پیش نیازهای یک ارتباط ویدئو کنفرانس

پیش نیازهای یک ارتباط ویدئو کنفرانس

حداقل تجهیزاتی که برای راه اندازی یک ارتباط ویدئو کنفرانسی ضروریست | گلیک نماینده فروش ویدئو کنفرانس و سیستم کنفرانس

 

چگونه ویدئو کنفرانس درست کنیم

 ویدئو کنفرانس یک راه عالی برای برقراری ارتباط با همکاران، شرکای تجاری و مشتریان می باشد اما راه اندازی جلسه آنلاین با ویدئو کنفرانس می تواند در مجموعه شما به یک چالش تبدیل شود. سیاست ها در مجموعه ها، متفاوت تعرف شده است و سیاست های مربوط به منع استفاده از دستگاه های شخصی مانند لپ تاپ، گوشی تلفن همراه و سایرموارد می تواند حداقل پیش نیاز ها را برای یک ارتباط ویدئو کنفرانس سخت نماید. معمولا در تمامی مجموعه ها، نرم افزارها و سخت افزارهای ابتدایی وجود دارد که می تواند ارتباط صوتی و تصویری قابل قبولی را برای شما فراهم کند. در این مقاله به شما آموزش می دهیم تا به چه صورت یک چک لیست برای داشتن یک ارتباط ویدئو کنفرانس آماده کنید.

 

گلیک نماینده فروش ویدئو کنفرانس با ۱ سال گارانتی شرکتی و ۳ سال خدمات پس از فروش | برای دریافت مشاوره رایگان با توسعه ارتباطات گلیک تماس بگیرید.

ویدئو کنفرانس

زمانی که بحث هزینه های اضافه در سازمان یا مجموعه مطرح میشود، سوال های زیادی در ذهن به وجود می آید که آیا ویدئو کنفرانس می تواند جایگزین خوبی برای سفرهای کاری باشد؟

 

برای مطالعه بیشتر: راه اندازی ویدئو کنفرانس

 

پیش نیازهای اولیه به منظور راه اندازی ویدئو کنفرانس 

 قبل از اینکه به سخت افزارها و نرم افزارهای مورد نیاز شما برای یک ارتباط ویدئو کنفرانس اشاره کنیم بیایید و در مورد نیازمندی های اولیه شما که شامل شبکه ارتباطی شما و وب کم می باشد اشاره کنیم. راه کارهای ویدئو کنفرانس امروزی در واقع رابط میان دستگاه های شخصی شما و دستگاه های ویدئو کنفرانس مستقر در سالن ها می باشد. زمانی که شما از زیرساخت مناسبی در مجموعه خود بهره مند نباشید، حتی بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات ویدئو کنفرانس و به روز ترین زیرساخت های ویدئو کنفرانس هم نمی توانند برای شما یک ارتباط مطلوب را فراهم کنند.

 

وبکم با وضوح بالا اولین پیش نیاز برای ویدئو کنفرانس 

وضوح چهره ها و زبان بدن در ارتباطات ویدئو کنفرانس بسیار مهم میباشد. اگر از کنار این جزئیات به راحتی بگذرید در واقع نتایجی که از یک ارتباط ویدئو کنفرانس انتظار دارید حاصل نمیشود مانند ارتباطات واقعی و چهره به چهره. کیفیت ارتباطی شما کاملا به زیرساخت شما بستگی دارد و شما می توانید از وب کم و دوربین کنفرانسی با رزولوشن ۷۲۰P تا 4k برای برقراری ارتباطات ویدئو کنفرانس استفاده نمایید.

 

وبکم در راه اندازی ویدئو کنفرانس-توسعه ارتباطات گلیک

 

پردازشگر کامپیوتر دومین پیش نیاز برای ویدئو کنفرانس 

اگر کامپیوتر شما قدرت پردازش کافی نداشته باشد کیفیت ارتباط صوتی و تصویری شمادر ویدئو کنفرانس پایین می آید. به منظور برقراری ارتباطات تصویری مدرن امروزی یا همان ویدئو کنفرانس، کامپیوتر شما حداقل باید یک پردازنده چهار هسته ای به همراه ۲ گیگابایت رم داشته باشد تا پیش نیازهای یک ویدئو کنفرانس فراهم شود.

 

برای مطالعه بیشتر: وب کم حرفه ای

 

پهنای باند سومین پیش نیاز برای ویدئو کنفرانس 

 در واقع اثر یک شبکه با پهنای باند پایین مانند یک کامپیوتر با پردازنده ضعیف می باشد. در یک ارتباط ویدئو کنفرانس کیفیت ارتباطی شما با توجه به پهنای باند شما به صورت پویا تنظیم می شود تا بهترین کیفیت را برای شما به ارمغان آورد. پهنای باند مورد نیاز در واقع به وضوح و نرخ فریم مورد نظر شما بستگی دارد. به عنوان مثال پهنای باند ۱ مگابیت در ثانیه به منظور برقراری ارتباط ویدئو کنفرانسی به وضوح 720P  کافی می باشد در حالی که به منظور برقراری یک ارتباط  ویدئو کنفرانسی با وضوح 4k شما به حداقل ۴ مگابیت در ثانیه پهنای باند نیاز دارید. در حالت کلی هرچقدر که تعداد شرکت کنندگان در ویدئو کنفرانس بیشتر باشد شما به پهنای باند بیشتری نیاز دارید.

 

پیش نیازهای سخت افزاری به منظور برقراری یک ارتباط ویدئو کنفرانس

اکنون که شما حداقل نیازهای ویدئو کنفرانس، یعنی: شبکه، پردازشگر و وضوح تصویر را به منظور برقراری یک ارتباط ویدئو کنفرانس می دانید. وقت آن رسیده است که تمام تجهیزات مناسب را در محل خود قرار دهید. نوع تجهیزات ویدئو کنفرانسی موردنیاز برای اتاق کنفرانس شما کاملا به تعداد افراد و سایز اتاق شما بستگی دارد.

 

دستگاه ویدیو کنفرانس

 تمام ارتباطات ویدئویی با کیفیت نیاز به استفاده از تجهیزات ویدئو کنفرانس خوب و مناسب را دارند. دستگاه ها با قابلیت های متنوعی برای استفاده در اتاق های بزرگ تا اتاق های کوچک وجود دارد و میتوان از زیرساخت های مبتنی بر ابر یا زیرساخت های مستقر در مجموعه برای برقراری ارتباطات ویدئو کنفرانس استفاده کرد.

 

برای مطالعه بیشتر: سیستم ویدیو کنفرانس

 

صفحه نمایش

 اندازه و نوع صفحه نمایش سالن کنفرانس در درجه اول بستگی به اندازه اتاق و تعداد نفرات دارد. یک نمایشگر با وضوح 4k برای یک اتاق معمولی کنفرانس مناسب میباشد. درسالن های کنفرانس متوسط یا بزرگ میبایست از ۲ نمایشگر به صورت همزمان یا از دیتا پروژکتور استفاده کرد.

 

میکروفن

 

 

میکروفن در راه اندازی ویدئو کنفرانس-توسعه ارتباطات گلیک

در سالن های کنفرانس کوچک تا بزرگ می توان از انواع اسپیکرفون ها استفاده کرد. اسپیکرفون هایی با صفحات لمسی که قابلیت این را دارند که دوربین ویدئو کنفرانس شما را کنترل کنند در واقع این اسپیکرفون ها با میکروفن های قوی تعبیه شده در آن ها امکان حذف اکو، کنترل خودکار افزایش و کاهش نویز را برای شما فراهم می کند. به منظور استفاده از این اسپیکرفون ها در سالن های بزرگ شما میتوانید از میکروفن های اضافه که به این اسپیکرفون ها وصل میشود استفاده کنید تا بتوانید کل سالن خود را پوشش دهید یه میتوانید به سراغ سیستم کنفرانس رفته و آن را با سیستم ویدئو کنفرانس خود همکام سازید.

 

زمان آن رسیده که اتاق کنفرانس خود را تجهیز کنید. جهت مشاوره رایگان، همین حالا تماس بگیرید

 

     

 

ویدئو کنفرانس سخت افزاری و نرم افزاری چیست؟ گلیک

 

ویدئو کنفرانس سخت افزاری | ویدئو کنفرانس نرم افزاری

تجربه خرید بهترین ویدئو کنفرانس یالینک، لاجیتک، سیسکو، پلیکام، تروکانف | شاید در نگاه اول هزینه ویدئو کنفرانس به نظر بالا بیاید اما در حقیقت با صرفه جویی ها، در اندک زمانی سرمایه اولیه را به مجموعه باز می گرداند و از آن پس هر دقیقه کار کردن با تجهیزات ویدئو کنفرانس سود بی چون و چرا در جیب مجموعه شماست.

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha