درب آکوستیک و عایق صدا

درب آکوستیک و عایق صدا

آرامش در هر مکانی می‌تواند جذاب باشد، درب‌های آگوستیک یکی از مواردی است که استفاده از آن می‌تواند آرامش را به ارمغان بیاورد.

 

جلوگیری از انتقال صدا بین فضاهای مختلف چه در منازل چه در محیط‌های اداری اهمیت فراوانی دارد. پیش از این در خصوص عایق‌بندی سالن‌ای کنفرانس به تفصیل صحبت کرده‌ایم اما نکته‌ای که تا کنون به آن اشاره نکردیم درب اتاق کنفرانس به عنوان یکی از نقاط اصلی انتقال صدا بوده که راه‌حل ساده برای عدم خارج شدن صدا از آن جلوگیری از انتقال صدا از درب اتاق کنفرانس است بنابراین آکوستیک کردن درب سالن های کنفرانس بسیار حائز اهمیت می باشد.

 

زمان تقریبی مورد نیاز برای مطالعه این مقاله: ۳ دقیقه و ۳۳ ثانیه

 

درب آکوستیک

درب ضد صدا یا درب آکوستیک نوعی درب ورودی برای مکان‌های مختلف مثل درب اتاق جلسات ویدئو کنفرانس و سیستم کنفرانسی بوده که در کاهش انتقال صدا بین داخل و بیرون محیط موثر خواهد بود. این نوع درب‌ها با روکش‌های عایق صدا ساخته می‌شوند. این درب‌ها در همه فضاهای خانگی و اداری قابل استفاده خواهند بود. از آن‌جایی که استفاده از درب‌های آکوستیک می‌تواند تا اندازه زیادی از عبور صدا جلوگیری به عمل آورد، یکی از فضاهایی که استفاده از درب‌های آگوستیک در آن مرسوم و الزامی بوده، اتاق‌های همایش و کنفرانس است. انواع مختلفی از درب‌های آگوستیک وجود دارد که در ظاهر، میزان جذب صدا و هزینه با یکدیگر تفاوت دارند. درب آکوستیک باید با توجه به مکانی که قصد استفاده از آن را دارید، انتخاب شود تا با هزینه مناسب بیشترین کارایی را به دست آورید. درب‌های آکوستیک طراحی و اشکال متفاوتی دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به درب‌های آگوستیک با پشم سنگ، درب‌های عایق صدا با هانیکام، درب‌های 1.5 لنگه، درب‌های 2 لنگه و .... اشاره کرد. هر کدام از این درب‌ها برای مکان‌های مختلفی از قبیل سالن‌های کنفرانس، اتاق‌های مدیریتی، درب‌های آموزشگاه‌های موسیقی و استدیو ضبط صدا…. قابل استفاده خواهد بود. 

 

برای مطالعه بیشتر: وب کم حرفه ای

 

درب ضد صدا چگونه مانع عبور آلودگی صوتی می ‌شود؟

صدا ارتعاشی به‌صورت یک موج مکانیکی و قابل شنیدن است که برای حرکت نیاز به مولکول‌های مواد خواهد داشت و از طریق محیط‌هایی مانند آب یا هوا پخش می‌شود. این امواج فرکانس‌های مختلف دارند که  در محدوده 20 هرتز تا 20 هزار هرتز برای انسان قابل شنیدن است. از این رو برای ساخت عایق صدا باید از عبور موج‌های صوتی با این طول موج جلوگیری نماییم. اشاره کردیم امواج صوتی برای انتقال نیاز به مولکول‌های مواد دارند بنابراین یکی از راه‌های ساخت درب‌های آگوستیک ایجاد خلاء با استفاده از فوم آکوستیک (عایق صدا) برای قسمت‌های داخلی و مغزی درب است. البته راه‌حل‌های دیگری نیز برای جلوگیری از انتقال صدا از طریق درب‌ها وجود دارد. استفاده از لمسه کاری روی درب با بهره‌گیری از چرم یا پارچه یکی از روش‌های مرسوم است که تا حدودی جلوی عبور صدا را خواهد گرفت و پیشنهاد می شود هنگامی که سالن جلسات خود را با ویدئو کنفرانس و سیستم کنفرانس تجهیز می کنید، درب آکوستیک را نیز تعبیه کنید. 

 

قیمت درب اکوستیک

همان‌طور که اشاره شد درب‌های آگوستیک با ویژگی‌های متفاوت برای فضاهای گوناگون در ابعاد مختلف تولید می‌شوند. از این رو انواع مختلف درب آکوستیک قیمت متفاوتی نیز دارند. یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که در قیمت درب‌های آگوستیک موثر خواهد بود میزان عایق بودن آن‌ها است. طبیعی بوده هرچه درب آکوستیک از انتقال میزان بیشتری از صدا جلوگیری نماید قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

 

برای مطالعه بیشتر: دستگاه ویدیو کنفرانس

 

خرید درب آکوستیک

شرکت توسعه ارتباطات گلیک علاوه بر فعالیت در زمینه ی خرید درب آکوستیک،  در زمینه های خرید ویدئو کنفرانس، خرید سیستم کنفرانس، خرید میکروفون کنفرانس، خرید وب کم، خرید دوربین کنفرانس، خرید وب کم لاجیتک، خرید وب کم برای استریم، خرید webcam، خرید تجهیزات سیستم کنفرانس، خرید تجهیزات مورد نیاز ویدئو کنفرانس، خرید تجهیزات سالن کنفرانس، خرید تجهیزات ویدئو کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی سالن کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی سیستم کنفرانس، خرید تجهیزات سالن کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی و تصویری برای اتاق کنفرانس، خرید تجهیزات لازم برای ویدئو کنفرانس، استعلام قیمت تجهیزات صوتی سالن کنفرانس، استعلام قیمت میکروفن ویدئو کنفرانس، استعلام قیمت سیستم کنفرانس، استعلام قیمت دوربین ویدئو کنفرانس، استعلام قیمت دوربین کنفرانس، استعلام قیمت وب کم logitech و سایرموارد به فعالیت مشغول است.

 

 

برای مشاوره و تجهیز سالن کنفرانس، با توسعه ارتباطات گلیک تماس بگیرید

 

     

 

کلام آخر درباره آکوستیک کردن درب ها

درب آکوستیک در خیلی از فضاها مانند منازل، ادارات، محیط‌های عمومی و ... بنا به ضرورت استفاده خواهد شد. در فضاهایی مانند اتاق‌های کنفرانس، سالن‌های همایش، استدیوهای ضبط صدا و ... درب‌های آکوستیک از الزامات اصلی طراحی داخلی هستند. این درب‌های آکوستیک ویژگی‌های متفاوتی دارند از این رو لازم است تا با بررسی‌های مربوطه و مشورت با اهل فن، مدلی مناسب با قیمت ایده‌آل انتخاب شود که پاسخگوی همه نیازها باشد. 

 

سوالات متداول:

  • آیا می‌توان درب‌های معمولی را به درب آگوستیک تبدیل کرد؟

اگرچه استفاده از درب‌های آگوستیک نتیجه بسیار بهتری دارد اما با استفاده از لمسه کاری بر روی درب‌های معمولی نیز می‌توان آن‌ها را آگوستیک نمود.
 
  • درب‌های آکوستیک تا چه میزان از ورود و خروج صدا جلوگیری می‌کنند؟

درب‌های آگوستیک بر حسب نوع کاربرد و سفارش مشتری دارای درجات مختلفی از عایق صوتی هستند. مناسب‌ترین محصول تا حدود 95 درصد دارای عایق صوتی است.

 

برچسب ها :

درب ضد صدا

درب ضد صد

قیمت درب اکوستیک

درب عایق

عایق بندی سالن کنفرانس

مراحل عایق بندی سالن کنفرانس

اتاق‌ کنفرانس

سالن‌ همایش

استدیو ضبط صدا

درب آکوستیک

قیمت درب آکوستیک

قیمت درب آکوستیک دستشویی

ساخت درب آکوستیک

فروش درب آکوستیک

نصب درب آکوستیک

درب آکوستیک استودیو

درب آکوستیک آپارتمان

درب آکوستیک کرج

درب آکوستیک اصفهان

درب آکوستیک اتاق

انواع درب آکوستیک

اجرای درب اکوستیک

آکوستیک درب تهران

تولید درب آکوستیک

درب آکوستیک در تبریز

درب آکوستیک جدید

درب آکوستیک چیست

درب چرمی و آکوستیک

درب آکوستیک خرید

دیتیل درب آکوستیک

درب آکوستیک عایق

اکوستیک درب منزل

درب چرمی و اکوستیک چرم کوب

gelick

گلیک

گلیک نماینده رسمی فروش دستگاه ویدئو کنفرانس

galick

توسعه ارتباطات گلیک

ویدئو کنفرانس

ویدیو کنفرانس

سیستم کنفرانس

وب کم حرفه ای

خرید ویدئو کنفرانس

خرید سیستم کنفرانس

خرید میکروفون کنفرانس

خرید وب کم

وب کم

میکروفون کنفرانس

میکروفن کنفرانس

خرید دوربین کنفرانس

دوربین کنفرانس

خرید وب کم لاجیتک

خرید وب کم برای استریم

تجهیزات سیستم کنفرانس

تجهیزات مورد نیاز ویدئو کنفرانس

تجهیزات ویدئو کنفرانس

تجهیزات صوتی سالن کنفرانس

تجهیزات صوتی سیستم کنفرانس

تجهیزات سالن کنفرانس

تجهیزات صوتی و تصویری برای اتاق کنفرانس

تجهیزات لازم برای ویدئو کنفرانس

قیمت تجهیزات صوتی سالن کنفرانس

قیمت میکروفن ویدئو کنفرانس

قیمت سیستم کنفرانس

خرید webcam

قیمت دوربین ویدئو کنفرانس

قیمت دوربین کنفرانس

قیمت وب کم logitech

قیمت وب کم

دستگاه ویدیو کنفرانس

دستگاه ویدئو کنفرانس

شرکت توسعه ارتباطات گلیک

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha