بلندگوهای لاین اری (Line array speakers)

بلندگوهای لاین اری (Line array speakers)

بلندگوهای لاین اری line array speaker پاسخی مناسب به نیاز پخش یکنواخت صدا در فضاهای مختلف به‌ویژه در فضاهای باز می باشد.

 

در برگزاری مراسم‌ها، همایش‌ها و کنسرت‌ها یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها انتقال صدا به نحوی است که همه حاضران بتوانند از صدای با‌کیفیت بهره و لذت ببرند. در گذشته برای انتقال صدا در محیط‌های بزرگ از منابع تولید صوت به صورت مجزا از یکدیگر استفاده می‌شد. طبیعی بوده در این روش با بزرگتر شدن محیط به‌ناچار تعداد بلندگوهای استفاده شده نیز بیشتر می‌شده است. از آن‌جایی که افزایش تعداد منابع صدا با مشکلاتی همراه بوده، امروزه دیگر استفاده انبوه از اسپیکرهای نصبی روی دیوارها تقریبا منسوخ شده است. با پیشرفت تکنولوژی متخصصان این حوزه به بلندگوهای لاین ‌اری line array speaker روی آورند. از ویژگی‌های بارز بلندگوهای لاین اری line array speaker می‌توان به ارائه صدای با‌کیفیت، حداکثر قدرت و پوشش‌دهی صوتی مناسب اشاره کرد.

 

زمان تقریبی مورد نیاز برای مطالعه این مقاله: 3 دقیقه و 33 ثانیه

 

بلندگوهای لاین اری

بلندگو لاین ‌ارری (Line Array speaker)  یکی از جدیدترین تکنولوژی‌هایی بوده که در سیستم‌های صوتی و پخش صدا استفاده می‌شود. اسپیکر لاین اری سیستمی چند اسپیکر است که دامنه فرکانس مشابهی را پوشش داده و روی همدیگر سوار شده و منبع حجمی صدا را به منبع خطی تبدیل می‌کند. بزرگترین مزیت بلندگوهای لاین اری پخش یکنواخت صدا در همه فضا است. به عبارتی دیگر با استفاده از بلندگوهای لاین ارری در فضای برگزاری مراسم، افرادی که در صفوف اول، میانی یا آخر نشسته‌اند همگی حجم صوت را به صورت یکسان خواهند شنید. یکی دیگر از نکات مهم در مورد بلندگوهای لاین اری تفاوت زاویه عمودی اسپیکرها با یکدیگر بوده که سبب افزایش عمق پوشش میدان صدا در مقایسه با یک اسپیکر PA است.

 

  بلندگوهای لاین اری line array speaker

 

مزایای باندهای لاین ارری

همان‌طور که اشاره شد بزرگترین مزیت بلندگوهای لاین اری پخش یکنواخت صدا در تمامی فضا است. بنابراین افرادی که در صفوف اول، میانی یا آخر نشسته‌اند همگی حجم صوت را به صورت یکسان می‌شنوند. در فضاهایی که از بلندگوهای معمولی استفاده می‌شود افرادی که نزدیک باند هستند در معرض صدای بلند و پرحجم قرار دارند در حالی که شنوندگانی که فاصل دورتری از باند دارند، صدای ضعیف‌تری خواهند شنید اما در باندهای Line Array هر دو شنونده ( چه دور و چه نزدیک) یک حجم صدا را دریافت خواهند کرد. از سوی دیگر بلندگوهای لاین ارری گزینه‌ای مناسب برای فضاهایی که از نظر آکوستیک چالش ایجاد می‌کنند، خواهند بود. بلندگوهای لاین اری به دلیل انتشار عمودی اصوات، آن‌ها را کنترل کرده و در نتیجه انعکاس صدا را کاهش خواهد داد. 

 

برای مطالعه بیشتر: ویدیو کنفرانس

 

استفاده از بلندگو اری در فضای باز

اشاره کردیم که یکی از کاربردهای اصلی بلندگوهای Line Array برگزاری مراسم‌های مختلف در فضای باز است. استفاده از بلندگوهای لاین ارری در فضای باز کیفیت صدا را تضمین خواهد کرد اما باید مواردی را در نظر داشت تا از کارکرد صحیح و بدون نقص تجهیزات در شرایط خاص آب‌و‌هوایی اطمینان حاصل گردد. زمانی که از بلندگوهای لاین اری در فضای باز استفاده می‌شود، تجهیزات در معرض تابش نور خورشید، بارش باران‌وبرف، گرد‌وخاک و رطوبت زیاد خواهند بود، از این رو در طراحی و ساخت استانداردهای خاص مثل IP46، در بلندگوهای لاین ارری رعایت خواهد شد. این استاندارد در تمامی بخش محصول اعم از بدنه (کابینت)، اتصالات و سوکت‌ها و شبکه توری بلندگوها رعایت خواهد شد تا بلندگوهای لاین اری در سخت‌ترین شرایط محیطی نیز بدون مشکل کار کرده و خروجی مطلوب داشته باشند.

 

  بلندگوهای لاین اری line array speaker در کنسرت و همایش های بزرگ

 

نصب اسپیکر و باند لاین اری

برای استفاده از بلندگوهای لاین اری قبل از اقدام به تهیه و نصب تجهیزات باید نیازسنجی لازم را انجام دهید. راه‌اندازی بلندگوهای لاین ارری با‌ کیفیت صدای مناسب نیازمند رعایت نکات مهم مکانیکی و الکترونیکی به صورت دقیق است. سیستم‌های لاین ارری زاویه دقیق هر کابینت، نقاط دقیق کراس اوور، تأخیرهای درایورها و گاهی حتی تنظیمات فیلتر اهمیت دارد. بهترین عملکرد بلندگوهای لاین اری در نتیجه رعایت دقیق همه این نکات خواهد بود. برای رعایت دقیق همه این نکات لازم است تا با مشورت با متخصصان این حوزه، نیازهای فضا را شناسایی کرد و یک سیستم لاین ارری مناسب نصب و پیاده سازی کرد.

 

 

خرید بلندگو لاین اری

شرکت توسعه ارتباطات گلیک علاوه بر فعالیت در زمینه ی خرید بلندگو لاین اری، در زمینه های خرید ویدئو کنفرانس، خرید سیستم کنفرانس، خرید میکروفون کنفرانس، خرید وب کم، خرید دوربین کنفرانس، خرید وب کم لاجیتک، خرید وب کم برای استریم، خرید تجهیزات سیستم کنفرانس، خرید تجهیزات مورد نیاز ویدئو کنفرانس، خرید تجهیزات ویدئو کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی سالن کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی سیستم کنفرانس، خرید تجهیزات سالن کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی و تصویری برای اتاق کنفرانس، خرید تجهیزات لازم برای ویدئو کنفرانس و سایرموارد به فعالیت مشغول است.

 

 

برچسب ها :

بلندگوهای لاین اری

line array

بلندگو

مزایای بلندگو line array

استفاده از بلندگو لاین اری در فضای باز

نصب بلندگو لاین اری

line array speaker

gelick

اسپیکر

بلندگوی لاین اری چیست

آکوستیک

انعکاس صدا

سیستم کنفرانس

ویدئو کنفراس

خرید ویدئو کنفرانس

ویژگی‌های بارز بلندگوهای لاین اری line array speaker

کاربرد اصلی بلندگو Line Array

راه‌اندازی بلندگوهای لاین اری

باندهای Line Array

استفاده از بلندگوهای لاین ارری در فضای

بلندگو مناسب فضای باز

ویدئو کنفرانس

ویدیو کنفرانس

خرید سیستم کنفرانس

خرید میکروفون کنفرانس

میکروفون کنفرانس

خرید وب کم

خرید دوربین کنفرانس

دوربین کنفرانس

وب کم

خرید وب کم لاجیتک

خرید وب کم برای استریم

تجهیزات سیستم کنفرانس

تجهیزات مورد نیاز ویدئو کنفرانس

تجهیزات ویدئو کنفرانس

تجهیزات صوتی سالن کنفرانس

تجهیزات صوتی سیستم کنفرانس

تجهیزات سالن کنفرانس

تجهیزات صوتی و تصویری برای اتاق کنفرانس

تجهیزات لازم برای ویدئو کنفرانس

گلیک

توسعه ارتباطات گلیک

شرکت توسعه ارتباطات گلیک

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha