هر آنچه باید در مورد نحوه عملکرد ویدئو کنفرانس بدانید

هر آنچه باید در مورد نحوه عملکرد ویدئو کنفرانس بدانید

از مدیریت تیم‌های راه دور گرفته تا بستن معاملات تجاری در خارج از کشور، ویدئو کنفرانس به یک نیاز حیاتی برای مشاغل در هر اندازه و عملکرد تبدیل شده است. این بدان معنی است که شرکت ها و آژانس های موفق باید راه حل مناسبی را برای کنفرانس های ویدئویی با کیفیت بالا که اوج کار و ارتباطات از راه دور است به مشتریان و کارمندان خود ارائه دهند.

دیگر شرکت‌ها مجبور نیستند مشتریان یا کارمندان خود را در معرض تعاملات فرعی قرار دهند. با پخش ویدیوی HD و صدای شفاف و کاهش‌دهنده نویز، بهترین فناوری کنفرانس ویدیویی می‌تواند با ارائه تجربه حضوری در جلسات دیجیتال شما، عملیات تجاری شما را متحول کند.

تعریف ویدئو کنفرانس

کنفرانس ویدیویی جلسه ای با دو یا چند شرکت کننده است که از مکان های مختلف شرکت می کنند. آنها از اتصال کامپیوتر، صدا و تصویر برای اتصال استفاده می کنند. ویدئو کنفرانس را می توان برای جلسات تیمی، وبینارها، نمایش محصولات، مصاحبه های شغلی و موارد دیگر استفاده کرد.

 

 نحوه عملکرد ویدئو کنفرانس

 

هدف اصلی از کنفرانس ویدیویی کمک به افراد بدون در نظر گرفتن مکانی است که در آن قرار دارند با هم ارتباط برقرار کنند. برای یک ویدئو کنفرانس موفق، به چند ابزار نیاز دارید.

چه نوع تجهیزات ویدئو کنفرانس مورد نیاز است؟

در اینجا برخی از متداول ترین تجهیزات کنفرانس ویدیویی آورده شده است:

 

صفحه نمایش: لپ تاپ، مانیتور رومیزی، صفحه نمایش تلویزیون

میکروفون و دوربین: میکروفون و وب کم داخلی، میکروفون و وب کم حرفه ای USB

بلندگوها: بلندگوی داخلی کامپیوتر، بلندگوی خارجی، تلفن کنفرانس VoIP (صدا از طریق IP).

اتصال به اینترنت: وای فای، اینترنت

نرم افزار کنفرانس ویدئویی: ابزارها و برنامه های ویدئو کنفرانس

انواع سیستم های ویدئو کنفرانس

بسته به نیاز شما، انواع مختلفی از سیستم های ویدئو کنفرانس وجود دارد که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

 

  • سیستم کنفرانس ویدیویی Telepresence: از چندین صفحه نمایش یا نمایشگر استفاده می شود تا همه احساس کنند که شخصاً به جلسه می پیوندند.

  • سیستم کنفرانس ویدئویی رومیزی: تمام سخت افزار و نرم افزار کنفرانس ویدئویی روی کامپیوتر یا لپ تاپ تعبیه شده است.

  • کنفرانس ویدئویی مبتنی بر اتاق: فناوری کنفرانس ویدئویی در خود اتاق تعبیه شده است.

 

مهم نیست که چه نوع کنفرانس ویدئویی را انتخاب می کنید، موارد استفاده زیادی برای سیستم های کنفرانس ویدئویی وجود دارد. این به شما کمک می کند تا با همکاران، مشتریان و کارمندان احتمالی ارتباط برقرار کنید.

کاربردهای ویدئو کنفرانس

  1. جلسات تیم

  2. وبینارها (Webinars)

  3. نمایش محصولات

  4. آموزش و پشتیبانی یک به یک

  5. مصاحبه های شغلی

1. جلسات تیم

از کنار گذاشته شدن، صحبت کردن یا شنیدن اشتباه در جلسات دیجیتال خسته شده اید؟ تجربه تماس کنفرانس ویدیویی اولیه برای یک محیط ملاقات تجاری سازنده مناسب نیست. یک دوربین رو به جلو نمی تواند کل اتاق کنفرانس پر از مردم را ثبت کند.

 

 نحوه عملکرد ویدئو کنفرانس

 

یک میکروفون استاندارد همچنین قادر به تولید صدای بلند و واضح در انتهای مکالمه نخواهد بود. زمان تیم شما آنقدر مهم است که مجبور باشید مدام خود را تکرار کنید. اطلاعاتی که در جلسات مورد بحث قرار می گیرد بسیار مهم است تا کیفیت صدای مشکوک را از ایجاد سوء تفاهم در معرض خطر قرار دهد. افراد دورافتاده شما مستحق همان تجربه ای هستند که تیم در دفتر شما وجود دارد، بنابراین آن را به آنها بدهید!

 

یک دستگاه کنفرانس ویدیویی 360 درجه با دوربین‌های با وضوح بالا و تجهیزات ضبط صدا با کیفیت بالا می‌تواند فوراً جلسات دیجیتالی تیم شما را ارتقا دهد و زمین بازی را برای هم تیمی‌های از راه دور و حضوری برابر کند.

 

2. وبینارها (Webinars)

کل فرضیه یک وبینار به ورودی تصویری و صوتی با کیفیت بالا نیاز دارد. بینندگان شما در حال تماشا هستند زیرا به اطلاعاتی که شما دارید نیاز دارند. اگر ویدیوی شما از اشتراک‌گذاری تصاویر HD پشتیبانی نمی‌کند یا به اندازه کافی از اتاقی که در آن هستید عکس نمی‌گیرد، تماشاگران شما شنونده می‌شوند.

 

اگر مخاطبان شما می خواستند به اطلاعات گوش دهند، فقط یک پادکست در مورد موضوع انتخاب می کردند. به همین ترتیب، اگر شرکت کنندگان شما نمی توانند آنچه شما می گویید را درک کنند، رویکرد خود را برای تعامل با بینندگان خود محدود می کنید.

 

وقتی جنبه صوتی را از ارائه خود دور می کنید، وارد مجموعه وسیعی از محتوای رقابتی بصری و سمعی و بصری می شوید. برای ارائه یک تجربه کامل AV به شرکت کنندگان در وبینار خود، باید به مجموعه مناسبی از تجهیزات مجهز باشید، در غیر این صورت خطر از دست دادن سرنخ های بالقوه یا مشتریان فعلی را دارید.

 

3. نمایش محصولات (Product Demos)

تمام جنبه های شرکت شما در محصولات شما نشان داده می شود. فقط به تمام جلسات طوفان فکری، کار طراحی و ساعت های تولیدی که صرف راه اندازی کالای شما شده است فکر کنید.

 

 
Product Demos

 

حالا تصور کنید که یک پیشینه فروش شکست خورد، و تمام این کار سخت بیهوده بود، زیرا شما تجهیزات کنفرانس ویدئویی مناسب برای ثبت جزئیات کامل محصول خود را نداشتید. اگر دموهای مجازی بتوانند جایگزین بازدیدهای پرهزینه در محل شوند (یا حداقل تا حدی جایگزین شوند) این راه حل مقیاس پذیر باعث صرفه جویی در پول کسب و کار شما نیز می شود.

 

4. آموزش یک به یک + پشتیبانی

چه در حال ارائه آموزش حضوری برای یک کارمند جدید یا ارائه پشتیبانی بی‌درنگ برای یک مشتری اصلی باشید، هر تعامل دیجیتالی که شرکت شما انجام می‌دهد می‌تواند متلاطم و غیرمولد باشد یا به اندازه یک جلسه حضوری یکپارچه و کارآمد باشد.

 

تفاوت در فناوری کنفرانس ویدیویی است که شما روی آن سرمایه گذاری می کنید. مگر اینکه تجهیزات کنفرانس ویدیویی با کیفیت بالا داشته باشید، شرکت شما نمی تواند یک جریان ارتباطی 24 ساعته و 7 روز هفته، در هر زمان و در هر مکانی را بین تیم ها و مشتریان ارائه دهد. همچنین با ارائه نقش‌های راه دور که می‌توانند از هر کجا انجام شوند، استخر متقاضیان خود را برای نمایندگان پشتیبانی گسترده‌تر می‌کنید.

 

5. مصاحبه های شغلی

فرآیند استخدام معمولی می تواند پر زحمت باشد. هر روز که بدون استخدام جدید خود می روید، نه تنها بهره وری آن موقعیت را از دست می دهید، بلکه بهره وری هر مصاحبه کننده ای را که در فرآیند استخدام دخیل هستند، از دست می دهید.

 

راه‌حل‌های ارتباطی فوری و باکیفیت، مانند ابزارهای ویدئو کنفرانس و فناوری، به اعضای فعلی تیم و استخدام‌های جدید بالقوه اجازه می‌دهد تا به سرعت یک مصاحبه کارآمد و در عین حال اساسی را انجام دهند. شرکت‌هایی با قابلیت‌های از راه دور استعدادهای جدید را 33 درصد سریع‌تر از شرکت‌های بدون انعطاف‌پذیری از راه دور استخدام می‌کنند.

 

نه تنها جلسات از راه دور راحت خواهند بود، بلکه از طریق استفاده از فناوری کنفرانس ویدیویی، مصاحبه‌کنندگان می‌توانند نشانه‌های بصری کلیدی را از مصاحبه به دست آورند که بینش‌های مشابه مصاحبه حضوری را ارائه می‌دهد.

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha