وب کم اتاق کنفرانس چه تجهیزاتی لازم دارد؟

وب کم اتاق کنفرانس چه تجهیزاتی لازم دارد؟

وب‌کم حرفه‌ای ابزاری برای برقراری تماس تصویری در اتاق کنفرانس است. کیفیت بالای این محصول جلسه تصویری را مشابه یک جلسه حضوری خواهد نمود.

 

 

زمانی که صحبت از وب کم می شود همه ما به یاد دوربین‌های کوچکی که درباره لپ‌تاپ قرار دارد می‌افتیم اما وقتی قصد تجهیز اتاق کنفرانس برای برقراری تماس ویدئویی را داریم این وب‌کم‌های آشنا دیگر پاسخگوی نیازهای ما نخواهند بود. اینجاست که وب‌ کم حرفه‌ای خودی نشان داده و به کمک ما می‌آید تا بتوانیم به یک کنفرانس ویدئویی پایدار را باکیفیت برگزار نماییم. در این مقاله درصدد آن هستیم که ویژگی‌های وب کم حرفه‌ای را بررسی نموده و به این سؤال پاسخ دهیم که "وب‌کم‌های اتاق کنفرانس شامل چه تجهیزاتی می‌شوند؟" با ما همراه باشید.

 

 

زمان تقریبی مطالعه 6 دقیقه

 

 

چرا وب‌ کم لپ‌تاپ مناسب برگزاری جلسات نیست؟

برای پاسخ به این سؤال ابتدا لازم است به ساختار دوربین‌های استفاده شده در لپ‌تاپ‌ها نگاهی بیندازیم. امروزه سازندگان لپ‌تاپ‌ها در تلاش برای کاهش وزن و ضخامت محصولات خود هستند. یکی از مواردی که برای باریک نگه‌داشتن پنل صفحه‌نمایش لپ‌تاپ می‌بایست به آن توجه نمود استفاده از دوربین‌های باریک برای وب‌کم است. با باریک شدن ساختار دوربین بسیاری از قابلیت‌های یک دوربین مناسب را نمی‌توان به آن دوربین اضافه کرد. ازاین‌رو حتی در جدید‌ترین و قوی‌ترین لپ‌تاپ‌ها از دوربینی ساده برای وب‌کم استفاده می‌شود.

 

دلایل دیگر عدم استفاده از وب کم لپ تاپ برای برگزاری جلسات:

کیفیت پایین تصویر موضوع دیگری است که سبب می‌شود دوربین لپ‌تاپ مناسب برای استفاده در اتاق کنفرانس نباشد به طور معمول از دوربین‌هایی با رزولوشن 720 پیکسل برای این منظور استفاده می‌شود که برای برگزاری جلسات در اتاق کنفرانس و نمایش تصویر در ابعاد بزرگ‌تر مناسب نخواهد بود.

یکی دیگر از مشکلات استفاده از وب‌کم لپ‌تاپ ثابت‌بودن آن است احتمالاً بارها با این موضوع برخورد کرده‌اید که در زمان تماس تصویری با لپ‌تاپ حس می‌کنید طرف مقابل به‌جای دیگری نگاه می‌کند و توجه لازم به شما را ندارد این موضوع به دلیل ثابت‌بودن وب‌کم به وجود می‌آید.

 

 

 

 

وب کم حرفه‌ای چیست؟

بیش از هر چیز لازم است تا وب‌کم‌های مناسب برای اتاق‌های کنفرانس را بشناسیم پس ابتدا به بررسی وب‌کم حرفه‌ای می‌پردازیم تا ویژگی‌های آن را بهتر و بیشتر بشناسیم. وب کم حرفه‌ای که به آن دوربین کنفرانس نیز گفته می‌شود ابزاری برای برقراری تماس تصویری است. از مهم‌ترین ویژگی‌های وب کم حرفه‌ای می‌توان به قابلیت چرخش در جهات مختلف و بزرگ‌نمایی تصویر اشاره نمود این دو قابلیت به نمایش صحیح و باکیفیت تصویر شخص در حال صحبت در اتاق کنفرانس کمک شایانی خواهد کرد.

 

 

نکات مهم در انتخاب وب کم حرفه‌ای

در انتخاب وب‌کم حرفه‌ای پارامترهای متعددی مهم هستند که در ادامه برخی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

 

  • کیفیت و سرعت ثبت تصویر وب کم

بی‌شک مهم‌ترین ویژگی وب کم، کیفیت و وضوح تصویر آن است که در قیمت وب کم حرفه‌ای نیز تأثیر مستقیم دارد. در دوربین‌های دیجیتال، کیفیت تصویر به دو ویژگی قدرت تفکیک یا وضوح تصویر (رزولوشن) و تعداد ثبت تصویر در ثانیه (فریم ریت) وابسته است. اگر می‌خواهید تصویرتان باکیفیت بالا و بدون لرزش دیده شود، باید وب کم با رزولوشن و فریم ریت بالاتری را خریداری کنید.

 

کیفیت تصویر وب کم حرفه ای

 

وب‌کم‌های استاندارد و خوب در بازار در سه رزولوشن اولترا اچ دی (UHD) یا فول اچ دی (FHD) یا اچ دی (HD) موجود هستند که باید باتوجه‌به برخی موارد از جمله کیفیت صفحه‌نمایش، پهنای باند و سایرموارد مدل مناسب را انتخاب نمود.

 

 

فشرده سازی ویدئو توسط وب کم حرفه ای

  • فشرده‌سازی ویدئو

انتقال ویدئو دیجیتال به‌صورت آنلاین نیاز به جابه‌جایی حجم بالایی از داده دارد. برای اینکه بتوان ویدئوهایی باکیفیت بالا را از طریق پهنای باند معمولی اینترنت انتقال داد باید ویدئوی ارسالی فشرده و رمزگذاری شود. بیشتر وب‌کم‌های پیشرفته بر اساس استاندارد H.264 رمزگذاری ویدئویی پیشرفته (AVC) طراحی شده‌اند.این وب‌کم‌ها ویدئویی باکیفیت بالا را در کمتر از ۱ مگابیت بر ثانیه فشرده‌سازی می‌کند. این فناوری باعث می‌شود کار پردازنده مرکزی رایانه (CPU) برای رمزگذاری و رمزگشایی داده ویدئویی تا حد زیادی کاهش یابد. وجود این استاندارد در وب‌کم، به شما اطمینان می‌دهد که شفافیت و سرعت تصویر‌برداری وب‌کم درست همان است که تولیدکننده ادعا می‌کند.

 

برای مطالعه بیشتر: تجهیزات کنفرانس

 

  • میدان دید وب‌کم

به پهنای ناحیه‌ای که آن وب‌کم قادر به ثبت آن است میدان دید وب‌کم گفته می‌شود که معمولاً آن را نماد FOV روی بسته‌بندی وب‌کم می‌نویسند. . وب‌کمی که مجهز به لنز زاویه باز است، می‌تواند میدان دید وسیع‌تری را ثبت کند. ازاین‌رو بدیهی است برای استفاده در اتاق کنفرانس نیاز به دوربین‌هایی با میدان دید بیشتر خواهیم داشت.

 

میدان دید وب کم حرفه ای

 

 

فوکوس خودکار وبکم حرفه ای

  • فوکوس خودکار و تصحیح نور کم 

امروزه تقریباً همه وب‌کم‌ها به ویژگی فوکوس یا زوم خودکار مجهز هستند. طبیعی است هرچه وب‌کم فوکوس خودکار را سریع‌تر و دقیق‌تر انجام دهد کیفیت تصویر نهایی بهتر خواهد بود. از سوی دیگر باتوجه‌به دشواری ضبط تصویر باکیفیت در نور خیلی کم یا خیلی زیاد استفاده از وب‌کم‌هایی که قابلیت تنظیم نور تصویر را دارند کمک شایانی به بالابردن کیفیت تصویر خواهد کرد. این وب‌کم‌ها از فناوری اختصاصی برخوردارند که می‌توانند افراد را از دیوارها و پنجره‌ها متمایز کنند و بهینه‌سازی‌های لازم را برای ثبت تصویری طبیعی و متحرک انجام دهند.

 

 

  • قابلیت کنترل نرم‌افزاری

وب‌کم‌ حرفه‌ای دارای قابلیت کنترل نرم‌افزار برای تنظیم دستی لنز‌ها در حالت حرکت به بالا و پایین (tilt)، حرکت لنز در جهت افقی به چپ و راست (pan) و دور و نزدیک شدن لنز (zoom) هستند. این قابلیت‌ها به کاربر این امکان را می‌دهند که میزان روشنایی، تضاد و شدت رنگ و تعادل رنگ سفید را به‌خوبی کنترل کند.

 

کنترل نرم افزاری وب کم حرفه ای

در نظر داشته باشید اگر می‌خواهید تصویر در قالب دو صفحه‌ای (split screen) نمایش داده شود به نرم‌افزارهای وب‌کم پیشرفته‌تری نیاز خواهید داشت.

 

برای مطالعه بیشتر: وب کم حرفه ای یالینک UVC40

 

نکاتی کوتاه درباره خرید وب کم حرفه‌ای

  • به کیفیت صفحه‌نمایش خود توجه نموده و با خرید دوربینی باکیفیت بیشتر از صفحه‌نمایش هزینه خود را هدر ندهید.

  • سرعت و پهنای باند اینترنت را در نظر بگیرید زیرا اگر سرعت و کیفیت اتصال به شبکه ضعیف است انتخاب وب‌کمی گران‌قیمت که تصاویری باکیفیت و البته حجم بالا تهیه می‌کند، به‌هیچ‌وجه منطقی نیست.

  • گارانتی و خدمات پس از فروش محصول را در نظر داشته باشید.

  • درباره گارانتی از فروشنده بپرسید. بعضی برندها، بین یک تا سه سال گارانتی و خدمات پس از فروش به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

 

5 نرم افزار برتر ویدئو کنفرانس

 

تجهیزات وب کم اتاق کنفرانس

حال که با وب‌کم‌های حرفه‌ای و ویژگی‌ها آن‌ها آشنا شدیم لازم است تجهیزات وب کم اتاق کنفرانس را نیز شناسایی کرده و با آن‌ها آشنا شویم.

قبل از هر چیز توجه به یک نکته ضروری خواهد بود. به‌طورکلی در اتاق‌های کنفرانس از دو طریق استفاده از سیستم ویدئوکنفرانس یا استفاده از نرم‌افزارهای برقراری تماس تصویری مانند skype for business تماس تصویری برقرار خواهد شد. در سیستم کنفرانس یک دستگاه با نام کدک (Codec) نیز وجود دارد که هسته اصلی سیستم ویدئوکنفرانس محسوب می‌شود وظیفه اصلی کدک فشرده‌سازی و بازگشایی پاکت‌های اطلاعاتی است، در واقع تمامی تجهیزات دستگاه‌های ویدئوکنفرانس نظیر دوربین، میکروفن و سایر موارد به Codec متصل می‌شوند.

بدیهی است در وب کنفرانس و استفاده از نرم‌افزارهای کنفرانس دیگر از این دستگاه استفاده نمی‌شود و تمام تجهیزات مستقیماً به رایانه وصل خواهند شد.

 

برای مطالعه بیشتر: دستگاه ویدیو کنفرانس

 

میکروفن

میکروفون کنفرانس وظیفه دریافت صداهای موجود در سالن کنفرانس را بر عهده خواهد داشت به طور معمول دوربین‌های کنفرانس به میکروفن‌های 360 درجه مجهز هستند اما می‌توان از میکروفن‌های بیشتر هم برای دریافت بهتر صدا استفاده نمود.

 

میکروفون دوربین کنفرانس

 

 

اسپیکر وب کم حرفه ای

اسپیکر یا بلندگو

وظیفه پخش صدا بر عهده اسپیکر است. یک وب کم حرفه‌ای خوب توانایی پخش صدا به‌صورت استریو را دارد اما برای پخش صدا در همه سالن می‌توان از بلندگوهای بیشتری استفاده نمود.

 

برای مطالعه بیشتر: زیرساخت ویدئو کنفرانس

 

کابل ارتباطی

انتقال اطلاعات میان تمام اجزا و دستگاه‌ها بر عهده کابل‌های ارتباطی است استفاده از کابل‌ها نامناسب یا ضعیف سبب کاهش کیفیت صدا و تصویر خواهد شد.

 

کابل ارتباطی تجهیزات ویدئو کنفرانس

 

کلام آخر درباره تجهیزات وب کم اتاق کنفرانس

برگزاری یک جلسه تصویری در یک اتاق کنفرانس نیاز به تجهیزات مناسب دارد و تنها با شناخت کافی از این تجهیزات می‌توان یک سیستم کنفرانس خوب و باکیفیت راه‌اندازی کرد. اگرچه در این مطلب قصد داشتیم تا اطلاعات کلی دراین‌خصوص را ارائه دهیم اما باتوجه‌به جزئیات و پیچیدگی‌های این تجهیزات لازم است تا با کارشناسان و متخصصان این حوزه مشورت نمایید. شرکت توسعه ارتباطات گلیک علاوه بر فعالیت در زمینه ی تجهیزات وب کم اتاق کنفرانس  در زمینه های خرید ویدئو کنفرانس، خرید سیستم کنفرانس، خرید وب کم، خرید وب کم لاجیتک، خرید دوربین کنفرانس، خرید وب کم دست دوم، خرید وب کم برای استریم، خرید تجهیزات اتاق کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی سالن کنفرانس، خرید تجهیزات ویدئو کنفرانس، خرید تجهیزات سیستم کنفرانس، استعلام قیمت سیستم کنفرانس، استعلام قیمت ویدئو کنفرانس، استعلام قیمت تجهیزات ویدئو کنفرانس، استعلام قیمت میکروفن کنفرانس، استعلام قیمت دوربین کنفرانس، استعلام قیمت وب کم، استعلام قیمت وب کم لاجیتک و سایرموارد مشغول به فعالیت می باشد.

 

 

 

برچسب ها :

وب کم

وبکم

وبکم حرفه ای

وب کم حرفه ای

خرید وب کم حرفه ای

سیستم ویدئو کنفرانس

سیستم ویدئو کنفرانس سیسکو

ویدیوکنفرانس

ویدئو کنفرانس یالینک

ویدئو کنفرانس YEALINK

دوربین های ویدیو کنفرانس

خرید وب کم کنفرانسی

وبکم کنفرانسی

خرید سیستم ویدئو کنفرانس

فروش سیستم ویدئو کنفرانس

کنفرانس ویدیویی اسکایپ

دوربین مناسب ویدیو کنفرانس

ویدیو کنفرانس چیست

تجهیزات ویدئو کنفرانس

قیمت تجهیزات ویدئو کنفرانس

دستگاه ویدئو کنفرانس

هزینه راه اندازی سیستم ویدئو کنفرانس

خرید ویدئو کنفرانس

ویدیو کنفرانس

کنفرانس ویدیویی

ویدئو کنفرانس نرم افزاری یالینک

وب کم کنفرانسی

وب کم کنفرانس

وب کم کنفرانسی چیست

وب‌کم حرفه‌ای

دوربین کنفرانس

سیستم کنفرانس

میکروفون کنفرانس

خرید سیستم کنفرانس

خرید وب کم

خرید وب کم لاجیتک

خرید دوربین کنفرانس

خرید وب کم دست دوم

خرید وب کم برای استریم

تجهیزات اتاق کنفرانس

تجهیزات صوتی سالن کنفرانس

تجهیزات سیستم کنفرانس

قیمت سیستم کنفرانس

قیمت ویدئو کنفرانس

قیمت میکروفن کنفرانس

قیمت دوربین کنفرانس

قیمت وب کم

قیمت وب کم لاجیتک

تجهیزات لازم برای ویدئو کنفرانس

تجهیزات کنفرانس

هزینه راه اندازی ویدئو کنفرانس

دستگاه ویدیو کنفرانس

گلیک

توسعه ارتباطات گلیک

شرکت توسعه ارتباطات گلیک

اتاق کنفرانس محصولات ویدئوکنفرانس

خرید وب کم حرفه‌ای

UVC30-CP900-BYOD Meeting Kit

وب کم حرفه ای یالینک UVC40

زیرساخت ویدئو کنفرانس

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha