استفاده از سیستم اتوترک سیستم کنفرانس به عنوان وب کم سالن کنفرانس

استفاده از سیستم اتوترک سیستم کنفرانس به عنوان وب کم سالن کنفرانس

گسترش برگزاری کنفرانس‌های آنلاین باعث محبوبیت سیستم‌های ویدئو کنفرانس شده است. آیا میتوان سیستم اتوترک را جایگزین وب کم کنفرانس کرد؟

 

استفاده از سیستم اتوترک سیستم کنفرانس به عنوان وب کم سالن کنفرانس

گسترش برگزاری جلسات و کنفرانس‌های آنلاین باعث پرطرفدار شدن سیستم‌های ویدئو کنفرانس شده است. استفاده از این سیستم‌ها به طوری زیاد شده است که این روزها اکثر شرکت‌ها، یک سالن مجهز به تجهیزات کنفرانس ویدئویی دارند و جلسات خود را به صورت آنلاین برگزار می‌کنند. با توجه به گسترش و استفاده بسیار از سیستم کنفرانس ویدئویی، تنوع بسیار زیادی در این سیستم‌های دیجیتالی وجود دارد که یکی از دیگری بهتر هستند! در این بین، سیستم اتوترکینگ یکی از جدیدترین و بهترین تجهیزات در حوزه ویدئو کنفرانس است که کارایی و کیفیت جلسات غیرحضوری را بسیار افزایش می‌دهد. 

همان‌طور که همه ما می‌دانیم، دوربین‌ها مهم‌ترین وسیله در میان تجهیزات کنفرانس ویدیویی هستند که برای ضبط و پخش تصاویر مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه با روی کار آمدن سیستم اتوترکینگ، از این سیستم به عنوان وبکم کنفرانسی استفاده می‌شود؛ اما اتوترک چیست؟ آیا می‌توان از این سیستم به عنوان وبکم سالن کنفرانس استفاده کرد؟ اتوترک چه کارایی دارد؟ در این مقاله می‌خواهیم به این سؤالات پاسخ داده و سیستم اتوترک را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید. 

 

 

زمان تقریبی مطالعه 5 دقیقه

 

 

سیستم اتوترکینگ چیست؟

اتوترک که معادل فارسی عبارت «Auto track» است به معنی ردیابی خودکار می‌باشد. سیستم اتوترک سیستم کنفرانس ویدئویی به شما این امکان را می‌دهد که در اتاق‌های کنفرانس بزرگ با تعداد افراد زیادی، جلسه آنلاین خود را برگزار کنید. به عنوان مثال یک سالن کنفرانس ۵۰ نفره را در نظر بگیرید که به سیستم اتوترک مجهز شده است. در مقابل تمامی افراد حاضر در این سالن هم یک میکروفون قرار داده شده تا در طول جلسه بتوانند نظر خود را بیان کنند. با سیستم اتوترک، هر فردی که در طول جلسه، میکروفون خود را روشن کند، دوربین سالن کنفرانس به صورت خودکار می‌چرخد و چهره فرد سخنران را نمایش می‌دهد. بر اساس اندازه سالن کنفرانس می‌توان از یک تا ۴ دوربین کنفرانسی استفاده کرد که بر طبق چیدمان سالن جانمایی شده و شخص سخنران را ردیابی می‌کند. 

وقتی سخنران در حال صحبت است، شما می‌توانید تصویر ایشان را مشاهده کرده و به طور هم‌زمان جلسه را ضبط کنید. با استفاده از سیستم اتوترکینگ، دیگر نیازی به اپراتور جهت پشتیبانی نخواهید نداشت و همچنین می‌توانید کنفرانس تصویری برقرار کنید. 

 

 

قبل از سیستم اتوترک در جلسات از چه سیستمی استفاده می کردند؟

پیش از اینکه سیستم اتوترک روی بورس بیاید و اکثر شرکت‌ها از آن استفاده کنند،‌ سیستم کنفرانس ویدیویی به یک اپراتور پشتیبان نیاز داشت. این اپراتور در اتاق کنترل حضور داشت و وقتی شخصی می‌خواست صحبت کند، اپراتور ابتدا باید سخنران را پیدا می‌کرد، سپس joystick  های کیبورد کنترل و دوربین مدنظر را انتخاب می‌کرد و زاویه دوربین را به سمت فرد سخنران تغییر می‌داد. این کار حدوداً بین ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه طول می‌کشید. البته به مدت زمان مورد نیاز برای پیدا کردن سخنران توسط اپراتور هم بستگی داشت. با این حال، پیدا کردن سخنران و تغییر جهت زاویه دوربین به سمت او، با استفاده از سیستم اتوترک تنها ۱ ثانیه زمان می‌برد. 

 

 

سیستم اتوترک چیست؟

 

 

 

 

نحوه کارکرد سیستم اتوترکینگ به چه صورت است؟

همان‌طور که گفتیم، اتوترک به معنی ردیابی خودکار است که با روشن‌شدن کنسول کنفرانسی (یعنی فرد میکروفون خود را روشن می‌کند)، زاویه دوربین کنفرانس به سمت فرد سخنران تغییر می‌کند و تصویر او را نمایش می‌‌دهد. در این فرآیند،‌ نزدیک‌ترین دوربین به فرد سخنران انتخاب می‌شود و تغییر زاویه می‌دهد. 

برای این کار، در زمان نصب سیستم اتوترک سیستم کنفرانس، افراد متخصص محل استقرار حضار در سالن (کنسول‌های کنفرانسی) را برای دوربین‌ها تعریف می‌کنند. بدین ترتیب است که سیستم می‌تواند در طول جلسه خیلی سریع و راحت فرد سخنران را پیدا کند و با بهترین زاویه، چهره او را نمایش دهد. این سیستم بسیار سریع‌تر، راحت‌تر و هوشمندتر از هدایت دستی است، زیرا در کسری از ثانیه می‌تواند عملیات عملیات تشخیص محل سخنران، تغییر زاویه دوربین به سمت او و آغاز تصویربرداری را انجام دهد. 

 

 

کاربرد نوع دوم سیستم اتوترک:

نوعی دیگر از سیستم اتوترک هم وجود دارد که یک یا چند سخنران از پیش برایش تعریف می‌شود. در این حالت، سیستم با تشخیص چهره سخنران یا همگام‌شدن با میکروفون او می‌تواند در طول جلسه، او را ردیابی و دنبال کند و تصویرش را نمایش دهد. به طور معمول از این سیستم در سخنرانی‌ها و کلاس‌های درس بزرگ استفاده می‌شود. با استفاده از این سیستم، دیگر نیازی به کنترل دستی دوربین‌ها نیست. همچنین مطمئن خواهیم بود که در طول جلسه،‌ تصویر سخنران هم‌زمان با صدای او ضبط و پخش می‌شود.

 

 

 

بایدها و نبایدهای ویدئو کنفرانس

 

 

کاربرد سیستم اتوترکینگ

با توجه به توضیحاتی که تا اینجای مقاله ارائه دادیم، کاربرد سیستم اتوترک در موارد زیر خواهد بود:

 

  • ساختمان کنفرانس و جلسات

  • سالن‌های اجلاس

  • جلسات سخنرانی و همایش‌ها

  • مراکز آموزشی 

 

 

برای راه‌اندازی سیستم اتوترک به چه مؤلفه‌هایی باید توجه کنیم؟

چند مؤلفه اصلی را باید در هنگام راه‌اندازی سیستم کنفرانس اتوترک در نظر گرفت. در واقع این مؤلفه‌ها همان اجزای اصلی سیستم هستند که به شرح زیر می‌باشند:

 

 

  • دوربین کنفرانسی: 

دوربین‌های حرفه ای بسیاری با کیفیت‌های مختلف مانند 4K، HD، FullHD و SD در بازار حضور دارند. این دوربین‌ها از مکانیسم کنترلی مانند PELCO-P،  PELCO-D و VISCA جهت استفاده در یک سیستم ردیاب خودکار، پشتیبانی می‌کنند.

 

دوربین کنفرانسی

 

 

منبع تغذیه میکروفون کنفرانس

  • منبع تغذیه میکروفون کنفرانس:

برای استفاده از یک سیستم اتوترک، منبع تغذیه سیستم کنفرانس باید پورت‌های کنترلی از جمله RS-232 و RS-485 را داشته باشد. همچنین امکان سوئیچ بین دوربین‌ها هم باید وجود داشته باشد.

 

 

  • رابط اتوترک:

همه سیستم‌های کنفرانس، منبع تغذیه‌ای دارند که قابلیت سوئیچ بین دوربین‌ها و کنترل آن‌ها را به ارمغان می‌آورد؛ اما اگر از دوربین‌های باکیفیت استفاده کنید، فقط اینترفیس‌های اتوترک می‌توانند سوئیچ بین چند دوربین را انجام دهند.

 

رابط اتوترک سیستم کنفرانس

 

 

 

ضبط صدا و تصویر در سیستم اتوترک

در سیستم اتوترکینگ، میکروفون‌های رومیزی صدا را دریافت می‌کنند و خروجی صدای باکیفیت و مطلوبی از منبع تغذیه ارائه می‌شود. بلنگوها صدای خروجی را پخش می‌کنند و رکودر صدا هم آن را ضبط و آرشیو می‌کند. همچنین تصاویر هم با تجهیزاتی مانند رکوردرهای تصویر ثبت می‌شوند. 

 

 

 

 

دوربین ویدئو کنفرانس اتوترک 

تا به اینجای مقاله با معنی اتوترک به طور کامل آشنا شدید و در مورد نحوه عملکرد سیستم هم صحبت کردیم. حال نوبت به دوربین ویدئو کنفرانس اتوترک می‌رسد. فناوری اتوترک،‌ تحولی عظیم در سیستم‌های ویدئو کنفرانس ایجاد کرده است. پیش از به میان آمدن اتوترک، از دوربین‌های ثابت و متحرک دستی استفاده می‌شود. برای این که دوربین‌های ثابت، تمام فضای اتاق را تحت پوشش قرار دهند، باید در محلی نصب شوند که همه فضا را تحت کنترل داشته باشند؛ به عنوان مثال گوشه اتاق روی سقف و سایرموارد همین موضوع باعث کاهش کیفیت تصاویر می‌شد. برای دوربین‌های متحرک هم به یک اپراتور نیاز داشتیم که تمام مدت حواسش به شرکت‌کنندگان در جلسه باشد و همه افراد را در داخل کادر تحت پوشش قرار دهد؛ اما با پیشرفت فناوری و عرضه سیستم اتوترک به بازار و ایجاد دوربین‌های ویدئو کنفرانس اتوترک، همه این مشکلات از بین رفت.

 

 

 

 

مزایای استفاده از دوربین ویدئو کنفرانس اتوترک:

با استفاده از دوربین اتوترک، دیگر نیازی به اپراتور برای کنترل دوربین و تغییر زاویه دوربین با تغییر فرد سخنران نیست. دوربین‌های اتوترک، هوشمند هستند و با بهره‌گیری از هوش مصنوعی می‌توانند تمام کارهای اپراتور را انجام دهند. از این دوربین‌ها می‌توان به عنوان وبکم حرفه ای اتاق کنفرانس استفاده کرد و خدمات بی‌نظیری را در اختیار داشت. این دوربین‌های مناسب ویدیو کنفرانس به صورت هوشمند با روشن‌شدن میکروفون هریک از افراد حاضر در جلسه، زاویه دوربین را به سمت چهره فرد تغییر می‌دهند. همچنین اگر وضوح تصویر خوب نباشد، دوربین اتوترک عملیات زوم و فوکوس را به طور خودکار انجام می‌دهد. 

 

 

 

 

انواع و قیمت وب کم حرفه ای ویدئو کنفرانس

 

 

 

کیفیت دوربین کنفرانس اتوترک

دوربین‌های کنفرانس ویدیویی تنوع بسیار زیادی دارند و کیفیت آن‌ها بر اساس فناوری ساختشان، متفاوت است. کیفیت دوربین‌های کنفرانس را می‌توان در دسته 480p، 720p، 1080p و ... قرار داد. از دوربین اتوترک می‌توان در سالن‌های کنفرانس، سالن‌های همایش و سالن جلسات استفاده کرد. علاوه بر اینکه دوربین‌های اتوترک، کیفیت‌ها متفاوتی دارند، مدل‌های آن‌ها هم مختلف و متنوع است. برخی از این دوربین‌ها به شکل استوانه‌ای و برخی دیگر گنبدی هستند. نمونه دیگری از دوربین‌های اتوترک، PTZ است. انتخاب و خرید هرکدام از این مدل‌ها به انتظار شمااز دوربین بستگی دارد. 

 

برای مطالعه بیشتر: وب کم حرفه ای یالینک UVC30 Desktop

 

دوربین اتوترک چه ویژگی‌ها و کاربردهایی دارد؟

 

دوربین‌های اتوترک ویژگی‌ها و کاربردهای بسیاری دارند که عبارت‌اند از:

  • بی‌نیازی در حضور اپراتور مهم‌ترین ویژگی این دوربین‌ها است؛

  • عملکرد دوربین‌های اتوترک بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده خواهد بود و خطاهای انسانی را به همراه ندارد؛

  • امکان برنامه‌ریزی برای میزان حساسیت و میزان چرخش به سمت سخنران وجود دارد؛

  • نیاز به نصب دوربین‌های متحرک دستی و کنترل و نظارت کامل بر این دوربین‌ها از بین می‌رود؛

  • دوربین‌های اتوترک توانایی ضبط خودکار تمامی جلسات ویدئویی را دارند؛

  • دوربین‌های اتوترک جایگزین مناسبی برای چند دوربین ثابت هستند.

 

برای مطالعه بیشتر: تجهیزات صوتی سالن کنفرانس

 

 

قیمت دوربین ویدئو کنفرانس اتوترک

عوامل مختلفی بر قیمت دوربین‌های اتوترک تأثیر دارد که از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برند تولیدی دوربین، مهم‌ترین عامل مؤثر بر قیمت آن است (برندهای مختلف از تکنولوژی‌های متفاوتی در فرآیند ساخت دوربین کنفرانس اتوترک استفاده می‌کنند که تفاوت‌های زیادی باهم دارند)؛

  • امکانات و تجهیزات دوربین هم بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد (در زمان خرید دوربین اتوترک باید به تکنولوژی و امکانات به‌کار رفته در آن دقت زیادی داشته باشید)؛

  • بهره‌مندی از تکنولوژی بی‌سیم یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در قیمت دوربین‌های اتوترک است (برخی از این دوربین‌ها از تکنولوژی بی‌سیم برای انتقال داده‌ها استفاده می‌کنند).

  • همان‌طور که گفتیم، بهره‌مندی از تکنولوژی وایرلس و همچنین امکانات و تجهیزات به‌کار رفته در دوربین‌های اتوترک، تأثیر زیادی بر قیمت آن‌ها دارد. با این حال، این ویژگی‌ها را نباید دست کم گرفت و اگر محدودیت بودجه ندارید، بهتر است محصولی را بخرید که بهترین و پیشرفته‌ترین امکانات را برایتان به ارمغان می‌آورد. در صورتی که محصولی با کیفیت پایین بخرید و بیشتر به قیمت آن توجه داشته باشید و نه کیفیت محصول، احتمال ایجاد اختلال در جلسه و ناکارآمدی تجهیزات بسیار زیاد خواهد بود. 

  • همان‌طور که بیان کردیم، دوربین‌های اتوترک قیمت‌های متفاوتی دارند. به همین دلیل برای اطلاع از قیمت انواه دوربین اتوترک می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

 

 

 

 

خرید دوربین کنفرانس اتوترک

خرید دوربین ویدیو کنفرانس اتوترک باید بر اساس نیاز شرکت و اندازه سالن باشد. برای این منظور باید نیاز شرکت را بررسی کرده و سپس خرید را انجام دهید. همچنین حواستان باشد که هنگام خرید دوربین، به کیفیت، زاویه دید و امکانات آن توجه بسیاری داشته باشید. برای بررسی این موارد باید تجربه کافی در حوزه کار با تجهیزات ویدئو کنفرانسی را داشته باشید یا اگر هیچ تجربه‌ای در این زمینه ندارید، می‌توانید پیش از خرید دوربین ویدیو کنفرانس، از کارشناسان ما مشاوره بگیرید. با مشاوره با کارشناسان ما می‌توانید خیلی راحت وبکم اتوترک مناسب به عنوان دوربین ویدیو کنفرانس خود را خریداری کنید. همچنین برای اطلاع از قیمت‌ها می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید. با خید دوربین ویدئو کنفرانی اتوترک از ما، خیالتان از بابت تضمین قیمت و اصالت کالا و البته گارانتی محصول، راحت خواهد بود. 

 

 

برای مطالعه بیشتر: تجهیزات سیستم کنفرانس

 

 

سخن پایانی برای سیستم اتو ترکینگ وب کم کنفرانس

در این مقاله سعی کردیم در مورد سیستم اتوترکینگ و دوربین‌های اتوترک صحبت کنیم. همان‌طور که گفتیم از سیستم اتوترک می‌توان به عنوان وب کم سالن کنفرانس استفاده کرد و نیاز به اپراتور پشتیبان دوربین را از بین برد. از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید، از شما متشکریم. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید در مورد سیستم کنفرانس ویدئویی مناسب خود تصمیم بگیرید و بهترین گزینه را خریداری کنید. شرکت توسعه ارتباطات گلیک علاوه بر فعالیت در زمینه ی خرید سیستم اتو ترکینگ وب کم کنفرانس، در زمینه های خرید ویدئو کنفرانس، خرید سیستم کنفرانس، خرید وب کم لاجیتک، خرید دوربین کنفرانس، خرید وب کم دست دوم، خرید وب کم برای استریم، خرید تجهیزات اتاق کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی سالن کنفرانس، خرید تجهیزات ویدئو کنفرانس، خرید تجهیزات سیستم کنفرانس، استعلام قیمت سیستم کنفرانس، استعلام قیمت ویدئو کنفرانس، استعلام قیمت تجهیزات ویدئو کنفرانس، استعلام قیمت میکروفن کنفرانس، استعلام قیمت دوربین کنفرانس، استعلام قیمت وب کم، استعلام قیمت وب کم لاجیتک و سایرموارد مشغول به فعالیت می باشد.

 

 

برای مشاوره و خرید سیستم اتوترکینگ ویدئو کنفرانس با ما تماس بگیرید

 

     

 

 

برچسب ها :

سیستم اتوترک

دوربین کنفرانس و رابط اتوترک

دوربین کنفرانس

سیستم اتوترکینگ

دوربین اتوترک

راه اندازی سیستم اتوترک

دوربین کنفرانسی

کنفرانس ویدیویی

وب کم کنفرانس

قیمت وب کم حرفه ای

قیمت سیستم اتوترک

وب کم سالن کنفرانس

خرید دوربین اتوترک

ویدئوکنفرانس

پشتیبانی از سیستم اتوترک

خرید دوربین ویدئو کنفرانس اتوترک

خرید سیستم ویدیو کنفرانس

سیستم کنفرانس ویدیویی

مشاوره کنفرانس ویدیویی

ابزار کنفرانس ویدیویی

وب کم

خرید وب کم حرفه ای

خرید وب کم

وب کم حرفه ای

وب کم یالینک

قیمت وب کم کنفرانس

خرید وب کم کنفرانسی

قیمت وب کم

وب کم برای اتاق کنفرانس

کیفیت دوربین اتوترک

فروش دوربین اتو ترک

خرید دوربین کنفرانس

فروش دوربین کنفرانس اتو ترک

سیستم‌های کنفرانس

سیستم‌ کنفرانس

خرید ویدئو کنفرانس

خرید سیستم کنفرانس

سیستم کنفرانس

خرید وب کم لاجیتک

خرید وب کم دست دوم

خرید وب کم برای استریم

تجهیزات اتاق کنفرانس

تجهیزات صوتی سالن کنفرانس

تجهیزات ویدئو کنفرانس

تجهیزات سیستم کنفرانس

قیمت سیستم کنفرانس

قیمت ویدئو کنفرانس

قیمت تجهیزات ویدئو کنفرانس

قیمت میکروفن کنفرانس

قیمت دوربین کنفرانس

قیمت وب کم لاجیتک

هزینه راه اندازی ویدئو کنفرانس

گلیک

توسعه ارتباطات گلیک

شرکت توسعه ارتباطات گلیک

سالن کنفرانس محصولات ویدئوکنفرانس

سیستم اتو ترک چیست

سیستم اتوترکینگ چیست

خرید دوربین کنفرانس اتوترک

UVC30 Desktop

Yealink Video Conference Mobile

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha