سیستم اتو ترک(ردیاب خودکار دوربین)

سیستم اتوترک یا ردیاب خودکار دوربین کنفرانس به سیستمی اطلاق می گردد که با استفاده از سیگنال های دریافتی از جایگاه های شرکت کنندگان در یک سیستم کنفرانس، به دوربین قابل چرخش، جهت تغییر موقعیت دستور داده  و دوربین به جایگاه مد نظر چرخش و زوم کند. بدین ترتیب هرکسی که در حال انجام سخنرانی و ارائه است، تصویر آن به همراه صدا قابل پخش و ذخیره سازی خواهد بود. از این سیستم معمولا در سالن های بزرگ و یا جهت انتقال تصویر بصورت ویدئو کنفرانس استفاده می نمایند.

از مزایای استفاده از سیستم ردیاب خودکار دوربین یا همان اتوترک auto track

  • مشخص شدن چهره سخنران در سیستم کنفرانس 

  • حذف زاویه های کور در سالن کنفرانس

  • حذف اپراتور سیستم

  • سرعت بالای جابجایی دوربین

  • امکان آرشیو حرفه ای صوت و تصویر جلسات

        امروزه در اکثر سیستم کنفرانس ها این یک قابلیت مهم و کاربردی به شمار می رود و اکثر مشتریان و سازمان ها درخواست میکروفون کنفرانس را با سیستم اتوترک و دوربین کنفرانس طلب می کنند.

راه اندازی سیستم اتوترک مستلزم دارابودن چند موئلفه در اجزای تشکیل دهنده آن ( منبع تغذیه میکروفون کنفرانس، دوربین کنفرانس و رابط اتوترک ) می باشد که در زیر به مواردی از آن اشاره خواهیم کرد :

منبع تغذیه میکرفون کنفرانس: برای داشتن امکان اتوترک، میبایست منبع تغذیه سیستم کنفرانس پورت های کنترلی از جمله RS-485  و RS-232  و امکان سوئیچ بین دوربین ها را داشته باشد.

دوربین کنفرانس : امروزه دوربین هایی با کیفیت های تصویر SD , HD , FullHD , 4K جهت کاربرد کنفرانسی تولید می شوند که برای استفاده در یک سیستم ردیاب خودکار دوربین  از پروتکل های کنترلی از قبیل VISCA , PELCO-D ,PELCO-P پشتیبانی می کنند.

رابط اتوترک : درحال حاضر تقریبا تمام منبع تغذیه سیستم کنفرانس ها خودشان به تنهایی قابلیت کنترل چند دوربین و سوئیچ کردن بین آنها را دارند ، اما وقتی پای دوربین های با کیفیت بالا وسط می آید این اینترفیس های اتوترک هستند که در سیستم نقش سوئیچ کردن بین چند دوربین را انجام می دهند.

 

سیستم اتو ترک(ردیاب خودکار دوربین)