مانیتور کنفرانس چیست؟

مانیتور کنفرانس چیست؟

در این مقاله میخوانیم: مانیتور کنفرانس انواع آن، و همچنین به سوالاتی در مورد نکات مهم در انتخاب و خرید مانیتور کنفرانس می پردازیم

 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش تبادل اطلاعات، لزوم استفاده از ابزار و تجهیزات مناسب برای این مهم نیز در سالن‌های کنفرانس بیش از پیش حس خواهد شد. تبادل اطلاعات در سالن‌های کنفرانس و همایش علاوه بر پخش صوت و تصویر، ارتباط دوسویه شرکت‌کنندگان را نیز شامل خواهد شد. از این رو در سالن‌های کنفرانس از تجهیزات مختلفی از جمله میکروفون کنفرانس، اسپیکر، دوربین و مانیتور استفاده خواهد شد. در این مطلب به بررسی ویژگی‌ها و نکات مهم مانیتور سالن کنفرانس خواهیم پرداخت.

 

مانیتور کنفرانس چیست؟

به‌طور کلی مانیتور کنفرانس نوعی از مانیتور و صفحه‌نمایش است که برای نمایش و به اشتراک‌گذاری تصاویر در سالن‌های کنفرانس و همایش استفاده خواهد شد. مانیتور کنفرانس امکان ارتباط دوسویه افراد را در زمان برگزاری جلسه فراهم خواهد آورد. از سوی دیگر استفاده از مانیتور کنفرانس به مجریان جلسه امکان مدیریت ساده و بی‌دردسر برنامه در حال برگزاری را خواهد داد.

 

برای مطالعه بیشتر: سیستم کنفرانس

 

اهمیت استفاده از مانیتور کنفرانس

یکی از نیازهایی که در اکثر جلسات و کنفرانس‌ها وجود دارد،‌ الزام به نمایش تصویر، نمودار یا جداول برای حضار است. بسیاری از افراد برای رفع این نیاز از یک مانیتور بزرگ یا پرده نمایش استفاده می‌کنند اما این شیوه ایرادهای زیادی دارد. از جمله مهم‌ترین این موارد می‌توان به عدم وجود زاویه دید مناسب برای همه افراد حاضر در جلسه اشاره نمود. از سوی دیگر به دلیل فاصله مخاطبان تا تصویر، جزئیات آن به‌وضوح دیده نخواهد شد. مانیتور کنفرانس پاسخی مناسب به این نیاز بوده تا همه افراد حاضر در سالن بدون محدودیت بتوانند از محتوای به اشتراک گذاشته استفاده نمایند.

 

مزایای استفاده از مانیتور کنفرانس

همان‌طور که اشاره شد مهم‌ترین مزیت استفاده از مانیتور‌های کنفرانس ساده‌شدن اشتراک‌گذاری محتوای تصویری با مخاطبان است. از دیگر مزیت‌های استفاده از این تحهیزات فراهم شدن امکان برقراری جلسات غیر‌حضوری است. بدین معنی که در زمان استفاده از این سیستم افرادی که خارج از سالن کنفرانس هستند نیز به‌راحتی می‌توانند در جلسات حضور داشته و علاوه بر دریافت محتوای جلسه، صدا و تصویر خود را با حضار به اشتراک بگذارند.

 

برای مطالعه بیشتر: راه اندازی ویدئو کنفرانس

 

نکات مهم در انتخاب مانیتور کنفرانس

برای انتخاب مانیتور کنفرانس باید به نکات مختلفی توجه کرد. از جمله مهم‌‌ترین این موارد می‌توان به کاربری و محیط سازمانی سالن کنفرانس اشاره نمود. میزان استفاده از داده‌های اشتراکی،‌ اندازه و مساحت محیط،‌ تعداد شرکت‌کنندگان و کاربران مانیتور کنفرانس از دیگر مواردی است که در زمان انتخاب مانیتور کنفرانس مناسب باید به آن توجه نمود.

 

وجود یک دوربین بر روی مانیتور کنفرانس برای برقراری ارتباط دوسویه بین حضار و همچنین تماس‌های تصویری ضروری است.

 از آنجایی که می‌توان از دوربین مجزا در کنار مانیتور کنفرانس استفاده کرد، ممکن است تصور شود که دوربین یکی از موارد مهم در انتخاب مانیتور کنفرانس نیست اما انتخاب مانیتوری که دارای دوربین یکپارچه است علاوه بر تاثیر در زیبایی و جلوگیری از شلوغ شدن میز کنفرانس، سبب استفاده راحت‌تر خواهد شد، از این رو کیفیت برقراری ارتباط بالاتر می‌رود.

 

 

  • کیفیت صفحه نمایش

بعد از بررسی ویژگی‌های ظاهری مانیتور کنفرانس، نوبت به بررسی کیفیت صفحه نمایش آن می‌رسد. برای انتخاب مانیتور سالن کنفرانس با وضوح تصویر مناسب باید با توجه به کارایی و نیازهای سازمان اقدام نمود. به طور مثال اگر قصد تجهیز سالن کنفرانس در سازمانی را دارید که اطلاعات آن سازمان نمودار و جداول زیادی را دارد، نیاز است مانیتوری با وضوح تصویر بالاتر انتخاب نمایید تا حضار در دیدن جزئیات دچار مشکل نشوند.

 

  • پورت ورودی

یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب مانیتور سالن کنفرانس، پورت ورودی آن است‌ به طور کلی مانیتورها از دو پورت ورودی VGA و HDMI  بهره می برند. در زمان انتخاب مانیتور باید توجه داشته باشید مدلی را انتخاب نمایید که پورت ورودی آن با سایر سیستم های اتاق کنفرانس همخوانی داشته باشد.

 

برای مطالعه بیشتر: دستگاه ویدیو کنفرانس

 

انواع مانیتور اتاق کنفرانس

مانیتورهای استفاده شده در اتاق‌های کنفرانس به سه دسته تقسیم می‌شوند. هر کدام از انواع این مانیتورها کاربردی متفاوت دارد. از این رو نیاز است با شناخت انواع مانیتور اتاق کنفرانس، انتخابی مناسب با نیاز خود داشته باشیم.

 

  • مانیتور کنفرانس ثابت

مانیتور سالن کنفرانس ثبات، همانطور که از نام آن مشخص است به طور ثابت بر روی میز کنفرانس نصب خواهد شد.

 

  • مانیتور کنفرانس لیفت یا آسانسوری

مانیتور‌ کنفرانس لیفت به‌صورت آسانسوری درون میز کنفرانس جمع خواهد شد. این نوع از مانیتورها صرفا در زمان نمایش تصویر از میز خارج ‌خواهند شد از این رو در زمان عدم استفاده از مانیتور فضای بیشتری در اختیار کاربران خواهد گرفت. مانیتور سالن کنفرانس آسانسوری با استفاده از یک موتور متحرک، بالا و پایین رفته و درون یا روی میز قرار می‌گیرد.

 

  • مانیتور کنفرانس لپ‌تاپی

مانیتور سالن کنفرانس لپ‌تاپی نیز همانند مانیتور آسانسوری فقط در زمان استفاده بر روی میز قرار خواهد گرفت. در این نوع از مانیتور، جمع شدن از طریق یک لولا و مانند درب لپ‌تاپ خواهد بود. به دلیل مکانیکی بودن فرآیند باز و بسته‌شدن، دوام و طول عمر بیشتری نسبت به مانیتور‌های آسانسوری خواهند داشت.

 

 

خرید مانیتور کنفرانس

شرکت توسعه ارتباطات گلیک علاوه بر فعالیت در زمینه ی خرید مانیتور کنفرانس، در زمینه های خرید ویدئو کنفرانس، خرید سیستم کنفرانس، خرید میکروفون کنفرانس، خرید وب کم، خرید دوربین کنفرانس، خرید Webcam، خرید وب کم کنفرانس، خرید وب کم لاجیتک، خرید وب کم برای استریم، خرید وب کم دست دوم و سایرموارد به فعالیت مشغول است.

 

برای مطالعه بیشتر: وب کم حرفه ای

 

سخن آخر

مانیتور کنفرانس یکی از تجهیزات مورد نیاز در سالن‌ کنفرانس است. انتخاب مانیتور کنفرانس مناسب می‌تواند در بهبود کیفیت جلسات بسیار موثر باشد. از این رو باید با شناخت نیازهای خود نسبت به انتخاب، تهیه و نصب مناسب‌ترین مانیتور در سالن کنفرانس خود اقدام نمایید.

 

برای تجهیز سالن کنفرانس های خود با توسعه ارتباطات گلیک تماس بگیرید

 

     

 

برچسب ها :

مانیتور کنفرانس چیست؟

اهمیت استفاده از مانیتور کنفرانس

مزایای استفاده از مانیتور کنفرانس

مانیتور کنفرانس

مانیتور کنفرانسی

مانیتور تاشو کنفرانسی

مانیتور کنفرانسی برند delnia مدل cm-08

قیمت مانیتور کنفرانس

مانیتور ویدئو کنفرانس

قیمت مانیتور کنفرانسی

پایه مانیتور کنفرانس

مانیتور رومیزی کنفرانس

قیمت مانیتور سالن کنفرانس

استفاده از مانیتور کنفرانس

نکات مهم در انتخاب مانیتور کنفرانس

دوربین کنفرانس

کیفیت صفحه نمایش

پورت ورودی

انواع مانیتور

اتاق کنفرانس

مانیتور کنفرانس ثابت

مانیتور کنفرانس لیفت

مانیتور کنفرانس آسانسوری

مانیتور کنفرانس لپ‌ تاپی

انواع مانیتور اتاق کنفرانس

مانیتور سالن کنفرانس ثابت

سالن کنفرانس

اتاق های کنفرانس

تجهیز سالن کنفرانس

توسعه ارتباطات گلیک

گلیک

گلیک نماینده رسمی فروش دستگاه ویدئو کنفرانس

میکروفون کنفرانس

میکروفن کنفرانس

راه اندازی ویدئو کنفرانس

دستگاه ویدیو کنفرانس

دستگاه ویدئو کنفرانس

سیستم کنفرانس

خرید مانیتور کنفرانس

شرکت توسعه ارتباطات گلیک

خرید ویدئو کنفرانس

ویدئو کنفرانس

ویدیو کنفرانس

خرید ویدیو کنفرانس

خرید سیستم کنفرانس

خرید میکروفون کنفرانس

خرید میکروفن کنفرانس

خرید وب کم

وب کم

خرید دوربین کنفرانس

خرید webcam

خرید Webcam

خرید وب کم کنفرانس

خرید وب کم لاجیتک

وب کم کنفرانس

خرید وب کم برای استریم

خرید وب کم دست دوم

وب کم حرفه ای

چک لیست خرید تجهیزات سالن کنفرانس

تجهیزات صوتی و تصویری برای اتاق کنفرانس

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha