خرید و معرفی انواع سیستم کنفرانس

 

سیستم کنفرانس یک مجموعه از تجهیزات و فناوری‌هایی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا در یک جلسه کنفرانسی به صورت همزمان با یکدیگر در ارتباط باشند و اطلاعات را به اشتراک بگذارند. معمولاً در ا ین جلسات، مدیران، نفرات سازمان ها و افراد بالا مرتبه شرکت می کنند. پس هر شرکت یا سازمانی باید سالن یا اتاق کنفرانسی بسیار زیبا و با تجهیزات کامل و به روز طراحی کند. تجهیزات سالن کنفرانس به طور کلی به سه بخش تجهیزات صوتی، تصویری و نورپردازی تقسیم می شوند. و در این بین نقش سیستم کنفرانس از همه چیز مهم تر است. 

 

برای مطالعه بیشتر: طراحی سالن کنفرانس

 

چرا به سیستم کنفرانس نیاز داریم؟

علاوه بر پخش و بهتر کردن صدا در جلسات به دلیل پیشرفته تر شدن تجهیزات، شما می توانید جلسات را record یا ثبت کنید، رای گیری کنید. حتی بعضی از آن ها قابلیت ترجمه نیز دارند.

چند مورد از استفاده های سیستم کنفرانس در شغل ها و مناسبت های مختلف را برای شما در لیست زیر میگوییم.

 

نشست‌ها و کنفرانس‌ها:

سیستم کنفرانس به شرکت‌کنندگان این امکان را می‌دهند که در زمان واقعی ارتباطات و اشتراک‌گذاری اطلاعات در جلسات و کنفرانس‌ها شرکت کنند. شرکت کنندگان از راه دور را قادر می سازد تا به جلسه بپیوندند و در بحث ها، ارائه ها و فرآیندهای تصمیم گیری شرکت کنند.

 

خرید و معرفی انواع سیستم کنفرانس

 

 

کار مشترک:

سیستم کنفرانس با فراهم کردن بستری برای ارتباط و همکاری همزمان، همکاری بین اعضای تیم یا گروه ها را تسهیل می کند. این به اعضای تیم اجازه می دهد تا بدون توجه به موقعیت فیزیکی خود، روی پروژه ها با هم کار کنند، منابع را به اشتراک بگذارند و وظایف را هماهنگ کنند.

 

آموزش و آموزش از راه دور:

سیستم کنفرانس به عنوان ابزار موثری برای ارائه آموزش و جلسات آموزشی از راه دور عمل می کنند. آنها مربیان را قادر می سازند تا کلاس های مجازی، وبینارها یا جلسات آموزشی را با شرکت کنندگان از مکان های مختلف برگزار کنند. از آموزش تعاملی، به اشتراک گذاری محتوا و تعامل با فراگیران پشتیبانی می کند.

 

مصاحبه از راه دور و استخدام:

سیستم کنفرانس ها برای مصاحبه از راه دور و فرآیندهای استخدام شغل استفاده می شود. آنها کارفرمایان و مدیران استخدام را قادر می سازند تا با نامزدهایی که حضور فیزیکی ندارند، مصاحبه های ویدیویی انجام دهند، روند استخدام را ساده می کند و هزینه های سفر را کاهش می دهد.

 

ارائه‌های تجاری و نمایش‌های فروش:

سیستم‌ کنفرانس برای ارائه ارائه‌های تجاری، نمایش محصول و فروش از راه دور استفاده می‌شوند. شرکت‌ها می‌توانند محصولات یا خدمات خود را از طریق کنفرانس‌های صوتی و تصویری تعاملی به مشتریان، بالقوه‌ها یا ذینفعان به نمایش بگذارند.

 

 

 

 

پزشکی از راه دور و مراقبت های بهداشتی از راه دور:

سیستم کنفرانس ها نقش مهمی در پزشکی از راه دور و خدمات مراقبت های بهداشتی از راه دور دارند. پزشکان، متخصصان و بیماران می‌توانند در مشاوره‌های مجازی شرکت کنند، سوابق پزشکی را به اشتراک بگذارند، در مورد تشخیص‌ها بحث کنند و مشاوره و پشتیبانی پزشکی از راه دور ارائه دهند.

 

جلسات دولت و بخش عمومی:

سیستم کنفرانس ها به طور گسترده در تنظیمات دولتی و بخش عمومی برای جلسات، بحث های سیاستی و فرآیندهای تصمیم گیری استفاده می شود. این به مقامات، ذینفعان و نمایندگان اجازه می دهد تا در کنفرانس های راه دور شرکت کنند و از ارتباطات و همکاری موثر اطمینان حاصل کنند.

 

رویدادهای مجازی و وبینارها:

سیستم کنفرانس ها سازمان ها را قادر می سازد تا رویدادهای مجازی، وبینارها یا کنفرانس های آنلاین را میزبانی کنند. آنها ویژگی های تعاملی را برای تعامل با مخاطب، ارائه سخنران، جلسات پرسش و پاسخ، و فرصت های شبکه فراهم می کنند و افراد را به صورت مجازی دور هم جمع می کنند.

 

به طور کلی، سیستم کنفرانس ها ارتباطات، همکاری و به اشتراک گذاری اطلاعات کارآمد و انعطاف پذیر را در حوزه های مختلف تسهیل می کنند، بر موانع جغرافیایی غلبه می کنند و بهره وری را افزایش می دهند.

 

خرید و معرفی انواع سیستم کنفرانس

 

انواع سیستم کنفرانس

سیستم های کنفرانس به دو دسته سیستم آنالوگ و سیستم دیجیتال تقسیم می شوند، سیستم آنالوگ به دلیل قدیمی بودن و کارایی پایین کمتر دیده و استفاده می شود.

ولی سیستم دیجیتال در هر سالن کنفرانسی دیگر وجود دارد.

سیستم های کنفرانس به 2 دسته سیستم کنفرانس با سیم و سیستم کنفرانس بی سیم تقسیم می شوند.

سیستم‌های کنفرانس ممکن است در انواع مختلفی طراحی و پیاده‌سازی شوند، با توجه به نیازها و امکانات مورد نظر. در زیر، برخی از انواع رایج سیستم‌های کنفرانس را بررسی می‌کنیم:

 

کنفرانس صوتی:

این نوع سیستم کنفرانس برای برقراری ارتباط صوتی در جلسات و میتینگ‌ها استفاده می‌شود. شامل تلفن‌های میزی یا دستگاه‌های مخصوصی است که امکان صحبت کردن در هنگام جلسه را فراهم می‌کنند.

 

سیستم کنفرانس تصویری:

این نوع سیستم کنفرانس، علاوه بر ارتباط صوتی، امکان انتقال تصویر همزمان بین افراد را فراهم می‌کند. از دوربین‌های تصویری و مانیتورهای نمایش تصویر برای نمایش تصویر شرکت‌کنندگان در جلسه استفاده می‌شود.

 

سیستم کنفرانس تصویری HD:

این نوع سیستم کنفرانس، از دوربین‌های با کیفیت بالا و تجهیزات صوتی و تصویری پیشرفته برای ارائه تجربه تصویری با کیفیت بالا در جلسات استفاده می‌کند. این سیستم‌ها معمولاً از تکنولوژی‌های HD و Full HD برای انتقال تصویر استفاده می‌کنند.

 

سیستم کنفرانس چند‌بعدی:

این نوع سیستم کنفرانس از تکنولوژی‌های واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) برای ایجاد تجربه چند‌بعدی در جلسات استفاده می‌کند.

 

مزایای میکروفون کنفرانس دیجیتال نسبت به سیستم کنفرانس آنالوگ

  •  میکروفون کنفرانس با قابلیت اتوترک Auto Tracking 
  • امکان استفاده از سیستم رای گیری در این سیستم کنفرانس
  • و ترجمه همزمان در سیستم کنفرانس دیجیتال

 

 

اجزای اصلی یک سیستم کنفرانس چیست؟

اصولا یک سیستم کنفرانس سه جز اصلی دارد که شامل:

 

  • منبع تغذیه سیتم کنفرانس همان واحد کنترل مرکزی (CCU)

  • جایگاه ریاست یا میکروفون ریاست

  • جایگاه شرکت کننده یا میکروفون شرکت کننده

  • بلندگو سالن کنفرانس

  • دوربین کنفرانس

  • نمایشگر مخصوص سالن کنفرانس

 

برای انتخاب  و خرید بهترین سیستم کنفرانس باید به چه نکاتی توجه کرد؟

 

  • عملکرد کنسول های شرکت کننده و ریاست در سیستم کنفرانس

  • عملکرد کنسول های میکروفون کنفرانس در مقابل نویز

  • عملکرد سیستم کنفرانس در مقابل فیدبک

  • قابلیت ها و امکانات کنسول شرکت کننده در سیستم کنفرانس

  • قابلیت ها و امکانات کنسول ریاست در سیستم کنفرانس

  • قابلیت ها و امکانات منبع تغذیه در سیستم کنفرانس

  • بررسی قیمت سیستم کنفرانس نسبت به مزیت ها و کاربرد های آن

 

بهترین سیستم کنفرانس ها:

 

سیستم کنفرانس برند yealink

 

کمپانی یالینک Yealink یک شرکت تولید کننده تجهیزات پیشرفته در زمینه VoIP شامل تلفن های تصویری IP یالینک، تلفن های IP، وب کم های حرفه ای یالینک و دستگاه های ویدئو کنفرانس سخت افزاری یالینک می باشد که در بیش از 140 کشور جهان دارای شبکه خدمات می باشد. 

کیفیت، عملکرد، سهولت استفاده و پشتیبانی مشتریان از اولویت های مهم کمپانی یالینکYealink  می باشد. کمپانی یالینک با بهره گیری از تیمی بسیار با تجربه از توسعه دهندگان و مهندسان در زمینه طراحی، خود را به یکی از شرکت های نوآورانه در زمینه VoIP  و Video Conference  تبدیل کرده است. 

راه کارهای کمپانی یالینکYealink  شامل: ویدئو کنفرانس های سخت افزاری، اپلیکیشن های دسکتاپ و موبایل، راه کارهای مبتنی بر کلود، تلفن های تحت شبکه، اسپیکروفن های سالن کنفرانس یالینک و... می باشد که به منظور استفاده در اتاق های جلسات با اندازه کوچک تا خیلی بزرگ طراحی شده اند.

 

سیستم کنفرانس برند gansine

 

مپانی گانزین در سال 2003 در کشور چین تاسیس شد. این  شرکت با استفاده از تکنولوژی بالا در تحقیق و توسعه توانسته با تولید و فروش تجهیزات کنفرانس دیجیتال، نرم افزار مدیریت و محصولات کنفرانس در سطح جهان، خود را به عنوان یکی از رهبران صنعت سیستم کنفرانس معرفی نماید.

کمپانی گانزین Gonsin ارائه دهنده راه کارهای کامل سیستم کنفرانس، از جمله:

سیستم کنفرانس باسیم،

سیستم کنفرانس بی سیم،

سیستم رأی گیری،

سیستم ترجمه همزمان،

سیستم ASR،

سیستم نرم افزار مدیریت کنفرانس،

سیستم ثبت حضور،

سیستم پیجینگ و ... می باشد.

کمپانی گانزین Gonsin بیش از هزاران پروژه مهم را در سراسر جهان به اتمام رسانده است و با مجموعه متنوعی از مشتریان مختلف از جمله دولت ها، پارلمان ها، مراکز همایش ها، دادگستری ها، نیروهای نظامی، هتل ها، مدارس، بیمارستان ها، مراکز مذهبی و شرکت های خصوصی همکاری داشته است. 

 

سیستم کنفرانس برند AKG

 

  • AKG

برندی است که سال‌ها پیش در کشور اتریش به وجود آمد. رفته رفته طی سال‌ها این شرکت به محبوبیت و قدرت بیشتری رسید و در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده محصولات صوتی است. بدون شک در لیست بهترین برند سیستم کنفرانس در ایران باید نام این برند مطرح را نیز قرار دارد.

 

 

خرید و معرفی انواع سیستم کنفرانس