نکات مهم در انتخاب وب کم برای اتاق های کنفرانس با اندازه های متفاوت

نکات مهم در انتخاب وب کم برای اتاق های کنفرانس با اندازه های متفاوت

وب کم یکی از تجهیزات اصلی ویدئو کنفرانس است که عوامل مختلفی در انتخاب و خرید وب کم حرفه ای متناسب با انواع اتاق کنفرانس نقش دارند.

 

نکات مهم در انتخاب وب کم برای اتاق های کنفرانس با اندازه های متفاوت

 

وقتی افرادی که با هم کار می‌کنند، در مکان‌های مختلفی حضور دارند و از هم دور هستند، ویدیو کنفرانس راهی است که برای برقراری ارتباط و برگزاری جلسات آنلاین به آن‌ها کمک می‌کند. همیشه دیدن یکدیگر و برقراری ارتباط ویدئویی بهتر از ارتباط صوتی بوده است! به همین دلیل است که دوربین‌های موجود در اتاق‌های کنفرانس بسیار اهمیت دارند. مسئله فقط داشتن یک دوربین قدیمی نیست و دوربینی که در لپ تاپ شما تعبیه شده نمی‌تواند خیلی عالی باشد؛ هرچند کار شما را راه می‌اندازد اما کیفیتی که باید را ندارد! دوربین لپ تاپ نمی‌تواند همه افراد حاضر در اتاق کنفرانس را تحت پوشش قرار دهد و تصویر آن‌ها را نشان نخواهد داد. دوربین‌ لپ تاپ‌ها برای ارتباط ویدئویی یک به یک طراحی شده‌اند؛ نه ارتباط ویدئویی گروهی! به همین دلیل انتخاب و خرید وب کم برای ویدئو کنفرانس بسیار اهمیت دارد.

عوامل مختلفی در انتخاب و خرید وب کم کنفرانسی مناسب نقش دارند من جمله اندازه و چیدمان اتاق و همچنین تعداد افراد حاضر در اتاق کنفرانس. با توجه به اهمیت خرید یک وبکم مناسب ویدئو کنفرانس، در این مطلب می‌خواهیم نکات مهمی برای خرید وبکم حرفه ای را به شما بگوییم. با ما همراه باشید.

 

زمان تقریبی مطالعه 6 دقیقه

 

 

وبکم چیست؟

در ابتدا و پیش از هر توضیحی، می‌خواهیم به شما بگوییم که اصلاً وبکم چیست. وبکم مخفف  Web camera است و با استفاده از آن می‌توان با هر فردی در هر کجای دنیا، ارتباط تصویری برقرار کرد. این روزها همه لپ تاپ‌ها وبکم داخلی دارند؛ اما کیفیت تصویر آن‌ها خیلی بالا نیست و برای ارتباط تصویری یک به یک طراحی شده‌اند. به همین دلیل است که افراد زیادی به سراغ خرید وبکم جداگانه می‌روند.

 

وب کم کنفرانس

 

اجزای اصلی وبکم:

انواع مختلفی از وبکم‌ها وجود دارند و قابلیت‌های بسیاری به کاربران ارائه‌ می‌دهند. از جمله اجزای اصلی هر وبکمی، دوربین، میکروفون و پایه نگهدارنده هستند. همچنین برخی وبکم‌ها امکانات بسیار بیشتری مانند میکروفون اضافه، سنسور مادون قرمز جهت تشخیص چهره و ... ارائه می‌دهند. 

 

قابلیت‌های وب کم اتاق کنفرانس:

  • زاویه چرخش دوربین
  • تعداد میکروفن های مختلف وب کم

  • وب کم با  اسپیکرهای مختلف با توان های متفاوت

  • زوم های مختلف دوربین

  • وب کم با قابلیت تشخیص چهره یا  Auto-Framing

  • قابلیت تشخیص سخنران یا Speaker Tracking

 

برای مطالعه بیشتر:  تجهیزات مورد نیاز ویدئو کنفرانس

 

آیا باید وب کم بخریم؟

برای دانش‌آموزان و کارمندان اداری که از راه دور کار می‌کنند، وب ‌کم می‌تواند بسیار حائز اهمیت و کارآمد باشد. اکثر تلفن‌ها دوربین دارند و می‌توانند در مواقع اضطراری پاسخگوی نیاز شما باشند؛ اما معمولاً شرکت در جلسات آنلاین با تلفن همراه خیلی ایده‌آل نیست و باتری گوشی را هم خراب می‌کند.

لپ تاپ‌ها اغلب دارای وب کم داخلی هستند. با این حال، وبکم‌‌های لپ ‌تاپ‌ها محدودیت‌های خاص خود را دارند که باعث می‌شود برای استفاده طولانی مدت و شرکت در جلسات مهم، کارآمد نباشند. همچنین تولیدکنندگان لپ‌تاپ معمولاً روی کیفیت اجزای وب‌ کم داخلی تمرکز نمی‌کنند، زیرا تلاش می‌کنند قیمت دستگاه‌های خود را رقابتی نگه دارند.

 

 

 

در این قسمت می‌خواهیم ۵ مزیت اصلی وب کم حرفه‌ای را در مقابل وب کم تعبیه شده در لپ تاپ‌ها بیان کنیم:

 

  • قطعات با کیفیت بالاتر: وبکم‌های خارجی کیفیت تصویر و صدای بسیار بهتری نسبت به وبکم‌های لپ تاپ‌ها دارند.

  • فوکوس خودکار: بسیاری از وب کم‌های حرفه‌ای دارای ویژگی فوکوس خودکار هستند، بنابراین تصویر تمامی افراد و اشیاء به طور کاملاً واضح نمایش داده می‌شود.

  • زاویه دید / موقعیت یابی: اگر تعداد افرادی بیشتری از یک نفر در تماس ویدئویی حضور دارند، وب کم‌های خارجی بسیار ایده‌آل و مناسب‌تر از وبکم‌های داخلی خواهند بود، زیرا زاویه دید وسیع‌تری دارند. به‌علاوه، بسیاری از وبکم‌‌های خارجی می‌توانند 360 درجه بچرخند و همه افراد حاضر در جلسه را تحت پوشش قرار دهند. 

  • فیلتر نور: وب کم‌های خارجی به طور کلی می‌توانند نور تصویر را بسته به میزان نور اتاق تنظیم کنند.

  • میکروفون داخلی: در لپ ‌تاپ‌ها مختلف کیفیت میکروفون‌ها متفاوت است و برخی از لپ تاپ‌ها میکروفون‌های بسیار قوی و باکیفیتی دارند؛ اما اکثر وبکم‌های خارجی میکروفون‌های داخلی با کیفیت بهتری نسبت به لپ ‌تاپ‌ها دارند و برای کار با پلتفرم‌های تماس ویدئویی مانند زوم یا وبکس طراحی شده‌اند.

به طور کلی، یک وب کم خارجی می‌تواند کیفیت بهتری را نسبت به دوربین تلفن یا وبکم لپ تاپ ارائه دهد. اکنون که با مزایای وبکم‌‌ خارجی در مقابل داخلی آشنا شدید، در ادامه مقاله می‌خواهیم نکات مهمی را برای خرید وب کم مناسب کنفرانس ویدیویی به شما معرفی کنیم.

 

 

 

نکات مهم در خرید وبکم کنفرانسی

 

یک وبکم‌‌ خارجی، انعطاف‌پذیری و ویژگی‌های بیشتری ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند بهترین ظاهر و صدا را روی مانیتور خود داشته باشید. در این قسمت می‌خواهیم در مورد نکاتی صحبت کنیم که باید در زمان خرید وب کم برای ویدئو کنفرانس در نظر بگیرید. این نکات به شرح زیر هستند:

 
  •  در نظر گرفتن اندازه اتاق

نوع وبکم انتخابی شما و اینکه آیا به یک دوربین یا تعداد بیشتری نیاز دارید، تا حد زیادی به اندازه اتاق کنفرانس شما بستگی دارد.

اندازه اتاق کنفرانس مهم‌ترین عاملی است که باید هنگام انتخاب وبکم در نظر بگیرید. سالن‌های بزرگ نسبت به کلاس‌های درس یا اتاق‌های کنفرانس کوچک‌تر، به قابلیت فوکوس بهتری نیاز دارند. همچنین اتاق‌های کوچک‌تر اغلب به زاویه دید افقی وسیع‌تری نیاز دارند.

 

اندازه اتاق کنفرانس

 

اگر در یک اتاق کنفرانس کوچک حضور دارید، یک دوربین HD که در بالای (یا گاهی اوقات زیر) نمایشگر نصب شده، عالی است. 

اگر فضا بزرگ‌تر است، استفاده از یک دوربین فول اچ دی با قابلیت بزرگنمایی توصیه می‌شود. در غیر این صورت، ممکن است شرکت‌کنندگان نتوانند حالات چهره سخنران را ببینند و درگیر ماندن ذهن آن‌ها در جلسه دشوار می‌شود.

یک دوربین رباتیک PTZ قادر است مجری جلسه را که در اتاق قدم می‌زند، ردیابی کند. با حضور چنین وبکمی در اتاق کنفرانس، دیگر لازم نیست فردی برای کنترل کردن دوربین در جلسه حضور داشته باشد.

 

 

وضوح تصویر وب کم کنفرانس

  • وضوح تصویر

وضوح تصویر وبکم بسیار حائز اهمیت است و باید در هنگام خرید وب کم جهت دستگاه ویدئو کنفرانس، آن را در نظر بگیرید. وبکم‌ها با وضوح تصویر متفاوتی به بازار عرضه می‌شوند که در ادامه ۳ وضوح تصویر موجود را معرفی می‌کنیم:

1280p × 720p پیکسل (HD Ready)

1920p × 1080p پیکسل (Full HD)

3840 × 2160 پیکسل (UHD / 4K)

وبکم‌ها معمولاً دارای نسبت تصویر 16:9 هستند که مستطیل یا عریض به نظر می‌رسد. برخی از وبکم‌ها دارای نسبت تصویر اختیاری 4:3 هستند که بیشتر شبیه به مربع به نظر می‌رسد و معمولاً در رایانه‌ها و تلویزیون‌های قبل از سال 2009 یافت می‌شد.

هرچه تعداد پیکسل بیشتر باشد، تصویر واضح‌تر می‌شود: 720p و 1080p برای کارمندان دورکار مناسب است که باید از منزل کار کنند و در جلسات حضور داشته باشند. وبکم‌‌های با وضوح بالاتر در محدوده 2K یا 4K برای جلسات ویدئویی معمول یا کلاس‌های درس بسیار مناسب هستند.

حتی اگر وبکم‌‌ 4K داشته باشید، اکثر پلتفرم‌های پخش آنلاین محبوب مانند YouTube و Twitch رزولوشن را به 1080p کاهش می‌دهند، زیرا فایل‌های 4K بسیار بزرگ هستند. اساساً یک وبکم 1080p می‌تواند برای هرگونه استفاده‌ای و اتاق‌های کنفرانس کوچک و بزرگ مناسب باشد.

 

 

 

  •  نرخ فریم در ثانیه

نرخ فریم تعیین می‌کند که خروجی ویدئو تا چه اندازه واضح و شفاف باشد. نرخ فریم در ثانیه (fps)، تعداد عکس‌های گرفته‌شده توسط وبکم شما در ثانیه است. از آنجایی که ویدئو مجموعه‌ای از تصاویر است، هرچه نرخ فریم در ثانیه بالاتر باشد، ضبط و پخش ویدئو روان‌تر و لرزش کمتر خواهد بود.

 

نرخ فریم وب کم کنفرانسی

 

تقریباً تمام وبکم‌‌های مدرن حداقل 30 فریم در ثانیه را دارند که هنوز هم کیفیت بالایی در نظر گرفته می‌شود و برای هر موقعیتی مناسب است؛ اما برخی از آن‌ها 120 فریم در ثانیه هستند که این فوق العاده است.

 

 

زاویه دید دوربین کنفرانس

  •  زاویه دید وب کم

زاویه دید وب کم (FOV) یعنی ناحیه‌ای که وبکم می‌تواند تحت پوشش قرار دهد. یک وبکم با لنز زاویه باز، میدان دید وسیع‌تری دارد. در زمان خرید دوربین مناسب ویدئو کنفرانس به مشخصات محصول دقت کنید. در مشخصات محصول می‌توانید FOV را بررسی کنید که بر حسب درجه نوشته می‌شود و به ترتیب زیر است:

60 درجه: این عدد نشان می‌دهد که وبکم تنها می‌تواند یک نفر را تحت پوشش قرار دهد که درست روبه‌روی کامپیوتر نشسته است.

78 درجه: این زاویه دید می‌تواند دو نفر را تحت پوشش قرار دهد که روبه‌روی دوربین نشسته‌اند.

90 درجه: این زاویه دید برای اتاق‌های کنفرانس کوچک و متوسط مناسب است و می‌تواند همه افرادی را تحت پوشش قرار دهد که دور میز کنفرانس نشسته‌اند.

ویدئوی عمودی: وبکم‌های استاندارد یک فریم افقی 16:9 را ضبط می‌کنند. برخی از وبکم‌ها، مانند Logitech StreamCam، می‌توانند فرمت پرتره یعنی فریم 9:16 را ضبط کنند که این فریم همان محتوای استوری‌های اینستاگرام و فیس‌بوک است که ما می‌بینیم.

 

 

  •  میکروفون داخلی

یکی از ویژگی‌هایی که اغلب نادیده گرفته می‌شود، میکروفون داخلی وب کم است. به طور کلی میکروفون یکی از مهمترین تجهیزات ویدئو کنفرانس به شمار میرود. میکروفون‌های داخلی وب کم می‌توانند نیاز به هدست‌های گران قیمت را از بین ببرند و میز شلوغ شما را خلوت کنند. برخی از مدل‌ها دارای دو میکروفون هستند که صدای طبیعی و واضحی را منتقل می‌کنند و نویز پس زمینه را هم حذف می‌کنند.

 

میکروفون داخلی وبکم ویدیو کنفرانس

میکروفون‌های وب کم اغلب برای ضبط صداهای کل اتاق و صداهای پس زمینه طراحی شده‌اند، البته برخی میکروفون‌ها هم هستند که صدای پس زمینه را حذف می‌کنند. بنابراین اگر محیط زندگی شما بسیار شلوغ و پر سر و صدا است یا محیط کاری شلوغ دارید، استفاده از میکروفون خارجی با قابلیت حذف صداهای اضافه و نویز پس زمینه می‌تواند بهترین انتخاب شما هنگام خرید وب کم مناسب ویدیو کنفرانس باشد. 

 

 

فوکوس خودکار دوربین کنفرانس ویدیویی

  •  فوکوس خودکار

وب کم‌هایی با ویژگی فوکوس خودکار، همان‌طور که از نام آن مشخص است، به طور خودکار روی فرد یا سوژه در کادر فوکوس می‌کنند؛ فرقی هم ندارد که فرد در حال حرکت بوده یا در یک مکان ثابت نشسته باشد. همچنین این ویژگی‌ می‌تواند به شما در گرفتن عکس‌هایی زیبا و به یاد ماندنی کمک کند.

اگر یک وبکم با قابلیت فوکوس خودکار داشته باشید، در برخورد با چندین منبع نوری یا مناطقی با پس زمینه شلوغ، قدر آن را بیشتر می‌دانید. اکثر وبکم‌‌های حرفه ای دارای فوکوس خودکار هستند که برخی از آن‌ها بهتر یا سریع‌تر از بقیه عمل می‌کنند. برخی از وب کم‌ها به شما امکان می‌دهند فوکوس خودکار را روشن و خاموش کنید.

فوکوس خودکار می‌تواند در محیط‌هایی با نور کم، مشکلاتی ایجاد کند و تصویر را بی کیفیت کند. همچنین، اگر یک مجسمه بزرگ در پشت سر شما قرار داشته باشد، ویژگی فوکوس خودکار ممکن است به جای صورت شما، روی آن مجسمه فوکوس کند و ناخواسته ویدئوی شما را خراب کند. اگر دانش لازم را دارید و انجام این کار را بلد هستید، شاید بهتر باشد تنظیمات فوکوس را به صورت دستی در نرم افزار وب کم انجام دهید. با این اوصاف، هنگام خرید وب کم برای ویدئو کنفرانس حواستان به قابلیت فوکوس خودکار وبکم باشد.

 

 

  • تنظیمات پیشرفته نور محیط

درست مانند قابلیت فوکوس خودکار، تنظیمات پیشرفته نور محیط یک ویژگی مهم است که در اکثر وب کم‌های مدرن آن را دارند. این ویژگی می‌تواند نور را در اتاق‌های تاریک تنظیم کرده و تصاویر باکیفیتی ثبت کند. اگر در اوایل صبح یا عصر می‌خواهید از وبکم‌‌ استفاده کنید، برای روشن کردن چهره‌تان، ویژگی تنظیم خودکار نور محیط می‌تواند فوق العاده باشد. منابع نوری متعدد نیز می‌توانند باعث ایجاد مشکلات نور در وب کم شوند؛ اما ویژگی تنظیم خودکار نور محیط می‌تواند این مشکل را رفع کند.

 

خرید وبکم کنفرانس

برخی از مدل‌های وبکم‌ها‌‌ دارای چراغ‌های داخلی با قابلیت انتخاب سطح روشنایی دلخواه هستند که مشکل نور کم محیط را رفع می‌کنند. همچنین چراغ‌های جداگانه هم در بازار وجود دارد که می‌توانید در کنار وب کم خود خریداری کنید که نور بیشتر و انعطاف پذیری بیشتری را با چرخش افقی 360 درجه و همچنین چرخش عمودی 90 درجه ارائه می‌دهند.

 

 

خرید وب کم کنفرانسی با لنز شیشه ای

  •  لنز پلاستیکی در مقابل لنز شیشه‌ای

وبکم‌های حرفه‌ای با دو نوع لنز پلاستیکی و شیشه‌ای به بازار عرضه می‌شوند. به بیان ساده، لنزهای پلاستیکی ارزان‌تر هستند؛ اما شفافیت آن‌ها کم است. با این وجود، وبکم‌‌های لنز پلاستیکی می‌توانند برای افرادی که دورکار هستند و باید در جلسات آنلاین شرکت کنند یا شرکت در کلاس‌های مجازی دانشگاهی مناسب باشند. اگر به دنبال یک وب کم برای پخش آنلاین با کیفیت 2K / 4K هستید، بهتر است به سراغ لنز پلاستیکی نروید. بدون شک وبکم‌‌هایی با وضوح 2K / 4K،‌ لنز پلاستیکی ندارند! همچنین روی لنزهای پلاستیکی وب کم‌ها خیلی راحت‌تر از لنز شیشه‌ای، خط و خش می‌افتد.

ناگفته نماند که باکیفیت‌ترین وب کم‌ها دارای لنزهای شیشه‌ای هستند. لنز شیشه‌ای به دستگاه اجازه می‌دهد تا رزولوشن باورنکردنی تا 4K داشته باشد و برای افرادی عالی است که به دنبال محتوای تصویری و ویدئویی باکیفیت هستند. همچنین وبکم‌هایی با لنز شیشه‌ای برای اتاق‌های کنفرانس بزرگ که تعداد افراد زیادی در جلسه حضور پیدا می‌کنند، بسیار مناسب است، زیرا کیفیت فوق العاده‌ای ارائه می‌دهد.

 

 

نکات و ترفندهای کاربردی در استفاده از وب کم‌های حرفه‌ای

 

برای تکمیل این راهنمای خرید وب کم، در این قسمت می‌خواهیم چند نکته و ترفند برای استفاده از وب کم را به شما معرفی کنیم:

 

زاویه دوربین کنفرانستنظیم زاویه دوربین

در حالی که مدل‌های مختلف وب کم‌های حرفه‌ای از انواع زاویه دید پشتیبانی می‌کنند، برخی از آن‌ها حرفه‌ای‌تر از بقیه مدل‌ها هستند! رایج‌ترین و بهترین زاویه‌ این است که شما در مقابل دوربین بنشینید تا وبکم بتواند به طور مستقیم تصویر شما را ضبط کند. اغلب، پیش از برگزاری جلسه، شما می‌توانید زاویه دید وبکم خود را تنظیم کنید. از این فرصت استفاده کنید و وبکم را در بهترین جای ممکن در اتاق قرار دهید و زاویه دید آن را تنظیم کنید. 

وبکم‌های خارجی قابل حمل و جابه‌جایی هستند و می‌توانید آن‌ها را به پایه نگهدارنده نصب کنید. این کار باعث می‌شود خیلی راحت زاویه وبکم را تغییر دهید، زیرا بسیاری از پایه‌ها دارای چرخش 360 درجه هستند و برخی از آن‌ها را می‌توان کوتاه‌تر یا بلندتر کرد.

قبل از خرید پایه برای وب کم خود، مطمئن شوید که پایه را می‌توانید به وبکم خود نصب کنید و با یکدیگر سازگار هستند. 

 

تنظیمات وب کم کنفرانستنظیمات وبکم

اگر حس می‌کنید وبکم‌‌ شما آنطور که باید، کار نمی‌کند، می‌توانید درایورهای دستگاه را دوباره نصب یا به‌روزرسانی کنید. همچنین احتمالاً امکان تنظیم وضوح یا نرخ فریم را هم خواهید داشت. اگر به یک تصویر واضح نیاز دارید و در حال حرکت نیستید و به شکل ثابت روی صندلی می‌نشینید، می‌توانید وضوح تصویر را اولویت وبکم قرار دهید. همچنین می‌توانید نرخ فریم و فوکوس خودکار را در اولویت وبکم قرار دهید. در واقع، تنظیمات در دسترس شما قرار دارند و شما با توجه به نیاز خود می‌توانید تنظیمات وبکم را تغییر دهید.

 

دستگاه ویدئو کنفرانستمیز کردن دستگاه

برای اینکه تصاویر شما باکیفیت باشند، باید لنز تمیزی داشته باشید. البته حواستان باشد که پیش از تمیز کردن وبکم، آن را از برق بکشید. پس از قطع برق، شیشه پاک کن را روی پارچه میکروفیبر یا حوله اسپری کنید؛ نه خود دستگاه! سپس به آرامی از پارچه برای تمیز کردن لنز وبکم استفاده کنید تا مطمئن شوید که گرد و غبار یا کثیفی روی لنز وجود ندارد.

 

امنیت ویدئو کنفرانسامنیت و حریم خصوصی

بهترین راه برای اطمینان از اینکه هیچ هکر و دزدی از وبکم شما سوء استفاده نمی‌کند، این است که آن را از برق بکشید. اگر برق دستگاه شما قطع شده باشد، هیچ هکر یا کلاهبرداری در هیچ کجای دنیا نمی‌تواند به آن دسترسی پیدا کند. با این حال، این راه‌حل خیلی به درد وبکم‌های تعبیه شده در لپ تاپ‌ها نمی‌خورد. در این صورت، بهترین راه‌حل، خرید کاور لنز است. کاور لنز ارزان است و راهی عالی برای جلوگیری از سوء استفاده هکرها را به شما ارائه می‌دهد. کاور لنز را باید روی لنز وبکم قرار دهید و هر زمانی که بخواهید در جلسه آنلاین شرکت کنید، می‌توانید کاور را بردارید تا تصویر شما قابل مشاهده باشد.

 

 

 

 

سخن پایانی برای خرید وب کم حرفه ای مناسب اتاق کنفرانس

این روزها با گسترش دورکاری و شرکت در جلسه‌های آنلاین، برگزاری کلاس‌های دانشگاهی و کنفرانس‌های آنلاین، استفاده از وب کم به امری عادی تبدیل شده است. به همین دلیل، ممکن است وبکم لپ تاپ پاسخگوی نیاز شما نباشد و بخواهید دستگاه بهتری خریداری کنید. وب کم‌های خارجی تعدادی ویژگی و مزیت دارند که می‌توانند برگزاری جلسات آنلاین را بسیار راحت سازند. ویژگی‌های خاصی مانند فوکوس خودکار، کیفیت تصویر فوق العاده و میکروفون‌های داخلی و ...، می‌توانند به شما در برگزاری جلسه آنلاین کمک کنند و شما را یک حرفه‌ای در کار خود نشان دهند.

امیدواریم این راهنمای خرید وب کم به شما کمک کند تا دستگاه مناسب خود را بخرید. نکات مهم گفته‌شده در این راهنمای خرید وب کم برای ویدئو کنفرانس و سیستم کنفرانس را در نظر داشته باشید تا یک وبکم مناسب را خریداری کنید؛ همچنین کارشناسان گلیک شما را در خرید وب های حرفه ای یاری می نمایند. علاوه بر خرید ویدئو کنفرانس شرکت توسعه ارتباطات گلیک در زمینه های خرید سیستم کنفرانس، خرید دوربین کنفرانس، خرید میکروفون کنفرانس، خرید تجهیزات اتاق کنفرانس، خرید تجهیزات سیستم کنفرانس، خرید تجهیزات سالن کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی سیستم کنفرانس، استعلام قیمت سیستم کنفرانس، استعلام قیمت ویدئو کنفرانس، استعلام قیمت میکروفون سالن کنفرانس، استعلام قیمت دوربین کنفرانس، استعلام قیمت وب کم لاجیتک و سایرموارد مشغول به فعالیت می باشد.

 

 

برای مشاوره و خرید وب کم ویدیو کنفرانس با ما تماس بگیرید

 

     

 

برچسب ها :

خرید وب کم

قیمت وب کم حرفه ای

قیمت وب کم

قیمت وب کم کنفرانس

وب کم کنفرانس

قیمت وب کم لاجیتک

سیستم اتاق کنفرانس

میکروفن اتاق کنفرانس

وب کم کنفرانسی

وب کم کنفرانسی پیشرفته

وب کم کنفرانس برای اتاق

وب کم کنفرانس چیست

وب کم کنفرانسی حرفه ای

خرید وب کم برای ویدئو کنفراس

ویدئو کنفرانس نرم افزاری

کنفرانس ویدیویی

نکات مهم در خرید ویدئو کنفرانس

نکات مهم انتخاب وب کم کنفرانس

وبکم کنفرانسی

وب کم برای اتاق کنفرانس

وب کم های حرفه ای

فروش وب کم حرفه ای

وب کم ویدئو کنفرانس لاجیتک

وب کم مناسب برای اتاق کنفرانس

خرید وب کم کنفرانسی

خرید وب کم کنفرانس

وب کم یالینک

وبکم حرفه ای

وبکم یالینک

وب کم حرفه ای

نکات مهم خرید وب کم کنفرانس

ویدئو کنفرانس وب

سیستم کنفرانس ویدیویی

سخت افزار کنفرانس ویدیویی

مشاوره کنفرانس ویدیویی

ویدئو کنفرانس تجهیزات

تجهیزات ویدئو کنفرانس

خرید ویدئو کنفرانس

راهنمای خرید وبکم کنفرانس

ویدیو کنفرانس

وب کم اتاق کنفرانس

وب کم حرفه‌ای

دستگاه ویدئو کنفرانس

ویدئو کنفرانس

دوربین مناسب ویدئو کنفرانس

سیستم کنفرانس

خرید سیستم کنفرانس

خرید دوربین کنفرانس

خرید میکروفون کنفرانس

تجهیزات اتاق کنفرانس

تجهیزات سیستم کنفرانس

تجهیزات سالن کنفرانس

تجهیزات صوتی سیستم کنفرانس

قیمت سیستم کنفرانس

قیمت ویدئو کنفرانس

قیمت میکروفون سالن کنفرانس

قیمت دوربین کنفرانس

تجهیزات مورد نیاز ویدئو کنفرانس

گلیک

توسعه ارتباطات گلیک

شرکت توسعه ارتباطات گلیک

Yealink VC880

Yealink VC800

Logitech Rally Camera

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha