نکات مهم در خرید ویدئو کنفرانس | قسمت اول

نکات مهم در خرید ویدئو کنفرانس | قسمت اول

اگر در پی خرید و قیمت ویدئو کنفرانس هستید، با 15 سال سابقه کارشناسان گلیک همراه شوید و این نکات را مد نظر داشته باشید

(قسمت اول )

 

در خرید تجهیزات اتاق ویدئو کنفرانس به منظور برقراری ارتباطات تصویری بررسی پیش نیازها نکته بسیار مهمی می باشد که در زیر به بررسی هرکدام از این نکات به صورت خلاصه می پردازیم. 

 

نوع ارتباط تصویری:

بررسی نوع ارتباط تصویری و مورد نیاز یک سازمان یا شرکت اولین قدم در انتخاب تجهیزات مورد نیاز به منظور برقراری ارتباطات تصویری می باشد که آیا آن شرکت یا سازمان می خواهد از تجهیزات سخت افزاری ویدئو کنفرانس که به صورت مستقل یا Standalone  عمل می کنند استفاده نماید یا از راه کارهای نرم افزاری موجود که به صورت رایگان یا با استفاده از خرید لایسنس قابل استفاده هستند به منظور برقراری ارتباطات Video Conference خود استفاده نماید. 

 

ویدئو کنفرانس های سخت افزاری در واقع نوع Enterprise راه کارهای ارتباط تصویری می باشد که به نسبت ویدئو کنفرانس های نرم افزاری رایگان و یا لایسنس دار دارای هزینه بالاتری می باشد و به نسبت دارای امکانات و برتری هایی نیز می باشد. دستگاه ویدیو کنفرانس سخت افزاری تماس های خود را بر مبنای IP برقرار نموده و ارتباطات در این نوع دستگاه ها به صورت مستقیم و یا در اصطلاح پوینت تو پوینت (Point-to-Point ) می باشد.

 

 

پروتکل های ویدئو کنفرانس سخت افزاری:

پروتکل های استاندارد در ویدئو کنفرانس های سخت افزاری شامل SIP و H.323 می باشد که استفاده از این 2 پروتکل استاندارد باعث می شود که کاربر محدود به استفاده از دستگاه با برندی خاص نباشد، به این دلیل که تمامی کمپانی هایی که در زمینه تولید دستگاه های سخت افزاری ویدئو کنفرانس فعالیت می کنند در دستگاه های خود از این 2 نوع پروتکل استاندارد استفاده نموده و به همین دلیل می باشد که در این نوع از ارتباط تصویری محدودیتی برای استفاده از دستگاه ها با برندهای مختلف وجود ندارد. در مقابل ویدئو کنفرانس های نرم افزاری قرار می گیرند که هم می توان از راه کارهای رایگانی مانند اسکایپ Skype، فیس تایم Facetime، گوگل میت Google Meet و تعداد بسیار زیادی دیگر نام برد. که استفاده از این راه کارهای در حالت پایه برای سازمان ها یا شرکت ها دارای هزینه نمی باشد که آن سازمان یا شرکت می بایست در نظر داشته باشد که آیا می خواهد از راه کارهای ابری یا Cloud استفاده نماید یا خیر که این موضوع را سیاست های آن سازمان یا شرکت مشخص می نماید که آیا بحث امنیت برای آن سازمان یا شرکت مهم می باشد یا خیر که این تنها یکی از ده ها دلیل استفاده کردن سازمان یا شرکت از نوع راه کارها می باشد.

هم چنین در کنار راه کارهای نرم افزاری رایگان مانند موارد ذکر شده، راه کارهایی نیز وجود دارد که کاربر سرور زیرساخت نرم افزاری را در مجموعه خود راه اندازی کرده و کنترل تمامی موارد را در دست می گیرد که این نوع راه کارها امکانات بسیار بیشتری را نسبت به راه کارهای رایگان در اختیار کاربر قرار می دهد.  کمپانی هایی مانند یالینک، تروکانف و سیسکو راه کارهای بسیار کاملی را در این زمینه ارائه داده اند. 

 

برای مطالعه بیشتر: سیستم ویدیو کنفرانس

 


 

ویدئو کنفرانس

نمایندگی خرید بهترین ویدئو کنفرانس یالینک، لاجیتک، سیسکو، پلیکام، تروکانف | کافیست با مشاوران گلیک، با 15 سال سابقه فعالیت، تماس بگیرید تا در انتخاب درست، شما را یاری رسانند.


زیرساخت موجود در شرکت یا سازمان:  

بعد از انتخاب نوع ارتباط تصویری حالا نوبت به بررسی زیرساخت موجود در مجموعه می گردد. بسیاری از شرکت ها یا سازمان ها به صورت همزمان از هر دو شبکه اینترنت و شبکه داخلی به منظور ارتباطات مابین پوینت ها یا نقاط فیزیکی خود  استفاده می نمایند که این موضوع باعث می شود که قدرت انتخاب بیشتری به منظور استفاده از تجهیزات به منظور برقراری ارتباطات ویدئو کنفرانس خود داشته باشند. توجه به این نکته که بعضی از سازمان ها ترجیح می دهند که برقراری ارتباطات بر روی بستر داخلی آن مجموعه صورت بگیرد که این موضوع آن ها را به سمت استفاده از ویدئو کنفرانس های سخت افزاری و یا زیرساخت های نرم افزاری غیر کلود سوق می دهد.

 

 

مزایای ویدئو کنفرانس سخت افزاری:

از جمله مزیت های ویدئو کنفرانس های سخت افزاری و زیرساخت های نرم افزاری غیر رایگان همین موضوع عملکرد آن ها در شبکه های داخلی و راه اندازی بر روی سرورهای سازمان ها یا شرکت ها می باشد که این موضوع باعث می شود که کنترل کامل بر روی راه کاری که استفاده می شود داشته باشند و هم چنین از بستری امن تر و پایدارتر استفاده نمایند و برقراری ارتباطات ویدئو کنفرانس آن ها وابسته به اینترنت نباشد که این موضوع نکته بسیار مهمی در برقراری ارتباطات تصویری و اهمیت آن ها می باشد. 

 

برای مطالعه بیشتر: وب کم حرفه ای

 

قیمت خرید ویدئو کنفرانس سخت افزاری:

شرکت توسعه ارتباطات گلیک دارای 14 سال تجربه در زمینه ی خرید و فروش سیستم کنفرانس و ویدئو کنفرانس می باشد، علاوه بر موارد ذکرشده هم اکنون در زمینه های خرید میکروفون کنفرانس، خرید وب کم، خرید دوربین کنفرانس، خرید وب کم کنفرانس، خرید وب کم لاجیتک، خرید وب کم برای استریم، خرید وب کم دست دوم و سایرموارد به فعالیت مشغول است.

 

برای خرید انواع ویدئو کنفرانس با ما تماس بگیرید

  


     

 

فرم مشاوره خرید بهترین ویدئو کنفرانس

 

برچسب ها :

ویدئو کنفرانس

تجهیزات جانبی ویدئو کنفرانس

خرید ویدئو کنفرانس

ارتباط مستقیم

اسکایپ Skype

فیس تایم Facetime

گوگل میت Google Meet

ویدئو کنفرانس یالینک

خرید ویدئو کنفرانس یالینک

ویدئو کنفرانس لاجیتک

ویدئو کنفرانس سیسکو

ویدئو کنفرانس TrueConf

ویدئو کنفرانس نرم افزاری اسکایپ

ویدئو کنفرانس اسکایپ

دستگاه ویدئو کنفرانس

سامانه ویدئو کنفرانس

راه اندازی ویدئو کنفرانس

زیرساخت ویدئو کنفرانس

سیستم ویدئو کنفرانس

سوال از ویدئو کنفرانس

ویدئو کنفرانس با ایمو

ویدئو کنفرانس با skype

ویدئو کنفرانس رایگان

خرید ویدئو کنفرانس لاجیتک

ویدئو کنفرانس پلیکام

ویدئو کنفرانس CISCO

ویدئو کنفرانس با zoom

ویدئو کنفرانس زوم

ویدئو کنفرانس یالینک VC200

ویدئو کنفرانس YEALINK

ویدئو کنفرانس سخت افزاری یالینک

ویدئو کنفرانس نرم افزاری

ویدئو کنفرانس سخت افزاری

قیمت ویدئو کنفرانس

گلیک

گلیک نماینده رسمی فروش دستگاه ویدئو کنفرانس

نمایندگی فروش یالینک

نمایندگی محصولات یالینک

شرکت توسعه ارتباطات گلیک

توسعه ارتباطات گلیک

تجهیزات ویدئو کنفرانس

تجهیزات ویدیو کنفرانس

ویدیو کنفرانس

دستگاه ویدیو کنفرانس

ویدئو کنفرانس های سخت افزاری

ویدیو کنفرانس های سخت افزاری

سیستم کنفرانس

خرید سیستم کنفرانس

خرید میکروفون کنفرانس

میکروفون کنفرانس

خرید میکروفن کنفرانس

میکروفن کنفرانس

خرید وب کم

وب کم

خرید دوربین کنفرانس

دوربین کنفرانس

خرید وب کم کنفرانس

وب کم کنفرانس

خرید وب کم لاجیتک

خرید وب کم برای استریم

خرید وب کم دست دوم

سیستم ویدیو کنفرانس

تجهیزات لازم برای اتاق کنفرانس

وب کم حرفه ای

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha