آشنایی با سیستم کنفرانس دیجیتال

آشنایی با سیستم کنفرانس دیجیتال

در مواجهه با الزامات جلسه­‌ی استاندارد و با کیفیت بالا، سیستم کنفرانس دیجیتال در جلسات از اهمیت ویژه­‌ای برخوردار است.سیستم کنفرانس دیجیتال، ارتباطات صوتی و تصویری را بین افرادی که در مکان‌های جغرافیایی مختلف قرار دارند، فراهم می‌کند که این مطلب شمارا کامل با سیستم کنفرانس دیجیتال آشنا میکند.

سیستم کنفرانس تحت شبکه

سیستم کنفرانس‌ فول دیجیتال که به آن‌ها سیستم کنفرانس یا میکروفون اتاق کنفرانس تحت شبکه نیز می‌گویند، نوعی از سیستم‌های کنفرانس است که از بستر شبکه برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کند. در این سیستم از کابل شبکه Cat5 استفاده می‌گردد. وجود بستر شبکه و استفاده از این تکنولوژی علاوه بر افزایش

کیفیت،امکانات متنوعی را نیز در اختیار برگزارکنندگان قرار خواهد داد.

سیستم کنفرانس تحت شبکه امکان اتصال دو سالن کنفرانس را به‌سادگی و تنها توسط یک کابل شبکه رابط، فراهم خواهد کرد. این موضوع گسترش سالن کنفرانس را در هر زمانی ممکن خواهد ساخت.

خرید انواع سیستم کنفرانس دیجیتال

سیستم کنفرانس به مجموعه‌ای از تجهیزات صوتی تصویری کنفرانس گفته می‌شود که شامل مرکز کنفرانس و یونیت‌های میکروفون و وب کم های مخصوص کنفرانس هست گفته می‌شود.

سیستم کنفرانس دیجیتال به این شکل کار میکند که مدیران بدون محدودیت جغرافیایی در حال تبادل نظر هستند،در این سیستم صدا ها با کیفیت بسیار عالی جابهجا میشوند مدیران به راحتی امکان سخنرانی صوتی خواهند داشت و راحت معامله میکنند قرار داد هارا تنظیم و پروژه هارا بررسی میکنند و این سیستم فقط مخصوص فاصله جغرافیایی نیست.

 میتوان در سالن های کنفرانس با سیستم کنفرانس دیجیتال مدیران و افراد سطح بالای شرکت به تبادل نظر میپردازن با کیفیت صدای عالی با سیستم حذف نویز پیشرفته جلسات به بهترین حالت خود ادامه پیدا میکند. 

 

اجزای سیستم کنفرانس دیجیتال

سیستم کنفرانس دیجیتال در این چند مورد خلاصه نمیشود سیستم کنفرانس دیجیتال در سالن های کنفرانس، در سالن های همایش، در اتاق های جلسات، در مراکز مطبوعاتی، در کلاس های درس، در هرجایی که لازم باشد ارتباط شرکت کنندگان راحت باشد.

تجهیزات کنفرانس از یک واحد کنترل مرکزی ، میکروفون مدیران ، میکروفون صاحب نظران ، پنل های رومیزی و مانیتورهای نصب شده بر روی میز و سایر تجهیزات و نرم افزاری های رابط تشکیل و بسته به نحوه تعامل بین واحد کنترل مرکزی و میکروفون های شخصی نمایندگان ، تجهیزات کنفرانس به دو صورت باسیم و بی سیم دسته بندی می شوند.

برخی از میکروفون اتاق کنفرانس ها امکان چت متنی یا ارسال پیام‌های متنی را نیز فراهم می‌کنند. این امکان به شما اجازه می‌دهد تا در طول جلسه به صورت متنی با سایر شرکت‌کنندگان ارتباط برقرار کنید.

 

آشنایی با سیستم کنفرانس دیجیتال

 

مقایسه انواع سیستم کنفرانس 

در مواجهه با الزامات جلسه­‌ی استاندارد و با کیفیت بالا، انتخاب سیستم جلسه از اهمیت ویژه­‌ای برخوردار است.

تجهیزات سیستم کنفرانس عموماً شامل تجهیزات تجهیزات کنترل مرکزی، تجهیزات سخنرانی کنفرانس، تجهیزات بلندگو، تجهیزات مانیتورینگ، تجهیزات نورپردازی و تجهیزات شبکه است.

سیستم کنفرانس دیجیتال از تجهیزات کنترل مرکزی، چند رسانه ای، تجهیزات گفتار و تفسیر و ترجمه همزمان ، تجهیزات نظارتی و زنگ هشدار و تجهیزات دسترسی به شبکه تشکیل شده است.

سیستم کنفرانس هوشمند از تجهیزات جانبی چند رسانه ای، سیستم کنفرانس دیجیتال و تفسیر و ترجمه همزمان، سیستم کنترل مرکزی هوشمند تشکیل شده است.

این سیستم به صورت کاملا خودکار و دقیق بسیار کارامد و ارطبات بین مدیران و افرا حاضر در جلسه بسیار ساده و بدون هیچ گونه قطغی پیش میرود.

به راحتی قابل استفاده و نگهداری است همچنین تاثیری بر ساختمان­‌ها و مکان­‌های کنفرانس نخواهد گذاشت. به خصوص با ارتقای فناوری، سرعت انتقال سیگنال افزایش پیدا کرده است، میکروفون اتاق کنفرانس بی سیم را در بازار محبوب­‌تر کرده است.

سیستم کنفرانس آنالوگ نیاز به سیم کشی پیچیده‌­ای دارد که به دیوارها و میزهای کنفرانس آسیب می‌­رساند، امکانات اصلی محل کنفرانس را تغییر می‌­دهد و ظاهر سالن کنفرانس را تحت تاثیر قرار می­‌دهد و با این حال دارای عملکرد پایدار و قابل اعتمادی است که مستعد تداخل نیست.

 

 

سیستم کنفرانس با سیم

در این مدل سیستم کنفرانس همه چی به صورت سیمی بوده محدودیت هایی از جمله جابهجایی صدای ناواضح وجود نویز و سیگنال ضعیف هست.

سیستم های کنفرانس سیمی از سیگنال های آنالوگ برای انتقال جریان صوتی توسط کابل ها استفاده می کنند. چنین سیستم های کنفرانس برای نصب های ثابت مناسب تر هستند. 

 

مزایای سیستم کنفرانس با سیم در چیست؟

  • کیفیت و ثبات خوب 

  کیفیت مطلوب برای سخنرانی و ثبات کیفی بهتر در طول مدت استفاده. 

  • نصب آسان

نصب و راه اندازی بسیار ساده با اتصال مبدل ها.

  • هزینه نگهداری کم

کمترین هزینه یا بی هزینه ترین حالت ممکن برای سالن ها و اتاق های جلسه.

  • امواج به راحی عبور نمیکنند

امواج موجود در سالن که از موبایل ها بلند گو ها پخش شده تاثیری بر عملکرد ندارد.

معایب سیستم کنفرانس با سیم

  • نصب ثابت

با نصب اولیه این مدل شخص سخنران توانایی جابهجایی به قسمت های سالن را ندارد.

  • تحرک کمتر

اگر امکان جابهجایی رو اون مدل میکروفن به شخص سخنران بدهد باز حداکثر تا 1متر امکان جابه جایی خواهد داشت.

 

سیستم کنفرانس با سیم

 

سیستم کنفرانس بی سیم

در این مدل سیستم از Wi-Fi یا سیگنال مادون قرمز برای ارسال سیگنال در تجهیزات کنفرانس بی سیم استفاده می شود و در میکروفون ها تراشه پردازش داخلی سیگنال دیجیتال  (DSP) کیفیت صدای واضحی را به شنونده میرساند.

در صورتی که تمایل به کابل کشی در سالن یا اتاق کنفرانس خود ندارید سیستم های کنفرانس دیجیتال بسیار عالی و مناسب تر هستند. تجهیزات کنفرانس بی سیم برای مسائل مختلفی استفاده می شوند: برای تجهیز سریع اتاق یا استفاده متناوب از سیستم در اتاقهای مختلف و همچنین برای اتاقهایی

که کابل کشی در آن ها نامطلوب است. از مشکلات تجهیزات کنفرانس بی سیم می توان به موارد زیر اشاره کرد.

خرید انواع سیستم کنفرانس

 

مزایای سیستم کنفرانس دیجیتال در چیست؟

  • تحرک پذیری 

به راحتی امکان جابهجایی هست به عنوان مثال سیم شما را محدود نمیکند.

  • می‌توان با توجه به وضعیت استفاده تنظیم کرد

قابلیت تنظیم دارد که نسبت به هر موقعیت یا موضوعی به یک حالتی عمل کند.

  • زیبایی شناسی

امروزه به دلیل پیشرفت دیگر وجود سیم ها بسیار آذار دهنده شده است که با استفاده از سیستم دیجیتالی این موضوع بر طرف شده است.

  • نمایش نتایج رای گیری بهصورت آماری بر روی مانیتور ها

با استفاده از دانگل های WIFI میتوان تصاویر پروژه ها نتایج رای گیری ها را به صورتی که همه ببینند به نمایش گذاشت. 

  • مدیریت از راه دور سیستم های صوتی ، تصویر و روشنایی های سالن

از راه دور توانایی اتصال قطع یا تنظیم ورودی یا خروجی صدا خواهید بود.

میکروفون سیستم کنفرانس

معایب سیستم کنفرانس بی سیم

  • زمان شارژ

سیستم های بیسیم بعد از چندین بار استفاده نیاز به شارژ شدن دارند و امکان قطع شدن صدا در هنگام جلسه هست.

  • ذخیره سازی 

سیستم های دیجیتال قابلیت ذخیره کردن تنظیمات را برای هر نوع جلسه یا هر سالنی را در خود حفظ میکنند.

  • نصب مکرر بر عمر تجهیزات تأثیر می‌گذارد

استفاده زیاد از این مدل سیستم کنفرانس ها در طول مدت آسیب میبیند یا دچار خرابی میشوند.

 

 

سیستم رای گیری

سیستم کنفرانس دیجیتالی برای کاربران قابلیت رای گیری  را در رابطه با مسائل مختلف را فراهم می کند که در این حالت افراد حاضر در جلسه آرای خود را با استفاده از کنسول پیش روی خود ثبت خواهند کرد. با توجه به دیجیتالی بودن، رای گیری از قابلیت اطمینان بسیار بالایی برخوردار است. همچنین در این حالت سیستم امکانات دیگری مثل احراز هویت کاربران، نمایش نتایج آرا و گزارش گیر و غیره را فراهم خواهد کرد.

میکروفون اتاق کنفرانس با مترجم همزمان

تجهیزات کنفرانس با مترجم همزمان به شرکت کنندگان در جلسه های بین المللی اجازه می دهد تا شنوندگان در هنگام صحبت به صورت همزمان سخنان را به زبان مادری خود بشنوند. برای این منظور ، شرکت کننده زبان مورد نظر مترجم همزمان را روی صفحه میکروفون انتخاب کرده و از هدفون برای گوش دادن استفاده می کند. مترجم همزمان توسط مترجمان همزمان انجام می شود.

 

سیستم کنفرانس با ترجمهه همزمان

 

میکروفن اتاق کنفرانس جهت دار

این میکروفن کنفرانس دارای الگوی جمع آوری صدا است که عمدتاً صدا را از جلو می گیرد و از پشت رد می‌کند. هنگامی که محیط پرصدا است توانایی حزف نویز و رساندن صدای مطلوب به شنونده هست ، یا در فضایی با حالت صدای ضعیف، سیستم به صورت خودکار تنظیم میشود و صدا را می‌توان به وضوح دریافت

کرد.

 

میکروفن اتاق کنفرانس همه جهته

برای دریافت تمامی صداها در یک فضای شخصی و ساکت مناسب است. با این حال، کار کرد این سیستم این گونه است که نویزهای پس زمینه یا اطراف شخص را یهبه شنونده بازتاب میکند و کیفیت مکالمه پایین میاید به عنوان مثال اگر صدای باد شدید یا سیستم خنک کننده وجود داشته باشد، کیفیت دریافت صدا به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

 

با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی، سیستم­‌های کنفرانس نیز ارتقا یافته و اصلاح شده است. با توجه به تقاضایی که برای برگزاری جلسات با کیفیت بالا، وجود دارد، طراحی سیستم کنفرانس مدرن به یک انتخاب ضروری تبدیل شده است به ​همین علیت تقاضای سیستم سیمی پایین آمده است،در مواجهه با الزامات جلسه­‌ی استاندارد و با کیفیت بالا، انتخاب سیستم جلسه از اهمیت ویژه­‌ای برخوردار شده است برای مثال بیشترین متقاضی را در بین دسته سیستم کنفرانس دیجیتال میکروفن است.

 

 

با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی، سیستم­‌های کنفرانس نیز ارتقا یافته و اصلاح شده است. با توجه به تقاضایی که برای برگزاری جلسات با کیفیت بالا، وجود دارد، طراحی سیستم کنفرانس مدرن به یک انتخاب ضروری تبدیل شده است به ​همین علیت تقاضای سیستم سیمی پایین آمده است،در مواجهه با

الزامات جلسه­‌ی استاندارد و با کیفیت بالا، انتخاب سیستم جلسه از اهمیت ویژه­‌ای برخوردار شده است برای مثال بیشترین متقاضی را در بین دسته سیستم کنفرانس دیجیتال میکروفن است.

در نهایت، سیستم‌های کنفرانس به شما امکان ادغام فیزیکی مکان‌ها و کاهش نیاز به حضور حضوری را ممکن می‌سازند که این روزها به دلیل فاصله‌گذاری اجتماعی و فرصت‌های کاری از راه دور بسیار مورد استفاده قرار گرفته است.

امکان برگزاری جلسات و ملاقات‌ها در فضای مجازی را می‌دهد. این سیستم‌ها ابزارهای متعددی را شامل می‌شوند که به کمک آن‌ها می‌توانید از راه دور با افراد در مکان‌های مختلف جلسه برگذار و گفتگو کنید کنید.

 

 

برای مشاوره در مورد سیستم های کنفرانس با ما تماس بگیرید

 

     

 

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha