قیمت و خرید تجهیزات سالن کنفرانس

قیمت و خرید تجهیزات سالن کنفرانس

امروزه در هر سالن کنفرانس نیاز است که تجهیزات به صورت حرفه ای و متناسب با ابعاد سالن و بعترین قیمت متناسب با بودجه مورد نظر وجود داشته باشد و افراد حاضر در سالن به ساده ترین شکل با هم ارتباط بر قرار کنند

 

تجهیزات سالن کنفرانس

 

امروزه برگزاری یک جلسه وجود مکانی مناسب با امکانات هوشمند بسیار مهم است. و تجهیزات سالن کنفرانس باعث اثر بخشی بیشتری به سالن کنفرانس باید به تجهیزاتی پیشرفته مجهز گردد.

سالن های کنفرانس عموما ،مدیران و تصمیم گیرندگان یک سازمان، شرکت ها ، دانشگاه ها و موسسات دولتی جلساتشان را در آنجا برگزار میکنند و هدف از برگزاری جلسات در انجا بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری های سطح بالا ، و این تجهیزات تاثیر بسزایی در روند جلسه دارد.

این تجهیزات با قابلیت های ویژه که دارند می توانند موجب اثر گذاری بیشتر و کسب رضایت حاضرین در زمان برگزاری جلسه ها و همایش ها شوند.

زمان طراحی سالن کنفرانس و سالن ویدئو کنفرانس بهره مندی از وسایل ارتباط ویدئویی، ضبط و پخش تصاویر به صورت زنده و انتقال صدا و مولتی مدیا بر پایه اترنت است. طراحی سالن ویدئو کنفرانس برای برقرای ارتباط تصویری و انتقال داده ها توسط اسمارت برد، تبلت و لب تاب صورت می گیرد.

 

 

اصول و استاندارد های یک سالن کنفرانس

  • معماری سالن کنفرانس

 فضای اصلی سالن: مهمترین بخش سالن و محل اجرا برنامه ها، سخنرانیها و حضور مدعوین است. اندازه ، ظرفیت و شکل آن به ساختار بنا، کاربری سالن، مشخصات سن و ملاحضات سمعی بصری وابسته است.

ابعاد و شکل سالن، در طراحی سالن کنفرانس اهمیت ویژه‌ای دارد. این ابعاد، به موارد زیادی از جمله تعداد مخاطبان، اندازه صندلی‌ها، خطوط دید حضار، عرض راهرو‌ها و تعداد ردیف‌های سالن بستگی دارد. در سالن‌های کوچک، که صرفا برای سخنرانی مورد استفاده قرار می‌گیرند با ظرفیت حداکثر 60 نفر، سالن‌های با کف مسطح مطلوب‌تر است. اما در سالن‌های بزرگ به دلیل ظرفیت بالای سالن، دید بهتر مخاطبان نسبت به سن و کارکرد‌های دیگر سالن، از سطوح شیبدار یا پلکانی استفاده می‌شود.

  • نور پرردازی سالن کنفرانس

نور پردازی بسیار اهمیت بسیار زیادی دارد به دلیل افراد حاضر متن خود را به راحتی بخوانند از روی برگه های خود متنی که خوانده شده نکته برداری کنند و مهم تر نور پردازی تاثیر زیادی بر روی خستگی چشم افراد دارد

سیستم صوتی باید از بهترین کیفیت برخوردار باشد تا صدا را به بهترین شکل به افراد حاضر برساند بدون نویز با صدای مناسب که همه افراد متوجه نکات یا موضوع کنفرانس شوند

 

تجهیزات صوتی سالن کنفرانس

شنیده شدن صدای با کیفیت در تجهیز و طراحی سالن های کنفرانس، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تجهیزات اصلی سیستم صوتی سالن کنفرانس را میکروفون ، فرستنده ، منبع تغذیه ، گیرنده ، آمپلی‌فایر‌ها و بلندگو‌های دیواری و سقفی دربر‌ می‌گیرند، تجهیزات دیگر شامل نمایشگر‌ها ، سیستم ترجمه همزمان ، تجهیزات ضبط صدا و تصویر، دوربین های اتوترک و … می‌باشد

انتخاب و نصب هر کدام از این تجهیزات سیستم صوتی با یکدیگر متفاوت است. تجهیزات هر سالن کنفرانس باید براساس نیاز و کاربردهای آن در سالن انتخاب شود، باتوجه به کارکرد و هدف سالن و نحوه برگزاری جلسات، از سیستم‌های صوتی مختلف و سایر تجهیزات دیگر می‌توان در سالن کنفرانس استفاده کرد.

سیستم‌های کنفرانس باسیم ،

با استفاده از سیگنال‌ های آنالوگ یا دیجیتال، جریان صوتی را از طریق سیم منتقل می‌کنند. در این روش، سیستم‌ها به صورت ثابت نصب می شوند.

سیستم کنفرانس بی‌سیم، با استفاده از wifi  و  infrared سیگنال ارسال می‌کند. این سیستم، مناسب شرکت‌های با ساختمان استیجاری و مکان‌هایی است که امکان نصب کابل در آن وجود ندارد.

 

عوامل موثر بر قیمت میکروفون کنفرانس

اگر برای خرید میکروفون کنفرانس به مغازه‌ها یا وبسایت‌ها مراجعه کنید، متوجه خواهید که انواع بسیار مختلفی از این میکروفون‌ کنفرانس طراحی شده و به فروش می‌رسند در امکانات و ویژگی‌ها با یکدیگر تفاوت هایی دارند.

میکروفون کنفرانس  در حالت های مختلفی تولید شده اند و برای کاربری خاصی 

برای اطلاعات بیشتر درباره میکروفون کنفرانس بر روی لینک مشخص شده کلیک نمایید.

 

خرید تجهیزات سالن کنفرانس

 

ویژگی های میکروفون کنفرانس

  • قابلیت رأی گیری

برخی از میکروفون‌های سالن کنفرانس به دلیل پشتیبانی از سیستم رأی‌گیری، نظرسنجی و سیستم حضور غیاب افراد حاضر در جلسه، از قیمت بالاتری نسبت به نمونه‌های مشابه که فاقد این امکانات هستند، برخوردار هستند. در حالت کلی قیمت میکروفون کنفرانس رأی گیردار نسبت به مدل‌های بدون رأی گیری بالاتر است.

 

  • قابلیت ترجمه

اگر میکروفون شما قابلیت ترجمه صدای شخص سخنران به صوتر همزمان به چند زبان مختلف را داشته باشد، بدون شک قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. تمام میکروفون‌های سالن کنفرانس موجود در بازازر از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند.

 

نیاز شرکت های بین المللی به خرید ویدئو کنفرانس

وب کم های حرفه ای یا در اصطلاح دوربین کنفرانس های USB  با تنوعی که دارند کار را برای کاربران راحت نموده و کاربران نهایی میتوانند به راحتی نیازهای ویدئو کنفرانسی خود را مرتفع نمایند. با توجه به تنوع زیاد این محصولات کاربران می توانند سالن های جلسات کوچک تا بزرگ خود را به راحتی تجهیز نمایند.

وب کم هایی که برای استفاده خانگی، از وضوح تصویر 720p و 1080p برخوردار هستند اما وب کم های حرفه ای ویدئو کنفرانس از وضوح تصویر 4K پشتیبانی می کنند.

 

بهترین برند ها برای خرید میکروفون کنفرانس

میکروفن کنفرانس

  • سیستم کنفرانس Panasonic پاناسونیک
  • سیستم کنفرانس Bose بوزز

 

قیمت تجهیزات صوتی سالن کنفرانس

 

خرید انواع ویدئو کنفرانس

  • سیستم ویدیو کنفرانس سیسکو cisco

  • سیستم ویدیو کنفرانس پلی کام polycom

  • سیستم ویدیو کنفرانس تروکانف trueconf

 

خرید ویدیو کنفرانس

 

قیمت تجهیزات کنفرانس متناسب با سالن کنفرانس

قیمت تجهیزات سالن کنفرانس ببستگی به یکسری موارد دارد 

تجهیزات اصلی سیستم صوتی سالن کنفرانس را میکروفون ، فرستنده ، منبع تغذیه ، گیرنده ، آمپلی‌فایر‌ها و بلندگو‌های دیواری و سقفی دربر‌ می‌گیرند. تجهیزات دیگر شامل نمایشگر‌ها ، سیستم ترجمه همزمان ، تجهیزات ضبط صدا و تصویر، دوربین های اتوترک هر کدام باید به بهترین مدل خریداری شوند و از یه مدل یا شرکت باشند برای یکپارچه بودن و اطمینان بیشتر از باگ ها و هر چقدر مدل ها بالا تر باشند یا آیتم های مهم تری داشته باشند قیم بیشتری خواهند داشت.

 

چگونه یک سیستم میکروفون کنفرانس انتخاب کنیم؟

نکات کلیدی

  • نوع کاربری میکروفون کنفرانس

  • تعداد شرکت کنندگان در جلسه

  • طراحی محصول

  • کیفیت صدا و سیگنال

 

 بهترین مدل ویدئو کنفرانس 

سیستم ویدئو کنفرانس دو حالت نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم بندی میشوند

  • حذف هزینه های سفر  در استفاده از ویدئو کنفرانس
  • جلوگیری از اتلاف زمان در استفاده از ویدئو کنفرانس
  •  حذف ریسک سفر با ویدئو کنفرانس
  • خستگی ناشی از سفر در نبود ویدئو کنفرانس

 در بین مدل های زیادی که امروزه در بازار تجهیزات کنفرانس هست انتخاب بسیار دشوار خواهد بود برای انتخاب و مشاوره میتوانید از کارشناسان سایت گلیک کمک بگیرید

 

 

امکانات ویدئو کنفرانس گلیک

  • پشتیبانی از ارتباطات نقطه به نقطه و یا Point-to-Point  که در این حالت فقط 2 نقطه یا مکان می توانند در ارتباط ویدئو کنفرانسی حضور داشته باشند. 

  • پشتیبانی از ارتباطات چند نقطه ای و یا بیشتر از 2 نقطه (Multipoint) می شود که در این حالت نیازمند به تجهیزاتی به نام MCU می باشد که در واقع برقرار کننده ارتباطات چند نقطه ای در ویدئو کنفرانس است. 

  • دارا بودن MCU یا Multipoint Control Unit به صورت داخلی یا Embedded و یا اتصال به MCU اکسترنال جهت برقراری ارتباطات چند نقطه ای در ویدئو کنفرانس

  • امکان جداسازی نفرات شرکت کننده در ارتباطات ویدئو کنفرانسی چند نقطه ای در 2 اتاق مجازی

برای مشاوره بیشتر جهت خرید میکروفون کنفرانس ها و ویدیو کنفرانس ها با کارشناسان تماس بگیرید

 

زیر ساخت های ویدئو کنفرانس ها

مهمترین فرق زیرساخت های ویدئو کنفرانس و سرویس های ویدئو کنفرانس ابری امکان راه اندازی زیرساخت های ویدئو کنفرانس بر روی شبکه داخلی سازمان به منظور امنیت بیشتر و کنترل کامل بر روی آن می باشد. از جمله کمپانی هایی که در این زمینه فعالیت می کنند، کمپانی های TrueConf، Cisco و Yealink می باشند که با ارائه محصولاتی با امکانات متنوع و کامل این احتیاج مهم را برای سازمان ها برطرف کرده اند. زیرساخت های ویدئو کنفرانس با توجه به آیتم های مختلفی شامل تعداد کاربران همزمان، پهنای باند مورد استفاده و موارد دیگر بر روی سرورهای سازمان راه اندازی و تمامی امکانات را به صورت On-Premise در اختیار کاربران قرار می دهد.

 

 

 

برای مشاوره و خرید سیستم کنفرانس مناسب یا کارشناسان گلیک تماس بگیرید

 

     

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha