تفاوت بین جلسه و کنفرانس چیست؟

تفاوت بین جلسه و کنفرانس چیست؟

شباهت‌های جلسه و کنفرانس آنقدر زیاد است که بسیاری از افراد این دو را معادل یک‌دیگر در نظر می‌گیرند اما تفاوت‌های جزئی میان آن‌ها بسیار مهم و حائز اهمیت است. به‌خصوص در تجهیز اتاق‌های جلسه و کنفرانس این تفاوت‌ها بیش از پیش نمایان خواهند شد.

 

در بررسی سیستم کنفرانس و تجهیزات ویدیو کنفرانس بارها و بارها از کلمات جلسه و کنفرانس استفاده کرده‌ایم. حتی گاها این دو را هم معنی و مترادف یکدیگر در نظر گرفته‌ایم. در این مطلب تصمیم داریم به بررسی تفاوت‌های هر یک بپردازیم و تجهیزات مورد نیاز برای برگزاری آن‌ها را بشناسیم.

البته باید در نظر داشت در معنای لغوی تفاوت خاصی میان این دو کلمه وجود ندارد اما به طور معمول کنفرانس برای جلساتی با تعداد شرکت‌کنندگان بیشتر به کار می‌رود. یکی دیگر از تفاوت‌هایی که بین جلسه و کنفرانس مشاهده می‌شود، میزان رسمی بودن آن‌ها است. به طور معمول کنفرانس‌ها

همواره رسمی هستند اما جلسات ممکن است به صورت غیر رسمی نیز برگزار شوند.

 

برای مطالعه بیشتر: وب کم حرفه ای

 

اتاق جلسه چه ویژگی‌هایی دارد؟

همه سازمان‌ها و شرکت‌ها در محیط خود فضایی را برای برگزاری جلسات در نظر می‌گیرند اما سوال مهم این است که آیا این اتاق تجهیزات مورد نیاز برای برگزاری یک جلسه رسمی را دارد؟. هر اتاق جلسه به انواع تجهیزات مختلف صوتی و تصویری نیاز خواهد داشت. یکی دیگر از تجهیزاتی که امروزه وجود آن در اتاق جلسه ضروری بوده ویدئو کنفرانس است‌. با گسترش و پیشرفت جلسات دورکاری نیاز به این سیستم نیز بیش از پیش احساس خواهد شد. بسیاری از شرکت‌ها با توجه به این موارد در جهت رفع نیازهای خود اقدام به تجهیز اتاق جلسه خود با لوازم مورد نیاز خواهند کرد.

 

اتاق ویدئو کنفرانس چه ویژگی‌هایی دارد؟

همان‌طور که اشاره شد جلسه و کنفرانس شباهت بسیار زیادی با یکدیگر دارند در نتیجه اتاق کنفرانس را می‌توان یک اتاق جلسه با ابعاد بزرگتر دانست. البته با بزرگ‌تر شدن فضا، نیاز به برخی سیستم‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

مثلا در اتاق جلسه شاید بتوان از سیستم صوتی کنفرانس چشم‌پوشی کرد یا یک سیستم ضعیف‌تر را انتخاب نمود اما در اتاق کنفرانس به یک سیستم کنفرانس با ویژگی‌ها و امکانات کامل نیاز خواهد شد.

یکی دیگر از مواردی که به طور معول در اتاق جلسه استفاده نمی‌شود اما از تجهیزات ضروری اتاق کنفرانس خواهد بود، ویدئو وال است.

 

برای مطالعه بیشتر: دستگاه ویدئو کنفرانس

 

اتاق جلسه یا اتاق کنفرانس اشتراکی

با توجه به مطالب گفته شده به وضوح مشخص است تجهیز اتاق جلسه یا اتاق کنفرانس برای همه سازمان‌ها و شرکت‌ها توجیه اقتصادی نخواهد داشت از این رو اتاق‌های جلسه اشتراکی یا اجاره‌ای ایجاد شده است. این فضاها به منظور برگزاری انواع جلسات، کنفرانس، همایش و سمینار طراحی و

ساخته شده‌اند. تجهیزات کامل استفاده شده در اتاق‌های جلسه اشتراکی پاسخ‌‌دهنده همه نیازهای شما خواهد بود.

 

 

خرید تجهیزات اتاق کنفرانس و جلسه

شرکت توسعه ارتباطات گلیک علاوه بر فعالیت در زمینه ی خرید تجهیزات اتاق جلسه و کنفرانس، در زمینه های خرید ویدئو کنفرانس، خرید سیستم کنفرانس، خرید میکروفون کنفرانس، خرید وب کم، خرید دوربین کنفرانس، خرید Webcam، خرید وب کم کنفرانس، خرید وب کم لاجیتک، خرید وب کم برای استریم، خرید تجهیزات سیستم کنفرانس، خرید تجهیزات مورد نیاز ویدئو کنفرانس، خرید تجهیزات اتاق ویدئو کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی سالن کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی سیستم کنفرانس، خرید تجهیزات سالن کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی و تصویری برای اتاق کنفرانس، خرید تجهیزات لازم برای ویدئو کنفرانس و سایرموارد به فعالیت مشغول است.

 

 

جمع بندی

تجهیزات مورد نیاز اتاق کنفرانس و اتاق جلسه از جمله موارد ضروری برای بالابردن کیفیت و افزایش بهره‌وری جلسات خواهد بود.

برای شناسایی تجهیزات متناسب با نیاز خود می‌توانید از مشاوران با تجربه ما کمک بگیرید. همچنین از آن‌جایی که اجاره اتاق کنفرانس یا تجهیزات جانبی مورد نیاز آن می‌تواند در بهینه‌سازی هزینه ها موثر باشد، در تلاش هستیم در این حوزه نیز پاسخگوی نیازهای شما مشتریان عزیز باشیم.

 

برای تجهیز سالن کنفرانس خود با سیستم میکروفون کنفرانس با ما تماس بگیرید

     

 

برچسب ها :

تفاوت بین جلسه و کنفرانس چیست؟

ویدئو کنفراس

سیستم کنفرانس

تجهیزات ویدئو کنفرانس

کنفرانس

جلسه

ویژگی اتاق جلسات

تفاوت اتاق جلسه با اتاق کنفرانس

ویژگی اتاق کنفرانس

تجهیزات کنفرانسی

تجهیزات کنفرانس

تجهیزات کنفرانس لاجیتک

تجهیزات اتاق کنفرانس

تجهیزات سالن کنفرانس بیسیم

تجهیزات صوتی کنفرانس

تجهیزات میکروفون کنفرانس

تجهیز ویدئو کنفرانس

لاجیتک Logitech

تفاوت کنفرانس با همایش

فرق بین سمینار و کنفرانس

ویدئو کنفرانس

ویدیو کنفرانس

تجهیزات ویدیو کنفرانس

وب کم حرفه ای

دستگاه ویدئو کنفرانس

خرید ویدئو کنفرانس

خرید سیستم کنفرانس

خرید میکروفون کنفرانس

میکروفون کنفرانس

خرید وب کم

وب کم

میکروفن کنفرانس

خرید دوربین کنفرانس

دوربین کنفرانس

خرید وب کم لاجیتک

خرید وب کم برای استریم

تجهیزات سیستم کنفرانس

تجهیزات مورد نیاز ویدئو کنفرانس

تجهیزات صوتی سالن کنفرانس

تجهیزات صوتی سیستم کنفرانس

خرید تجهیزات سالن کنفرانس

تجهیزات سالن کنفرانس

تجهیزات صوتی و تصویری برای اتاق کنفرانس

تجهیزات لازم برای ویدئو کنفرانس

خرید Webcam

خرید وب کم کنفرانس

وب کم کنفرانس

گلیک

توسعه ارتباطات گلیک

شرکت توسعه ارتباطات گلیک

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha