چگونگی محاسبه هزینه راه اندازی سیستم ویدئو کنفرانس | قسمت سوم

برآورد هزینه راه اندازی سیستم ویدئو کنفرانس چگونه محاسبه می شود؟

چگونگی محاسبه هزینه راه اندازی سیستم ویدئو کنفرانس | قسمت سوم

قبل از خرید ویدئو کنفرانس باید از عوامل تاثیرگذار بر قیمت ویدئو کنفرانس سخت افزاری مطلع باشید | برای مشاوره با کارشناسان گلیک تماس بگیرید

( قسمت سوم)

           

با توجه به مواردی که در 2 قسمت قبلی مقاله هزینه راه اندازی ویدئو کنفرانس سخت افزاری گفته شد در این قسمت پروژه ای را بر روی برند یالینک با یکدیگر بررسی میکنیم تا تمامی موارد گفته شده قابل لمس تر باشد.

 

ارتباط از طریق ویدئو کنفرانس سخت افزاری:

فرض کنید مجموعه ای دارای 2 نقطه ( مکان ) مختلف باشد و بخواهد بین این 2 نقطه ارتباط ویدئو کنفرانس از طریق تجهیزات سخت افزاری برقرار نماید. در ابتدا و پس از بررسی مواردی که در قسمت های قبلی مقاله  هزینه راه اندازی ویدئو کنفرانس گفته شد این نتیجه حاصل می شود که دفتر مرکزی این مجموعه دارای اتاق کنفرانسی با ظرفیت 5 الی 6 نفر باشد که البته بازهم بررسی آن توسط کارشناسان این حوزه پیشنهاد می شود چون فاصله میز تا نمایشگر که ممکن است این نمایشگر پرده یا تلویزیون باشد یا اندازه میز و فاصله نشستن نفرات از هم و نوع اتاق از لحاظ آکوستیک صدا و خیلی موارد دیگر در ارائه پیشنهاد توسط شرکت ارائه دهنده راه کار مهم می باشد. بعد از بررسی این موارد دستگاه ویدیو کنفرانس یالینک Yealink VC200 به همراه اسپیکرفون رومیزی Yealink CP960 که هم صدا را پخش می کند و هم صدا را می گیرد برای این اتاق کنفرانس پیشنهاد می گردد که در صورتی که نیاز به ارائه محتوا بی سیم باشد می بایست دانگل وایرلس Yealink WPP20 هم به آیتم های دستگاه پیشنهادی اضافه شود.

 

برای مطالعه بیشتر: راه اندازی ویدئو کنفرانس

 

چه موقع می توان از میکروفن های بی سیم برای ویدئو کنفرانس استفاده کرد؟

حتی می توان از میکروفن های وایرلس Yealink CPW90 هم استفاده کرد چون ممکن است کاربر نهایی بخواهد صدا خروجی را از تلویزیون یا اسپیکرهای موجود در سالن کنفرانس خود بشنود که تمامی این کم و زیاد کردن آیتم ها در قیمت دستگاه تاثیر گذار است.  فرض کنید در نقطه مقابل کارخانه ای در شیراز واقع شده است که دارای سالن کنفرانسی با ظرفیتی برابر با 20 نفر باشد.  برای سالن کنفرانس سمت کارخانه دستگاه ویدئو کنفرانس یالینک  Yealink VC800 که دارای دوربینی با زوم 12 برابری اپتیکال، 2 عدد میکروفن 360 درجه که میتواند تا تعداد 4 عدد افزایش پیدا کند و هم چنین قابلیت ارائه محتوا به صورت بی سیم می باشد پیشنهاد می شود. 

 

برای مطالعه بیشتر: سیستم ویدئو کنفرانس

 

چرا بازدید کارشناس فنی از قرارگیری دستگاه ویدئو کنفرانس اجباری است؟

بازهم گفتن این نکته ضروری می باشد که بازدید کارشناس فنی از محل قرارگیری دستگاه و سالن کنفرانس اجباری می باشد چون ممکن است تجهیزاتی مانند سیستم کنفرانس در مجموعه وجود داشته باشد که به عنوان مثال نیازی به خرید میکرفن های خود دستگاه نباشد و یا ممکن است علاوه بر سیستم کنفرانس سالن کنفرانس مذکور دارای دوربین نیز باشد که در این صورت دستگاه ویدئو کنفرانس یالینک Yealink VC880 که عملکردی مشابه با دستگاه ویدئو کنفرانس یالینک VC800 ولی فاقد دوربین می باشد آن سالن را تجهیز نماید. به همین دلیل می باشد که برای چندمین بار ذکر این نکته ضروری می باشد که محل قرارگیری دستگاه ها می بایست توسط کارشناسان فنی مورد بررسی قرار بگیرد. 

 

برای خرید انواع ویدئو کنفرانس سخت افزاری با مشاوران گلیک تماس بگیرید

  


     

 

 

فرض کنید این مجموعه در آینده نیاز به ارتباطات چند نقطه ای داشته باشد یعنی ممکن است مدیریت یا پیمانکاران بخواهند از نقطه ای دیگر که می تواند خارج از ایران یا خانه آن نفر باشد در جلسات شرکت نمایند. پس این مجموعه انتخاب مناسبی را قبلا انجام داده بوده به این دلیل که دستگاه ویدئو کنفرانس سخت افزاری یالینک VC800 و ویدئو کنفرانس یالینک VC800 موجود در سالن کارخانه واقع در شیراز می تواند با استفاده از لایسنس 8 تا 24 نقطه ای میزبان ارتباطات مالتی پوینت نیز باشد که در صورت نداشتن این قابلیت و استفاده از دستگاهی دیگه اجرایی کردن این کار شامل هزینه بیشتر می شود. 

 

برای مطالعه بیشتر: وب کم حرفه ای

 

برای حضور در جلسات ویدئو کنفرانس خارج از کشور به چه ابزاری نیاز داریم؟

معمولا برندهای مختلف در این جا به عنوان مثال یالینک Yealink دارای نرم افزارهایی بر روی پلتفرم های مختلف مانند iOS، Android و Windows  می باشند که قابلیت ارتباط با سخت افزارها را بر روی بستر IP و با پروتکل های ذکر شده در مقالات قبلی برای کاربران مختلف فراهم می کند. فرض کنید مدیریت در خارج از ایران یا از حانه خود بخواهد در جلسات آن مجموعه شرکت نماید پس کافی است این نرم افزارها را بر روی دستگاه همراه خود نصب نماید و به راحتی و با بالاترین کیفیت در جلسات حضور پیدا کند.

 

برای مطالعه بیشتر: وب کم کنفرانسی

 

جمع بندی

تقریبا تمامی موارد که به کاربر کمک می کند تا هزینه ها را برآورد کند در قسمت های مختلف این مقاله آورده شده است ولی بازهم به دلیل گستردگی و تنوعی که در راه کارهای سخت افزاری ویدئو کنفرانس وجود دارد ممکن است بعضی از قسمت ها مبهم یا گفته نشده باشد به همین دلیل پیشنهاد می شود در صورت وجود داشتن هرگونه ابهامی با کارشناسان شرکت توسعه ارتباطات گلیک تماس بگیرید. 

 

 

 

فرم مشاوره خرید بهترین ویدئو کنفرانس

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha