می توان به تنوع لایسنس مالتی پوینت بر روی این دستگاه که شامل لایسنس های 8، 16و 24 نقطه ای، امکان پشتیبانی از 9 وب کم حرفه ای (1+8) به صورت همزمان و امکان ارائه این محصول در پکیج های متنوع بر اساس نوع نیاز مشتری

اشاره کرد.

ماژولار بودن دستگاه های ویدئو کنفرانس یالینک کاربری این محصولات را برای هر نوع نیازی مهیا می کند.

 

سیستم ویددیو کنفرانس یالینک VC800

 

ویدئو کنفرانس سخت افزاری یالینک MeetingEye 600

طراحی این پایانه به صورت AIO  می باشد که شامل 2 دوربین، کدک، میکروفون کنفرانس، اسپیکر و وای فای و بلوتوث داخلی است که همه این ها در این دستگاه ویدیو کنفرانس جمع آوری شده اند.

یک دوربین سوپر واید Wide  با رزولوشن 20 مگاپیکسل و زوم 4 برابری e-PTZ به همراه یک دوربین تله فوتو با رزولوشن 8 مگاپیکسل و زوم ترکیبی 10 برابری تجربه یک ارتباط تصویری لذت بخش و هوشمندانه تر را به همراه تمامی جزئیات برای کاربران فراهم می سازد.

از جمله مزیت های این دستگاه ویدئو کنفرانس سخت افزاری می توان به قابلیت ارسال محتوا به صورت بی سیم، قابلیت های Auto Framing و Speaker Tracking و AI Face Enhancement  اشاره کرد.

دستگاه MeetingEye 600 از پروتکل های H.323 و SIP پشتیبانی می نماید و با استفاده از بالاترین استاندارد ویدئویی موجود یعنی H.265  تجریه یک ارتباط با کیفیت با کمترین پهنای باید را میسر می سازد.

 

سیستم ویدیو کنفرانس یالینک meetingeye 600

با گسترش اینترنت بسیاری از راه‌هار ارتباطی تغییر کردند. در این میان سیستم ویدئو کنفرانس یکی از بزرگترین تغییرات را در شیوه برگزاری کنفرانس‌ها و جلسات ایجاد کرده است.

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با تجهیزاتی که برای راه اندازی ویدئو کنفرانس مهم است، آشنا کنیم تا در زمان خرید با مشکل مواجه نشوید.

شما نیز اگر جلساتی را با استفاده از این سیستم کنفرانسی برگزار کرده‌اید، تجربه خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

 

برای خرید انواع ویدئو کنفرانس با توسعه ارتباطات گلیک تماس بگیرید

 

     

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha