قابلیت وکاربرد سیستم کنفرانس

قابلیت وکاربرد سیستم کنفرانس

دانستن کاربرد ها و قابلیت های سیستم کنفرانس بسیار در روند جلسات شما تاثیر گذار خواهد بود در این مطلب به شما اطلاعاتی راجب کاربرد های سیستم کنفرانس به شما میدهیم که که بهترین بهره برداری را در جلسات خود با سیستم کنفرانس خود داشته باشید

 

مهمترین کاربرد سیستم صوتی کنفرانس دریافت، تقویت و بازپخش صدای سخنرانان می باشد. در یک سیستم سالن کنفرانس در مقابل هر نفر یک کنسول (میکروفن کنفرانس) و نمایشگر قرار می گیرد.

اگر نظارتی روی میکروفون ها نباشد هر یک از شرکت کنندگان می توانند شروع به صحبت کنند و این شرایط نظم جلسه را بر هم می زند. بنابراین علاوه بر کاربردهای ذکر شده، مدیریت میکروفون ها از جمله کاربردهای مهم این سیستم محسوب می شود.

در سالن کنفرانس بزرگ، مدیریت سخنرانان برای جلوگیری از تداخل و رعایت نظم حائز اهمیت است.

با امکاناتی که سیستم های کنفرانس به مدیر جلسه می دهند او می تواند برای افرادی که متقاضی صحبت هستند، ترتیب و صف تعریف نماید و مانع صحبت کردن همزمان چندین نفر شود.

سیستم کنفرانس متشکل از تجهیزاتی است که می‌توانند صدای مورد نیاز تماس‌ها و سخنرانی‌ها را بدون اختلال صدا و یا اکو و انعکاس، در تمام سالن پخش کنند. چینش و نصب این تجهیزات برای هر سالن و مجموعه کنفرانس با توجه طراحی سالن کنفرانس متفاوت است.

 

 

خرید سیستم کنفرانس

 

 

امروز در اکثر سازمان ها و اداره ها  برای پذیرایی و میزبانی از میهمان ها و برگزاری جلسات مهم تاثیر گذار در سالن‌ کنفرانس و همایش‌های بزرگ مانند زمان گذشته برگزار نمی‌شوند. با پیشرفت تکنولوژی و همچنین بروز شدن تمام شرکت ها، دیگر کنفرانس‌ها و همایش‌ها  به شکل پیشرفته‌ترو حرفه ای تر برگزار می‌شوند.

قابلیت و کاربرد سیستم کنفرانس دیجیتال

میکروفون کنفرانس رئیس جلسه تشکیل شده است از یک اسپیکر داخلی، یک کلید جهت مدیریت شرکت کنندگان یعنی قطع و وصل کردن صدا ها، و همانطور که از اسمش پیداست یک میکروفون. یک دسته از میکروفون ها هستند که در اصطلاح به آن دیجیتالی می گوییم که امکانات بیشتری دارند

رای گیری، تنظیم صدا ها، ترجمه همزمان، حضور و غیاب، صفحه نمایشگر که هرکدام از این ویژگی ها را جداگانه باهم بررسی می کنیم.

میکروفون کنفرانس شرکت کننده : همانطور که مشخص شرکت کنندگان همانند رئیس جلسه هرکدام میکروفون های خود را دارند اما ویژگی های آن نسبت به رئیس جلسه بسیار کمتر است چراکه نیازی هم نیست.

میکروفون شرکت کننده ویژگی هایی از قبیل صحبت کردن، شنیدن واضح سخنرانی وحضور در رای گیری را دارد. فقط از لحاظ ظذاهری تفاوت آن چنانی با میکروفون رئس جلسه ندارد.

رای گیری   

امکان و ویژگی رای گیری توسط رئیس جلسه به شرکت کنندگان داده می شود و به این صورت است که هنگامی که ریاست جلسه رای گیری را شروع میکند 

سه گزینه پیش روی شرکت کنندگان قرار دارد که میتوانند از بین گزینه ها موافق، مخالف، ممتنع یکی را انتخاب کنند که در نهایت جمع آراء روی نمایشگر رئیس جلسه مشخص کننده نتیجه خواهد بود. که میتوان نتیجه را وصل کرد به یک نمایشگر که برای تمام حضار قابل مشاهده باشد.

تنظیم صدا ها 

با استفاده از این قابلیت میتوان صدای خروجی از اسپیکر های هر کدام از شرکت کنندگان را تنظیم کرد.

ترجمه همزمان 

این ویژگی بر روی سیستم کنفرانس این قابلیت را دارد که تا ۱۲ زبان بین المللی را همزمان بذای شرکت کنندگان خارجی ترجمه کند.

حضور و غیاب 

از ویژگی حضور غیاب سیستم های کنفرانس به طور معمول در سالن های بزرگ استفاده می شود که تعداد افراد حاضر در جلسه بسیار زیاد و جلسه بسیار مهم است.

 

کاربرد سیستم کنفرانس

 

 کاربرد سیستم کنفرانس با سیم

سیستم های کنفرانس سیمی از سیگنال های دیجیتال یا آنالوگ برای انتقال جریان صوتی توسط کابل ها استفاده می کنند.

 چنین سیستم های کنفرانس برای نصب های ثابت مناسب تر هستند. در صورتی که نیاز به جا به جایی میکروفون ها ندارید میکروفون های بی سیم بسیار مناسب تر  می باشند.

کاربرد سیستم کنفرانس بی سیم

از Wi-Fi یا سیگنال مادون قرمز برای ارسال سیگنال در تجهیزات کنفرانس بی سیم استفاده می شود. در صورتی که تمایل به کابل کشی در سالن یا اتاق کنفرانس خود ندارید سیستم های کنفرانس بی بسیار عالی و مناسب تر هستند.

 تجهیزات کنفرانس بی سیم برای مسائل مختلفی استفاده می شوند: برای تجهیز سریع اتاق یا استفاده متناوب از سیستم در اتاقهای مختلف و همچنین برای اتاقهایی که کابل کشی در آن ها نامطلوب است.

 

نکاتی برای خرید سیسنم کنفرانس

بهتر است تمامی قطعات میکروفن ها بلند گو ها و سیستم های مادر بهتر است از بهترین کیفیت برخوردار باشند کوچک ترین نقص یا مشکل در یک قطعه ممکن است که کل سیستم را دچار اشکال و ایجاد نویز یا باعث خرابی پر هزینه ای شود

در کنار ای موضع میز سایز مناسب محل قرار گیری و کوتاهی بلندی میکروفن مهم است

اما وجود هر نوع سیستم کنفرانسی لزوما نمی‌تواند باعث بالا رفتن کارایی و راندمان محیط شود.

سیستم کنفرانس باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد و همچنین تمامی قطعات و تجهیزات همراه آن نیز توانایی پخش صدا به صورت مطلوب را داشته باشند.

 

کاربرد سیستم کنفرانس با صوت جانبی

کاربرد این نوع سیستم برای موقعیتی است که نیاز به توان پخش صدای بیشتری باشد.

بلندی صداو  وضوح بلندگو ها برای بهتر شنیده شدن موضوع بسیار مهم است و وقتی میکروفون های سیستم کنفرانس نتواند صدا را با کیفیت به شرکت کنندگان را برساند و یا اینکه احتیاج است.

در سالن ها نکته ویژه ای مانند یک صدا یا یک موزیک پخش شود باید از سیستم صوت جانبی استفاده شود.

 

کاربرد دوربین‌های اتوترک و ارتقا سالن های کنفرانس

دوربین‌های اتوترک پس از اتصال به سیستم‌ کنفرانس با رهگیری میکروفون کنفرانس با فعال شدن هر یونیت کنفرانس، به سمت گوینده چرخیده و تصویر او را ضبط و پخش خواهد کرد.

این ویژگی سبب یکپارچگی تصویر برای سایر حضار و شرکت‌کنندگان خواهد شد. این موضوع که چه نوع دوربینی با چه نوع از قابلیت‌هایی نیاز خواهد بود، بستگی به پارامتر‌های مختلفی از جمله ابعاد سالن کنفرانس، تعداد نفرات، فاصله دوربین از میز کنفرانس و سایرموارد خواهد داشت.

 

مشاوره و تما س با گلیک

 

قابلیت دوربین‌های اتوترک

دوربین‌های اتوترک پس از اتصال به سیستم‌ کنفرانس با رهگیری میکروفون کنفرانس با فعال شدن هر یونیت کنفرانس، به سمت گوینده چرخیده و تصویر او را ضبط و پخش خواهد کرد.

این ویژگی سبب یکپارچگی تصویر برای سایر حضار و شرکت‌کنندگان خواهد شد. این موضوع که چه نوع دوربینی با چه نوع از قابلیت‌هایی نیاز خواهد بود، بستگی به پارامتر‌های مختلفی از جمله ابعاد سالن کنفرانس، تعداد نفرات، فاصله دوربین از میز کنفرانس و سایرموارد خواهد داشت.

اینجاست که باز هم حضور شرکت‌ تجهیزکننده اتاق کنفرانس الزامی ‌می‌گردد.

شاید در حال حاضر در سازمان خود یک سالن کنفرانس مجهز داشته باشید اما واقعیت این است که پیشرفت تکنولوژی آنقدر سریع اتفاق می‌افتد که برای حرکت بر لبه تکنولوژی و استفاده از بروزترین تجهیزات، همواره نیاز به ارتقای سیستم‌ها و تجهیزات مورد استفاده در اتاق کنفرانس احساس می شود.

 

انواع بهترین سیستم کنفرانس و میکروفون کنفرانس

 

میکروفون سیستم کنفرانس بی سیم اتوترک سری 30000S

قابلیت این سیستم کنفرانس اتوترک دیجیتال سری 30000S از برند گانزین با ترمینال های DCS-3024C-W به عنوان میکروفون رئیس و DCS-3024D-W به عنوان میکروفن شرکت کننده قابل ارائه می باشد.

این سیستم کنفرانس از فناوری ارتباط بی سیم تمام دیجیتال پشتیبانی کرده و کاملا در مقابل نور و مادون قرمز مقاوم می باشد و می تواند به صورت کاملا پایدار مورد استفاده قرار بگیرد.

هر کدام از میکروفن های این سیستم کنفرانس دارای شناسه منحصر به فرد می باشند که تخصیص شناسه ها می تواند به صورت دستی و یا به صورت اتوماتیک صورت پذیرد.

از قابلیت های این سیستم کنفرانس

  • دارای مد های Auto، FIFO و  VOX برای میکروفون های سیستم کنفرانس

  • امکان روشن بودن 4 میکروفن کنفرانس به صورت همزمان شامل 1 کنسول رئیس و 3 شرکت کننده

  • امکان افزایش تعداد میکروفون های همزمان تا 8 عدد با استفاده از WAP Cascading

  • پشتیبانی از اتوترک در سیستم کنفرانس بی سیم اتوترک سری 30000S

  • این سیستم کنفرانس دارای نشانگر LED  جهت نشان دادن وضعیت میکروفن و باتری است

 

کاربرد سیستم کنفرانس گانزین

 

سیستم میکروفون کنفرانس اتوترک دیجیتال گانزین Gonsin TL 3300

کاربرد سیستم کنفرانس دیجیتال گانزین GONSIN سری TL-3300 یک تجربه حرفه ای استفاده از میکروفون کنفرانس می باشد. که با یک طراحی بسیار شکیل و زیبا حس بسیار خوبی را هنگام استفاده به کاربران می دهد.

این سری شامل میکروفون کنفرانس، ردیابی وب کم حرفه ای و ضبط دیجیتال می باشد.

  • به کاربران اجازه می دهد تا صحبت کنند
  • درخواست صحبت داشته باشند

  • به سخنرانی گوش دهند

  • همچنین از قابلیت های بارز این سری قابلیت اتوترک یا همان ردیابی دوربین است که کاربران با فشردن دکمه روی میکروفون سیستم کنفرانس و آماده شدن برای سخنرانی، دوربین بر اساس آدرس های از قبل تعیین شده به سمت آن شخص چرخش می کند.

هر جایگاه سخنران سیستم کنفرانس با استفاده از جک هدفون و کنترل میزان صدا می توانند بر تمرکز بیشتری بر جلسه داشته باشند.

بلندگوی داخلی با روشن شدن میکروفن به طور خودکار قطع می شود. در این سری از میکروفن های کنفرانس GONSIN 1 تا 4 میکروفن بطور همزمان می توانند فعال شوند.

 

کاربرد سیستم کنفرانس گانزین TL 3300

 

 

 

سیستم میکروفون کنفرانس اتوترک دیجیتال گانزین Gonsin TL-4200

منبع تغذیه این سیستم کنفرانس TL-ZB4 می باشد، یک مرکز کنترل قدرتمند است که قابلیت پشتیبانی از 80 جایگاه را بطور همزمان دارد. در این سیستم کنفرانس، میکرفون ها بعد از چند ثانیه بدون استفاده خاموش می گردد.

این سیستم کنفرانس قابلیت تنظیم تعداد میکروفون کنفرانس فعال از 1 تا 4 عدد را بصورت همزمان داراست.

در بیشتر مواقع به دلیل استاندارد بودن تمامی ارتباط ها، هر دو سیستم ویدئو کنفرانس و سیستم کنفرانس کاملا با یکدیگر سازگار می باشند و می توان از آن ها در کنار یکدیگر به راحتی استفاده کرد.

برای تجهیز سالن کنفرانس و نصب ویدئو کنفرانس و سیستم کنفرانس خود می توانید از مشاوران گلیک با 15 سال تجربه کمک بگیرید. برای مجهز کردن ویدئو کنفرانس باید از وب کم حرفه ای استفاده کرد.

از قابلیت های این سیستم کنفرانس:

  • رای گیری

  • اتوترک (ردیابی خودکار دوربین )

  • ضبط دیجیتال

  • ترجمه همزمان

  • کنترل سیستم از طریق نرم افزار را دارا می باشد.

 

کاربرد سیستم کنفرانس گانزین TL 4200

 

کاربرد میکروفون ها و تنظیم صدای آنها 

 در صورتی که از میکروفون های سیمی در سالن خود استفاده می کنید در صورت افزایش آن ها نیاز به کابل کشی بیشتر و شلوغ تری دارید.

این باعث افزایش هزینه و زمان می شود. میکسرهای اتوماتیک می توانند به خوبی صدا را در جلسات بزرگ تنظیم کنند ، اما در جلسات که تنظیم صدا بسیار حساس است ممکن است این موضوع نامناسب باشد و این امر باید به صورت دستی صورت گیرد.

در یک مکان دائمی مانند یک مرکز آموزشی یا شرکت ، کابل کشی لازم را می توان در دیوارها ، سقف یا حتی داخل مبلمان پنهان کرد.

اما اگر جلسه در سالن های اجاره ای برگزار می شود ، بهتر است از میکروفون و تجهیزات بی سیم جهت ذخیره زمان استفاده کرد.

 

برای مشاوره و خرید سیستم کنفرانس با ما تماس بگیرید

 

     

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha