خرید سیستم کنفرانس در تهران

خرید سیستم کنفرانس در تهران

سیستم کنفرانس مناسب برای شرکت های بزرگ و حرفه ای برای برگزاری جلسات آنلاین است. شما می توانید با خرید بهترین سیستم کنفرانس با کیفیت ترین جلسات آنلاین را برگزار کنید.

 

سیستم کنفرانس چیست؟

سیستم کنفرانس، یک تجهیزات تکنولوژیک است که برای ایجاد و اجرای جلسات مجازی یا جلسات آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم‌ کنفرانس ها از ترکیب اجزاء مختلفی از جمله دوربین‌ کنفرانس ها، میکروفون‌ کنفرانس ها، بلندگوها، نمایشگرها و نرم‌افزارهای کنفرانس استفاده می‌کنند. هدف اصلی این سیستم‌ کنفرانس ها ارتباط افراد و گروه‌ها در مکان‌های مختلف را فراهم کردن و امکان انجام جلسات تصویری و صوتی به‌صورت همزمان را فراهم آوردن است.

 

کاربرد سیستم کنفرانس

مهمترین کاربرد سیستم کنفرانس دریافت، تقویت و بازپخش صدای سخنرانان می باشد. در یک سالن کنفرانس در مقابل هر نفر یک کنسول (میکروفن کنفرانس) و نمایشگر قرار می گیرد. اگر نظارتی روی میکروفون ها نباشد هر یک از شرکت کنندگان می توانند شروع به صحبت کنند و این شرایط نظم جلسه را بر هم می زند. بنابراین علاوه بر کاربردهای ذکر شده، مدیریت میکروفون ها از جمله کاربردهای این سیستم کنفرانس محسوب می شود. در سالن های کنفرانس بزرگ، مدیریت سخنرانان برای جلوگیری از تداخل و رعایت نظم حائز اهمیت است. با امکاناتی که سیستم های کنفرانس به مدیر جلسه می دهند او می تواند برای افرادی که متقاضی صحبت هستند، ترتیب و صف تعریف نماید و مانع صحبت کردن همزمان چندین نفر شود.

 
 
خرید سیستم کنفرانس در تهران
 
 

راهنمای خرید سیستم کنفرانس

سیستم کنفرانس به‌ طور کلی به دو دسته باسیم و بی سیم تقسیم‌بندی می‌شود. مدل دیجیتال امکانات بسیار بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در بسیاری از جلسات بزرگ، نیاز به نظرخواهی، حضور و غیاب و ضبط جلسه است. برای بر طرف‌سازی این موارد باید کنسولی را انتخاب کنید که از تمامی این امکانات پشتیبانی کند. به‌هنگام خرید تجهیزات کنفرانس، باسیم یا وایرلس بودن آن نیز موضوع مهمی بوده که می‌تواند در انتخاب محصول موثر باشد. سازمان‌هایی که فعالیت بین‌المللی دارند، باید از موضوع ترجمه صحبت‌های سخنران و شرکت کنندگان برای سایرین غافل نشوند. این سازمان‌ها نیاز به سیستم ترجمه همزمان دارند. تعداد میکروفون، نوع میکروفون، وجود آمپلی‌فایر، تعداد بلندگوها و… از دیگر مواردی هستند که باید در هنگام خرید سیستم کنفرانس به آنها توجه داشت. برند سیستم یکی از مهم‌ترین مواردی است که به هنگام خرید می‌تواند بسیار چالش‌ساز باشد. وجود برندهای مختلف محصولات با تکنولوژی‌های متفاوت، فرآیند انتخاب و خرید را کمی دشوار می‌کند. در این شرایط نیاز است از افراد متخصص در این زمینه مشاوره بگیرید. برای دست‌یابی به این مهم می‌توانید از خدمات مشاوره رایگان گلیک استفاده کنید. 

 

سیستم کنفرانس با سیم

نحوه ارتباط بین میکرفن های شرکت کننده با رئیس و در نهایت همه این ها با منبع تغذیه سیستم کنفرانس، نوع یک سیستم کنفرانس را مشخص می کند. در یک سیستم کنفرانس باسیم همانطور که از اسم آن مشخص است تمام ارتباطات میکروفون کنفرانس ها با منبع تغذیه از طریق سیم خواهد بود.

اصولا وقتی در طراحی و اجرای یک سالن کنفرانس به نقطه نصب میکروفن و جایگاه های سیستم کنفرانس میرسیم ، مهمترین بخش کابل کشی سیستم بدون ایجاد بهم ریختگی در نظم میز کنفرانس و دکوراسیون سالن جلسات می باشد، بدین ترتیب وقتی مطمئن می شویم که سیستم را جابجا

نخواهیم کرد و طراحی شیکی خواهیم داشت، بهترین گزینه برای مشتریان استفاده از سیستم کنفرانس باسیم خواهد بود

 

 

سیستم کنفرانس بی سیم

اصطلاحا به سیستم های کنفرانسی که ارتباط بین میکروفون کنفرانس با منبع تغذیه سیستم کنفرانس که وابسته به اتصال کابل نباشد، سیستم کنفرانس بی سیم اطلاق می گردد.

این نوع سیستم کنفرانس بی سیم، در ابتدا از تکنولوژی برقراری ارتباط مبتنی بر اشعه مادون قرمز استفاده می کرد که برای استفاده می بایست پارامترهای محیطی از قبیل نورخورشید، نور لامپ ها و امواج را به شدت مدیریت کرد که در برخی مواقع استفاده در هر محیطی را غیر ممکن می کرد ولی با توجه به پیشرفت تکنولوژی در این حوزه، سازندگان سیستم های کنفرانس از ارتباطات پایدارتر استفاده کرده و در حال حاضر میکروفن کنفرانس های بی سیم ساخته شده مبتنی بر باند های فرکانسی 2.4G , 5.2G , 5.8G می باشند. قابل ذکر است، یک سیستم کنفرانس بی سیم مناسب، برای جلوگیری از تداخل های فرکانسی از یک سری باند ها استفاده می نماید.

میکروفون کنفرانس بی سیم توسط یک باطری با کیفیت تغذیه شده و تبعا می بایست برای استفاده دارای شارژ باشند. در اکثر سیستم کنفرانس های بی سیم از باطری های Li-ion برای داشتن مدت زمان شارژ کوتاه و زمان استفاده طولانی بهره می برند.

 

راهنمای خرید سیستم کنفرانس در تهران

 

موارد استفاده از سیستم های میکروفون کنفرانس

 

  • سیستم میکروفون کنفرانس برای سالن جلسات ادارات

  • سیستم کنفرانس برای سخنرانی و سمینارهای آموزشی

  • میکروفون کنفرانس برای رویدادهای کنوانسیون بین المللی

  • سیستم کنفرانس برای میزگرد ها

  • سیستم کنفرانس برای سالن کنفرانس های مراکز مطبوعاتی

  • سیستم های میکروفون کنفرانس برای اتاق جلسات هیئت مدیره

 

برای نصب سیستم کنفرانس تحت شبکه تماس بگیرید

 

     

 

اجزای اصلی یک سیستم کنفرانس چیست؟

 

اصولا یک سیستم کنفرانس سه جز اصلی دارد که شامل:

  • منبع تغذیه یا Central Control Unit میکروفون کنفرانس

  •  کنسول یا میکروفون ریاست جلسه Chairman Unit

  • کابل های ارتباطی سیستم کنفرانس

 

منبع تغذیه میکروفون کنفرانس یا (CCU) Central Control Unit 

سیستم کنترل مرکزی یا منبع تغذیه سیستم کنفرانس در واقع دستگاه اصلی یا هسته سیستم کنفرانس می باشد که تمامی کنسول های شرکت کننده و ریاست به این دستگاه متصل شده و از طریق این دستگاه کنترل می شوند. تنطیماتی شامل ارسال صدا به سیستم صوتی موجود در سالن کنفرانس، شماره گذاری کنسول ها، تعیین نوع کارکرد کنسول ها شامل حالت های Auto، FIFO، Operator و Request، تنظیمات مربوط به دوربین های اتوترک Auto Tracking  در صورت استفاده و سایرموارد همگی از طریق سیستم مرکزی یا منبع تغذیه انجام میگرد. معمولا منبع تغذیه سیستم کنفرانس به صورت رک مونت Rack Mount بوده و در داخل سالن های کنفرانس در داخل رک قرار میگیرد.

 

منبع تغذیه میکروفون کنفرانس یا Central Control Unit 

سیستم کنترل مرکزی یا منبع تغذیه سیستم کنفرانس در واقع دستگاه اصلی یا هسته سیستم کنفرانس می باشد که تمامی کنسول های شرکت کننده و ریاست به این دستگاه متصل شده و از طریق این دستگاه کنترل می شوند. تنطیماتی شامل ارسال صدا به سیستم صوتی موجود در سالن کنفرانس، شماره گذاری کنسول ها، تعیین نوع کارکرد کنسول ها شامل حالت های Auto، FIFO، Operator و Request، تنظیمات مربوط به دوربین های اتوترک Auto Tracking  در صورت استفاده و سایرموارد همگی از طریق سیستم مرکزی یا منبع تغذیه انجام میگرد. معمولا منبع تغذیه سیستم کنفرانس به صورت رک مونت Rack Mount بوده و در داخل سالن های کنفرانس در داخل رک قرار میگیرد.

 

امکانات میکروفون ریاست جلسه نسبت به میکروفون شرکت کننده

  • غیر فعال کردن کنسول های شرکت کننده

  • اجازه سخنرای به شرکت کننده ها

  • و سایر امکاناتی که بر روی کنسول یا میکروفون ریاست وجود دارد باعث می شود که رییس جلسه بتواند روند جلسه را در دست گرفته و کنترل نماید.

 

 

کنسول یا میکروفون شرکت کننده Delegate Unit :

کنسول های شرکت کننده معمولا دارای قابلیت های کمتری نسبت به کنسول ریاست می باشند و از لحاظ ظاهری با کنسول ریاست متفاوت هستند.  کنسول های شرکت کننده معمولا به تعداد نفرات حاضر در سالن های کنفرانس در نظر گرفته می شوند که در صورت نیاز به صرفه جویی اقتصادی و با توجه به نوع میز و چیدمان نفرات می توان از هر کنسول برای 2 شرکت کننده  نیز استفاده کرد. این میکروفن ها دارای امکانات کمتری نسبت به کنسول ریاست در کنترل جلسه هستند.  

 

سیستم کنفرانس تحت شبکه

سیستم کنفرانس‌ فول دیجیتال که به آن‌ها سیستم کنفرانس تحت شبکه نیز می‌گویند، نوعی از سیستم‌های کنفرانس است که از بستر شبکه برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کند. در این سیستم از کابل شبکه Cat5 استفاده می‌گردد. وجود بستر شبکه و استفاده از این تکنولوژی علاوه بر افزایش کیفیت، امکانات متنوعی را نیز در اختیار برگزارکنندگان قرار خواهد داد.

 

مزیت‌های سیستم کنفرانس تحت شبکه

همان‌طور که اشاره شد برای انتقال اطلاعات صدا و تصویر در سیستم کنفرانس‌ فول دیجیتال از کابل شبکه استفاده خواهد شد. این بدان معنی خواهد بود که انتقال صدا کاملا به‌صورت دیجیتال و بدون هیچ‌گونه نویزی انجام خواهد شد. از سوی دیگر این سیستم‌ها دارای سوئیچ مخصوص شبکه هستند. وجود این سوئیچ امکان اتصال مستقیم دوربین کنفرانس بدون نیاز به سخت افزار جانبی و همچنین پشتیبانی از دوربین‌های تحت شبکه را فراهم خواهد کرد. یکی دیگر از مزیت‌های سیستم کنفرانس تحت شبکه، امکان اتصال مستقیم میکروفون‌ها به‌صورت مستقیم به سوئیچ است. از این رو در صورتی که یکی از میکروفن‌ها با مشکل مواجه شود، ‌اختلالی در عملکرد سایر میکروفون‌ها و اجزای سیستم به‌وجود نخواهد آمد.

 

خرید سیستم کنفرانس گلیک

 

کابل های ارتباطی:

 تمامی سیستم کنفرانس های با سیم دارای کابل های ارتباطی به منظور اتصال کنسول های شرکت کننده و ریاست به یکدیگر و به منبع تغذیه می باشند که بستگی به نوع دستگاه انتخابی این اتصالات دارای انواع گوناگونی هستند و انتقال سیگنال های صدا از طریق این کابا ها صورت می گیرد.

 

برای انتخاب بهترین سیستم کنفرانس باید به چه نکاتی توجه کرد؟

 
  • عملکرد کنسول های شرکت کننده و ریاست در سیستم کنفرانس

  • عملکرد کنسول های میکروفون کنفرانس در مقابل نویز

  • عملکرد سیستم کنفرانس در مقابل فیدبک

  • قابلیت ها و امکانات کنسول شرکت کننده در سیستم کنفرانس

  • قابلیت ها و امکانات کنسول ریاست در سیستم کنفرانس

  • قابلیت ها و امکانات منبع تغذیه در سیستم کنفرانس

  • بررسی قیمت سیستم کنفرانس نسبت به مزیت ها و کاربرد های آن

 

خرید سیستم کنفرانس در تهران

گلیک نمایندگی خرید انواع سیستم کنفرانس در تهران است که شما می توانید با تماس گرفتن با مشاورین ما از خدمات مشاوره آنلاین گلیک بهره مند شوید. مشاورین ما به شما کمک می کنند تا مناسب و بهترین سیستم کنفرانس را برای شرکت خود انتخاب کنید.

 

 

برای نصب سیستم کنفرانس تحت شبکه تماس بگیرید

 

     

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha