قیمت و فروش تجهیزات ویدئو کنفرانس

قیمت و فروش تجهیزات ویدئو کنفرانس

خرید تجهیزات ویدیو کنفرانس نیاز به اطلاعاتی دارد که ما به شما در انتخاب یک سیستم ویدیو کنفرانس با بهترین قیمت راهنمایی میکنیم شما باید بدانید که کدام ویدیو کنفرانس برای سالن کنفرانس مناسب است کدام کارامد تر عمل خواهد کرد کدام ویدیو کنفرانس با قیمت مناسب کارامد تر است.

ویدئو کنفرانس و تجهیزات ویدیو کنفرانس

سیستم‌های ویدیو کنفرانس ابزارهایی هستند که به افراد و گروه‌ها امکان برقراری ارتباط تصویری و صوتی در زمان واقعی را از راه دور فراهم می‌کنند.

این سیستم‌ها به شما اجازه می‌دهند که با افراد در مکان‌های دور از شما ارتباط برقرار کرده و اطلاعات را به صورت صوتی و تصویری به اشتراک بگذارید.

یکی از رایج ترین موارد استفاده از سیستم ویدئو کنفرانس ، برقراری ارتباط زنده و تصویری در بین نقاط مختلف جغرفیایی است.

از طریق ویدئو کنفرانس می توانید به صورت زنده، در جلسات شرکت کنید و بدین گونه در وقت، هزینه های سفر، اقامت و… صرفه جویی می شود.

اکثر سازمان ها، شرکت ها دانشگاهها و… در سطح جهان مجهز به این تکنولوژی پیشرفته هستند و به راحتی می توانند برای برقراری ارتباط با آن استفاده کنند.

 

در دسترسی آسان: این سیستم‌ها معمولاً از طریق اینترنت قابل دسترسی هستند و نیازی به نصب نرم‌افزارهای پیچیده ندارند. اغلب می‌توان از طریق وب‌مرورگر یا نرم‌افزارهای اختصاصی از آنها استفاده کرد.

ارتباط تصویری و صوتی: سیستم‌های ویدیو کنفرانس به شما امکان می‌دهند تا با دیگران از طریق دوربین و میکروفن در ارتباط باشید و همچنین تصاویر و صداها را به صورت همزمان انتقال دهید.

چت متنی: برخی از سیستم‌ها امکان چت متنی هم در کنار ارتباط تصویری و صوتی را فراهم می‌کنند که به کاربران امکان مکملی برای ارتباط دارند.

جلسات گروهی: سیستم‌های ویدیو کنفرانس به شما اجازه می‌دهند تا به صورت همزمان با چندین نفر ارتباط برقرار کنید. این مناسب برای جلسات تیمی، کارگاه‌ها و کنفرانس‌های گروهی است.

انواع ویدئو کنفرانس

  • ویدئو کنفرانس سخت افزاری

  • ویدئو کنفرانس نرم افزاری

 

مشاوره و خرید سیستم ویدیو کنفران حرفه ای

 

اهمیت کیفیت در خرید ویدیو کنفرانس

در حین انجام یک جلسه ائم از ویدئو کنفرانس، ارائه مطلب و یا ارائه گزارشات، مهمترین مسئله داشتن یک تصویر با وضوح بالا می باشد .یک سوال مهم این است که آیا ضروری است برای تلویزیون با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنیم؟ این یک سوالی است که در ذهن خریداران ایجاد می شود.

به سادگی می توان با این واقعیت پاسخ داد که تلویزیون معمولی HD نهایتا تصویری با کیفیت۱۰۸۰ را نشان می دهد.

 

 

یک تلویزیون 4k تصویری با ۴ برابرتعداد پیکسل های تلویزیون HD را نشان می دهد. این امر در هنگام انجام تماس های ویدئو کنفرانس و یا ارائه گزارشات متنی بسیار مفید است.

 بسیاری از سیستم‌ها این قابلیت را دارند که جلسات ویدیویی را ضبط کرده و بعداً مشاهده کنید یا به اشتراک بگذارید.

 امنیت و حریم خصوصی اطلاعات بسیار مهم است. بسیاری از سیستم‌های ویدیو کنفرانس ابزارها و قابلیت‌هایی را فراهم می‌کنند تا از اطلاعات شما محافظت شود.

 

سیستم ویدیو کنفراننس

 

اگر قصد دارید در جلسه ای که با ویدئو کنفرانس برگزار می شود را دارید، تهیه یک وب کم ساده نمی تواند نیاز شما را برطرف کند، باید یک دستگاه ویدئو کنفرانس تهیه کنید. یک ویدئو کنفرانس خوب تجهیزات آن شامل موارد زیر می باشد:

 سیستم ویدئو  کنفرانس به شبکه به نام سناریوی بستگی دارد. که آن شبکه می تواند اینترنت یا اینترانت باشد. برای جلسه های راه دور باید از اینترنت استفاده کنید، زیرا از لحاظ پهنای باند، سرعت بالای آن برای انتقال تصویر خوب می باشد.

 سالن کنفرانس و همایش به دلیل سالن های بزرگی که هستند، باید دوربین ویدئو کنفرانس که مورد استفاده قرار می گیرد قوی و زاویه دید بالایی داشته باشد. عمومآ لپ تاپ ها دارای دوربین وب کم هستند، ولی برای سیستم باید جداگانه تهیه شود که به مشکل نخوریم.

 دستگاههای مرکزی در ویدئو کنفرانس به دو مدل سخت افزار و نرم افزار تقسیم می شوند، که وظیفه مدیریت پردازش جلسه را برعهده دارند. دلیل استفاده از آن پهنای باند مورد نیاز می باشد.

 

کاربرد سیستم کنفرانس ویدئویی

  • آموزش از راه دور
  • برگزاری جلسات منظم بین مدیران سازمانها
  • امکان اتخاذ تصمیمات در شرایط بحرانی
  • مشاوره از راه دور
  • تجارت از راه دور شامل بازاریابی و معرفی محصولات و خدمات تبادل اسناد مالی
  • برگزاری و شرکت در سمینار ها و کنفرانس

 

 

ویدئو کنفرانس سخت افزاری

ویدئو کنفرانس های سخت افزاری یا در اصطلاح پایانه های ویدئو کنفرانس دارای تنوع بسیار زیاد به منظور برطرف کردن نیازهای کاربران مختلف با استفاده از وب کم حرفه ای می باشند. طراحی و ساخت پایانه های ویدئو کنفرانس براساس نوع ارتباط و اندازه اتاق کنفرانس کاربران انجام شده است،

اتاق هایی با اندازه کوچک یا در اصطلاح Huddle Room تا سالن های کنفرانس با اندازه خیلی بزرگ. ارتباطات ویدئو کنفرانس سخت افزاری به دو نوع نقطه به نقطه یا در اصطلاح Point-to-Point و چند نقطه ای یا در اصطلاح Multipoint تقسیم بندی می شوند.

ارتباطات ویدئو کنفرانس سخت افزاری بر پایه پروتکل های ارتباطی H.323 و SIP می باشند که این دو پروتکل ارتباطی کاربران را از محدود بودن به یک برند خاص رها می کند و کاربران بدون توجه به برند دستگاه های ویدئو کنفرانس سخت افزاری می توانند ارتباطات تصویری خود را برقرار نمایند و از بهترین کیفیت ارتباطی برخوردار باشند.

 

ویدئو کنفرانس نرم افزاری

ویدئو کنفرانس های نرم افزاری برای افرادی طراحی شده اند که یا دائما در حال سفر هستند یا از خانه و به صورت دورکاری مشغول فعالیت می باشند و یا از پشت میز خود می خواهند در جلسات ویدئو کنفرانس سازمان و یا شرکت خود با استفاده از وب کم حرفه ای  و میکروفون کنفرانس حضور داشته باشند.

بیشتر این نرم افزارهای ویدئو کنفرانس قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل های مختلف نظیر ویندوز، لینوکس، iOS ،Android و سایرموارد را دارا می باشند.

نرم افزارهای ویدئو کنفرانس یا در اصطلاح پایانه های نرم افزاری ویدئو کنفرانس که همان ویدئو کنفرانس نرم افزاری هستند، به دلیل پشتیبانی از پروتکل های استاندارد ویدئویی نظیر H.323 و SIP قابلیت این را دارند تا هم به صورت مستقل عمل نمایند و هم می توانند به زیرساخت های ویدئو کنفرانس از برندهای مختلف که از پروتکل استاندارد SIP و H.323 پشتیبانی می کنند، متصل شوند.

 

سیستم ویدی کنفرانس نرم افزاری

 

امکانات ویدئو کنفرانس های گلیک

 

  • پشتیبانی از ارتباطات نقطه به نقطه و یا Point-to-Point  که در این حالت فقط 2 نقطه یا مکان می توانند در ارتباط ویدئو کنفرانسی حضور داشته باشند. 

  • پشتیبانی از ارتباطات چند نقطه ای و یا بیشتر از 2 نقطه (Multipoint) می شود که در این حالت نیازمند به تجهیزاتی به نام MCU می باشد که در واقع برقرار کننده ارتباطات چند نقطه ای در ویدئو کنفرانس است. 

  • دارا بودن MCU یا Multipoint Control Unit به صورت داخلی یا Embedded و یا اتصال به MCU اکسترنال جهت برقراری ارتباطات چند نقطه ای در ویدئو کنفرانس

  • امکان جداسازی نفرات شرکت کننده در ارتباطات ویدئو کنفرانسی چند نقطه ای در 2 اتاق مجازی

 

بودجه ای که برای خرید سیستم ویدیو کنفرانس در نظر گرفته شده است بسیار مهم می باشد. از آن جایی این موضوع مهم می باشد که هزینه راه کارهای مختلف مانند راه کارهای ویدئو کنفرانس های سخت افزاری، راه کارهای ویدئو کنفرانس نرم افزاری و سایر راه کارها در برقراری ارتباطات تصویری بسیار مختلف می باشد و بستگی به انتخاب نوع ارتباط، نوع زیرساخت و هم چنین نوع دستگاه انتخابی این هزینه ها دارای تفاوت های بسیار زیادی با یکدیگر هستن.

بسیاری از مجموعه ها به منظور خرید این تجهیزات قبل از بررسی تمامی نکات مهم در خرید تجهیزات ویدئو کنفرانس بودجه مشخصی را برای این کار در نظر می گیرند که با توجه به تنوع و کارایی های مختلف راه کارها این موضوع قبل از موارد ذکر شده کار کاملا اشتباهی می باشد.

 

 

وب کم حرفه ای لاجیتک مدل رالی | Logitech Rally Camera

 

وب کم حرفه ای لاجیتک مدل رالی Logitech Rally Camera که از خانواده Rally می باشد، در پکیجی شامل دوربین و ریموت کنترل ارائه می گردد. این وب کم کنفرانس به منظور استفاده در اتاق های جلسات متوسط تا بزرگ طراحی شده است. این وب کم حرفه ای با بیشتر نرم افزارهای ارتباط تصویری مانند ماکروسافت تیمز Microsoft Teams، اسکایپ Skype، اسکایپ فور بیزینس Skype for Business، Zoom، تروکانف TrueConf و ادوب کانکت Adobe Connect سازگار می باشد. در جلسات با استفاده از ویدئو کنفرانس قابلیت استفاده دارد نه جلسات سیستم کنفرانس به دلیل نداشتن میکروفن کنفرانس مناسب.

 

مهمترین قابلیت های وب کم کنفرانس لاجیتک مدل رالی:

  • وب کم با ارائه تصاویر با کیفیت 4K UHD

  • زوم 15 برابری اپتیکال دوربین

  • زاویه دید بالای وب کم

  •  پشتیبانی از تکنولوژی RightSense و 3 نقطه به عنوان Preset در این مدل وبکم لاجیتک

 

وب کم حرفه ای لاجیتک مدل رالی

برای مشاوره و خرید انواع ویدیو کنفرانس گلیک تماس بگیرید

 

     

 

ویدئو کنفرانس سخت افزاری یالینک MeetingEye 600

طراحی این پایانه به صورت AIO  می باشد که شامل 2 دوربین، کدک، میکروفون کنفرانس، اسپیکر و وای فای و بلوتوث داخلی است که همه این ها در این دستگاه ویدیو کنفرانس جمع آوری شده اند.

یک دوربین سوپر واید Wide  با رزولوشن 20 مگاپیکسل و زوم 4 برابری e-PTZ به همراه یک دوربین تله فوتو با رزولوشن 8 مگاپیکسل و زوم ترکیبی 10 برابری تجربه یک ارتباط تصویری لذت بخش و هوشمندانه تر را به همراه تمامی جزئیات برای کاربران فراهم می سازد.

از جمله مزیت های با خرید ویدئو کنفرانس سخت افزاری می توان به قابلیت ارسال محتوا به صورت بی سیم، قابلیت های Auto Framing و Speaker Tracking و AI Face Enhancement  اشاره کرد. دستگاه MeetingEye 600 از پروتکل های H.323 و SIP پشتیبانی می نماید و با استفاده از بالاترین

استاندارد ویدئویی موجود یعنی H.265  تجریه یک ارتباط با کیفیت با کمترین پهنای باید را میسر می سازد.

 

سیستم ویدیو کنفرانس یالینک meeting eye 600

 

ویدیو کنفرانس یالینک Yealink MVC500 II

 

دستگاه ویدیو کنفرانس یالینک Yealink MVC500 II جزء دومین نسل از دستگاه های ویدئو کنفرانس سری MVC از کمپانی یالینک می باشد و از بهترین گزینه ها برای تجهیز اتاق کنفرانس.

دستگاه های نسل 2 یالینک سری MVC با دارا بودن نرم افزار مایکروسافت تیمز به صورت Native مناسب ترین راه کار برای کاربرانی می باشد که در سازمان یا مجموعه خود از Microsoft Teams به منظور برقراری ارتباطات ویدئو کنفرانس خود استفاده می نمایند.

از جمله قابلیت های مهم این دستگاه می توان به رزولوشن 1920 در 1080، پشتیبانی از قابلیت Auto Framing، ارسال محتوا به صورت بی سیم، میکروفون کنفرانس 6 جهته و  امکان کنترل دستگاه به صورت ریموت اشاره نمود.

این دستگاه علاوه بر جلسات ویدئو کنفرانس، برای جلسات سیستم کنفرانس هم مناسب می باشد.

 

  • دارای دوربین UVC50 USB PTZ
  • دارای 2 × میکروفون بی سیم CPW90
  • پشتیبانی برنامه Microsoft Teams Rooms، از Skype for Business
  • دارای حافظه: 8 گیگابایت 
  • فضای ذخیره سازی: 128 گیگابایت SSD

 

ویدیو کنفرانس یالینک Yealink MVC500 II

خرید انواع ویدیو کنفرانس

 

ویدئو کنفرانس سخت افزاری یالینک Yealink MeetingEye 400

طراحی ویدیو کنفرانس یالینک به صورت AIO  می باشد که شامل 1 دوربین، کدک، میکروفن کنفرانس، اسپیکر و وای فای و بلوتوث داخلی است 

همه این ها در یک دستگاه یعنی ویدئو کنفرانس یالینک جمع آوری شده اند. یک دوربین با رزولوشن 20 مگاپیکسل و زوم 4 برابری e-PTZ تجربه یک ارتباط تصویری لذت بخش و هوشمندانه تر را به همراه تمامی جزئیات برای کاربران فراهم می سازد.

 قابلیت پشتیبانی از میکروفن های بی سیم و با سیم، پنل تاچ جهت مدیریت جلسات از جمله دیگر قابلیت های ویدئو کنفرانس یالینک می باشد.

ماژولار بودن دستگاه های ویدئو کنفرانس یالینک کاربری این محصولات را برای هر نوع نیازی مهیا می کند.

سیسام ویدیو کنفرانس یالینک meeting eye 400

ارتباط از طریق نرم افزارهای تصویری (skype)

ویدئو کنفرانس‌های نرم افزاری بیشتر در حوزه‌های غیر تجاری استفاده می‌شوند.. برای مثال با استفاده از نرم افزار (skype) می‌توان ویدئو کنفرانس نرم افزاری برقرار کرد.

مزایای سرویس کنفرانس نرم افزاری
  • در این روش دیگر به تجهیزات گران‌قیمت ویدئو کنفرانس سخت افزاری نیازی نخواهیم داشت.
  • در این روش تعداد کاربران سیستم محدودیتی نخواهد داشت.
  • به دلیل نرم افزاری بودن سیستم کاربران می‌توانند در هر نقطه جغرافیایی تنها با دسترسی به سرور مورد نظر ارتباط را برقرار سازند.
  • این سیستم قابلیت کارکردن در سرعت‌های محدود را نیز دارد.

 

 

تفاوت ویدئو کنفرانس سیسکو و پلیکام

برند سیسکو برترین سیستم‌های ویدئو کنفرانس در بازار هستند که حدود 80 درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص داده‌اند.

این دو برند از نظر بعضی از ویژگی‌های مفید و کاربردی با یکدیگر رقابت می‌کنند و تفاوت خود را در بعضی از زیر شاخه‌های سیستم سالن کنفرانس و یا سیستم‌های زیرساختی نشان می‌دهند.

برند سیسکو به نیاز کاربر اهمیت نمی‌دهد و شبکه ویدئو کنفرانس را همیشه به صورت (Enterprise) در نظر می‌گیرد و سرورهای پرقدرتی را پیشنهاد می‌دهد، اما برند پلیکام انعطاف پذیری بیشتری دارد و سرور را با توجه به هزینه و نیاز کاربر مشخص می‌کند.

برند پلیکام رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و تنظیمات و راه اندازی آن در مقایسه با برند سیسکو نیاز به کارشناس دوره دیده ندارد و می‌تواند توسط کاربر انجام شود.

دوام کاری بالا، پایداری و عدم افت کیفیت کار از ویژگی‌های بارز و مشترک این دو برند است که توانسته است آن‌ها را از سایر برندها متمایز سازد اما همه مزایای گفته شده به این معنا نیست که برندهای خوب دیگری در بازار وجود ندارد و شما حتما بایستی یکی از این دو برند را انتخاب کنید بلکه شما باید

با توجه به نیاز و بودجه مورد نظر خودتان دست به انتخاب بزنید.

به عنوان مثال فرض کنید نیاز به سیستم ویدئو کنفرانس دارید تا جلسات کاری شما را ضبط کند.

هر دو برند سیسکو و پلیکام سرورهای پرقدرت و گرانی را به شما توصیه خواهند کرد که قادرند به بهترین شکل نیاز شما را تامین سازند اما با بودجه مورد نظر شما تطابق ندارند.

در نتیجه شما می‌توانید از پایانه‌های (Aver و Yealink) استفاده کنید چراکه آن‌ها نیز می‌توانند جلسات را به سادگی بر روی یک فلش ضبط کنند.

 

سیستم ویدیو کنفرانس پلیکام

 

بعد از بررسی موارد ذکر شده نوبت به انتخاب نوع دستگاه به منظور استفاده در اتاق های کنفرانس، سالن های جلسات، اتاق مدیریت و سالن های آمفی تئاتر می شود که چه در مراحل قبل راه کارهای سخت افزاری انتخاب شود 

چه راه کارهای نرم افزاری می بایست از تجهیزاتی برای تجهیز موارد ذکر شده (اتاق های کنفرانس و ... )  استفاده نمود. تجهیزات دارای تنوع بسیار زیادی می باشند که بسته به اندازه اتاق، تعداد نفرات حاضر در ارتباط ویدئو کنفرانس، نیاز به ارتباطات نقطه به نقطه یا چند نقطه ای و بسیاری موارد دیگر، نوع تجهیزات متفاوت می باشد که حتی می توان از تجهیزات موجود در آن سازمان یا شرکت به منظور کامل کردن سناریو های مورد نظر برای پیاده سازی استفاده نمود.

 

 

برای مشاوره بیشتر و خرید انواع سیستم ویدئو کنفرانس با ما تماس بگیرید


 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha