تفاوت ویدئو کنفرانس با تله کنفرانس

تفاوت ویدئو کنفرانس با تله کنفرانس

Teleconferenc نوعی ارتباط تلفنی بر پایه صوت است اما ویدئو کنفرانس ارتباط ویدئویی هم شامل می شود که مزایای بسیاری به همراه دارد

 

زمان تقریبی برای مطالعه این مطلب 5 دقیقه 
 

 

تله کنفرانس چیست؟

تله کنفرانس Teleconference نوعی از ایجاد ارتباط تلفنی به صورت ابتدایی است. همانطور که از نام آن پیداست برای برقراری چند ارتباط صوتی از سیستم اتصال تلفنی استفاده می کند.

 

استفاده های سیستم تله کنفرانس:

درحال حاضر نیز از سیستم ارتباط تلفنی تله کنفرانس برای برقراری ارتباط بین طرفین یا ارتباط دو به یک استفاده می شود؛ اما بابت این اتصال تله کنفرانس، هزینه های سرسام آوری را باید پرداخت که همین امر باعث گرایش کاربران به سوی ویدئو کنفرانس می شود. از سوی دیگر حرکت اتصالات و ارتباطات، با وجود اینترنت به سمت خدمات تلفن دیجیتال است و به همین دلیل، زمانی که از تله کنفرانس استفاده می کنید، درحال استفاده از فضای اینترنت هستید.
از سیستم تله کنفرانس می توان به عنوان وسیله آموزشی جهت آموزش به دانشجویان و دانش آموزان استفاده کرد. سازمان های آموزشی می توانند به وسیله تله کنفرانس، سمینار های علمی و آموزشی در درس های مختلف برگزار کنند تا دانشجویان و دانش آموزان بتوانند از راه دور در کنفرانس ها شرکت کنند.

 

آیا تله کنفرانس منسوخ شده است؟

امروزه کسب و کار ها و شرکت هایی وجود دارند که هنوز از تله کنفرانس برای برقراری چند جانبه جلسات استفاده می کنند که به نسبت تعداد اعضاء جلسه هزینه ای اختصاصی پرداخت می شود و هزینه کلی جلسه افزایش می یابد. به طور کلی با وجود جایگزینی مناسب تر استفاده از این نوع برگزاری کنفرانس توصیه نمی شود.

در ابتدای تولید این دستگاه، برقراری تماس جهت کنفرانس گران بود زیرا درآن زمان اشغال تلفنی به وسیله اپراتور ها بسیار زیاد بود. در پی پیشرفت تله کنفرانس این امکان رو به کاربران داده میشد که از بیش از 80 نقطه ی مختلف در یک کنفرانس گردهم بیایند.

 

 

ویدئو کنفرانس چیست؟

در دنیای امروز و عصر نو اتفاقات رو به جلو و سریعی در حوزه فناوری و ارتباطات رخ داده است. به موازات همین رویداد ها، نرخ بیت ها به قدری افزایش داشته که بیشتر ارتباطات اینترنتی می توانند از ارتباط های زنده با کیفیت بالا برای انتقال صدا و تصویر پشتیبانی کنند؛ این نوع ارتباطات از دوره تلفن های آنالوگ تکامل یافتند. درحال حاضر دستگاه های زیادی وجود دارند که سخت افزار مورد نیاز سیستم کنفرانس ویدئویی به طور پیشفرض روی آن ها وجود دارد. نرم افزار ویدئو کنفرانس منعطف و آسان است و بر روی مرورگر های وب نیز کار می کنند.

 

 

دلایل محبوبیت ویدئو کنفرانس:

 در پی ارتقا و پیشرفت ویدئو کنفرانس، امروزه این نوع از تماس به شکل تماس های کم هزینه یا رایگان رایج شده است. با وجود یک دستگاه وب کم می توان جلسه ی ویدئو کنفرانس رو آغاز کرد. به ازای هر نفر اگر تبلت یا گوشی موبایل وجود داشته باشد، می توانند به جلسات ویدئو کنفرانس اضافه شوند. از نکات جالب توجه در مورد ویدئو کنفرانس این است که در زمان همه گیری و شیوع ویروس COVID-19 مراکز آموزشی دانشگاهی و مدارس، مراکز علمی و تحقیقاتی و حتی کنسرت ها و تئاتر های آنلاین در حوزه هنر و فرهنگ و گفتگوهای سیاسی میان ملت ها  اغلب به وسیله ویدئو کنفرانس انجام گرفت و تقاضا برای عرضه ی بیشتر این محصول بسیار چشمگیر بود.

نرم افزارهای ویدیو کنفرانس

نرم افزارهای ویدئو کنفرانس

نرم افزار های مناسب پهنای باند پایین:

  • Skype for business
  • Eztalks Meetings
  • Goto Meetings
  • Cisco webex
  • Vidyo cloud

 

 

معروف ترین نرم افزار های ویدئو کنفرانس:

  • Zoom
  • Slack
  • Big Blue Botton
  • BlueJeans
  • Goto Meeting
  • Skype for Business

 

تجهیزات مورد نیاز ویدئو کنفرانس

 تجهیزات جانبی جهت برقراری ارتباط ویدئو کنفرانس عبارتند از وب کم حرفه ای و هدست اداری. این تجهیزات باعث ارتقاء کیفیت تصویر وب کم و صدای کاربر می شود. وب کم های مختلفی در بازار موجود است که می توانید برای اتصال به ویدئو کنفرانس تهیه فرمایید.

افزون بر تجهیزات فوق، میکروفون، اسپیکر، هاب اتصال نیز نیاز است.

 

برای مطالعه بیشتر:  اجزای تشکیل دهنده سیستم کنفرانس

 

شرکت های موفق در زمینه تولید ویدئو کنفرانس

  • یالینک

  • پلیکام

  • سیسکو

  • سونی

  • AVER

  • لاجیتک

  • لایف سایز

 

قیمت خرید ویدئو کنفرانس در بازار دیجیتال

هر ویدئو کنفرانس با توجه به برند، کارایی و قابلیت هایش قیمتی دارد. ویدئو کنفرانس یالینک MVC800 در حال حاضر  ۱۷۳٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان ارزش گذاری شده است که هم به لحاظ کیفیت و هم به لحاظ قیمت مورد مناسبی برای کاربران می باشد. ویدئو کنفرانس های پلیکام هم از کیفیت قابل قبولی برخوردارند اما نسبت به سایر برند ها قیمت گرانتری دارد. یکی از بهترین محصولات برند پلیکام، پایانه ویدئوکنفرانس پلی کام Egle Eye IV 12× می باشد که به قیمت ۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان در بازار موجود است؛ ویدئو کنفرانس لایف سایز مدل ICON 800 هم به قیمت ۲۸۸٫۵۲۲٫۰۰۰ تومان می باشد.

 

 

انواع و قیمت وب کم ویدئو کنفرانس

 

 

 

شباهت تله کنفرانس و ویدئو کنفرانس

  • تله کنفرانس و ویدئو کنفرانس این قابلیت را دارند تا افراد مختلفی را در یک کنفرانس صوتی به هم متصل کنند و جلسه ای را چند جانبه برگزار کند.
  • تله کنفرانس و ویدئو کنفرانس، برای انتقال و جابجایی سیگنال های صوتی دیجیتال، از اینترنت استفاده می کنند.
  • برای برقراری ارتباط با تله کنفرانس و ویدئو کنفرانس می توانید از تلفن همراه خود استفاده کنید.

 

برای مطالعه بیشتر: وب کم کنفرانسی

 

تفاوت تله کنفرانس با ویدئو کنفرانس

ویدئو کنفرانس بسیار برتر از تله کنفرانس است، این برنامه تصاویر HD و با کیفیت را پشتیبانی می کند، منعطف تر در برابر سیستم عامل ها و پیکر بندی سخت افزاری عمل می کند، استفاده از ویدئو کنفرانس ارزان است و به شکل نا محدود و بی پایان مقیاس بندی می شود.

در کسب و کار های کوچک اغلب ویدئو کنفرانس ترجیح داده می شود، تا اینکه بخواهند روی سیستم تلفنی سرمایه گذاری کنند؛ اما این بدین معنا نیست که تله کنفرانس دیگر کاربردی ندارد و از کار افتاده است؛ تا زمانی که کاربران از سیستم های تلفنی برای برقراری ارتباط استفاده می کنند، تله کنفرانس منسوخ نخواهد شد همچنان به کار خود ادامه می دهد.

استفاده از تله کنفرانس بیشتر به دلیل راحت تر بودن آن است؛ اما اگر تله کنفرانس برای برقراری ارتباطات، وجود نداشت قطعا توسعه دهندگان این برنامه به ایده ی ویدئو کنفرانس دست پیدا نمی کردند یا شاید صنعت ارتباط تصویری به طور کلی مسیر دیگری داشت. 

 

برای مطالعه بیشتر: انواع ویدئو کنفرانس

 

خرید ویدئو کنفرانس

شرکت توسعه ارتباطات گلیک علاوه بر فعالیت در زمینه ی خرید ویدئو کنفرانس، در زمینه های خرید سیستم کنفرانس، خرید میکروفون کنفرانس، خرید وب کم، خرید دوربین کنفرانس، خرید وب کم لاجیتک، خرید وب کم برای استریم، خرید تجهیزات سیستم کنفرانس، خرید تجهیزات ویدئو کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی سالن کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی سیستم کنفرانس، خرید تجهیزات مورد نیاز ویدئو کنفرانس، خرید تجهیزات سالن کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی و تصویری برای اتاق کنفرانس، استعلام قیمت تجهیزات صوتی سالن کنفرانس، استعلام قیمت میکروفن ویدئو کنفرانس، استعلام قیمت سیستم کنفرانس، استعلام قیمت دوربین ویدئو کنفرانس، استعلام قیمت دوربین کنفرانس، استعلام قیمت وب کم logitech و سایرموارد به فعالیت مشغول است.

 

 

برای مشاوره خرید سیستمهای ویدئو کنفرانس با ما تماس بگیرید

 

     

 

برچسب ها :

ویدئو کنفرانس

ویدئو کنفرانس نرم افزاری

برنامه ویدئو کنفرانس

قیمت ویدئو کنفرانس

تله کنفرانس

ویدیو کنفرانس سخت افزاری

سیستم کنفرانس حرفه ای

سیستم کنفرانس ویدیویی

کنفرانس ویدیویی

تفاوت ویدیو کنفرانس و تله کنفرانس

شباهت ویدئو کنفرانس و تله کنفرانس

نرم افزار زوم

نرم افزار ویدئو کنفرانس

نرم افزار slack

Zoom

ویدئو کنفرانس نرم افزاری زوم Zoom

کنفرانس ویدیویی اسکایپ

ویدیو کنفرانس

وب کم حرفه ای

خرید ویدئو کنفرانس

خرید سیستم کنفرانس

سیستم کنفرانس

خرید میکروفون کنفرانس

میکروفون کنفرانس

خرید وب کم

خرید دوربین کنفرانس

خرید وب کم لاجیتک

خرید وب کم برای استریم

تجهیزات سیستم کنفرانس

تجهیزات ویدئو کنفرانس

تجهیزات صوتی سالن کنفرانس

تجهیزات صوتی سیستم کنفرانس

تجهیزات مورد نیاز ویدئو کنفرانس

تجهیزات سالن کنفرانس

تجهیزات صوتی و تصویری برای اتاق کنفرانس

قیمت تجهیزات صوتی سالن کنفرانس

قیمت میکروفن ویدئو کنفرانس

قیمت سیستم کنفرانس

قیمت دوربین ویدئو کنفرانس

قیمت دوربین کنفرانس

قیمت وب کم logitech

قیمت وب کم

دوربین کنفرانس

وب کم کنفرانسی

دلایل محبوبیت ویدئو کنفرانس

گلیک

توسعه ارتباطات گلیک

شرکت توسعه ارتباطات گلیک

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha