نقش میکروفون کنفرانس در فاصله گذاری اجتماعی

مقابله با انتشار ویروس کرونا

نقش میکروفون کنفرانس در فاصله گذاری اجتماعی

به‌دلیل فاصله‌گذاری اجتماعی در جلسات حضوری،‌ افراد با فاصله بر روی میز کنفرانس خواهند نشست و استفاده از میکروفون کنفرانس ضرورت می یابد.

پیش تر از مزایای استفاده از سیستم‌ کنفرانس تحت شبکه در افزایش بهره‌وری جلسات و افزایش کیفیت همایش‌ها به‌تفصیل صحبت کردیم. همان‌طور که در آن مقاله نیز اشاره شد، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین اجزای سیستم‌ مخصوص کنفرانس، میکروفون کنفرانس است. در این مطلب قصد داریم علاوه بر آشنایی با میکروفن کنفرانس و انواع آن، استفاده از آن در شرایط محدودیت‌های کرونایی و تاثیر آن بر فاصله‌گذاری اجتماعی را نیز بررسی نماییم.

 

خرید میکروفن کنفرانس

میکروفون  مخصوص کنفرانس چیست؟

میکروفن کنفرانس در اصل یک یونیت بوده که عملکرد‌های متعددی دارد اما اصلی‌ترین عملکرد آن تبدیل صدای سخنران به جریان الکتریکی و ارسال آن به اسپیکر‌های سالن‌ کنفرانس است. بنابراین وظیفه اصلی میکروفون کنفرانس رساتر کردن صدای سخنران است به‌طوری که همه حضار قادر به دریافت آن با کیفیت بالا باشند. اگرچه میکروفن صرفا یکی از اجزای موجود بر روی یونیت کنفرانس است اما این یونیت با نام میکروفن کنفرانس شناخته می‌شود. 

 

برای مطالعه بیشتر:  وب کم حرفه ای

 

اجزای میکروفن مخصوص کنفرانس

همان‌طور که گفته شد میکروفون کنفرانس دارای اجزای متعددی است. البته این اجزا با توجه به مدل یونیت و نیازهایی که در سالن کنفرانس وجود خواهد داشت، متفاوت است. بنابراین ضروری بوده قبل از تهیه و نصب میکروفن کنفرانس با شناسایی نیازهای موجود در سالن کنفرانس، دستگاهی را انتخاب نمایید که تجهیزات لازم را در اختیار شما قرار دهد. موارد ذیل برخی از اصلی‌ترین مواردی است که در یونیت میکروفون کنفرانس وجود دارد.

  • کپسول میکروفون کنفرانس

  • چراغ نشانگر دور کپسول

  • شفت (میله) اتصال میکروفون کنفرانس به بدنه یونیت

  • بدنه یونیت میکروفون کنفرانس

  • دکمه روشن و خاموش یونیت

  • ولوم تنظیم صدای اسپیکر یونیت

  • کانکتور اتصال هدفون به یونیت

  • کانکتور اتصال یونیت به مرکز کنفرانس

البته در نظر داشته باشید در برخی از یونیت‌های میکروفون مخصوص کنفرانس امکانات دیگری از قبیل صفحه تماشای ویدیو، پنل رای‌دهی و سیستم ترجمه همزمان نیز وجود خواهد داشت. قیمت میکروفن سالن کنفرانس متناسب با این امکانات متفاوت خواهد بود. 

 

 

چرا به میکروفن سالن کنفرانس نیاز خواهد بود

همان‌طور که اشاره کردیم اصلی‌ترین وظیفه میکروفن رومیزی اتاق کنفرانس انتقال صدا و افزایش کیفیت آن است اما اگر این موضوع را تنها دلیل برای نیاز به میکروفون کنفرانس بدانیم اشتباهی نابخشودنی مرتکب شدیم! نظم بخشیدن به جلسات از دیگر کاربردهای مهم میکروفن کنفرانس است. کاربردهای متنوع میکروفون کنفرانس سبب شده است که افراد برای پاسخ‌گویی به نیازهای متعددی اقدام به تهیه و نصب میکروفن کنفرانس نمایند. بالابردن نظم در جلسات، افزایش بهره‌وری، ساده‌تر شدن رای‌گیری و امکان ضبط و مستند‌سازی از محتوای جلسه را می‌توان از مهم‌ترین دلایل برای نیاز به نصب میکروفون کنفرانس در سالن همایش دانست. 

 

 

تفاوت میکروفون کنفرانس رئیس جلسه با میکروفون کنفرانس سایر حضار

در سالن‌ کنفرانس به تعداد حاضرین و صندلی‌های موجود میکروفون کنفرانس نصب خواهد شد. اما عمدتا یکی از یونیت‌های نصب شده با سایرین تفاوت خواهد داشت. عموما این کنسول کنفرانس که به میکروفن کنفرانس رئیس جلسه معروف است، ‌ظاهری مشابه با سایر میکروفن‌های کنفرانس داشته اما دارای امکانات بیشتری است. حق تقدم برای صحبت کردن، دکمه‌ تذکر یا قطع صدای میکروفون کنفرانسی سایر شرکت کنندگان و برخی امکانات دیگر از مواردی بوده که صرفا در کنسول رئیس جلسه وجود خواهد داشت. 

 

سیستم میکروفن کنفرانس

 

میکروفن باسیم یا بی‌سیم

هر کدام از میکروفن‌های باسیم یا بی‌سیم معایب و مزایایی دارند، که باید با توجه به نیاز نسبت به انتخاب و تهیه آن‌ها اقدام نمود. همان‌طور که از نام میکروفون کنفرانس باسیم مشخص است اتصال آن به سیستم کنفرانس از طریق کابل خواهد بود. از این رو برای نصب و استفاده از این نوع میکروفون کنفرانس نیاز به کابل‌کشی در کل سالن بوده و باید محل قرارگیری همه میکروفن‌ها به‌دقت مشخص شود. اما میکروفن بی‌سیم کنفرانسی بدون اتصال سیم و با استفاده از فناوری Wifi یا Infrared، به سیستم کنفرانس وصل خواهد شد. از این رو امکان جابجایی و تغییر مکان آن در شعاع برد سیستم کنفرانس وجود خواهد داشت. البته ممکن است در زمان استفاده از میکروفون کنفرانس بی‌سیم به دلیل تداخل در امواج، در کیفیت صدا اختلال به‌وجود آید. این نکته را نیز باید در نظر گرفت که در صورت استفاده از میکروفن‌های با کیفیت و دارای برند معتبر این نگرانی وجود نخواهد داشت. یکی دیگر از نکاتی که باید در استفاده از میکروفن‌های بی‌سیم به آن دقت کرد شارژ دستگاه است. به دلیل عدم اتصال سیم به این نوع از میکروفن‌‌ها، امکان تامین مستقیم انرژی از طریق اتصال به برق نخواهد بود از این رو باید به میزان شارژ دستگاه توجه نمود تا در زمان استفاده مشکلی ایجاد نشود.

 

برای مطالعه بیشتر:  خرید ویدئو کنفرانس

 

نکات مهم در خرید میکروفون مخصوص کنفرانس

برای تهیه میکروفن کنفرانس مناسب ابتدا باید نیازهای سالن همایش یا کنفرانس خود را به خوبی بشناسید و بعد از شناسایی نیازها نسبت به انتخاب مدل مورد نظر اقدام نمایید. در زمان خرید میکروفن اتاق کنفرانس باید توجه داشت که میکروفون کنفرانس انتخابی، به‌خوبی پاسخ‌گوی تمام نیازها باشد. علاوه بر این موارد ذیل نیز از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن‌ها توجه نمود.

  • ضد نویز بودن میکروفون کنفرانس

از آن‌جایی که امروزه موبایل‌ها و سایر دستگاه‌های دیجیتال حضور پررنگی در سالن‌های همایش دارند ممکن است امواج الکترومغناطیس این دستگاه‌ها ایجاد نویز نموده و باعث بروز خش در صدا شوند. امروزه بیشتر میکروفن‌های کنفرانسی ضد نویز هستند اما باز هم لازم است به این موضوع توجه لازم را داشته باشید.

  • فیدبک

منظور از فیدبک، انعکاس صدای بلندگوهای سالن در میکروفون کنفرانس است که سبب نارضایتی و نامفهوم شدن صدا می‌گردد. در سیستم‌های کنفرانس جدید این مشکل با کمک مدار فیدبک گیر مرتفع گردیده است.

  • طراحی و شکل ظاهری

در انتخاب میکروفن کنفرانسی طراحی و ظاهر نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود. هماهنگی این تجهیزات با سایر المان‌های استفاده شده در سالن کنفرانس به زیبایی بیشتر آن کمک شایانی خواهد کرد. 

 

برای مطالعه بیشتر:  سیستم کنفرانس با سیم

 

خرید میکروفون مخصوص کنفرانس

شرکت توسعه ارتباطات گلیک علاوه بر فعالیت در زمینه ی خرید میکوفون کنفرانس، در زمینه های خرید ویدئو کنفرانس، خرید سیستم کنفرانس، خرید وب کم، خرید دوربین کنفرانس، خرید Webcam، خرید وب کم کنفرانس، خرید وب کم لاجیتک، خرید وب کم برای استریم، خرید وب کم دست دوم، خرید تجهیزات جانبی ویدئو کنفرانس، خرید تجهیزات سیستم کنفرانس، خرید تجهیزات مورد نیاز ویدئو کنفرانس، خرید تجهیزات ویدئو کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی سالن کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی سیستم کنفرانس، خرید تجهیزات سالن کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی و تصویری برای اتاق کنفرانس، خرید تجهیزات لازم برای ویدئو کنفرانس و سایرموارد به فعالیت مشغول است.

 

میکروفون کنفرانس و فاصله‌گذاری اجتماعی

با شیوع ویروس کرونا کسب‌وکارها نیز تغییرات زیادی را متحمل شدند از جمله مهم‌ترین این تغییرات می‌توان به اجبار در فاصله‌گذاری اجتماعی و دورکاری افراد اشاره کرد. با توجه به این موارد،‌ تغییراتی نیز در نحوه اجرای جلسات به وجود آمد. به‌دلیل فاصله‌گذاری اجتماعی در جلسات حضوری،‌ افراد با فاصله بیشتری از یکدیگر بر روی میز کنفرانس خواهند نشست. از این رو نیاز به میکروفون کنفرانس برای تقویت صدا و رساندن آن به همه افراد حاضر در جلسه بیش از پیش حس می‌شود. از سوی دیگر در برگزاری جلسات غیر‌حضوری استفاده از سیستم‌ کنفرانس سهولت در برقراری تماس‌های تصویری را به همراه خواهد داشت.

 

برای خرید سیستم کنفرانس مناسب با توسعه ارتباطات گلیک تماس بگیرید

 

     

 

برچسب ها :

قیمت میکروفن کنفرانس

خرید میکروفون کنفرانس

سیستم کنفرانس

میکروفون کنفرانس چیست؟

میکروفون کنفرانس رئیس جلسه

ضد نویز

میکروفن کنفرانس

قیمت میکروفن سالن کنفرانس

نصب میکروفون کنفرانس

میکروفن‌ کنفرانسی ضد نویز

فاصله‌گذاری اجتماعی

میکروفن بی سیم

قیمت میکروفون کنفرانس

میکروفن

میکروفن کنفرانسی

سیستم میکروفن کنفرانس

خرید میکروفن کنفرانس

میکروفن کنفرانس بی سیم

میکروفون

میکروفون کنفرانس بی سیم

میکروفون سالن کنفرانس

میکروفون کنفرانس گانزین

میکروفون کنفرانسی

میکروفون کنفرانس خرید

میکروفون رومیزی کنفرانس

میکروفون کنفرانس اتوترک

اسپیکر

سالن کنفرانس

سیستم اتوترک

گلیک

گلیک نماینده رسمی فروش دستگاه ویدئو کنفرانس

میکروفون کنفرانس

سیستم‌ کنفرانس تحت شبکه

توسعه ارتباطات گلیک

سیستم‌ کنفرانس

دستگاه ویدیو کنفرانس

راه اندازی ویدئو کنفرانس

دستگاه ویدئو کنفرانس

ویدئو کنفرانس

ویدیو کنفرانس

شرکت توسعه ارتباطات گلیک

خرید ویدئو کنفرانس

خرید ویدیو کنفرانس

خرید سیستم کنفرانس

خرید وب کم

وب کم

دوربین کنفرانس

خرید دوربین کنفرانس

خرید webcam

خرید Webcam

خرید وب کم کنفرانس

خرید وب کم لاجیتک

خرید وب کم برای استریم

خرید وب کم دست دوم

تجهیزات جانبی ویدئو کنفرانس

تجهیزات سیستم کنفرانس

تجهیزات مورد نیاز ویدئو کنفرانس

تجهیزات ویدئو کنفرانس

تجهیزات صوتی سالن کنفرانس

تجهیزات صوتی سیستم کنفرانس

تجهیزات سالن کنفرانس

تجهیزات صوتی و تصویری برای اتاق کنفرانس

تجهیزات لازم برای ویدئو کنفرانس

قیمت وب کم

وب کم حرفه ای

میکروفون محصولات ویدئوکنفرانس

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha