وب کم گیمینگ و استریم

وب کم گیمینگ و استریم

وب کم گیمینگ و استریم از مفاهیمی است که در سال‌های اخیر رواج زیادی پیدا کرده است. وب‌کم‌حرفه‌ای ابزار ضروری برای انجام این امر می باشد.

 

وب کم گیمینگ و استریم

تغییرات سبک زندگی در سال‌های اخیر و به‌ویژه پس از آن پاندمی کرونا سبب شده است حضور یکی از لوازم دیجیتال در زندگی روزمره افراد بسیار بیش‌ از پیش مورد توجه قرار گیرد. این ابزار کاربردی وب کم است. وب کم که در لغت شکل انحصاری web camera است نوعی دوربین بوده که برای ارتباط تصویری در بستر شبکه و اینترنت مورداستفاده قرار می‌گیرد. همه ما با وب کم آشنا هستیم و دستکم دوربین‌های کوچکی را که بر روی لپ‌تاپ‌ها قرار دارند را می‌شناسیم اما حقیقت این است که وب‌کم‌ها انواع گوناگونی با ویژگی‌های مختلفی دارند این ویژگی‌های متنوع سبب ایجاد کاربردهای فراوانی برای این دستگاه کوچک اما پرقدرت شده است. وب کم حرفه‌ای برای برگزاری کنفرانس، تهیه ویدئوهای آموزشی، برگزاری کلاس‌های آنلاین، استریم گیمینگ و بسیاری موارد دیگر کاربرد خواهد داشت. در این مقاله به طور ویژه می‌خواهیم در خصوص وب کم گیمینگ و استریم صحبت کنیم.

وب کم گیمینگ و وب کم استریم

 

زمان تقریبی مورد نیاز برای مطالعه این مقاله: 6 دقیقه

 

 کاربردهای وب کم حرفه‌ای

یک وب کم حرفه‌ای در حوزه‌های فعالیتی مختلفی می‌تواند به کاربر کمک نماید. در سال‌های اخیر وب‌کم‌های حرفه‌ای پیشرفت‌های چشمگیر و قابل‌توجهی داشته‌اند. همین پیشرفت‌ها سبب شده است دامنه کاربردهای آن گسترده شود.

 

 

مهم‌ترین کاربردهای وب کم حرفه‌ای:

  • برگزاری جلسات و تماس‌های تصویری

  • شرکت در وبینارهای مختلف

  • برگزاری ویدئو کنفرانس

  • برگزاری کلاس‌های درس

  • استریم در توییچ و یوتیوب

 

استریم چیست؟

زمانی که قصد داریم در خصوص وب کم گیمینگ صحبت کنیم ابتدا باید بدانیم استریم چیست؟ و برای انجام آن به چه ابزارهایی نیاز خواهیم داشت. به طور خلاصه استریم به فعالیتی گفته می‌شود که یک شخص تصویر خود را در هنگام انجام کاری مشخص به‌صورت زنده با دیگران به اشتراک می‌گذارد. اگرچه استریم در دنیای بازی‌های کامپیوتری کاربرد زیادی دارد اما نمونه‌های متعددی از آن در فعالیت‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، سرگرمی و سایرموارد نیز وجود خواهد داشت.

 

مهم ترین وسیله مورد نیاز استریم:

طبیعی است برای استریم کردن به یک دوربین حرفه‌ای نیاز خواهد بود. انتخاب یک دستگاه مناسب در کیفیت استریم تأثیر بسزایی می‌گذارد. برای این منظور باید ویژگی‌های مهم یک وب کم حرفه‌ای را بشناسیم و با بررسی آن‌ها مدلی را انتخاب نماییم که در پارامترهای مناسب برای استریم قوی‌تر باشد.

استفاده از وب کم حرفه‌ای به‌جای وب‌کم‌های ساده لپ‌تاپ مزایای فراوانی دارد. از بحث رزولوشن و کیفیت تصویر که بگذریم، امکان قراردهی آن در موقعیت مکانی و زاویه مناسب سبب می‌شود به بهترین نتیجه دست پیدا کرد.

از سوی دیگر استفاده از یک وب‌کم حرفه‌ای برای هرکدام از کاربرد‌های یاد شده به فرد احساس حرفه‌ای بودن و متمایز بودن می‌دهد.

 

 

 ویژگی‌های کلیدی وب‌کم گیمینگ

یک وب‌کم حرفه‌ای خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ برای پاسخ به این سؤال ابتدا باید مشخص نماییم که قصد استفاده از وب‌کم حرفه‌ای را برای چه کاربردی داریم. ممکن است یک ویژگی برای وب کم حرفه‌ای در کنفرانس ویدیویی بسیار مهم و حیاتی باشد اما در استریم به کار نیاید. به طور مثال یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های وب‌کم حرفه‌ای اتاق کنفرانس، امکان چرخش آن در زوایای مختلف است اما در استریم نیازی به حرکت دوربین نخواهد بود و دوربین در یک موقعیت مناسب ثابت خواهد ماند. در ادامه به چند ویژگی کلیدی که در کیفیت استریم مؤثر خواهند بود اشاره می‌کنیم و تأثیر آن‌ها بر عملکرد دستگاه و نتیجه نهایی را بررسی خواهیم کرد.

 

 

  • رزولوشن

به زبان ساده رزولوشن تعداد پیکسلهایی است که در یک اینچ مربع نمایش داده می‌شود. رزولوشن که تراکم تصویر نیز نامیده می‌شود، هرچه بالاتر باشد ویدئو ضبط شده کیفیت بالاتر و بهتری خواهد داشت. رزولوشن‌های مرسوم 480p، 720p، 1080p و 4K هستند. رزولوشن یکی از مواردی است که فارغ از نوع کاربردی وب کم حرفه‌ای اهمیت زیادی خواهد داشت.

 

رزولوشن وب کم گیمینگ

 

 

نرخ فریم وب کم گیمینگ

  •  نرخ فریم

این عدد تعداد فریم‌های تصویر در یک ثانیه را بیان می‌کند ۳۰، ۶۰ یا ۱۲۰ اعدای هستند که معمولاً در دستگاه‌های مختلف برای نرخ فریم با آن مواجه می‌شویم. هر چه نرخ فریم بالاتر باشد تعداد فریم‌های تصویر بیشتر بوده و در نتیجه تجربه بهتری به کاربر منتقل خواهد شد. نرخ فریم از جمله ویژگی‌های مهم برای فعالیت‌هایی مثل استریم گیمینگ که تحرک در آن زیاد است اهمیت بسیار زیادی دارد اما به طور مثال در برگزاری جلسه در اتاق کنفرانس استفاده از یک وب کم حرفه‌ای با نرخ فریم 30 نیز مناسب خواهد بود.

 

 

  •  میدان دید

 در اتاق های کنفرانس که تعداد افراد حاضر بیش از یک نفر است یک وب کم حرفه‌ای با میدان دید بالا نیاز خواهد بود. اما برای وب گیمینگ و استریم که به طور معمول یک فرد در تصویر حاضر است نیازی به استفاده از وب‌کم حرفه‌ای با میدان بالا نیست.

میدان دید (FOV) محیطی است که لنز دوربین آن را پوشش می‌دهد. به طور معمول این عدد در بازه‌ای میان ۵۰ تا ۱۲۰ درجه است. اما برای انتخاب وب کم حرفه‌ای مناسب اتاق کنفرانس، دوربین‌هایی با لنزهای زاویه گسترده (Wide-angle) که میدان دید آن‌ها تا ۱۷۰ درجه افزایش پیدا کند، مناسب خواهد بود.

 

میدان دید وب کم گیمینگ

 

 

کیفیت لنز وب کم حرفه ای

  •  کیفیت لنز

از وب کم حرفه‌ای برای هر منظوری که استفاده شود کیفیت لنز آن مهم خواهد بود. کیفیت لنز تأثیر مستقیم بر کیفیت تصویر ارسالی خواهد داشت. لنز‌های استفاده شده در وب‌کم‌های حرفه‌ای از شیشه یا پلاستیک ساخته می‌شود. معمولاً محصولاتی که از لنز‌های شیشه‌ای بهره می‌برند کیفیت بهتری دارند البته طبیعی است قیمت وب‌کم حرفه‌ای با لنز شیشه‌ای بالاتر خواهد بود.

 

 

  • عملکرد در نور کم

ممکن است شما وب کمی با قابلیت ارائه رزولوشن 1080p داشته باشید، اما باز هم نتوانید ویدئو‌‌هایی باکیفیت خوب ارائه دهید. از آن جایی که دوربین برای ارائه عملکرد خوب نیاز به جذب نور کافی دارد، چنین اتفاقی ممکن است به وجود بیاید. اما برخی از انواع دوربین‌ها که وب‌کم‌ها نیز یکی از آن‌ها هستند در نور کم می‌توانند نسبت به سایر محصولات عملکرد بهتری ارائه دهند. این موضوع به ویژگی‌هایی نظیر اندازه سنسور، ویژگی‌های خاص (مانند حالت نور کم) و دیگر فاکتورها بستگی دارد. اگر جایی که در آن استریم می‌کنید نور کمی دارد استفاده از دستگاه‌هایی با این ویژگی‌ها نه‌تنها به کیفیت ویدئو نهایی منجر خواهد شد بلکه اجباری نیز است.

 

عملکرد در نور کم وب کم حرفه ای

 

 

ویژگی های خاص وب کم گیمینگ

  • قابلیت‌های اضافی

یکی از راه‌های سبقت گرفتن شرکت‌های تولیدکننده وب‌کم از یکدیگر اضافه‌کردن قابلیت‌های اضافی به دوربین است. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به مواردی نظیر زوم دیجیتالی و فوکوس خودکار اشاره کرد. قابلیت تغییر زمینه نیز دیگر ویژگی خاص در برخی از بهترین وب‌کم‌ها برای استریم به‌حساب می‌آید. بسیاری از گیمرها در توییچ و دیگر پلتفرم‌های استریمینگ از این قابلیت استفاده می‌کنند تا تصویر خود را در روی گیم‌پلی بازی‌ها قرار دهند. در واقع می‌توان گفت که عملکرد این ویژگی مشابه کاری است که می‌توان با پرده سبز انجام داد. سازگاری با سیستم‌عامل (ویندوز، لینوکس یا macOS) نیز از دیگر مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید.

 

 

 

قیمت خرید وب‌ کم حرفه‌ای

وب‌کم‌های موجود در بازار قیمت‌های مختلفی دارند تمامی ویژگی‌های کلیدی یاد شده به‌علاوه برند و چند پارامتر دیگر موارد مهمی هستند که در قیمت وب کم حرفه‌ای تأثیرگذار خواهند بود. برای انتخاب یک وب کم گیمینگ مناسب برای استریم لازم است تا ویژگی‌های موردنظر خود را در نظر داشته و دستگاهی را در نظر بگیرید که با شرایط شما سازگار باشد. برای مثال هرچه کیفیت تصویر و رزولوشن آن بالاتر باشد بهتر است اما این دوربین‌ها هزینه زیادی برای شما خواهند داشت از سوی دیگر ازآنجایی‌که کاربرد وب‌کم‌ها در بستر شبکه و اینترنت بوده اگر اینترنت شما سرعت و پهنای باند کافی را نداشته باشد خرید یک وب‌کم فول‌اچ‌دی نه‌تنها هزینه شما را هدر خواهد داد بلکه موجب دردسر و کندی ارسال تصاویر نیز خواهد شد.

 

 

انواع و قیمت وب کم حرفه ای ویدیو کنفرانس

 

 

خرید وب کم

شرکت توسعه ارتباطات گلیک علاوه بر فعالیت در زمینه ی خرید وب کم، در زمینه های خرید ویدئو کنفرانس، خرید سیستم کنفرانس، خرید وب کم لاجیتک، خرید دوربین کنفرانس، خرید وب کم دست دوم، خرید وب کم برای استریم، خرید تجهیزات اتاق کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی سالن کنفرانس، خرید تجهیزات ویدئو کنفرانس، خرید تجهیزات سیستم کنفرانس، استعلام قیمت سیستم کنفرانس، استعلام قیمت ویدئو کنفرانس، استعلام قیمت تجهیزات ویدئو کنفرانس، استعلام قیمت میکروفن کنفرانس، استعلام قیمت دوربین کنفرانس، استعلام قیمت وب کم، استعلام قیمت وب کم لاجیتک و سایرموارد مشغول به فعالیت می باشد.

 

 

برای خرید وب کم حرفه ای گیمینگ و استریم با ما تماس بگیرید

 

     

 

جمع‌بندی نکات خرید وب کم گیمینگ و وب کم استریم

در این مطلب سعی کردیم همه ویژگی‌ها و نکات کلیدی برای خرید یک وب‌کم حرفه‌ای مناسب برای را به‌اختصار بررسی نماییم. با درنظرگرفتن موارد یاد شده می‌توانید یک وب‌کم حرفه‌ای ارزان قیمت و باکیفیت تهیه نمایید. به‌طورکلی باید در نظر داشت که بهترین وب کم برای استریم یک گزینه مطلق نیست. در واقع هر محصول می‌تواند برای یک شخص باتوجه‌به نیازهای او بهترین انتخاب باشد. در انتخاب وب کم ابتدا باید به نیازها و بودجه خود توجه نمایید. البته در زمان خرید بهتر است به سراغ شرکت‌ها و واردکننده‌های معتبر رفته تا علاوه‌بر آسودگی خاطر از اصل بودن کالای خریداری شده بتوانید از گارانتی و خدمات پس از فروش نیز بهره‌مند شوید.

 

برای مطالعه بیشتر:    وب کم حرفه ای یالینک UVC50

 

برچسب ها :

وب کم گیمینگ

وب کم استریم

وبکم استریم

وب کم حرفه ای

وب کم گیم

وب کم برای بازی

وب کم برای استریم

قیمت وب کم حرفه ای

خرید وب کم حرفه ای

وب کم یالینک

خرید وبکم استریم

خرید وب کم گیمینگ

فروش وب کم حرفه ای

وب کم حرفه ای یالینک

استریم گیم

وب کم حرفه ای استریمینگ

وب کم های حرفه ای

استریم با وب کم حرفه ای

ویژگی های وب کم حرفه ای

وب کم حرفه‌ای

ویدئو کنفرانس

خرید ویدئو کنفرانس

خرید سیستم کنفرانس

سیستم کنفرانس

خرید وب کم لاجیتک

خرید وب کم

خرید دوربین کنفرانس

خرید وب کم دست دوم

خرید وب کم برای استریم

قیمت وب کم لاجیتک

قیمت وب کم

قیمت دوربین کنفرانس

قیمت میکروفن کنفرانس

قیمت تجهیزات ویدئو کنفرانس

قیمت ویدئو کنفرانس

قیمت سیستم کنفرانس

تجهیزات سیستم کنفرانس

تجهیزات ویدئو کنفرانس

تجهیزات صوتی سالن کنفرانس

تجهیزات اتاق کنفرانس

گلیک

توسعه ارتباطات گلیک

شرکت توسعه ارتباطات گلیک

استریم چیست

Yealink MVC500 II

Yealink VC Desktop

وب کم حرفه ای یالینک UVC50

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha