سیستم های پیجینگ و اجزای تشکیل دهنده آن

سیستم های پیجینگ و اجزای تشکیل دهنده آن

همه ما در فضاهای عمومی مختلف مانند فرودگاه، بیمارستان و... با سیستم‌های پیجینگ برخورد داشته‌ایم اما واقعا پیجرها چه کاربردی دارند؟ در این مقاله قصد داریم تا انواع سیستم پیجینگ را به شما معرفی کنیم.

 

سیستم پیجینگ چیست؟ 

برقراری ارتباط با بالا ترین سرعت ممکن، در محیط‌های مختلف مانندمحیط های اداری، تجاری، آموزشی، صنعتی و… فقط از طریق دسترسی به سیستم صوت عمومی یا پیجینگ امکانپذیر است. نیاز به ارسال پیام‌ها، اطلاعات در شرایط اضطراری به صورت عمومی، باعث رشد و توسعه‌ی سیستم پیجینگ در مکان‌های عمومی، اداری و صنعتی شده است.

چرا که این روزها، نیاز به پخش و انتقال صدا در مکان‌های صنعتی، تجاری، آموزشی، اداری، مذهبی و … بیار افزایش یافته است. علت اصلی نیاز به سیستم پیجینگ، گسترش اجتماع و یا فراخوانی افراد است. شاید پاسخ بهتر به سوال سیستم پیجینگ چیست را بتوان در این جمله خلاصه کرد : سیستم پیجینگ تولید شده است که صدا ها را به وسیله‌ی یک منبع صوتی دریافت و تقویت کرده، سپس از طریق انواع بلندگوها، آن را پخش نماید. اگر مراحل انتخاب و نصب یک سیستم پیجینگ، بصورت دقیق انجام شده باشد، باعث انتشار صدا با وضوح و کیفیت مناسبی در محیط مورد نظر، خواهد شد. 

 

زمان تقریبی مورد نیاز برای مطالعه این مقاله: 4 دقیقه و 3 ثانیه

 

با گسترش مراکز و مجتمع‌های بزرگ همچون کارخانه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، ادارات، دانشگاه‌ها، مراکز درمانی و سایرموارد نیاز به سیستم‌های اطلاع‌رسانی برای هماهنگی بین قسمت‌های مختلف خواهد بود. در سال‌های اخیر با پیشرفت صنعت و تکنولوژی فناوری‌های جدیدی برای پاسخ به این نیاز پدید آمده است. از جمله این فناوری‌ها، سیستم پیجینگ (Public Address System) است.

 

برای مطالعه بیشتر: برای خرید سیستم کنفرانس کلیک کنید

 

انواع سیستم پیجینگ

به‌طور کلی سیستم‌های پیجینگ در دو نوع آنالوگ و دیجیتال هستند. سیستم‌های پیجینگ آنالوگ قدیمی‌تر بوده و در آن از کابل‌های زوجی مسی برای انتقال اطلاعات استفاده می‌شود. سیستم پیجینگ تحت شبکه نوع جدیدتر و پیشرفته‌تر سیستم‌های پیجینگ است که در آن تمامی تجهیزات از طریق بستر شبکه با هم متصل می‌گردند. 

 

مزایای سیستم پیجینگ دیجیتال نسبت به سیستم پیجینگ آنالوگ

 

  • کاهش حجم کابل‌کشی در سیستمهای پیجینگ تحت شبکه

  • هزینه کمتر به سبب کاهش کابل مصرفی در سیستم پیجینگ دیجیتال

  • قابلیت نگهداری ساده تر در این نوع سیستم پیجینگ

  • قابلیت گسترش و توسعه سریع تر در سیستم پیجینگ دیجیتال یا تحت شبکه

 

 

اجزا تشکیل دهنده سیستم پیجینگ

اجزای اصلی یک سیستم پیجینگ را می‌توان در چهار قسمت اصلی تقسیم‌بندی نمود که هرکدام از آن‌ها بخشی از وظایف کلی سیستم را بر عهده خواهند داشت. در ادامه به بررسی اجزا تشکیل دهنده سیستم پیجینگ خواهیم پرداخت.

 

 

 

اجزا تشکیل دهنده سیستم پیجینگ
 

 

اولین جز سیستم پیجینگ که نقش ورودی سیستم را خواهد داشت، میکروفن پیجینگ است. این ابزار صدای افراد را به سیگنال‌های الکترونیکی تبدیل خواهد کرد. میکروفون پیجینگ عموما در فضایی قرار می‌گیرد که بتوان از آن‌جا بر خروجی سیستم کنترل داشت. میکروفن پیجینگ انواع مختلفی از میکروفون‌های ساده رومیزی تا نمونه‌ میکروفون‌های پیشرفته‌تر بوده که قابلیت‌ها و امکانات فراوان دارند. 

 

میکروفون  سیستم پیجینگ توسعه ارتباطات گلیک

 

برای مطالعه بیشتر: میکروفن کنفرانس

 

آمپلی فایر در سیستم پیجینگ توسعه ارتباطات گلیک

 

  • آمپلی فایر

آمپلی فایر را می‌توان اصلی‌ترین سیستم پیجینگ دانست. از آن‌جایی که در سیستم پیجینگ از تعداد زیادی از بلندگو‌ها با فواصل مختلف و سیم‌کشی‌های بسیار استفاده می‌شود، نیاز به تقویت سیستم‌های سیگنال‌های صوتی خواهد بود. آمپلی فایر وظیفه تقویت و رساندن صدا به بلندگو سقفی یا ستونی و سایرموارد خواهد داشت.

 

برای مطالعه بیشتر: قیمت ویدیو کنفرانس

 

  • بلندگو

خروجی سیستم پیجینگ را بلندگوها تشکیل می‌دهند. از این رو کیفیت و چیدمان صحیح آن‌ها برای حصول نتیجه مطلوب و انتقال صحیح و با‌کیفیت اصوات، بسیار حائز اهمیت است. معمول‌ترین نوع بلندگوهای مورد استفاده در سیستم پیجینگ، بلندگوهای سقفی است. این نوع از بلندگوها عموما به‌صورت توکار داخل سقف نصب می‌گردند. البته باید در نظر داشت اسپیکرهای مورد استفاده در سیستم پیجینگ به بلندگوهای سقفی محدود نمی‌شوند. در محیط‌های مختلف با توجه به شرایط و مشخصات محیط ممکن است از بلندگوهای دیگر همچون بلندگو ستونی، دیواری و هورن استفاده شود.

 

بلندگو سقفی در سیستم های پیجینگ | توسعه ارتباطات گلیک

 

 

  • کابل کشی

از آن‌جایی که اجزای مختلف سیستم پیجینگ نیازمند اتصال به یکدیگر و همچنین برق هستند، کابل‌کشی بخش مهمی از سیستم پیجینگ خواهد بود که استفاده از سیستم بدون آن غیر ممکن است. برای افزایش کارایی سیستم پیجینگ و همچنین کاهش هزینه نصب و راه‌اندازی آن لازم است بلندگوها، میکروفون‌ها، آمپلی فایرها و سایر دستگاه‌ها در مناطقی تعبیه شوند که بتوان با کمترین میزان کابل‌کشی آن‌ها را به یکدیگر متصل نمود.

 

مواردی که به آن اشاره شد اجزای اصلی سیستم پیجینگ هستند که حتما استفاده خواهند شد. اما گاهی ممکن است تجهیزات جانبی دیگری نیز در سیستم پیجینگ مورد استفاده قرار گیرند. از جمله این موارد می‌توان به برخی پردازنده‌های خاص اشاره کرد که به‌منظور افزایش تنظیمات و عملکردهای سیستم پیجینگ استفاده می‌شوند. از سوی دیگر گاهی اوقات سیستم پیجینگ به اینترکام یا سانترال نیز متصل می‌شود. پردازشگر هشدارها، انتخاب‌کننده زون و مرکز کنترل اصلی از دیگر مواردی هستند که ممکن است به سیستم پیجینگ اضافه شوند.

 

برای مطالعه بیشتر: وب کم کنفرانسی 

 

نکات لازم برای نصب سیستم پیجینگ

رعایت نکات مختلفی می‌تواند در عملکرد نهایی سیستم پیجینگ تاثیر به‌سزایی داشته باشد. نکته اول اهمیت مقاومت الکتریکی بالایی است به‌طوری که با فضای محیط سازگار باشد. نکته دیگر یکسان‌سازی قدرت سیستم پیجینگ در ورودی‌ها و خروجی‌های آن است. اما مهم‌ترین نکته‌ای که در نصب سیستم پیجینگ باید به آن توجه کرد، رعایت استاندارد در فاصله بین سیستم پیجینگ و بلندگوها است. عدم رعایت این نکات ممکن بوده مشکلاتی را برای شما ایجاد نماید. 

 

برای نصب سیستم پیجینگ تحت شبکه تماس بگیرید

 

     

 

خرید سیستم های پیجینگ

شرکت توسعه ارتباطات گلیک علاوه بر فعالیت در زمینه ی خرید سیستم های پیجینگ، در زمینه های خرید ویدیو کنفرانس، خرید سیستم کنفرانس، خرید میکروفون کنفرانس، خرید وب کم، خرید دوربین کنفرانس، خرید وب کم لاجیتک، خرید وب کم برای استریم، خرید تجهیزات سیستم کنفرانس، خرید تجهیزات مورد نیاز ویدئو کنفرانس، خرید تجهیزات ویدئو کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی سالن کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی سیستم کنفرانس، خرید تجهیزات سالن کنفرانس، خرید تجهیزات صوتی و تصویری برای اتاق کنفرانس، خرید تجهیزات لازم برای ویدئو کنفرانس، استعلام قیمت تجهیزات صوتی سالن کنفرانس، استعلام قیمت میکروفن ویدئو کنفرانس، استعلام قیمت سیستم کنفرانس، استعلام قیمت دوربین ویدئو کنفرانس، استعلام قیمت دوربین کنفرانس، استعلام قیمت وب کم لاجیتک و سایرموارد به فعالیت مشغول است.

 

برای خرید سیستم پیجینگ با توسعه ارتباطات گلیک تماس بگیرید

 

     

 

جمع بندی

سیستم پیجینگ یکی از موارد مهمی است که در فضاهای بزرگ برای اطلاع‌رسانی استفاده می‌شود. البته باید در نظر داشت که کیفیت انتقال صدا در سیستم پیجینگ بسیار حائز اهمیت است. اگر کیفیت صدا در این سیستم‌ها با مشکل روبرو شود اطلاع‌رسانی نیز کیفیت مناسب را نخواهد داشت در این‌صورت مخاطبان نمی‌توانند اطلاعات مورد نیاز را به‌راحتی به دست آورند.

 

برچسب ها :

سیستم پیجینگ

انواع سیستم پیجینگ

اجزا تشکیل دهنده سیستم پیجینگ

میکروفون پیجینگ

آمپلی فایر

بلندگو

کابل کشی

نکات لازم برای نصب سیستم پیجینگ

نصب سیستم پیجینگ

Public Address System

پخش هشدارهای صوتی

کنترل و مدیریت مجتمع ها

سیستم پیجینگ آنالوگ

سیستم پیجینگ دیجیتال

سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه

میکروفن پیجینگ

اسپیکر

بلندگوهای سقفی

بلندگو ستونی

بلندگو هورن

بلندگو دیواری

بلندگو سقفی

هزینه نصب

راه‌اندازی پیجینگ

تجهیزات جانبی

پیجر

گلیک

توسعه ارتباطات گلیک

gelick

سیستم پیجینگ کارخانه

سیستم پیجینگ تحت شبکه

سیستم پیجینگ اداری

سیستم پیجینگ و اینترکام

سیستم پیجینگ پاناسونیک

سیستم پیجینگ چیست

سیستم پیجینگ ایرانی

سیستم پیجینگ ارزان

سیستم پیجینگ ضد انفجار

سیستم پیجینگ بیمارستان

سیستم پیجینگ بی سیم

سیستم پیج

سیستم صوتی و پیجینگ تحت شبکه

تجهیزات سیستم پیجینگ

سیستم صوتی پیجینگ در تهران

سیستم های پیجینگ چیست

سیستم پیجینگ خرید

سیستم پیجینگ ساختمان

سیستم پیجینگ صنعتی

سیستم پیجینگ صوتی

سیستم های پیجینگ صنعتی

قیمت سیستم صوتی پیجینگ

فروش سیستم صوتی پیجینگ

طراحی سیستم پیجینگ

فروش سیستم پیجینگ

قیمت سیستم پیجینگ

کابل سیستم پیجینگ

مشخصات سیستم پیجینگ

نقشه سیستم پیجینگ

نمایندگی سیستم پیجینگ

سيستم پيجينگ هوشمند تحت شبکه

سیستم های پیجینگ

قیمت سیستم های پیجینگ

فروش سیستم های پیجینگ

کیفیت انتقال صدا در سیستم پیجینگ

ویدئو کنفرانس

ویدیو کنفرانس

سیستم کنفرانس

خرید ویدیو کنفرانس

خرید سیستم کنفرانس

خرید میکروفون کنفرانس

خرید میکروفن کنفرانس

میکروفون کنفرانس

خرید ویدئو کنفرانس

خرید وب کم

وب کم

خرید دوربین کنفرانس

خرید وب کم لاجیتک

خرید وب کم برای استریم

تجهیزات سیستم کنفرانس

تجهیزات مورد نیاز ویدئو کنفرانس

تجهیزات ویدئو کنفرانس

تجهیزات صوتی سالن کنفرانس

تجهیزات صوتی سیستم کنفرانس

تجهیزات سالن کنفرانس

تجهیزات صوتی و تصویری برای اتاق کنفرانس

تجهیزات لازم برای ویدئو کنفرانس

قیمت تجهیزات صوتی سالن کنفرانس

قیمت میکروفن ویدئو کنفرانس

قیمت سیستم کنفرانس

قیمت دوربین ویدئو کنفرانس

قیمت دوربین کنفرانس

دوربین ویدئو کنفرانس

قیمت وب کم

شرکت توسعه ارتباطات گلیک

وب کم کنفرانسی

قیمت ویدیو کنفرانس

قیمت ویدئو کنفرانس

وب کم حرفه ای

قیمت وب کم لاجیتک

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha