سیستم های تصویربرداری سالن کنفرانس و همایش

سیستم های تصویربرداری سالن کنفرانس و همایش

تصویربرداری از کنفرانس ها، جلسات و آرشیو آن‌ها اهمیت زیادی دارد و نیاز به تجهیزات تخصصی نظیر سیستم تصویربرداری مناسب دارد.

 

یکی از مواردی که در افزایش کارایی جلسات، همایش‌ها و کنفرانس‌ها تاثیر به‌سزایی دارد، تصویربرداری از سالن محل برگزاری آن‌ها است. سیستم تصویربرداری از تجهیزات مختلفی تشکیل شده که در کنار سیستم‌های صدابرداری و نورپردازی وظیفه مستندسازی از مراسم در حال برگزاری را برعهده دارند.

 

زمان تقریبی برای مطالعه این مقاله: 6 دقیقه

 

سیستم تصویربرداری سالن همایش و کنفرانس

سیستم تصویربرداری مجموعه‌ای از تجهیزات بوده که با هدف ضبط تصاویر جلسات، همایش‌ها، مراسم‌ها و گردهمایی‌ها در سالن‌های همایش و کنفرانس نصب می‌شوند. تصاویر ضبط شده توسط سیستم تصویربرداری سالن همایش و کنفرانس برای بازپخش توسط سیستم پخش تصویر یا برای مستندسازی و استفاده در آینده کاربرد خواهند داشت. با توجه به اهمیت این تصاویر و لزوم کیفیت بالای آن‌ها، نیاز به استفاده از ادوات پیشرفته خواهد بود. یکی دیگر از وظایف سیستم تصویربرداری سالن کنفرانس و همایش، تصویربرداری ویدئو کنفرانس به‌منظور حضور مجازی افراد در جلسات، کنفرانس‌ها، همایش و سمینارها است.

 

اجزا سیستم تصویربرداری سالن کنفرانس و همایش

سیستم تصویربرداری که خود یکی از مهم‌ترین اجزای سیستم کنفرانس بوده از تجهیزات متعددی تشکیل شده است. دوربین تصویربرداری، رکوردر تصویر، میکسر تصویر و کنترلر دوربین مهم‌ترین تجهیزات استفاده شده در سیستم تصویربرداری سالن همایش و کنفرانس هستند. این اجزا باید به گونه‌ای در کنار یک دیگر نصب شوند و سیستم تصویربرداری را تکمیل نمایند که همه سالن کنفرانس را پوشش داده و تصویربرداری از جلسه را به بهترین شکل انجام دهند. تنها در این صورت است که می‌توان آرشیوی کامل و جامع از کنفرانس‌های برگزار شده تهیه کرد و در جهت پیشرفت اهداف سازمان از آن بهره‌ برد. در ادامه با اجزای سیستم تصویربرداری سالن کنفرانس و همایش آشنا خواهیم شد.

  سیستم های تصویربرداری سالن کنفرانس و همایش | دوربین کنفرانس گلیک

 

  • دوربین سالن کنفرانس

دوربین کنفرانس را می‌توان اصلی‌ترین جز در سیستم تصویربرداری سالن کنفرانس دانست. دوربین‌های مورد استفاده در سیستم تصویربرداری انواع بسیار متنوعی با امکانات مختلف دارند. وجود این امکانات به تهیه آرشیو کامل و باکیفیت کمک خواهد کرد. باتوجه به ویژگی‌های سالن کنفرانس باید از دوربین مناسب برای آن استفاده کرد. در برخی از سالن‌های کنفرانس نیاز به چند دوربین وجود دارد که باید در محل‌های مختلف سالن نصب شوند اما عموما استفاده از یک دوربین چرخشی مناسب می‌تواند تمامی نیازهای تصویربرداری سالن کنفرانس را برطرف سازد. دوربین‌های کنفرانسی چرخشی قابلیت حرکت به‌صورت افقی و عمودی را دارند. از این رو به‌راحتی می‌توانند همه سالن را پوشش داده و تصاویر مورد نیاز را تهیه نمایند. دوربین‌های کنفرانس را می‌توان بر اساس نیاز و ویژگی‌های سالن و همچنین تعداد افراد شرکت‌کننده، بر روی میز، دیوار و یا سقف نصب کرد.

 

برای مطالعه بیشتر: وب کم کنفرانسی

 

دوربین های ptz

یکی از انواع دروبین‌های کنفرانس که می‌توان آن را پرکاربردترین نوع از این دروبین‌ها دانست، دوربین‌های PTZ یا (Pan-Tilt-Zoom) هستند. این نوع از دوربین‌ تصاویر را فشرده نکرده و بدون هیچ تاخیری به ترمینال ویدئو کنفرانس یا کارت گیرنده (کپچر کارت) منتقل می­‌نماید. دوربین‌های PTZ به دلیل مزایای فراوان، بسیار محبوب هستند. این دوربین‌ها از نظر کیفیت تصاویر، برند، قیمت و ویژگی‌های دیگر از تنوع بسیار بالایی برخوردارند از این رو لازم است با اطلاعات دقیق نسبت به انتخاب دوربین مناسب اقدام نمایید.

 

  سیستم های تصویربرداری سالن کنفرانس | کارت کپچر، وب کم کنفرانس گلیک

 

یکی از ویژگی‌های مهم دوربین‌های PTZ امکان کنترل دوربین از طریق کنترل از راه دور، کنترلر یا جوی استیک به شکل مجازی بوده که در برگزاری جلسات و همایش‌ها بسیار حائز اهمیت است. از سوی دیگر این دوربین‌ها قابلیت چرخش خودکار سمت گوینده در زمان روشن شدن میکروفون کنفرانس را دارند.

برای مطالعه بیشتر: وب کم حرفه ای

 

  • کنترلر دوربین

یکی از لوازم جانبی دوربین‌های مداربسته و روباتیک کنترلر دوربین است. همان‌طور که از نام این دستگاه مشخص است  وظیفه هدایت و کنترل دوربین سالن کنفرانس را برعهده دارد. به کمک کنترلر به‌راحتی می‌توانید دوربین‌های روباتیک را در جهت‌های مختلف بچرخانید، زاویه دوربین را تغییر دهید و مقدار زوم دلخواه خود را ایجاد کنید. کنترلرها عموما دارای یک اهرم هدایت کننده (Joystick) هستند که از این طریق می‌توان دوربین را هدایت کرد. همچنین بر روی کنترلر دوربین کنفرانس کلید های کنترلی دیگری همچون Preset ، Freeze ، BRT ، Mirror و … نیز موجود بوده که هریک کارکرد خاص خود را دارند. این دستگاه می‌تواند با انواع دستگاه رکوردر تصویر، دوربین‌ها و سایر تجهیزات تصویربرداری در ارتباط باشد.

 

  • میکسر تصویر

میکسر تصویر یا سوئیچر دستگاهی است که وظیفه تدوین همزمان تصویر و گاهی صوت را بر عهده دارد. این دستگاه ابتدا تمامی تصاویر از دوربین‌های سالن کنفرانس دریافت کرده و پس از انتخاب تصویر مورد نظر و اعمال افکت‌های مناسب بر روی آن، تصویر نهایی را برای دستگاه رکوردر یا پخش زنده ارسال می‌کند. این دستگاه که عموما در اتاق فرمان سالن کنفرانس قرار خواهد گرفت ورودی و خروجی‌های متنوعی دارد تا بتواند وظیفه کنترل و مدیریت تصاویر ارسالی از دوربین کنفرانس را به بهترین شکل انجام دهد. امکان افزودن زیرنویس و قابلیت‌های چندزبانه از دیگر امکانات این دستگاه است.

 

  • رکوردر تصویر

رکوردر تصویر دستگاهی برای ذخیره‌سازی تصاویر خروجی سیستم تصویرپردازی است. این تصاویر بنا بر نیاز ممکن است بر لوح‌های فشرده و یا هارد درایو ذخیره شوند. البته باید در نظر داشت با پیشرفت تکنولوژی و حرفه‌ای شدن تجهیزات سیستم تصویربرداری، کیفیت تصاویر ارسالی دوربین‌ها افزایش یافته و به‌طبع آن حجم فایل‌های آن‌ها نیز افزایش یافته است بنابرای نیاز به فضاهای بیشتر برای ذخیره‌سازی است. از این رو استفاده از لوح‌های فشرده به‌ندرت اتفاق می‌افتد. به طور کلی دستگاه‌های رکوردر دارای دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هستند.

 

        1. سخت افزار دستگاه رکوردر تصویر

رکوردر تصویر از یک برد الکترونیکی و مدارهای مختلف تشکیل شده که درون یک قاب فلزی یا پلاستیکی سخت قرار گرفته‌اند. این برد الکترونیکی وظیفه تحلیل داده‌‌ها و تصاویر دریافتی را داشته و آن‌ها را برای ذخیره‌سازی و آرشیو آماده می‌سازد. علاوه‌براین موارد رکوردر تصویر دارای ورودی صدا، ورودی تصویر، ورودی کابل شبکه به تعداد مورد نیاز و مطابق با تعداد دوربین‌ کنفرانس هاست.

 

       2. نرم‌ افزار دستگاه رکوردر تصویر: 

یکی دیگر از بخش‌های مهم دستگاه رکوردر تصویر بخش نرم‌افزاری آن است. نرم‌افزار استفاده شده در این دستگاه امکان برنامه‌ریزی برای کنترل، مدیریت، بازبینی تصاویر و ایجاد تنظیمات را برای کاربر فراهم خواهد کرد.

 

مزایای استفاده از سیستم تصویربرداری سالن کنفرانس و همایش

شاید بتوان اصلی‌ترین مزیت استفاده از سیستم تصویربرداری سالن کنفرانس و همایش را یکپارچه‌سازی آن با سایر اجزای سیستم کنفرانس به‌ویژه میکروفون‌ کنفرانس ‌و سیستم صوتی دانست. از سوی دیگر تصویربرداری و امکان ذخیره فایل‌های ویدئویی با بالاترین کیفیت ممکن یکی از مواردی است که سیستم تصویربرداری را محبوب می‌کند. کاربرد آسان و بدون پیچیدگی از دیگر مزایای سیستم تصویربرداری سالن کنفرانس و همایش است که استفاده ساده و بی‌دردسر از آن را به همراه خواهد داشت. پوشش حداکثری فضای سالن و نقاط کور و همچنین بهره‌مندی از انواع ورودی‌ها و خروجی‌ها و قابلیت‌های گوناگون، سیستم‌های تصویربرداری را به عضوی ثابت از سالن‌های همایش و کنفرانس تبدیل کرده است. 

 

برای مطالعه بیشتر: قیمت ویدئو کنفرانس

 

قیمت تجهیزات سیستم تصویربرداری سالن کنفرانس و همایش

با توجه به وجود تجهیزات گوناگون با ویژگی‌های مختلف در بازار لازم است مدلی را انتخاب و تهیه نمود که با ویژگی‌های سالن کنفرانس یا همایش هماهنگی و تناسب داشته باشد. از این رو توصیه می‌شود برای انتخاب و استعلام قیمت تجهیزات سیستم تصویربرداری سالن کنفرانس و همایش از دانش افراد متخصص و مشاوران شرکت‌های ارائه‌دهنده بهره برده شود. علاوه‌بر‌این در زمان خرید تجهیزات سیستم تصویربرداری سالن کنفرانس و همایش باید به گارانتی و خدمات پس از فروش آن نیز توجه کرد. از تمامی این موارد می‌توان نتیجه گرفت که برای تهیه این تجهیزات بهتر است شرکتی را به عنوان طرف قرارداد انتخاب نمایید که علاوه‌بر ارائه محصولات با کیفیت در زمینه نصب، آموزش، راه‌اندازی و تعمیر تجهیزات نیز بتواند خدمات مورد نیاز را به شما ارائه دهد. 

 

 

خرید تجهیزات سیستم تصویر برداری

شرکت توسعه ارتباطات گلیک علاوه بر فعالیت در زمینه ی خرید تجهیزات سیستم تصویر برداری، در زمینه های خرید ویدئو کنفرانس، خرید سیستم کنفرانس، خرید میکروفون کنفرانس، خرید وب کم، خرید دوربین کنفرانس، خرید وب کم لاجیتک، خرید webcam، خرید وب کم برای استریم، استعلام قیمت تجهیزات صوتی سالن کنفرانس، استعلام قیمت میکروفن ویدئو کنفرانس، استعلام قیمت سیستم کنفرانس، استعلام قیمت دوربین ویدئو کنفرانس، استعلام قیمت دوربین کنفرانس، استعلام قیمت وب کم logitech و سایرموارد به فعالیت مشغول است.

 

 

برچسب ها :

ویدئو کنفراس

سیستم کنفرانس

سالن کنفرانس

صدابرداری

نورپردازی

تصویربرداری

سیستم تصویربرداری

نوع سیستم تصویربرداری

دوربین‌

وب کم

وبکم

خرید وب کم

وب کم حرفه ای

میکروفون‌ کنفرانس

سیستم صوتی کنفرانس

سیستم اتاق کنفرانس

دوربین‌ کنفرانس

رکوردر تصویر

خرید تجهیزات سیستم تصویربرداری

سیستم تصویربرداری سالن کنفرانس

سیستم تصویربرداری سالن همایش

سیستم تصویر برداری سالن کنفرانس

سیستم تصویر برداری سالن کنفرانس اراک

سیستم تصویر برداری سالن کنفرانس ایمنی

سیستم تصویر برداری سالن کنفرانس اروپا

سیستم تصویر برداری سالن کنفرانس بین المللی

سیستم تصویر برداری سالن کنفرانس پزشکی

سیستم تصویر برداری سالن کنفرانس تهران

سیستم تصویر برداری سالن کنفرانس چیست

سیستم تصویر برداری سالن کنفرانس کنفرانسی تهران

gelick

گلیک

توسعه ارتباطات گلیک

دوربین کنفرانس

دوربین کنفرانسی

ویدئو کنفرانس

ویدیو کنفرانس

وب کم های حرفه ای

خرید ویدئو کنفرانس

خرید سیستم کنفرانس

خرید میکروفون کنفرانس

میکروفون کنفرانس

خرید دوربین کنفرانس

خرید وب کم لاجیتک

خرید webcam

خرید وب کم برای استریم

قیمت میکروفن ویدئو کنفرانس

قیمت سیستم کنفرانس

قیمت دوربین ویدئو کنفرانس

قیمت دوربین کنفرانس

قیمت وب کم logitech

قیمت وب کم

وب کم کنفرانسی

وب کم کنفرانس

قیمت ویدئو کنفرانس

شرکت توسعه ارتباطات گلیک

سالن کنفرانس محصولات ویدئوکنفرانس

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha