همه چیز درباره اسپیکر کنفرانس و پاور میکسر

همه چیز درباره اسپیکر کنفرانس و پاور میکسر

همه چیز درباره اسپیکر کنفرانس و پاور میکسر | کیفیت صدایی که از بلندگو های داخلی میکروفون سالن کنفرانس پخش می‌شود کیفیت خوبی ندارد.

 

اسپیکر کنفرانس چیست؟

یکی دیگر از تجهیزات مهم و اساسی که در سالن کنفرانس مورد استفاده قرار می‌گیرد، اسپیکر یا بلندگو است. اسپیکر را می‌توان خروجی نهایی سیستم کنفرانس دانست. البته میکروفون‌ کنفرانس نیز دارای خروجی صدا است اما با توجه به حجم کم صدای آن در اکثر سالن‌های کنفرانس به یک خروجی قوی‌تر برای پخش صدا نیاز خواهد بود. از سوی دیگر اگر در سالن کنفرانس نیاز به پخش صدای ویدیو کنفرانس، فیلم یا موسیقی باشد، نقش اسپیکر کنفرانس پررنگ‌تر خواهد بود.

 

 

انتخاب اسپیکر مناسب برای سالن کنفرانس

در زمان تجهیز سالن کنفرانس باید نسبت به انتخاب و تهیه اسپیکر مناسب برای آن نیز اقدام کرد. در انتخاب اسپیکر مناسب باید علاوه بر نیاز و نوع جلساتی که در سالن انجام خواهد شد، باید به ابعاد سالن، روباز یا مسقف بودن آن و تعداد صندلی‌ها توجه نمود. به‌طور مثال در سالن‌های کنفرانس که جلسات رسمی ‌برگزار می‌گردد نیازی به اکو نخواهد بود، در این صورت باید به کیفیت صدا توجه کرد. در صورت نیاز به پخش محدود موسیقی نیز می‌توان با استفاده از یک ساب‌ووفر کیفیت صدای سالن را ارتقا داد. یکی دیگر از این موارد، اندازه‌ بلندگوها خواهد بود. اسپیکرهای بزرگ‌تر حجم صدای بیشتری دارند اما گاهی اوقات حجم صدای بالا نیز می‌تواند از عوامل نارضایتی حضار باشد. در بعضی از سالن‌های کنفرانس نیاز به جابجایی اسپیکر‌ها و قرارگیری آن‌ها در نقاط مختلف اتاق خواهد بود از این رو در زمان انتخاب، باید اسپیکر کنفرانسی تهیه نمود که قابلیت حمل و نصب آسانی داشته باشند. 

 

برای مطالعه بیشتر: دستگاه ویدیو کنفرانس

 

انواع اسپیکر کنفرانس

به‌طور کلی اسپیکر کنفرانس به دو دسته اکتیو و پسیو تقسیم می‌شوند که هرکدام با داشتن ویژگی‌ها و تجهیزات منحصربه‌فرد برای پاسخ‌گویی به یک‌سری از نیاز‌های اتاق کنفرانس مناسب خواهند بود.

 

  • بلندگو اکتیو (فعال)

در این نوع از اسپیکر کنفرانس تقویت‌کننده، میکسر و پخش‌کننده همگی در فضای داخلی بلندگو قرار دارند و برای پخش صدا نیازی به تجهیزات جانبی نخواهد داشت. اسپیکر اکتیو برای سالن‌های کنفرانس کوچک مناسب خواهد بود.

 

  • بلندگو پسیو (غیر فعال)

اسپیکر پسیو برای پخش صدا به آمپلی‌فایر یا پاور میکسر نیاز خواهد داشت. این نوع از اسپیکرها برای سالن‌ کنفرانس متوسط و بزرگ مناسب هستند. یکی از مزایای جدا بودن تقویت‌کننده از اسپیکر جلوگیری از داغ‌شدن بلندگو و در نهایت افزایش عمر مفید آن خواهد بود. 

 

 

پاور میکسر چیست؟

یکی از تجهیزات صوتی استفاده شده در سالن‌های کنفرانس، میکسر است. این تجهیزات برای ترکیب صداهای مختلف در سالن استفاده خواهند شد. پاور میکسر نوعی از میکسرها بوده که دارای آمپلی‌فایر داخلی است از این رو علاوه بر ترکیب و افکت گذاری صدا، توانایی تقویت آن را نیز خواهد داشت. پاور میکسر در مقایسه با میکسرهای معمولی امکانات بیشتری داشته و به بهتر شدن کیفیت صدای خروجی کمک شایانی خواهد کرد. زمانی که از پاور میکسر در سیستم صوتی سالن کنفرانس استفاده می‌شود دیگر نیازی به نصب و استفاده از آمپلی‌فایر نخواهد بود. 

 

 

کاربرد پاور میکسر

همان‌طور که اشاره شد پاور میکسر ابزاری برای دریافت، ترکیب، پردازش و نظارت بر صداهای موجود در سالن مانند صدای میکروفن، ویدئو کنفرانس، لپ تاپ و سایرموارد است. پاور میکسر علاوه بر این موارد قابلیت تقویت صدا پیش از ارسال آن به بلندگو را نیز خواهد داشت. از دیگر کاربردهای پاور میکسر افکت‌گذاری صدا بوده از این رو در سالن‌های کنفرانس به‌ویژه در زمان اجرای‌های زنده مانند سخنرانی‌ها و موسیقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

 

 

انواع پاور میکسر

پاور میکسر نیز مانند سایر تجهیزات سالن کنفرانس انواع متفاوتی دارد. از انواع دستگاه‌های پاور میکسر می‌توان به پاور میکسر پیچینگ، پاور میکسر صندوقی و پاور میکسر تخت اشاره کرد.

 

  • پاور میکسر پیچینگ

دستگاه پاور میکسر پیجینگ از لحاظ ظاهری بسیار به دستگاه دی‌وی‌دی‌پلیر شباهت بسیاری دارد. پاور میکسر پیجینگ یکی از انواع پاور میکسرهایی است که در سالن‌ کنفرانس و تجهیزات استدیوها استفاده می‌شود. از دیگر کاربردهای این نوع از پاور میکسر می‌توان به قابلیت پخش رادیو و کنترل صدای انواع میکروفن اشاره نمود.

 

برای مطالعه بیشتر: وب کم حرفه ای

 

  • پاور میکسر صندوقی

پاور میکسر صندوق‌دار یکی دیگر از انواع پاور میکسر است که عموما برای مراسم‌های عزاداری و تجهیز نمازخانه‌ها و سایر مراکز مذهبی کاربرد دارد. پاور میکسر صندوقی تمام قابلیت‌های پاور میکسر پیچینگ را نیز دارا است. لازم به ذکر بوده پاور میکسر صندوقی به فناوری بلوتوث مجهز است.

 

  • پاور میکسر تخت

پاور میکسر تخت قابلیت اتصال به 10 میکروفون به‌صورت همزمان را دارد. این نوع از پاور میکسر علاوه بر قابلیت‌های دو نوع قبل، قابلیت ضبط صداهای خروجی را نیز دارد. 

 

 

انتخاب پاور میکسر مناسب

مهم‌ترین نکته در انتخاب پاور میکسر میزان ورودی و خروجی آن است. توان خروجی دستگاه برای راه‌اندازی بلندگوها اهمیت دارد. البته در زمان تهیه پاور میکسر انتخاب از میان برندهای معتبر موجود در بازار شیوه‌ای مناسب برای اخذ بهترین نتیجه خواهد بود. در حال حاضر در بازار برندهای مختلفی از انواع دستگاه پاور میکسر موجود بوده که از میان آن‌ها می‌توان به پاور میکسر دایناکورد، وارفیدل، اکوچنگ، یاماها، مونتاربو و سایرموارد اشاره کرد. 

 

خرید پاور میکسر

شرکت توسعه ارتباطات گلیک علاوه بر فعالیت در زمینه ی خرید پاور میکسر، در زمینه های فرش ویدئو کنفرانس، خرید سیستم کنفرانس، خرید میکروفون کنفرانس، خرید وب کم، خرید دوربین کنفرانس، خرید Webcam، خرید وب کم کنفرانس، خرید وب کم لاجیتک، خرید وب کم برای استریم، خرید وب کم دست دوم، خرید تجهیزات سیستم کنفرانس، خرید تجهیزات مورد نیاز ویدئو کنفرانس، خرید تجهیزات ویدئو کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی سالن کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی سیستم کنفرانس، خرید تجهیزات سالن کنفرانس، خرید تجهیزات جانبی ویدئو کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی و تصویری برای اتاق کنفرانس، خرید تجهیزات لازم برای ویدئو کنفرانس، استعلام قیمت تجهیزات صوتی سالن کنفرانس، استعلام قیمت میکروفن ویدئو کنفرانس، استعلام قیمت سیستم کنفرانس، استعلام قیمت دوربین ویدئو کنفرانس، استعلام قیمت دوربین کنفرانس، استعلام قیمت وب کم لاجیتک و سایرموارد به فعالیت مشغول است.

 

برای مطالعه بیشتر: راه اندازی ویدئو کنفرانس

 

قیمت دستگاه پاور میکسر

یکی دیگر از نکات مهم در تهیه پاور میکسر مناسب برای سالن کنفرانس، قیمت آن است. قیمت دستگاه پاور میکسر بر مبنای عوامل متعددی مشخص خواهد شد. از میان این عوامل می‌توان به کیفیت ساخت دستگاه، توان خروجی دستگاه، برند سازنده پاور میکسر و سایرموارد اشاره نمود.

 

برای خرید اسپیکر کنفرانس و پاور میکسر با توسعه ارتباطات گلیک تماس بگیرید

 

     

 

برچسب ها :

اسپیکر کنفرانس

پاور میکسر

انواع اسپیکر کنفرانس

بلندگو پسیو

بلندگو اکتیو

کاربرد پاور میکسر

پاور میکسر دایناکورد

پاور میکسر دست دوم

پاور میکسر جی تی ار

پاور میکسر ایرانی

پاور میکسر اکو چنگ

پاور میکسر ارزان

پاور میکسر اویدنت

پاور میکسر اقساطی

پاور میکسر پر قدرت

پاور میکسر حرفه ای

قیمت پاور میکسر حرفه ای

خرید پاور میکسر

انواع پاور میکسر

پاور میکسر پیچینگ

پاور میکسر صندوقی

پاور میکسر تخت

انتخاب پاور میکسر مناسب

قیمت دستگاه پاور میکسر

میکروفون‌ کنفرانس

میکروفن‌ کنفرانس

انواع دستگاه پاور میکسر

سیستم کنفرانس

گلیک

گلیک نماینده رسمی فروش دستگاه ویدئو کنفرانس

توسعه ارتباطات گلیک

سیستم صوتی کنفرانس

سیستم کنفرانس با سیم

سیستم کنفرانس بی سیم

اسپیکر ویدئو کنفرانس

اسپیکر سالن کنفرانس

اسپیکر میکروفن کنفرانس

اسپیکر مخصوص اتاق کنفرانس

اسپیکر اتاق کنفرانس

لود اسپیکر

پاور میکسر jtr

ویدئو کنفرانس

ویدیو کنفرانس

شرکت توسعه ارتباطات گلیک

خرید ویدئو کنفرانس

خرید ویدیو کنفرانس

خرید سیستم کنفرانس

خرید میکروفون کنفرانس

میکروفون کنفرانس

میکروفن کنفرانس

خرید وب کم

وب کم

خرید دوربین کنفرانس

دوربین کنفرانس

خرید webcam

خرید Webcam

خرید وب کم کنفرانس

وب کم کنفرانس

خرید وب کم لاجیتک

وب کم لاجیتک

خرید وب کم برای استریم

خرید وب کم دست دوم

تجهیزات سیستم کنفرانس

تجهیزات مورد نیاز ویدئو کنفرانس

تجهیزات ویدئو کنفرانس

تجهیزات صوتی سالن کنفرانس

تجهیزات صوتی سیستم کنفرانس

تجهیزات سالن کنفرانس

تجهیزات جانبی ویدئو کنفرانس

تجهیزات صوتی و تصویری برای اتاق کنفرانس

تجهیزات لازم برای ویدئو کنفرانس

قیمت تجهیزات صوتی سالن کنفرانس

قیمت میکروفن ویدئو کنفرانس

قیمت سیستم کنفرانس

قیمت دوربین ویدئو کنفرانس

قیمت ویدیو کنفرانس

قیمت ویدئو کنفرانس

قیمت ویدئو کنفرانس

قیمت دوربین کنفرانس

قیمت وب کم

وب کم حرفه ای

راه اندازی ویدئو کنفرانس

دستگاه ویدیو کنفرانس

دستگاه ویدئو کنفرانس

قیمت وب کم لاجیتک

اسپیکر محصولات ویدئوکنفرانس

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha