ویدئو وال چیست؟

ویدئو وال چیست؟

ویدئو وال نوعی سیستم نمایش عریض صنعتی و یکپارچه برای اطلاع‌رسانی و تبلیغات در جهت تعامل بیشتر با مشتری و جامعه هدف است.

 

از دیرباز همواره اطلاع‌رسانی و تبلیغات برای شرکت‌ها و سازمان‌ها در جهت تعامل بیشتر با مشتری و جامعه هدف، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، روش‌های نوین جایگزین روش‌های سنتی شده است. یکی از شیوه‌های اطلاع‌رسانی استفاده ار نمایشگرهای دیجیتال به جای استفاده از پوستر، بروشور و اعلامیه‌ها است. برای این منظور به نمایشگرهایی نیاز خواهد بود که بتوانند در تمام طول روز مورد استفاده قرار گیرند. از این رو تلوزیون و نمایشگرهای معمولی و خانگی برای این منظور مناسب نخواهند بود و دوام کافی را نخواهند داشت.

 

 

ویدئو وال چیست؟

ویدیو وال نوعی سیستم نمایش عریض صنعتی و یکپارچه است که قابلیت کارکرد ۲۴ ساعته در هفت روز هفته را دارد. ویدئو وال با کنار هم قرار گرفتن مجموعه‌ای از نمایشگرها، تصویری در ابعاد بزرگ را به نمایش خواهد گذاشت. نکته مهم در استفاده از ویدئو وال عدم وجود محدودیت در ابعاد تصویر است. همان‌طور که گفتیم ویدیو وال از ترکیب تعدادی نمایشگر ساخته می‌شود، از این رو با توجه به نیاز و فضایی که برای ویدئو وال در نظر گرفته شده است، می‌توان ابعاد آن را تنظیم نمود.

سخت‌افزار و نرم‌افزار استفاده شده در ویدئو وال‌ها از یکدیگر مستقل هستند، بنابراین امکان مدیریت نمایشگرها به صورت تکی یا یکپارچه برای کاربران فراهم است. این شیوه مدیریت این امکان را فراهم می‌کند که بتوان در ویدئو وال چند تصویر مختلف یا یک تصویر بزرگ یکپارچه را به نمایش گذاشت. 

 

برای مطالعه بیشتر: دستگاه ویدیو کنفرانس

 

انواع ویدیو وال

ویدیو وال‌ها انواع گوناگونی دارند که هریک دارای کاربردها و ویژگی‌های متفاوتی هستند. در ادامه با انواع مختلف ویدئو وال و ویژگی‌های هرکدام از آن‌ها آشنا خواهیم شد. 

 

  • ویدئو وال‌ها ال سی دی

ویدیو وال ال‌سی‌دی ترکیبی از چندین نمایشگر صنعتی بوده که در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. این نوع از ویدئو وال‌ها به دلیل استفاده از نمایشگر‌های صنعتی قابلیت استفاده در تمام روزهای سال به صورت ۲۴ ساعته را خواهند داشت. این ویدئو وال‌ها از طول عمر بالایی برخوردار هستند، از این رو علاوه بر کاربردهای تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی برای استفاده در مراکز نظارت تصویری نیز بسیار مناسب خواهند بود.

ویدئو وال ال سی دی برای فضاهای داخلی یا فضاهای مسقف که نور مستقیم خورشید در آن‌ها تابیده می‌شود، مناسب است. یکی از نکات مهم در انتخاب ویدئو وال LCD، میزان فاصله قاب تا قاب (bezel to bezel) نمایشگرها است. هر چه این فاصله کمتر باشد خط ایجاد شده میان نمایشگر نازک‌تر بوده، در نتیجه تصویری یکپارچه‌تر به دست خواهد آمد. امروزه شرکت‌های سازنده این نوع از نمایشگرها با استفاده از تکنولوژی‌های جدید این فاصله را به کمتر از یک میلی‌متر رسانده‌اند. البته باید در نظر داشت کاهش فاصله قاب تا قاب در ویدیو وال ال‌سی‌دی منجر به افزایش قیمت آن خواهد شد. از دیگر ویژگی‌های مهم ویدئو وال ال سی دی آلودگی صوتی و حرارتی بسیار کم آن‌ها است. 

ویدئو وال ال سی دی | ویدئو کنفرانس و سیستم کنفرانس گلیک

از آن‌جایی که نمایشگر‌های صنعتی استفاده شده در ویدیو وال ال سی دی از بروزترین تکنولوژی‌های بهره می‌برند، فضای کمی را نیز اشغال خواهند کرد. 

 

برای مطالعه بیشتر: ویدئو کنفرانس

 

  • سیستم تابش نور از پشت

 

این نوع از ویدئو وال‌ها مانند تلویزیون‌های قدیمی خانگی از تکنولوژی لامپ تصویر یا پروژکشن برای نمایش تصاویر بهره می‌برند. استفاده از این تکنولوژی نه تنها موجب حجیم بودن ویدئو وال می‌شود بلکه حرارت و صدای زیادی را نیز تولید خواهد کرد. البته این نوع از ویدیو وال‌ها ویژگی‌های مثبت زیادی دارند. مهم‌ترین ویژگی مثبت ویدئو وال با سیستم تابش نور از پشت، نزدیک شدن فاصله نمایشگرها به صفر است. از این رو می‌توان گفت تقریبا خطی میان نمایشگرها دیده نخواهد شد. از دیگر ویژگی‌های این سیستم می‌توان به قابلیت نمایش پیوسته در ۲۴ ساعت شبانه‌روز اشاره کرد. البته از عمر نسبتا پایین لامپ تصویر و هزینه بالای تعمیر و نگهداری این سیستم نیز نباید غافل شد. 

 

  ویدئو وال صفحات دات پیج ال ای دی
  • صفحات دات پیج ال ای دی

در این نوع از ویدئو وال‌ها، صفحه‌نمایش از کنار هم قرار گرفتن تعداد زیادی لامپ ال‌ای‌دی کوچک تشکیل خواهد شد. لامپ‌های ال ای دی که به آن‌ها نقاط ال‌ای‌دی نیز گفته می‌شود در کنار یکدیگر تصاویر بزرگ و واضحی را به نمایش خواهند گذاشت‌. هر چقدر اندازه لامپ‌های ال ای دی و فاصله میان آن‌ها کمتر باشد، کیفیت و وضوح تصویر نمایش داده شده بهتر خواهد بود. 

البته نکته جالب در مورد ویدئو وال‌های ال‌‌ای‌دی این است که هرچه فاصله کاربر بیشتر باشد، تصویر باکیفیت‌تری را شاهد خواهد بود. با توجه به مقاومت بالای ویدئو وال ال ای دی در برابر تغییرات دمایی، برف و باران این نوع از ویدئو وال‌ها برای فضاهای بیرونی بسیار مناسب خواهند بود. بارزترین ویژگی ویدیو وال ال ای دی نداشتن هیچ‌گونه قاب و  bezel بوده که موجب می‌شود تصویری کاملا یکپارچه به نمایش گذاشته شود. 

 

برای مطالعه بیشتر: وب کم حرفه ای

 

اجزای تشکیل‌دهنده ویدئو وال

به طور کلی ویدئو وال‌ها از سه بخش اصلی تشکیل می‌شوند که هرکدام وظیفه مستقلی را برای رسیدن به یک هدف مشترک که همان نمایش تصویر یکپارچه و باکیفیت است، بر عهده دارند.

 

  • صفحه‌نمایش ویدئو وال

اولین و مهم‌ترین جز سازنده ویدئو وال صفحه‌نمایش آن است. در بخش‌های قبلی انواع صفحه‌نمایش ویدئو وال را شناخته و با ویژگی‌های هر یک از آن‌ها آشنا شدیم. ویدئو وال‌ها با توجه به نیاز مصرف‌کننده و ویژگی‌های محل نصب، ابعاد و حتی شکل‌های مختلف دارند. از این رو توجه به این موارد در انتخاب نوع صفحه نمایش حائز اهمیت است تا علاوه بر حصول نتیجه بهتر بتوان هزینه‌های استفاده از ویدئو وال را نیز بهینه نمود.

 

  • نرم‌افزار ویدئو وال

دومین بخش مهم اجزای تشکیل دهنده ویدئو وال، نرم‌افزار آن است. در واقع نرم‌افزار ویدئو وال رابط کاربری آن برای کنترل نمایشگر، کنترلر و محتواهای دستگاه منبع است. نرم‌افزار ویدئو وال از طریق یک داشبورد، به کاربر و مدیر سیستم اجازه و امکان دسترسی به تصاویر در حال نمایش و همچنین محتوای منبع متصل به سیستم را خواهد داد. اکثر نرم‌افزارهای ویدئو وال امکانات مختلفی برای تنظیم ویژگی‌های ‌های ظاهری محتوا شامل مقیاس و ابعاد، بزرگ نمایی و برش تصویر دارند. همچنین کنترل کنتراست و روشنایی و دیگر ویژگی‌ها نیز از طریق داشبورد نرم‌افزاری قابل تنظیم است‌. البته باید در نظر داشت نرم‌افزارهای مختلف قابلیت‌ها، ویژگی‌ها و کارایی‌های متفاوتی دارند. از این رو یکی از مواردی که در تهیه ویدئو وال باید به آن توجه داشت توانایی‌ها و قابلیت‌های نرم‌افزار ویدئو وال است تا بتوان با بهره‌گیری از ویژگی‌های پیشرفته‌تر تصاویر باکیفیت‌تری را برای بینندگان به نمایش گذاشت.

 

  • کنترلر ویدئو وال

سومین جز ویدئو وال، کنترلر است. کنترلر دستگاهی بوده که وظیفه کنترل منابع محتوایی متصل به نمایشگرها را بر عهده خواهد داشت. کنترلر محتوای تصویری موردنظر برای نمایش را می‌تواند از منابع مختلفی مانند دوربین‌های ویدئویی، رایانه‌ها و پلیرها دریافت نماید و در رابط کاربری و داشبورد نرم‌افزار ویدئو وال، در دسترس مدیر سیستم قرار دهد. پس از این مرحله فرمان‌های مدیر سیستم که از طریق نرم‌افزار به کنترلر رسیده و کنترلر با استفاده این فرمان‌ها محتوا را مرتب نموده و برای نمایش آماده می‌سازد. به زبان ساده مهم‌ترین وظیفه کنترلر، تبدیل نمایشگرهای تکی به بخشی از یک نمایشگر کلی است تا بتوان تصویر را به صورت یکپارچه بر روی ویدئو وال به نمایش گذاشت. بر روی دستگاه کنترلر ویدئو وال پورت‌های مختلف ورودی و خروجی صدا و تصویر قرار گرفته است. از جمله این پورت‌ها می‌توان به پورت USB ،HDMI و VGA  اشاره کرد. 

 

برای مطالعه بیشتر: سیستم کنفرانس

 

کاربردهای ویدئو وال

اشاره کردیم که ویدئو وال‌ها انواع گوناگونی دارند و در فضاهای داخلی و بیرون از ساختمان قابل استفاده هستند از این رو کاربردهای مختلف و متعددی را می‌توان برای ویدئو وال‌ها متصور شد. به طور کلی کاربردهای ویدئو وال‌ها را می‌توان در دو دسته‌بندی کلی تقسیم کرد.

 

  • سیستم‌های چندمنظوره

مراکز کنترل شهری،‌ اتاق‌های فرمان و کنترل مراکز صنعتی، استدیوهای تلوزیونی و اتاق‌های مانیتورینگ از جمله کاربردهای ویدئو وال برای سیستم‌های چند منظوره است.

 

  • استفاده برای اطلاع‌رسانی و تبلیغات

 استادیوم‌ها و مراکز ورزشی، سالن‌های کنفرانس و همایش، مجتمع‌های تجاری و سایر موارد نیز موارد استفاده از ویدئو وال‌ برای برای اطلاع‌رسانی و تبلیغات است.

اینها دو دسته اصلی استفاده از ویدئو وال‌ها محسوب می‌شوند.

 

برای مطالعه بیشتر: وب کم کنفرانس

 

خرید ویدئو وال

شرکت توسعه ارتباطات گلیک علاوه بر فعالیت در زمینه ی خرید ویدئو وال، در زمینه های خرید ویدئو کنفرانس، خرید سیستم کنفرانس، خرید میکروفون کنفرانس، خرید وب کم، خرید دوربین کنفرانس، خرید Webcam، خرید وب کم کنفرانس، خرید وب کم لاجیتک، خرید وب کم برای استریم، خرید وب کم دست دوم، خرید تجهیزات سیستم کنفرانس، استعلام قیمت تجهیزات صوتی سالن کنفرانس، استعلام قیمت میکروفن ویدئو کنفرانس، استعلام قیمت سیستم کنفرانس، استعلام قیمت دوربین ویدئو کنفرانس، استعلام قیمت دوربین کنفرانس، استعلام قیمت وب کم logitech و سایرموارد به فعالیت مشغول است.

 

برای خرید انواع تجهیزات سالن کنفرانس با ما تماس بگیرید

     

 

برچسب ها :

ویدئو وال چیست؟

انواع ویدئو وال

ویدیو وال‌ها ال سی دی

تبلیغات

نمایشگر دیجیتال

داشبورد نرم‌افزار ویدئو وال

نرم‌افزار ویدئو وال

ویدئوکنفرانس

سیستم کنفرانس

ویدئو کنفرانس

گلیک

توسعه ارتباطات گلیک

ویدئو وال کنترلر

ویدئو وال لمسی

نصب ویدئو وال

نمایشگر ویدئو وال

هزینه ویدئو وال

فروشگاه ویدئو وال

فروش ویدئو وال video wall

ویدئو وال فروش

ویدئو وال شارپ

ویدئو وال ساخت ایران

خدمات ویدئو وال

خرید ویدئو وال

ویدیو کنفرانس

دستگاه ویدیو کنفرانس

دستگاه ویدئو کنفرانس

وب کم حرفه ای

وب کم کنفرانس

خرید ویدئو کنفرانس

خرید سیستم کنفرانس

خرید میکروفون کنفرانس

خرید میکروفن کنفرانس

میکروفون کنفرانس

میکروفن کنفرانس

خرید وب کم

وب کم

خرید دوربین کنفرانس

دوربین کنفرانس

خرید webcam

خرید Webcam

خرید وب کم کنفرانس

خرید وب کم لاجیتک

خرید وب کم برای استریم

خرید وب کم دست دوم

قیمت تجهیزات صوتی سالن کنفرانس

قیمت میکروفن ویدئو کنفرانس

قیمت سیستم کنفرانس

قیمت دوربین ویدئو کنفرانس

قیمت ویدئو کنفرانس

قیمت ویدیو کنفرانس

قیمت دوربین کنفرانس

قیمت وب کم logitech

قیمت وب کم

شرکت توسعه ارتباطات گلیک

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha