سیستم کنفرانس تحت شبکه

سیستم کنفرانس تحت شبکه

آشنایی با سیستم کنفرانس تحت شبکه و نحوه عملکرد سیستم صوتی و میکروفون سیستم کنفرانس تحت شبکه با توسعه ارتباطات گلیک

 

سیستم کنفرانس چیست؟

با گسترش تکنولوژی و افزایش استفاده از آن در فعالیت‌های مختلف، پای تجهیزات و سیستم‌های صوتی و تصویری را به اتاق‌های جلسه و سالن‌های کنفرانس نیز باز کرده است. به مجموعه کاملی از سیستم‌های صوتی و تصویری استفاده شده در سالن کنفرانس، به اختصار سیستم کنفرانس گفته می‌شود. سیستم کنفرانس با هدف افزایش کیفیت و بهره‌وری بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این سیستم‌ها در انواع فضاها، از اتاق جلسه کوچک در یک شرکت تا سالن‌های همایش بسیار بزرگ می‌توان بهره برد. وسایل نورپردازی، سیستم صوتی (سیستم صوت جانبی) و سیستم تصویری اصلی‌ترین اجزای تشکیل دهنده سیستم کنفرانس خواهند بود. از دیگر امکانات سیستم کنفرانس می‌توان به محدود کردن تعداد سخنران‌های همزمان‌، امکان ضبط صدا و تصویر جلسات اشاره کرد. البته در نظر داشته باشید ضبط تصاویر منوط به استفاده از دوربین کنفرانس خواهد بود.

 

 

مزیت استفاده از سیستم کنفرانس

استفاده از سیستم کنفرانس مزیت‌ها و امکانات گسترده‌ای برای برگزارکنندگان و همچنین رئیس جلسه به‌همراه خواهد داشت. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به انتقال یکنواخت صدای سخنران‌ها در طول سالن اشاره نمود. امکان رای گیری، ضبط و ذخیره صدا و مذاکرات و امکان استفاده از سیستم مترجم همزمان، از جمله امکانات‌ قابل استفاده در زمان جلسه خواهد بود. از سوی دیگر با نصب سیستم کنفرانس در سالن همایش یا کنفرانس برای رئیس جلسه، میکروفن کنفرانس متفاوت با سایر اعضا نصب خواهد شد. با استفاده از میکروفن کنفرانس رئیس جلسه می‌توان کنترل جلسه را به‌دست گرفت و درصورت لزوم حتی نسبت به قطع کنسول سخنران‌های در حال صحبت نیز اقدام کرد. کنترل زمان و روند مذاکرات، جلوگیری از صحبت همزمان شرکت‌کنندگان از نتایج استفاده از امکانات سیستم کنفرانس خواهد بود.

 

برای مطالعه بیشتر: راه اندازی ویدئو کنفرانس

 

انواع سیستم کنفرانس

اگر بخواهیم سیستم‌های کنفرانس را با توجه به تکنولوژی‌ استفاده شده در آن‌ها از یکدیگر تفکیک نماییم، به دو دسته‌بندی دیجیتال و فول‌دیجیتال(تحت شبکه) خواهیم رسید.

 

  • سیستم کنفرانس دیجیتال

سیستم کنفرانس دیجیتال نوعی از سیستم کنفرانس است که از کابل‌های 7 پین برای اتصال میکروفون کنفرانس به یکدیگر و  سیستم کنفرانس بهره برده می‌شود.

 

  • سیستم کنفرانس تحت شبکه

سیستم کنفرانس‌ فول دیجیتال که به آن‌ها سیستم کنفرانس تحت شبکه نیز می‌گویند، نوعی از سیستم‌های کنفرانس است که از بستر شبکه برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کند. در این سیستم از کابل شبکه Cat5 استفاده می‌گردد. وجود بستر شبکه و استفاده از این تکنولوژی علاوه بر افزایش کیفیت، امکانات متنوعی را نیز در اختیار برگزارکنندگان قرار خواهد داد.

 

برای مطالعه بیشتر: دستگاه ویدیو کنفرانس

 

مزیت‌های سیستم کنفرانس تحت شبکه

همان‌طور که اشاره شد برای انتقال اطلاعات صدا و تصویر در سیستم کنفرانس‌ فول دیجیتال از کابل شبکه استفاده خواهد شد. این بدان معنی خواهد بود که انتقال صدا کاملا به‌صورت دیجیتال و بدون هیچ‌گونه نویزی انجام خواهد شد. از سوی دیگر این سیستم‌ها دارای سوئیچ مخصوص شبکه هستند. وجود این سوئیچ امکان اتصال مستقیم دوربین کنفراسی بدون نیاز به سخت افزار جانبی و همچنین پشتیبانی از دوربین‌های تحت شبکه را فراهم خواهد کرد. یکی دیگر از مزیت‌های سیستم کنفرانس تحت شبکه، امکان اتصال مستقیم میکروفن‌ها به‌صورت مستقیم به سوئیچ است. از این رو در صورتی که یکی از میکروفن‌ها با مشکل مواجه شود، ‌اختلالی در عملکرد سایر میکروفن‌ها و اجزای سیستم به‌وجود نخواهد آمد.

سیستم کنفرانس تحت شبکه امکان اتصال دو سالن کنفرانس را به‌سادگی و تنها توسط یک کابل شبکه رابط، فراهم خواهد کرد. این موضوع گسترش سالن کنفرانس را در هر زمانی ممکن خواهد ساخت.

 

 

خرید سیستم کنفرانس تحت شبکه

شرکت توسعه ارتباطات گلیک علاوه بر فعالیت در زمینه ی خرید سیستم کنفرانس تحت شبکه، در زمینه های خرید تجهیزات اتاق ویدئو کنفرانس، خرید سیستم کنفرانس، خرید میکروفون کنفرانس، خرید وب کم، خرید دوربین کنفرانس، خرید Webcam، خرید وب کم کنفرانس، خرید وب کم لاجیتک، خرید وب کم برای استریم، خرید وب کم دست دوم، خرید تجهیزات جانبی ویدئو کنفرانس، خرید تجهیزات سیستم کنفرانس، خرید تجهیزات مورد نیاز ویدئو کنفرانس، خرید تجهیزات ویدئو کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی سالن کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی سیستم کنفرانس، خرید تجهیزات سالن کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی و تصویری برای اتاق کنفرانس، خرید تجهیزات لازم برای ویدئو کنفرانس و سایرموارد به فعالیت مشغول است.

 

برای مطالعه بیشتر: وب کم حرفه ای

 

جمع‌ بندی

استفاده از سیستم‌ کنفرانس در سالن‌ همایش یا سالن کنفرانس به افزایش کیفیت و بهره‌وری جاسات و مذاکرات منتهی خواهد شد. البته در تجهیز سالن کنفرانس به این سیستم نیز مانند انتخاب سایر تجهیزات باید به نیازها و ویژگی‌های سالن توجه نمود تا بتوان سیستمی را تهیه و نصب نمود که به تمام نیازها پاسخ داده و از سوی دیگر از هزینه‌های اضافه جلوگیری به‌عمل آید.

 

برای نصب سیستم کنفرانس تحت شبکه خود با توسعه ارتباطات گلیک تماس بگیرید

 

     

 

برچسب ها :

سیستم کنفرانس تحت شبکه

سیستم کنفرانس

سیستم کنفرانس دیجیتال

مزیت‌های سیستم کنفرانس

سیستم‌های صوتی

سالن کنفرانس

اتاق جلسه کوچک

سیستم تصویری

امکانات سیستم کنفرانس

نصب سیستم کنفرانس

دوربین‌های تحت شبکه

نصب سیستم کنفرانس تحت شبکه

تجهیزات سیستم کنفرانس

کاتالوگ سیستم کنفرانس

طراحی سالن کنفرانس

تجهیزات سالن کنفرانس

تجهیز سالن کنفرانس

وب کم سالن کنفرانس

تجهیزات سالن کنفرانس یالینک Yealink MVC500 II

سیستم صوتی سالن کنفرانس

میکروفن سالن کنفرانس

میکروفون سالن کنفرانس

دریافت کاتالوگ سیستم کنفرانس

سیستم ویدئو کنفرانس تحت شبکه

گلیک

توسعه ارتباطات گلیک

میکروفون کنفرانس

میکروفون کنفرانسی

دوربین کنفرانس

میکروفن کنفرانس

راه اندازی ویدئو کنفرانس

دستگاه ویدیو کنفرانس

دستگاه ویدئو کنفرانس

وب کم حرفه ای

خرید سیستم کنفرانس تحت شبکه

خرید سیستم کنفرانس

شرکت توسعه ارتباطات گلیک

ویدئو کنفرانس

ویدیو کنفرانس

خرید ویدئو کنفرانس

خرید ویدیو کنفرانس

خرید میکروفون کنفرانس

خرید وب کم

وب کم

خرید دوربین کنفرانس

خرید webcam

خرید Webcam

خرید وب کم کنفرانس

وب کم کنفرانس

خرید وب کم لاجیتک

خرید وب کم برای استریم

خرید وب کم دست دوم

تجهیزات جانبی ویدئو کنفرانس

تجهیزات مورد نیاز ویدئو کنفرانس

تجهیزات ویدئو کنفرانس

تجهیزات صوتی سالن کنفرانس

تجهیزات صوتی سیستم کنفرانس

تجهیزات صوتی و تصویری برای اتاق کنفرانس

تجهیزات لازم برای ویدئو کنفرانس

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha